HILLESHÖC
STAND DER WERKZAAMHEDEN
IN HET RAMPGEBIED
De stand van zaken bij de R. T. M.
NIEUWSBLAD VOOR DE HOEKSCHE WAARD EN [JSELMONPE
Veel tijd en materieel nodig
om dijken te herstellen
Steeds meer blijkt de enorme
omvang van de schade, die aan de
djjken is toegebracht. Naar schat
ting is ongeveer de helft van de
totale lengte. 1100 km., aan dijken
in het overstroomde gebied be
schadigd. De directeur-generaal
van de rijkswaterstaat, ir. A. G.
Maris heeft medegedeeld, dat het
veel tjjd, zorgen en materieel zal
kosten om deze schade te herstel
ten.
Ir. Mans gaf een overzicht van
de stand van zaken bij het herstel
in Zeeland. Zuid-Holland en Bra
bant. Dc gebieden daar zijn nog
zeer kwetsbaar. In vele gaten zijn
noodvoorzieningen aangebracht,
maar deze zullen matige stormen
misschien niet kunnen weerstaan.
Wel zijn we met het hei'stel in een
vergevorderd stadium. Wy gaan
nu hard naar het definitieve her
stel Over het algemeen is men nu
bezig met klein werk op grote
schaal. Dit komt neer op het be
perken van dc schade, die het
stromende water aanricht. Er
worden nngkaden met zandzak
ken en klei aangelegd om het stro
men van het water te beperken,
tot dat het by gunstige weersom
standigheden mogelijk zal zyn om
de ondergelopen gebieden droog te
maken.
Op St. Philipsland
Op St. Philipsland hebben twee
stroomgaten, dank zij de kleibo-
dem, een diepte van min twee me
ter NAP. Hier wordt gewerkt met
kistdammen, waarmee men reeds
een gat gedicht heeft. Het tweede
stroomgat hoopt men by het aan
staande doodtij (begin volgende
week) dicht te krijgen. Daarna zal
een perszuiger zanddammen ach
ter de kistdammen spuiten.
Geen diepe gaten
Tholense dijken
In de Tholense dyken zijn de ga
ten evenmin zeer diep. Aan de
Zuidzijde, bij Stryenham, is een
opzichter van waterstaat er in
geslaagd een gat met zetsteen te
dichten. Definitief herstel met be
hulp van twee perszuigers is gaan
de. In de Noordwesthoek van het
eiland zijn de binnendijken geslo
ten. Het grootste deel der polders
zal kunnen lozen, waartoe liulpge-
malcn besteld zyn. De dijk bij Sta-
venisse geeft hetzelfde beeld als
die bij Stryenham. Bij het dichten
worden geen bijzondere moeilijk
heden verwacht, al blijven de voor
zieningen uiterst kwetsbaar.
Précair werk op
Zuid-Beveland
Een nngkade van 1800 meter
zal volgende weck bij doodtij ach
ter het enorme gat. bij Bath op
Zuid-Beveland worden gelegd. Dil
zeer precaire werk zal dooi 1000
lot 2000 militairen worden uitge
voerd.
De Ned. Spoorwegen zullen het
zand en 300.000 zandzakken aan
voeren. Bath is daarom zo moei
lijk, omdat het verschil in getijde
ongeveer vijf meter bediaagt.
Achter het gat ligt een gebied van
meer dan duizend hectare, dat bij
ieder getijde leeg of vol stroomt.
De stroomsnelheid in het gat is
vyf meter per seconde.
Dc ringkadc zal komen te lig
gen over een stuk land, dat één
meter boven NAP ligt. Met klei,
draglines en enorm veel man
kracht zal men in enkele dagen
tyds de kade tot boven normaal
V oedpeil moeten leggen. Het
stroomgebied achter de dijkbreuk
wordt dan teruggebracht tot ruim
200 hectare, waardoor dc stroom
snelheid zal afnemen en men defi
nitief herstel kan gaan voorberei
den. Of hel maken van deze in-
laagdijk zal slagen, kan men niet
garanderen. Alles zal op alles
u orden gezet. De vier kleinere ga
ten bij Bath zyn en worden provi
sorisch hersteld..
