Ingezonden Mededeelingen. BK&GHAfö A van Neuzen over Hoedekenskerke doorluopencie n»ar Haoa weert. Zoo- i' anige dienst zou Inderdaad reden van bestaan hebben. Hy zon de gelegenheid openen, voor Neuzen en een groot deel van Zeeuwach-Vlaand eren, voor Hoede kenskerke en een groot deel van Zuid- Beveland, een betere verbinding te krygen met den Staatsspoorweg te Vlako. Wanneer als type voor dezen dienst wordt aangenomen een schip met een snelheid van 11 Eogeleche mfllen ln den gewonen dienst, oogeveerovereen- komende met die van de booten van den Provincialen stoombootdienst op de Ooster-Schelde, zal, rekening hondende met het tU, met het aan leggen te lloedekenskerke enz., de afstand van de ponton te Neuzen tot het station te Vlake io ten hoogste een uur on vüftig muniten kunnen worden afgelegd. Met eeno boot kan dan zeker driemaal, wellicht viermaal, por dag oen verbinding vice versa worden tot stand gebracht. Het is thans nog niet mogelijk, eone dienstregeling aan te geven en te bepalen, op en van welke treinen te Vlake correspondentie zal kunnen worden gegevenuit den aard der zaak houdt dit verband met de dienst regeling, welke de geregelde corres pondentie op Walzoordeu voor de tram llansweort—Vlake zal noodig maken. Het inleggen van een nienwe boot NeuzenHansweert zon voor reizi gers van en naar Neuzen en omgeving oen niet onaanzieniyke besparing aan tfld opleveren. Ook in de kosten zou die dienst, zooals Burgemeester en Wethouders van Neuzen becflferden in hun adres van 28 October 1912, een belangryk verschil opleveren. Voor een groot deel van Zuid- liaveland zou de nieuwe lijn van niet minder belang zfln. Inwoners van Hoe- dekenskerke en de plaatsen in den omtrek daarvan gelegen, zijn thans over een aistand van circa twee uur gaans van de spoor 100 verwijderd. Wie niet iiatBt hetgeen trouwens niet onder alle omstandigheden moge lgk is -*■ moet loopen of een rijtuig nemenhet eerste eischt veel tfld en het tweede is kostbaar. De nieuwe dierst zou hen ln minder tfld en voor minder geld op den trein brengen, maar bovendien in de gelegenheid stellen, relatiën te onderhouden of te opeDen met een aDder doel van Zuld- lleveland oi met Zeauwsch- Vlaanderen (led Staten meenen, op grond van een n ander, dat de opening van een geregelde stoomvaart verbinding tus- suhen Neuzen en Danaweert, met Uoedekenskerke als tusschenslationln het algemeen belang moet worden geacht. Ken berekening van de kosten daarvan is moeiISk te maken. Naar bet hun collega voorkwam, zou, zooalB reeds werd aangegeven, met ééne stoomboot oen behoorlijke dlenBt knn nen worden uit; evoerd. Daarvoor zou een schip van het type Schouwen en Noord-Beveland in aanmerking kun nen komen. L' tiende op de groote drukto in het sclie-p3bouwbedrijf, zou do prys van aanbouwvan een dergeiyk schip thans iets hooger moeten worden geraamd; ook met het oog op andere uitgaven k nonen de kosten van Inrich •ting van den dienst op f 100.000 wor den gestcTi. De exploitatie uitgaven zullen ver moedelijk i-'ts hooger zfln dan die van de Hjn W.alzoorden—Vlake, omdat het schip iets grooter wordt dan het op deze I0n gebru'kte De exploitatie ontvangst n zyu mocil0k te ramen. Oed. Staten meenden echter niet te optimistisch te ;fln, als z{ het ver voer van Neuzen en omgeving en van Hoedekenaksrke en omgeving naar Hansweert en omgekeerd niet lager schatten dan dat van Walzoorden naar Hansweert en omgekeerd. Het tekort op den nieuwen dienst kan dan ook naar hunne meening dat op den dienst Walzoorden—Vlake niet be langrijk overtreffen. De voorgaande overwegingen leid- d-n er Ged Staten toe. het voorstel te doen tot inrichliDg van den dienst Neu- zen Hocdekenskerke Hansweert. ZJ deden dit evenwel niet, zonder ultdrnkkel0k de aandacht te vestigi n op den financleolen last- die op de Provincie zal worden gelegd De aan neming van het voorstel zal leiden tot een biyvende uitgaaf, waarvan het bedrag tbans niet met zekerheid op