HILLESHÖC STAND DER WERKZAAMHEDEN IN HET RAMPGEBIED De stand van zaken bij de R. T. M. NIEUWSBLAD VOOR DE HOEKSCHE WAARD EN [JSELMONPE Veel tijd en materieel nodig om dijken te herstellen Steeds meer blijkt de enorme omvang van de schade, die aan de djjken is toegebracht. Naar schat ting is ongeveer de helft van de totale lengte. 1100 km., aan dijken in het overstroomde gebied be schadigd. De directeur-generaal van de rijkswaterstaat, ir. A. G. Maris heeft medegedeeld, dat het veel tjjd, zorgen en materieel zal kosten om deze schade te herstel ten. Ir. Mans gaf een overzicht van de stand van zaken bij het herstel in Zeeland. Zuid-Holland en Bra bant. Dc gebieden daar zijn nog zeer kwetsbaar. In vele gaten zijn noodvoorzieningen aangebracht, maar deze zullen matige stormen misschien niet kunnen weerstaan. Wel zijn we met het hei'stel in een vergevorderd stadium. Wy gaan nu hard naar het definitieve her stel Over het algemeen is men nu bezig met klein werk op grote schaal. Dit komt neer op het be perken van dc schade, die het stromende water aanricht. Er worden nngkaden met zandzak ken en klei aangelegd om het stro men van het water te beperken, tot dat het by gunstige weersom standigheden mogelijk zal zyn om de ondergelopen gebieden droog te maken. Op St. Philipsland Op St. Philipsland hebben twee stroomgaten, dank zij de kleibo- dem, een diepte van min twee me ter NAP. Hier wordt gewerkt met kistdammen, waarmee men reeds een gat gedicht heeft. Het tweede stroomgat hoopt men by het aan staande doodtij (begin volgende week) dicht te krijgen. Daarna zal een perszuiger zanddammen ach ter de kistdammen spuiten. Geen diepe gaten Tholense dijken In de Tholense dyken zijn de ga ten evenmin zeer diep. Aan de Zuidzijde, bij Stryenham, is een opzichter van waterstaat er in geslaagd een gat met zetsteen te dichten. Definitief herstel met be hulp van twee perszuigers is gaan de. In de Noordwesthoek van het eiland zijn de binnendijken geslo ten. Het grootste deel der polders zal kunnen lozen, waartoe liulpge- malcn besteld zyn. De dijk bij Sta- venisse geeft hetzelfde beeld als die bij Stryenham. Bij het dichten worden geen bijzondere moeilijk heden verwacht, al blijven de voor zieningen uiterst kwetsbaar. Précair werk op Zuid-Beveland Een nngkade van 1800 meter zal volgende weck bij doodtij ach ter het enorme gat. bij Bath op Zuid-Beveland worden gelegd. Dil zeer precaire werk zal dooi 1000 lot 2000 militairen worden uitge voerd. De Ned. Spoorwegen zullen het zand en 300.000 zandzakken aan voeren. Bath is daarom zo moei lijk, omdat het verschil in getijde ongeveer vijf meter bediaagt. Achter het gat ligt een gebied van meer dan duizend hectare, dat bij ieder getijde leeg of vol stroomt. De stroomsnelheid in het gat is vyf meter per seconde. Dc ringkadc zal komen te lig gen over een stuk land, dat één meter boven NAP ligt. Met klei, draglines en enorm veel man kracht zal men in enkele dagen tyds de kade tot boven normaal V oedpeil moeten leggen. Het stroomgebied achter de dijkbreuk wordt dan teruggebracht tot ruim 200 hectare, waardoor dc stroom snelheid zal afnemen en men defi nitief herstel kan