De situatie by Kruiningcn is
ernstig Er zyn drie grote gaten
en de haven is uitgestroomd. Zeer
veel apoed wordt met de dichtin
gen en met het herstel van kaden
en steiger van de pont op Perk-
polder gemaakt.
Dc zeedijk om Noord-Beveland
vertoont geen grote gaten. De
Zuidelijke zcedyk echter heeft be
langrijke schade opgelopen. Ten
Oosten van Kortgene zul een vrij
wel geheel nieuwe dijk moeten
worden gelegd. Ook ten Oosten
van deze plaats is de schade ern
stig.
De VValclierse dijken zyn dicht.
De Sloedam 13 onbeschadigd. De
nngkade by het gal in de Nieuw-
ncuöenpolder by Terneuzcn is ge
reed, Men ia bezig het gat dicht te
spuiten.
Moeilijke situatie op
Sc hou wen-Du i vel and
Vooral Schouwen ligt laag. Het
leggen van een ringdUk by 'iet
grote gat by Schelphoek i250 me
ter breed en 30 meter de zandbo
dem nzei bijzonder moeilijk zyn.
Het overstroomde achterland is
ruim 9000 hectare gioot.
Speciaal voor dit werk zal bij
Schelphoek een tweede werkhaven
voor de breuk ten Oosten van Hel-
levoetsluis zyn gaande In een van
de eerstkomende doodtijen zal
sluiting met caissons geprobeerd
worden.
Goeree-Overflakkee
voor het benodigde materieel wor
den gemaakt. Het eiland Goeree-Overflakkee
Het dichten van de havendijken heeft tot voordeel, dat het door
van Ziertkzee zal tot het eerste tussendijken in een groot aantal
werk behoren, waarna de haven compartimenten is verdeeld. B(|
zal worden uitgebaggerd. dc haven van Ouddorp is dc drem-
pel van een groot gat boven de
ZUID.HQILAND
Van Rozenburg, de Krimpener-
waard, Schieland en Delfland zyn
alle dijken gesloten. Defenitief
herstel is gaande.
De Alblassenvaard is eveneens
rondom afgesloten. Met grote ca
paciteit wordt de enorme water
massa uitgemalen. Deze waard
kan vermoedelijk in April droog
vallen.
Behalve bij Rhoon, waar men
binnen een dag of tien succes
hoopt te hebben, zijn alle dijkbreu-
hoojwaterlijn gebracht. Aan het
tweede gat wordt gewerkt. Klei
nere gaten zijn reeds door militai
ren gedicht. Binnen een maand
hoopt men enige kleine polders
droog te hebben. Het grote gat bij
Hcrkingen is reeds tot dc helft
van zijn breedte en diepte terug
gebracht. Men hoopt dc totale
dichting bij een der eerstvolgende
doodtijen te verrichten. Aan het
grote gat bij Den Bommel wordt
onophoudelijk gewerkt.
De dijken van het land van
Heusden cn Altena zyn dicht. De
ken op IJsselmonde gedicht. De I bemaling is in volle gang. Het ci-
Oostelijke polders kunnen binnen
kort de Westelijke in Maart droog
komen.
De Hoeksche Waard
In de Hoeksche Waard zyn
reeds verschillende polders di oog-
gevallen, tenvyl hel droogmaken
van andere goede vorderingen
toont. Met enkele polders aan de
land van Dordrecht valt binnen
kort weer geheel droog. Het her
stel van de spoorbaan naar de
Mocrdijkbrug is gaande. De oude
rijweg is niet ernstig beschadigd,
de tweede, in aanbouw zijnde rij
baan wel.
Noord-Brabant
Aan dc overzijde van de Moer-
drjkbrug zijn aan weerszijden hier-
Noord- en Oostzijde van het eiland van op de Brabantse kust prac-
zal het wel Maart worden voor het "™u *-* 1 u
water er uit verdwenen is. Men is
druk bezig de gaten in de hoofd-
waterkenng te dichten. Een aan
tal gaten is reeds gedicht tot bo
ven het hoogwaterpeil.
tisch alle gaten tot boven dc hoog-
waterlijn gesloten. Men is doende
met het versterken van kaden en
met droogmalen. De rijweg naar
Breda is ernstig beschadigd.