te geven is. Neemt men daarbij in aanmerking de sommen, welke binnen niet te langen tfld de Provinciale begrooting zullen bezwaren voor de r< nte en de aflossing van de leeningen, aan to gaan. tot betaling van de rente- looze voorschotten voor de tramwegen in Zeeuwscb-Vlaanderen en Zuid- Beveland, dan Is het niet twijfelach tig, dat do Provinciale belastingen zullen mieten worden verhoogd. iotusschen meeDden Ged Staten, d ,t dit niet behoeft terug te houden van een overigens go°d geachten maatregel. Op grond van eon on ander stelden Ged Staten voor te besluiten, voor rekening der provincie een stoom- bootdienst in te richten tusschen Neu zen en Uansweertmat HoedokeDskerke als tasschenstationten behoeve van dien dienst een schroefbout ..an te fthsö'n lot een prijs van ten hoigste I 100,000 aan Gsd Staten machtiging ie vorleenen. om deagewenecht deze 1 Ged. Staten te machtigen tot het nemen van de verder noodlge maatregelen, om den uienst zoo spoedig mogelflk te doen aanvangen, i Ben der leden bracht hu de aan Ged. Staten voor de voortvarendheid waarmee deze zaak is voorbereid. Eenigo leden vroegen of de voor gestelde boot wet de meest gewenschte is en niet een goedkoopere is aan te bevelen. Een ander lid vroeg of voor dozen dietst niet gehrnikt kunnen worden de booten op Schouwon, om dan deze te vervangen door een stel minder diepgaande. Door Ged. Staten werd een onder zoek toegezegd Zfl vonden in het verlag geen aanleiding in hun voorstel wflziging te brengen. Het voorstel werd aangenomen. Vernieuwing steiger Hoedekenskerke De steiger te Hoedekenskerke moet nu worden vernieuwd en tevens ver plaatst, daar tengevolge van een dyksverhooging na den aanleg van den Bteiger, de toegang zeer ongunstig en verbetering daarvan op dezelfde plaats technisch zeer moeilflk is Wil men een steiger maken met een ge- makkelijken, ook voor rgtnlgen bruik- baren toegangsweg, dan is verbouwing onmogelijk en behoort een geheel nieuwe steiger gebouwd te worden op eenigen afstand van den bestaan dor,, waarvan de kosten aanvankelflk op f 29.000 waren geraamd. De plaats van den nieuwen steiger is ontworpen met het midden op 70 M. bezuiden dijkpaal 32 en is zoover zuidwaarts bepaald moeten worden, eensdeels door de aanwezigheid van het g.-leidellcht op den zeedijk, dat niet verplaatst kan worden en waar binnen de oprit gelegen moet zijn, en anderdeels, omdat het anders Diet mogelijk zon zfln, een plateau te ver- krflgen, waarop de rü-ea voertuigen, welke naar den steiger gaan, kunnen draaien. Dit plateau is te maken op de nol (Kapuinhook) door aigraving, wat by don dflk niet mogelflk zou zfln zondar geheele omlsgging van den dflk. Na gehouden besprekingen omtrent den bouw van den steiger is het plan eenigszins uitgebreid,tengevolge waar van de oorspronkelijke raming f29 000 is gestegen tot f 33.000 Het is namelflk wenschelflk gebleken, aa i de steiger drie bruggen, een isagwaterbrng, een middenbrug en een booge brug, te maken, inplaats t an do oorspronkelijk bedoelde laagwater- en hoogebrug. In alle sfdeeiingen vereenlgdon zich de leden met het voorstel. Dit voorstel werd aangenomer. Subsidie aanleg van proefvelden Voor den aanleg van proef ee'd-n bfl de wiutercursussen voor landbouw kunde werd voor het jaar 1913 wed r een subsidie van f 100 uit de provin ciale fondsen gevraagd Ged. Staten, gehoord de adviezen van den rflkBlandbouwleerasr te Gres en het dagelflksch bestuur der Zeeuw- scbe landbouwmaatschappy, en oDder opmerking, dat van 1902 af, telken jare, behalve van 1910 en 1912, be doeld subsidie is toegekend, stelden voor het verzoek in te willigen In alle afdeellngen vereenigden zich de leden met het voorstel. Het voorBtel werd aangenomen. Veer en tusschen Noorden Zuid Beveland. Ter uitvoering van het besluit tot overname van het veer Wolphaarts- dflk - Kortgene zfln door Ged Staten de volgende maatregelen getroffen. De overdracht van het recht van overzetveer van Wolpbaartsdijk