gaan voorberei den. Of hel maken van deze in- laagdijk zal slagen, kan men niet garanderen. Alles zal op alles u orden gezet. De vier kleinere ga ten bij Bath zyn en worden provi sorisch hersteld.. De situatie by Kruiningcn is ernstig Er zyn drie grote gaten en de haven is uitgestroomd. Zeer veel apoed wordt met de dichtin gen en met het herstel van kaden en steiger van de pont op Perk- polder gemaakt. Dc zeedijk om Noord-Beveland vertoont geen grote gaten. De Zuidelijke zcedyk echter heeft be langrijke schade opgelopen. Ten Oosten van Kortgene zul een vrij wel geheel nieuwe dijk moeten worden gelegd. Ook ten Oosten van deze plaats is de schade ern stig. De VValclierse dijken zyn dicht. De Sloedam 13 onbeschadigd. De nngkade by het gal in de Nieuw- ncuöenpolder by Terneuzcn is ge reed, Men ia bezig het gat dicht te spuiten. Moeilijke situatie op Sc hou wen-Du i vel and Vooral Schouwen ligt laag. Het leggen van een ringdUk by 'iet grote gat by Schelphoek i250 me ter breed en 30 meter de zandbo dem nzei bijzonder moeilijk zyn. Het overstroomde achterland is ruim 9000 hectare gioot. Speciaal voor dit werk zal bij Schelphoek een tweede werkhaven voor de breuk ten Oosten van Hel- levoetsluis zyn gaande In een van de eerstkomende doodtijen zal sluiting met caissons geprobeerd worden. Goeree-Overflakkee voor het benodigde materieel wor den gemaakt. Het eiland Goeree-Overflakkee Het dichten van de havendijken heeft tot voordeel, dat het door van Ziertkzee zal tot het eerste tussendijken in een groot aantal werk behoren, waarna de haven compartimenten is verdeeld. B(| zal worden uitgebaggerd. dc haven van Ouddorp is dc drem- pel van een groot gat boven de ZUID.HQILAND Van Rozenburg, de Krimpener- waard, Schieland en Delfland zyn alle dijken gesloten. Defenitief herstel is gaande. De Alblassenvaard is eveneens rondom afgesloten. Met grote ca paciteit wordt de enorme water massa uitgemalen. Deze waard kan vermoedelijk in April droog vallen. Behalve bij Rhoon, waar men binnen een dag of tien succes hoopt te hebben, zijn alle dijkbreu- hoojwaterlijn gebracht. Aan het tweede gat wordt gewerkt. Klei nere gaten zijn reeds door militai ren gedicht. Binnen een maand hoopt men enige kleine polders droog te hebben. Het grote gat bij Hcrkingen is reeds tot dc helft van zijn breedte en diepte terug gebracht. Men hoopt dc totale dichting bij een der eerstvolgende doodtijen te verrichten. Aan het grote gat bij Den Bommel wordt onophoudelijk gewerkt. De dijken van het land van Heusden cn Altena zyn dicht. De ken op IJsselmonde gedicht. De I bemaling is in volle gang. Het ci- Oostelijke polders kunnen binnen kort de Westelijke in Maart droog komen. De Hoeksche Waard In de Hoeksche Waard zyn reeds verschillende polders di oog- gevallen, tenvyl hel droogmaken van andere goede vorderingen toont. Met enkele polders aan de land van Dordrecht valt binnen kort weer geheel droog. Het her stel van de spoorbaan naar de Mocrdijkbrug is gaande. De oude rijweg is niet ernstig beschadigd, de tweede, in aanbouw zijnde rij baan wel. Noord-Brabant Aan dc overzijde van de Moer- drjkbrug zijn aan weerszijden hier- Noord- en