Van de Rodevaart af tot dicht
bij Willemstad is een eeks gaten
vloedvry gemaakt. Een groot gal
ten Oosten van Willemstad wordt
De bedijking van hel Voornsche met zinkstokken te lyf gegaan,
kanaal op Voorne-Putten is Wes- j In het kustgedeeltc tussen Wil-
telyk met acht kilometer kistdam lemstad en Bergen op Zoom wordt
Voon
Putte
en aan de Oostzijde met zandzak-
k.n versterkt.
De Zuidoostelijke punt van dit
eiland is met ringdijken gesloten.
Dit gebied kan in Maart droog
zijn..
het chepe gat bij fort Sabina-Hen
drika met zinkstukken gevuld.
Verder Westwaarts is een reeks
gaten door Amerikaanse militai
ren gedicht. De Nederlandse genie
Bcteugelingsmaatregelen voltooit deze arbeid.
S Ü~J;K ERBIETENZAAD
HILLESHÖC HILLESHÖC
■Q' STANDAARD
de vroegrijpèhde E biet vroegrïjpend-hoog gehalte
N V. HOllANDSCH ZWEEÖS.CHEv'zAADMAATSCHAPPIJJCONWGStAA*. AWSJBpAM'Z'
Baanvak Blaakscliedijk vooreerst
nog niet berijdbaar
De Rotterdamse Tramwegmaalschappy heeft dagrapporten opgemaakt
waarin zij een overzicht geeft van dc stand van zaken bij de vervoers
diensten. zoals deze in de afgelopen dagen werden uitgevoerd. Hieruit
blijkt, dat deze maatschappij al het mogelijke doet. de verbindingen
in dc getroffen gebieden zo goed mogelijk tr onderhouden. Dc rappor
ten, waar wjj totdusverrc inzage \an kregen betreffen het tijdvak ian
11 Februari tot en met 17 Februari.
Wat het baanvak in dc Hoek-Het s.s Lely. dat Zondag 15 en
sche Waard betreft, wordt het. Maandag 16 Februari oienst heeft
volgende gezegd. Het lijngedeelte gedaan bij het evacuatievervoer
Inkomsten
De directe inkomsten uit het
tijdvak 13 t m 15 Februari bedra
gen" 55.7rr van de normale ont
vangsten, wat de directie der
R.T M., gezien de toestand een
zeer bevredigend resultaat acht.
Als agent-correspondent vari dit
blad voor de gemeenten Geervliet
en Heenvliet treedt op de heer
H. KRAAK
Meg R egt uit 17 Geervliet
die zich gaarne belast met het
aannemen van advertenties, abon
nementen en drukwerk
Middelsluis-Numansdorp is droog
gekomen en is in orde gemaakt.
Het werk bestond uit het oprui
men van allerlei voorwerpen, wel
ke op de l\jn achtergebleven wa
ren. Het bleek, dit de lyn geen
schade heeft opgelopen. Zaterdag
14 Februari werd dc oprit naar
Numansdorphaven berijdbaar ge
maakt. Het gat in dc dijk van Nu
mansdorphaven aan de kant van
de goederensporen is door dc
Ryksswaterstaat gedicht. De
kraan te .Numansdorphaven heeft
hel werk voor dc Rijkswaterstaat
beëindigd en werkt thans voor
verschillende polderbesturen.
Vanaf Zaterdag 14 Februari
werden de ochtend- en avond
diensten Numansdorp-Oud-Beyer-
land, in verband met het grote
vervoeraanbod, door een tram uit-
vanuit Zierikzee, is Maandag 16
Februari naar Oud-Eeijerland te
ruggekeerd. om dc bootdienst
Oud-Beyerland-Rotterdani te on
derhouden, welk vervoer tijdens de
dagen, die het s.s. Lcly in Zee
land dienst deed, dpor middel van
een andere boot gescnieddc.
