Overzicht van de grote zaal van de K.R.O.-studio gedurende de ruitzendingWim Quint spreekt met de afgevaardigden van het restauratiepersoneel van het Centraal
Station in Amsterdam. Rechts het Matrozenkoor en Theo van Elferen. In het midden het orkest De Zaaiers. Televisielampen en -camera's zijn duidelijk zichtbaar.
Bitibiji
e belangrijke, eenvoudig niet meer te missen
functie, die de radio en daarnaast ook de tele
visie en de film in onze samenleving zijn gaan
innemen, is nog eens weer duidelijk tot uiting ge
komen in de laatste weken. De zenders van de omroep
gaven berichten en waarschuwingen door. Hierdoor
en door de voortreffelijke samenwerking van politie-,
leger- en amateurradiodeskundigen zijn ongetwijfeld
tal van mensenlevens gered.
Onmiddellijk na het bekend worden van de over-
stromingscatastrophe waren de verslaggevers op
weg om Nederland in woord en klank een schrij-
Links: Televisiecameraman Tim richt zijn wapen op de geweldige thermometer die het totaal bedrag van de ontvangsten aanwijst. Midden: „Ook de kinderen willen
in deze hulpactie graag haantje de voorste spelen en daadwerkelijk meehelpen," zegt Wim Quint. Hier ontvangt hij van drie kinderen namens het Zondagjeugdhalfuur van de
V.P.R.O. f 100,48. Rechts: Schipper van der Harst uit Scheveningen spreekt over de gaten in de dijken, de verzonken boerderijen en de mensen en dieren in doodsnood.
Vroeger ivaren er houten schepen en ijzeren mannen," zegt hij, „nu misschien ook wel eens ijzeren schepen en houten mannenmaar in die overstromingsnood had je
niets aan houten mannen en ijzeren mannen, die moesten van staal zijn. We hebben alleen maar ons best gedaan."