Oostzijde van het eiland van op de Brabantse kust prac- zal het wel Maart worden voor het "™u *-* 1 u water er uit verdwenen is. Men is druk bezig de gaten in de hoofd- waterkenng te dichten. Een aan tal gaten is reeds gedicht tot bo ven het hoogwaterpeil. tisch alle gaten tot boven dc hoog- waterlijn gesloten. Men is doende met het versterken van kaden en met droogmalen. De rijweg naar Breda is ernstig beschadigd. Van de Rodevaart af tot dicht bij Willemstad is een eeks gaten vloedvry gemaakt. Een groot gal ten Oosten van Willemstad wordt De bedijking van hel Voornsche met zinkstokken te lyf gegaan, kanaal op Voorne-Putten is Wes- j In het kustgedeeltc tussen Wil- telyk met acht kilometer kistdam lemstad en Bergen op Zoom wordt Voon Putte en aan de Oostzijde met zandzak- k.n versterkt. De Zuidoostelijke punt van dit eiland is met ringdijken gesloten. Dit gebied kan in Maart droog zijn.. het chepe gat bij fort Sabina-Hen drika met zinkstukken gevuld. Verder Westwaarts is een reeks gaten door Amerikaanse militai ren gedicht. De Nederlandse genie Bcteugelingsmaatregelen voltooit deze arbeid. S Ü~J;K ERBIETENZAAD HILLESHÖC HILLESHÖC ■Q' STANDAARD de vroegrijpèhde E biet vroegrïjpend-hoog gehalte N V. HOllANDSCH ZWEEÖS.CHEv'zAADMAATSCHAPPIJJCONWGStAA*. AWSJBpAM'Z' Baanvak Blaakscliedijk vooreerst nog niet berijdbaar De Rotterdamse Tramwegmaalschappy heeft dagrapporten opgemaakt waarin zij een overzicht geeft van dc stand van zaken bij de vervoers diensten. zoals deze in de afgelopen dagen werden uitgevoerd. Hieruit blijkt, dat deze maatschappij al het mogelijke doet. de verbindingen in dc getroffen gebieden zo goed mogelijk tr onderhouden. Dc rappor ten, waar wjj totdusverrc inzage \an kregen betreffen het tijdvak ian 11 Februari tot en met 17 Februari. Wat het baanvak in dc Hoek-Het s.s Lely. dat Zondag 15 en sche Waard betreft, wordt het. Maandag 16 Februari oienst heeft volgende gezegd. Het lijngedeelte gedaan bij het evacuatievervoer Inkomsten De directe inkomsten uit het tijdvak 13 t m 15 Februari bedra gen" 55.7rr van de normale ont vangsten, wat de directie der R.T M., gezien de toestand een zeer bevredigend resultaat acht. Als agent-correspondent vari dit blad voor de gemeenten Geervliet en Heenvliet treedt op de heer H. KRAAK Meg R egt uit 17 Geervliet die zich gaarne belast met het aannemen van advertenties, abon nementen en drukwerk Middelsluis-Numansdorp is droog gekomen en is in orde gemaakt. Het werk bestond uit het oprui men van allerlei voorwerpen, wel ke op de l\jn achtergebleven wa ren. Het bleek, dit de lyn geen schade heeft opgelopen. Zaterdag 14 Februari werd dc oprit naar Numansdorphaven berijdbaar ge maakt. Het gat in dc dijk van Nu mansdorphaven aan de kant van de goederensporen is door dc Ryksswaterstaat gedicht. De kraan te .Numansdorphaven heeft hel werk voor dc Rijkswaterstaat beëindigd en werkt thans voor verschillende polderbesturen. Vanaf Zaterdag 14 Februari werden de ochtend- en avond diensten Numansdorp-Oud-Beyer- land, in verband met het grote vervoeraanbod, door een tram uit- vanuit Zierikzee, is Maandag 16 Februari naar Oud-Eeijerland te ruggekeerd. om