In het dagrapport van Zondag
wordt tevens gezegd, dat het on
der water staande gedeelte van de
trambaan ten Zuiden van de Ba-
rendrechtsebrug gedeeltelijk ver
zakt schijnt te zijn, zodat het wa
ter eerst geheel weg moet zijn,
wil men tot herstel van de baan
kunnen overgaan. Later bleek,
dal, van het station Blaakschedijk
Noordwaarts gaande een baange-
decite van maximaal 550 m. leng
te onderspoeld en naar de sloot
erschovcn is. Grond, zand
evoerd. Vanaf Woensdag rijdt cr j grint zijn geladen, om dit baanvak
een speciale schoolautobus van direct na het droog komen te her-
Oud-Beijerland naar Strijen. Instellen, teneinde de tramdiensten
het dagrapport van Zondag wordt m de Hoeksche Waard te kunnen
vermeld, dat het vervoer op die j hervatten.
dag, hoewel de gewone dienstVan 11 Februari tot en met 16
voor werkdagen werd uitgevoerd, Februari werden met de boot-
gering was. Tussen Oud-Beijerland dienst Oiid-Bcyerland-Rotlerdam
en Rotterdam werden 137 passa- 3529 passagiers vervoerd,
giers vervoerd. Dc autobussen, die Er kon nog bekend gemaakt
de diensten tussen de verschillen- worden, dat de autobus, welke tc
de gemeenten in de Hoeksche j Goudswaard gestationneerd was.
Waard onderhielden, waren zeer tot 10 cm onder het dak in het wa-
slccht bezet. Op Maandag 16 Fe- i ter heeft gestaan. Dc bus is thans
bruan werden met de bootdienst naar Krooswijk vervoerd.
Oud-BeijerlandRotterdam 73"
passagiers vervoerd
10.000.000 dollar
van Ronde Kruis
De president van de liga van
Roodc Kruisverenigingende.
Zweed Emil Sandstrocm en de
secretaris-generaal, de Fransman
;raaf Bonabes de Rouge, zullen
Op Voorne en Putten
De toestand der wegen op dit
eiland wordt in het lapport «.eer
slecht genoemd, waardoor het
slechts aan de bekwaamheid van
de chauffeurs wordt toegeschre
ven. dat de diensten, hoewel met
grote veilraging, kunnen worden
onderhouden.
Het dichten van een binnendijk
ten Zuiden v.an de Groene Kruis-
w:g cn dc trambaan tussen Heen-
vliet en het Voornse Kanaal
Dichten cao hel dijhgat hij
Hellevoet sluis
Proeven in Del lis
laboratorium
In het waterloopkundig la
boratorium te Dcltt wordt met
spoed gewerkt aan dc bouw
van een model van liet eiland
Voorne en Putten cn het ten
Zuiden daarvan gelegen wa
ter het Haringvliet. Het voor
naamste onderdeel van «lat
model is het in werkelijkheid
65 meter lange dykgat by
Hellevoetsluis.
Zoals werd verwacht zal dit gat
worden afgesloten door het tot
zinken brengen van twee betonnen
schepen. In het laboratorium
wordt nu berekend op welke wijze
en welk tijdstip de afsluiting van
liet dykgat het best kan geschie
den. Bij de onderzoekingen zal ook
zo nauwkeurig mogelijk worden
vastgesteld welke kracht de lie
ren zullen moeten aanwenden 0111
de schepen op hun plaats te bren
gen. De afsluiting zal gcschiede'n
op Dinsdag 21 Februari, enige
ogenblikken voor de vloed.
Het model van het gedeeltelij
ke stroomgebied, waarover dc
ramp van 1 Februari zich uit
strekte. dat zich in het laboratori
um bevindt zal worden uitgebreid
met dc Oosterschelde.
Zodra er een besluit zal zijn ge
vallen omtrent de afsluiting van
dc zeegaten zullen met dat model
proeven worden genomen om de
ze onderneming zo goed mogelijk
voor te bereiden. In het model,
waaraan de Oosterschelde nog
ontbrak, werden indertijd de proe
ven genomen met betrekking tot
de afsluiting van de Briclse Maas.