dc bootdienst Oud-Beyerland-Rotterdani te on derhouden, welk vervoer tijdens de dagen, die het s.s. Lcly in Zee land dienst deed, dpor middel van een andere boot gescnieddc. In het dagrapport van Zondag wordt tevens gezegd, dat het on der water staande gedeelte van de trambaan ten Zuiden van de Ba- rendrechtsebrug gedeeltelijk ver zakt schijnt te zijn, zodat het wa ter eerst geheel weg moet zijn, wil men tot herstel van de baan kunnen overgaan. Later bleek, dal, van het station Blaakschedijk Noordwaarts gaande een baange- decite van maximaal 550 m. leng te onderspoeld en naar de sloot erschovcn is. Grond, zand evoerd. Vanaf Woensdag rijdt cr j grint zijn geladen, om dit baanvak een speciale schoolautobus van direct na het droog komen te her- Oud-Beijerland naar Strijen. Instellen, teneinde de tramdiensten het dagrapport van Zondag wordt m de Hoeksche Waard te kunnen vermeld, dat het vervoer op die j hervatten. dag, hoewel de gewone dienstVan 11 Februari tot en met 16 voor werkdagen werd uitgevoerd, Februari werden met de boot- gering was. Tussen Oud-Beijerland dienst Oiid-Bcyerland-Rotlerdam en Rotterdam werden 137 passa- 3529 passagiers vervoerd, giers vervoerd. Dc autobussen, die Er kon nog bekend gemaakt de diensten tussen de verschillen- worden, dat de autobus, welke tc de gemeenten in de Hoeksche j Goudswaard gestationneerd was. Waard onderhielden, waren zeer tot 10 cm onder het dak in het wa- slccht bezet. Op Maandag 16 Fe- i ter heeft gestaan. Dc bus is thans bruan werden met de bootdienst naar Krooswijk vervoerd. Oud-BeijerlandRotterdam 73" passagiers vervoerd 10.000.000 dollar van Ronde Kruis De president van de liga van Roodc Kruisverenigingende. Zweed Emil Sandstrocm en de secretaris-generaal, de Fransman ;raaf Bonabes de Rouge, zullen Op Voorne en Putten De toestand der wegen op dit eiland wordt in het lapport «.eer slecht genoemd, waardoor het slechts aan de bekwaamheid van de chauffeurs wordt toegeschre ven. dat de diensten, hoewel met grote veilraging, kunnen worden onderhouden. Het dichten van een binnendijk ten Zuiden v.an de Groene Kruis- w:g cn dc trambaan tussen Heen- vliet en het Voornse Kanaal Dichten cao hel dijhgat hij Hellevoet sluis Proeven in Del lis laboratorium In het waterloopkundig la boratorium te Dcltt wordt met spoed gewerkt aan dc bouw van een model van liet eiland Voorne en Putten cn het ten Zuiden daarvan gelegen wa ter het Haringvliet. Het voor naamste onderdeel van «lat model is het in werkelijkheid 65 meter lange dykgat by Hellevoetsluis. Zoals werd verwacht zal dit gat worden afgesloten door het tot zinken brengen van twee betonnen schepen. In het laboratorium wordt nu berekend op welke wijze en welk tijdstip de afsluiting van liet dykgat het best kan geschie den. Bij de onderzoekingen zal ook zo nauwkeurig mogelijk worden vastgesteld welke kracht de lie ren zullen moeten aanwenden 0111 de schepen op hun plaats te bren gen. De afsluiting zal gcschiede'n op Dinsdag 21 Februari, enige ogenblikken voor de vloed. Het model van het gedeeltelij ke stroomgebied, waarover dc ramp van 1 Februari zich uit strekte. dat zich in het laboratori um bevindt zal worden uitgebreid met dc Oosterschelde. Zodra er een besluit zal zijn ge vallen omtrent de afsluiting van dc zeegaten zullen met dat model proeven worden genomen om de ze onderneming zo goed mogelijk voor te bereiden. In het model, waaraan de Oosterschelde nog ontbrak, werden indertijd de proe ven genomen met betrekking tot de afsluiting van de Briclse Maas. Pas op voor broei jutezakken Den Haag besprekingen komen nieI uitvoerbaar gebleken, zodat voeren met het Nederlandse Roode gewacht moet worden op het Kruis. Zy zullen gaan over de be- dichtmaken van het grote gat in stemming van dn tienmilhoen de zeedijk ten Oosten van Helle dollar, welke viioi itmgin-" van de voetsluis. Het baanvak Heenvliet- v,atci snood 'in.ii Uoodo KruUvcr- Voornse Kanaal is nog steeds niet enig in gen ïn.de gehele, were ld zijn berijdbaar cn zelfs nauwelijks gced bijeengebracht. onder-zoeken. Het steeds toe- j nemende verkeer naar Voorne en Putten stelt de R.T.M, vooi grote moeilijkheden, daar 's rnor- J gens cn 's middags nauwelijks een j voldoende aantal autobussen be- schikbaar gesteld kan worden Het schijnt in het rampgebied j Daarbij komt. dal door de uiterst te ziju voorgekomen dat een be- slechte toestand van de weg, gin van brand is ontstaan in een I waarover het verkeer wordt om- party vochtige jutezakken, be-1 geleid, hel auto-materieel zeer stemd voor het tijdelijk dichten veel te verduren e«.Ti en daar van waterkeringen. Aangezien bij door extra onderhoud vergt, het hoog stapelen van dergelijke Overigens blijft het vervoer zakken door broei brand kan ont-1 naar en van dit eiland voortdurend staan, adviseert de hoofdinspec- stygen, vooral in de spitsuren tcur voor het brandweerwezen Tussen Spijkenisse cn Hellevoet- stapels lege jutezakken over gro- sluis.reden op Zaterdagmiddag 14 tere vloeroppervlakten verspreidFebruari met minder dan zeven op te slaan cn deze zakken dus autobussen. Maandag 16 Februari vooral niet in tc hoge stapels opmoest de dlescltrein naar Spijke- te slaan, aangezien broei juist j nïsse. door de grote drukte, ver- door druk in hoge stapeling wordt vangen worden door een stoom- bevorderd. trein. De dijkgraaf r an hel Waterschap de Hoeksche Waard, de heer L. 1. Ovcnvater, maakte vorige weck per helicopter vliegtochten boven de Hoeksche Waard. Links de helicopter voor de landing achter de zaak van de heer Nolcn te Klaaswaal. Rechts de heer Oierwater met de Amerikaanse piloot. Buitenlandse militairen naar linn bases terug Slechts enkele gepsecia- liseerde eenheden bleven Duizenden mililaimi lauden. «11e Nederland 11 stromingsramp te hilly sneld. /.yn l)in%«tag naa ses tpruggckecnl. Slechts enkele gespe eenheden en materieel blyveil. Volgen; de An ambassade keerden Dn 1900 Amerikaanse milit Duitsland terug. Slechts twaalf ter met een offic •ust met tien Engelse luchtmachtpersoneel is Dinsdag teruggekeerd en de, En gelse troepen vertrekken Woens dag weer naar Duitsland. Zeven van de negen helicopters van de uit vijf Britse Marine gingen Woensdag- de over-ochtend terug, evenals het Britse zijn ge- Rijnflottielljc. Van de Engelsen I. hi blijven slechts twee helicopters. vyf ducks niet veertien man. vyf zuiveringstanks met bemanning 1 en twintig militairen in Hoek van dineerde Holland achter. Ook de Canade- M0.