Pas op voor broei
jutezakken
Den Haag besprekingen komen nieI uitvoerbaar gebleken, zodat
voeren met het Nederlandse Roode gewacht moet worden op het
Kruis. Zy zullen gaan over de be- dichtmaken van het grote gat in
stemming van dn tienmilhoen de zeedijk ten Oosten van Helle
dollar, welke viioi itmgin-" van de voetsluis. Het baanvak Heenvliet-
v,atci snood 'in.ii Uoodo KruUvcr- Voornse Kanaal is nog steeds niet
enig in gen ïn.de gehele, were ld zijn berijdbaar cn zelfs nauwelijks gced
bijeengebracht. onder-zoeken. Het steeds toe-
j nemende verkeer naar Voorne en
Putten stelt de R.T.M, vooi
grote moeilijkheden, daar 's rnor-
J gens cn 's middags nauwelijks een
j voldoende aantal autobussen be-
schikbaar gesteld kan worden
Het schijnt in het rampgebied j Daarbij komt. dal door de uiterst
te ziju voorgekomen dat een be- slechte toestand van de weg,
gin van brand is ontstaan in een I waarover het verkeer wordt om-
party vochtige jutezakken, be-1 geleid, hel auto-materieel zeer
stemd voor het tijdelijk dichten veel te verduren e«.Ti en daar
van waterkeringen. Aangezien bij door extra onderhoud vergt,
het hoog stapelen van dergelijke Overigens blijft het vervoer
zakken door broei brand kan ont-1 naar en van dit eiland voortdurend
staan, adviseert de hoofdinspec- stygen, vooral in de spitsuren
tcur voor het brandweerwezen Tussen Spijkenisse cn Hellevoet-
stapels lege jutezakken over gro- sluis.reden op Zaterdagmiddag 14
tere vloeroppervlakten verspreidFebruari met minder dan zeven
op te slaan cn deze zakken dus autobussen. Maandag 16 Februari
vooral niet in tc hoge stapels opmoest de dlescltrein naar Spijke-
te slaan, aangezien broei juist j nïsse. door de grote drukte, ver-
door druk in hoge stapeling wordt vangen worden door een stoom-
bevorderd. trein.
De dijkgraaf r an hel Waterschap de Hoeksche Waard, de heer L. 1. Ovcnvater, maakte vorige weck
per helicopter vliegtochten boven de Hoeksche Waard. Links de helicopter voor de landing achter de zaak
van de heer Nolcn te Klaaswaal. Rechts de heer Oierwater met de Amerikaanse piloot.
Buitenlandse militairen naar
linn bases terug
Slechts enkele gepsecia-
liseerde eenheden bleven
Duizenden mililaimi
lauden. «11e Nederland 11
stromingsramp te hilly
sneld. /.yn l)in%«tag naa
ses tpruggckecnl.
Slechts enkele gespe
eenheden en materieel
blyveil. Volgen; de An
ambassade keerden Dn
1900 Amerikaanse milit
Duitsland terug.
Slechts twaalf
ter met een offic
•ust met tien
Engelse luchtmachtpersoneel is
Dinsdag teruggekeerd en de, En
gelse troepen vertrekken Woens
dag weer naar Duitsland. Zeven
van de negen helicopters van de
uit vijf Britse Marine gingen Woensdag-
de over-ochtend terug, evenals het Britse
zijn ge- Rijnflottielljc. Van de Engelsen
I. hi blijven slechts twee helicopters.
vyf ducks niet veertien man. vyf
zuiveringstanks met bemanning
1 en twintig militairen in Hoek van
dineerde Holland achter. Ook de Canade-
M0.= zen van «Ie -'Tstinfanteriebrigade
hkaansr |)uil laml. di op Goevcc cn
lag lx a 1 Overflakkrc mdavcis hebben op-
nilitairen naai geruimd, zijn naar hun basis te-
I rug-gekeeld.' De twee bataljons
an blijven ach-1 Franse genietroepen hebben even-
Zij zijn uiige-eens hun werk beëindigd cn ook
1- dc 475 Belgen uit Leopoldlnug zijn
stallaties eu vijftien ducks. Al Het j weer naar Belgie vertrokken.