= zen van «Ie -'Tstinfanteriebrigade hkaansr |)uil laml. di op Goevcc cn lag lx a 1 Overflakkrc mdavcis hebben op- nilitairen naai geruimd, zijn naar hun basis te- I rug-gekeeld.' De twee bataljons an blijven ach-1 Franse genietroepen hebben even- Zij zijn uiige-eens hun werk beëindigd cn ook 1- dc 475 Belgen uit Leopoldlnug zijn stallaties eu vijftien ducks. Al Het j weer naar Belgie vertrokken. I)e heer Nolcn maakt de piloot van dc helicopter duidclyk koffie '"Mar staat... bus bus boot boot Z. Benerland station 6.30 13.00 R'Jam 'Boompjes 10.00 16.30 postkant. 6.35 13.05 Vlaardingen 10.30 17.00 Piershil 7.00 13.30 Oud-Beijerland 12.00 18.30 N ïeuw-Beyerland 7.10 13.40 bus tram Oud-Beijerland 7.20 13.50 Oud-Beijerland 12.00 18.30T Klaaswaal 12.15 18.45T Middelsluis 12.30 19.00T Numansdorp 12.35 19.05T Stryen 12.45 19.15T bus bus bus bus Puttershoek 6.35 13.05 Oud-Beyerland 12.00 18.30 Maasdam 6.15 13.15 Goidschalxoord 12.10 13.10 Mynchecrenland 6.55 13.25 Westmaas 12.20 18.50 Westmaas 7.00 13.30 Mynsheerenland 12.25 18.55 Goidschalxoord 7.10 13.40 Maasdam 12.35 19.05 Oud-Beijerland 7.20 13.50 Puttershoek 12.-15 19.15 bus bus bus bus Stryen 6.30 13.00 Oud-Beijerland 12.00 18.30 Numansdorp 6.40T 13.10 Nieuw-Beycrland 12.10 18.40 Middelsluis 6.45T 13.15 Piershil 12.20 18.50 Klaaswaal 7.00T 13.30 Z.-Beijerland slat. 12.45 19.15 Oud-Beijerland 7.15T 13.45 postk. 12.50 19.20 boot boot Oud-Beyerland 7.30 14.00 Vlaardingen 9.00 15.00 Rotterdam Boompjes 9.30 16.00 'ervoer per R. T. M. Nooddienst regeling No. NII ingaande Donderdag 19 Februari 33 Geldig tot nadere aankondiging. Wijzigingen voorbehouden De wijzigingen ten aanzien van nooddieustregeling VI zyn de volgende 1. Uitbreiding verbinding Rotterdam-Middelharnis. 2 Wijziging bootdienst Kottcrdam-Zicrikzee, Hoeksche Waard. (Ook op Zondagen, maar dan is de le verbin ding naai Rotterdam 30 minuten later). A BootdienstOud-Beijerland - Maardingen - Rotterdam. B. Aansluitende 1. Oud-Beijerland - Nieuw-Berjerland - Pierahi! tram- cn Zuid-Bcycrland. autobus- 2. Oud-Beijerland - Goidschalxoord - Westmaas diensten - Mynsheerenland - Maasdam - Puttershoek. 3. Oud-Beijerland - Klaaswaal - Middelsluis - Numansdorp - Stryen. C. Locale autobusdiensten Oud-Be jjerland - Klaaswaal - Nu mansdorp (alleen op werkdagen). bus j bus j bus bus bus I bus tram Oud-Beyerland 8.15 i 11.15 12.00 1 13.15 16.45 18.30T Klaaswaal 8.30 9.30 11.30 12.15 j 13.30 17.00 18.45T Numansdorp 8 45 9.45 11.45 12.30 13.-15 17.15 19.00T tram bus bus Numansdorp 6.40T 9.00 10.00 Klaaswaal 7.00T 9.15 I 10.15 Ou«l-Bcijer!and 7.15T 10.30 T Tram. II/III. Voorne cn Putten en Goerce en Overflakkee. A. Autobusdienst: Rotterdam - Maasoord - Hoogvliet. Op werk- en zondagen: volgens dienstregeling, behalve op werkdagen de ritten Rotterdam V. 16.25 en 17.55 en Poor- tugaal V. 17.05. B. Tram- en autobusdienst Rotterdam-Spijkenisse-Oost voor ne v.v. Op werkdagen: volgens tramdienstregcling, van 5.35 uur Rot- tcidam vertrek tot 22.25 uur Rotterdam aankomst, met uit