I)e heer Nolcn maakt de piloot van dc helicopter duidclyk
koffie '"Mar staat...
bus
bus
boot
boot
Z. Benerland station
6.30
13.00
R'Jam 'Boompjes
10.00
16.30
postkant. 6.35
13.05
Vlaardingen
10.30
17.00
Piershil
7.00
13.30
Oud-Beijerland
12.00
18.30
N ïeuw-Beyerland
7.10
13.40
bus
tram
Oud-Beijerland
7.20
13.50
Oud-Beijerland
12.00
18.30T
Klaaswaal
12.15
18.45T
Middelsluis
12.30
19.00T
Numansdorp
12.35
19.05T
Stryen
12.45
19.15T
bus
bus
bus
bus
Puttershoek
6.35
13.05
Oud-Beyerland
12.00
18.30
Maasdam
6.15
13.15
Goidschalxoord
12.10
13.10
Mynchecrenland
6.55
13.25
Westmaas
12.20
18.50
Westmaas
7.00
13.30
Mynsheerenland
12.25
18.55
Goidschalxoord
7.10
13.40
Maasdam
12.35
19.05
Oud-Beijerland
7.20
13.50
Puttershoek
12.-15
19.15
bus
bus
bus
bus
Stryen
6.30
13.00
Oud-Beijerland
12.00
18.30
Numansdorp
6.40T
13.10
Nieuw-Beycrland
12.10
18.40
Middelsluis
6.45T
13.15
Piershil
12.20
18.50
Klaaswaal
7.00T
13.30
Z.-Beijerland slat.
12.45
19.15
Oud-Beijerland
7.15T
13.45
postk.
12.50
19.20
boot
boot
Oud-Beyerland
7.30
14.00
Vlaardingen
9.00
15.00
Rotterdam Boompjes 9.30
16.00
'ervoer per R. T. M.
Nooddienst regeling No. NII
ingaande Donderdag 19 Februari 33
Geldig tot nadere aankondiging.
Wijzigingen voorbehouden
De wijzigingen ten aanzien van nooddieustregeling VI zyn de volgende
1. Uitbreiding verbinding Rotterdam-Middelharnis.
2 Wijziging bootdienst Kottcrdam-Zicrikzee,
Hoeksche Waard. (Ook op Zondagen, maar dan is de le verbin
ding naai Rotterdam 30 minuten later).
A BootdienstOud-Beijerland - Maardingen - Rotterdam.
B. Aansluitende 1. Oud-Beijerland - Nieuw-Berjerland - Pierahi!
tram- cn Zuid-Bcycrland.
autobus- 2. Oud-Beijerland - Goidschalxoord - Westmaas
diensten - Mynsheerenland - Maasdam - Puttershoek.
3. Oud-Beijerland - Klaaswaal - Middelsluis -
Numansdorp - Stryen.
C. Locale autobusdiensten Oud-Be jjerland - Klaaswaal - Nu
mansdorp (alleen op werkdagen).
bus j bus j bus bus bus I bus tram
Oud-Beyerland 8.15 i 11.15 12.00 1 13.15 16.45 18.30T
Klaaswaal 8.30 9.30 11.30 12.15 j 13.30 17.00 18.45T
Numansdorp 8 45 9.45 11.45 12.30 13.-15 17.15 19.00T
tram bus bus
Numansdorp 6.40T 9.00 10.00
Klaaswaal 7.00T 9.15 I 10.15
Ou«l-Bcijer!and 7.15T 10.30
T Tram.
II/III. Voorne cn Putten en Goerce en Overflakkee.
A. Autobusdienst: Rotterdam - Maasoord - Hoogvliet.
Op werk- en zondagen: volgens dienstregeling, behalve op
werkdagen de ritten Rotterdam V. 16.25 en 17.55 en Poor-
tugaal V. 17.05.
B. Tram- en autobusdienst Rotterdam-Spijkenisse-Oost voor
ne v.v.
Op werkdagen: volgens tramdienstregcling, van 5.35 uur Rot-
tcidam vertrek tot 22.25 uur Rotterdam aankomst, met uit
zondering van de ritten No. 65 tussen Spijkenisse (V 16 15
uur) en Oostvoomc (A 17.23 uur) en No. 68 Oostvoome iV
18.07 uur) tot Spijkenisse (A 18.14 uur).
Op Zondagen: volgens dienstregeling, met uitzondering van
dc laatste rit in beide richtingen.
C. Trani-autobus-boot-(tram)autobusdienst: Rotterdam - Spjj-
kenisse - Hellevoetsluis - Middelhamis - Stad a h. HaringOlcf
- Dirksland - Melissant v.v.
tram j tram tram tram j tram tram j tram traan tram
Rotterdam 5.35 j 7.00 j 9.05 11.05 13.05 15.05 17.05 19.05 21.05
Spijkenisse 6.20 7.44; 9.-14 11.44 13.44 15.-14 17.11 19.11 21. i
bus bus bus
Spykenisse 6.20 7.46 9.46
Nieuwenh. 6.55 8.20 j 10.20
Hellevoetsl. 7.00 8.25 10.25
bus bus bus bus bus
11.16 13.46 15.46' 17.46 19.16
12.20 j 14.20 16.20 18.20 20.20
12.25 14.25! 16.25 18.25 20.25
bus
2i '6
22.20
22.-'5
boot boot
Hellevoetsl. 8.25
Middelh.hv. 9.00
boot boot boot boot boot boot
10.25 12.25 11.25 16.25 18.25 20.25
11.00 13.00 15.00 17.00 19.00 i 21.00
b« jt
tram of
Middelh.hv. 19.05
Middelh.d. 9.15
bus
11.05
11.15
tram of bus tram oi bus
13.05 15.05 17.05 19.05 21.05
13.15 15.15 17.15 19.15 21.15
bus bus
Middelh.d. 9.15
Stad a'h. Hvl. (9.30
bus
bus bus bus bus bus
13.15 |17.15, 121.15
13.30 17.30 21.30
bi.s
bus bus
Middelh.d. ,9.15
Dirksland 9.30
Melissant 9.40
bus
bus bus bus bus bus
13.15 17.15 121.15
13.30 17.30 21.30
13.40 17.40 21.40
bi.s
bus bus
Melissant 15.45
Dirksland 5.55
Middelh.d. 6.10
bus
bus bus bus i bus bus
9 45; H3.45 ,17.45
9.55 113.55 17.55
10.10 14.10 1810
bus
bus bus
Stad a h. Hvl. 5.05
Middelh.d. 6.10
bus
bus j hus bus bus bus
9.55 18.55 17.55
10.10 14.10 18.10
bus
tram of
bus
Irani of bus tram of bus
Middelh.d.
Middeih.hv.
6.10
6.20
8.10 10.10 12.10 14.10 16.10 18.10 20.10
8.20 10.20 j 12.20 j 14.20 16.20 18.20 20.20
boot boot;
Middelh hv. 6.25
Hellevoetsl. 7.00
boot
8.25
9.00
boot boot', boot
10.25 12.25 14.25
11.00 13.00 15.00
boot 1 boot 1 boot
16.25 18.25 20.25
17.00 19.00 21.00
bus bus bus
Hellevoetsl. 5.35 7.05 9.05
Nieuwenh 5.4017.101 9.10;
Spijkenisse 6.15 7.15 9.46
bus bus bus
11.05 13.05 15.05
11.10 13.10 1 15.10
11.45 13.15 15.4-5
bus bus bus
17 05 19.05 21.05
17.10 19.10 21.10
17.46 1915.21 A
Spykenisse
Rotterdam
tram tiam, tram
6.25 7.46 9.16
6.58 8 25 10.25
tram tram tram
1116 13.16 15.46
12.25 j 14.25 16.25
tram tram tram
17.46,19.46 21.46
18.25 20.25 22.25
Hellevoetsluis (volledige
rdienst Middclharnishaven
dienstregeling 1.
Middelh.hv. 6.25, 7.25 8.25 9.25 10.25 11.25 12.2-5 13.25 I
nnn i i 13.00,14.001
Hellevoetsl. 7.00, 8 00 9.00 10.00 11.00 12.0
Middelh.hv. 14.25 15.25 16.25 17.25 18.25 19.25 20-25 I 21.25
Hellevoetsl. 15.00 16.00 17.00 18.00 19.00 20.00 21.00 22.00 i
Hellevoetsl. 6.25 7 25 8.25 9.25 10.25 11.25 12.25 13.25 14 25
Middelh.hv. 7 00 8.00 9.00 10.00 11.00 12.00 13.00 14.00 154)0
I-Iellevoetsl. 15.25 j 16.25 J 17.25 18.25 19.25 20.25 21.25
Hellevoetsl. 16.00 17.00 18.00 19.00 20.00 21 00 22.00
Wy publiceren slechts dat gedeelte van de nooddionsticgeling der
R.T.M. dat betrekking heeft op de Hoeksche Waard, Voorne an
Putten en Goeree cn Overflakkee.