zondering van de ritten No. 65 tussen Spijkenisse (V 16 15 uur) en Oostvoomc (A 17.23 uur) en No. 68 Oostvoome iV 18.07 uur) tot Spijkenisse (A 18.14 uur). Op Zondagen: volgens dienstregeling, met uitzondering van dc laatste rit in beide richtingen. C. Trani-autobus-boot-(tram)autobusdienst: Rotterdam - Spjj- kenisse - Hellevoetsluis - Middelhamis - Stad a h. HaringOlcf - Dirksland - Melissant v.v. tram j tram tram tram j tram tram j tram traan tram Rotterdam 5.35 j 7.00 j 9.05 11.05 13.05 15.05 17.05 19.05 21.05 Spijkenisse 6.20 7.44; 9.-14 11.44 13.44 15.-14 17.11 19.11 21. i bus bus bus Spykenisse 6.20 7.46 9.46 Nieuwenh. 6.55 8.20 j 10.20 Hellevoetsl. 7.00 8.25 10.25 bus bus bus bus bus 11.16 13.46 15.46' 17.46 19.16 12.20 j 14.20 16.20 18.20 20.20 12.25 14.25! 16.25 18.25 20.25 bus 2i '6 22.20 22.-'5 boot boot Hellevoetsl. 8.25 Middelh.hv. 9.00 boot boot boot boot boot boot 10.25 12.25 11.25 16.25 18.25 20.25 11.00 13.00 15.00 17.00 19.00 i 21.00 b« jt tram of Middelh.hv. 19.05 Middelh.d. 9.15 bus 11.05 11.15 tram of bus tram oi bus 13.05 15.05 17.05 19.05 21.05 13.15 15.15 17.15 19.15 21.15 bus bus Middelh.d. 9.15 Stad a'h. Hvl. (9.30 bus bus bus bus bus bus 13.15 |17.15, 121.15 13.30 17.30 21.30 bi.s bus bus Middelh.d. ,9.15 Dirksland 9.30 Melissant 9.40 bus bus bus bus bus bus 13.15 17.15 121.15 13.30 17.30 21.30 13.40 17.40 21.40 bi.s bus bus Melissant 15.45 Dirksland 5.55 Middelh.d. 6.10 bus bus bus bus i bus bus 9 45; H3.45 ,17.45 9.55 113.55 17.55 10.10 14.10 1810 bus bus bus Stad a h. Hvl. 5.05 Middelh.d. 6.10 bus bus j hus bus bus bus 9.55 18.55 17.55 10.10 14.10 18.10 bus tram of bus Irani of bus tram of bus Middelh.d. Middeih.hv. 6.10 6.20 8.10 10.10 12.10 14.10 16.10 18.10 20.10 8.20 10.20 j 12.20 j 14.20 16.20 18.20 20.20 boot boot; Middelh hv. 6.25 Hellevoetsl. 7.00 boot 8.25 9.00 boot boot', boot 10.25 12.25 14.25 11.00 13.00 15.00 boot 1 boot 1 boot 16.25 18.25 20.25 17.00 19.00 21.00 bus bus bus Hellevoetsl. 5.35 7.05 9.05 Nieuwenh 5.4017.101 9.10; Spijkenisse 6.15 7.15 9.46 bus bus bus 11.05 13.05 15.05 11.10 13.10 1 15.10 11.45 13.15 15.4-5 bus bus bus 17 05 19.05 21.05 17.10 19.10 21.10 17.46 1915.21 A Spykenisse Rotterdam tram tiam, tram 6.25 7.46 9.16 6.58 8 25 10.25 tram tram tram 1116 13.16 15.46 12.25 j 14.25 16.25 tram tram tram 17.46,19.46 21.46 18.25 20.25 22.25 Hellevoetsluis (volledige rdienst Middclharnishaven dienstregeling 1. Middelh.hv. 6.25, 7.25 8.25 9.25 10.25 11.25 12.2-5 13.25 I nnn i i 13.00,14.001 Hellevoetsl. 7.00, 8 00 9.00 10.00 11.00 12.0 Middelh.hv. 14.25 15.25 16.25 17.25 18.25 19.25 20-25 I 21.25 Hellevoetsl. 15.00 16.00 17.00 18.00 19.00 20.00 21.00 22.00 i Hellevoetsl. 6.25 7 25 8.25 9.25 10.25 11.25 12.25 13.25 14 25 Middelh.hv. 7 00 8.00 9.00 10.00 11.00 12.00 13.00 14.00 154)0 I-Iellevoetsl. 15.25 j 16.25 J 17.25 18.25 19.25 20.25 21.25 Hellevoetsl. 16.00 17.00 18.00 19.00 20.00 21 00 22.00 Wy publiceren slechts dat gedeelte van de nooddionsticgeling der R.T.M. dat betrekking heeft op de Hoeksche Waard, Voorne an Putten en Goeree cn Overflakkee.

Krantenbank Zeeland

Watersnood documentatie 1953 - kranten | 1953 | | pagina 2