op Kortgene voor f 9000 vrij geld had plaats 3 Januari 1913. De gerechtigden In de smb&cbts heerlijkheid Kortgene verklaarden zich bereid, het recht van veer van Kort gene op Wolphaartsdflk voor den tyd van 25 jaren, ingaande 1 Jat-narl 1915, aan de Provin.ie te verhuren voor de Bom van i 450 per jaar. De pachter van het veer had er geen bezwaar tegen, de provinoie met ingang van 1 Janusri 1913 als hunrBter vaD het veer van Kortgene op Wolphaartsdflk te erkennen, mits vóór 1 Januari 1915 in de bestaande voorwaarden betref fende de verhuring geen verandering zou worden gebracht. Ambachtsbearen haf den daarevenmln bedenking tegen. Mitsdien werd bfl overeenkomst van 20 Januaii 1913 van de Ambachts heerlijkheid gehuurd het recht van veer van Kortgene op Wolpbaartsdijk voor den tfld van 27 jaren, ingaande 1 Januari 1913, tegen een som van f200 per jaar voor de eerste twee jaren cn van f450 per jaar voor al de volgende jaren. Bfl overeenkomst van 3 Januari 1913 is aan 1. van der Voorde, veer schipper te Wolphaartsdyk, de bedie ning van het overzetveer van Wol phaartsdyk op Kortgene met een hoog- aarts, een zeilboot ea twee ro dbooten, verpacht voor het kalenderjaar 1913 tegen een pachtsom van f450. By overeenkomst van 24 Januari 1913 is aan C. Schippers, veerschipper te Kortgene, de bediening van het overzetveer van Kortgene op Woi- phaartsdflk verpacht, ovencons met oen hoogaarts, een zeilboot en twee roeibooteD, voor Je kalenderjaren 1913 en 1914 tegen een pachtsom van f200 per jaar, welke som door dezen pachter tot 31 December 1914 elk jaar aan de Ambachtsheeriykheid Kortgene zou Da pachters biyven gedurende de genoemde pachttermflnen de veer- en vrachtgelden volgens het bestaande tarief genieten. De rentmeester van de Ambachts heeriykheid Kortgene deelde Ged. Staten mede, dat de administrateuren dier ambachtsheeriykheid geen be zwaar hadden, aan de provincie toe te kennen het recht op behoud van den steigerdam te Kortgene met aan legplaats van veerbootenen aanslultiug aan den provincialen steiger, mits dit recht zou vervallen by het eindigen der huurovereenkomst van het veer- recht. Volgens de overeenkomsten, tusschen het bestuur der gemeente Kortgene en Gerechtigden in de Ambachtsheeriyk heid Kortgene, gesloten 14 Juni 1867 en 19 April 1887, blflven evenwel de steigerdam, tevens veerdam, met het vergroote oi verbreer'e gedeelte der wisselplaats, de inrichting tot het vast zetten van vee en de aanlegplaats voor Btoombooteo, voor den openbaren dienst en ten algemeenen natte be staan, zoolang dit door het Provinciaal bestuur noodig wordt geacht. Aanne ming van de door Ambachtsheeren gestelde voorwaarde zou alzoo ver korting van he. recht op den steiger- d m c a. ten gevolge hebben. Daarom meenden Ged. Staten in het openbaar belang tegon dia voorwaai de bezwaar te moeten maken. Waar Ambachtsheeren op de voor- waarde bleven aandringen, gaven zfl er de voorkeur aan, aat d8 oorspron- k"iyke overeenkomsten gehandhaafd bloven, Omlrent de definitieve bediening van do beide veren hebben door de Commissie van Toezicht op de Pro vinciala Stoomb otdiensten besprekin gen pl tats gehad met dc beide vc er schippers in tegenwoordigheid van den hoofdingenieur van den Provincialen Waterstaat en den ingenieur van den Provinctalen Waterstaat te Goes. Deze besprekingen hebben geleld tot het doen opmak°n van een bestek van een motorboot, welke dlonst zou kunnen doen tusschen Wolfertsdflk en Kortgene, van davolgende afmetingen: lengte van 20 M., breedte 5 M holte 1.70 M.met een voorkajuit, bestemd vcor 16 4 20 personen en eeD achterdek, voldoende mimto biedende voor vee, paarden en rfltuigen. Da prüs dezer boot wordt geacht ruim 112.000 te zullen bedragen. Met een dergelflke boot zal, volgens verklaring van de veerschippers, aan alia eiseben van het vervoer kunnen worden voldaan terwyi in reserve zouden worden gehouden een hoDg- aarts en twee toeibooten Ia verband daarmede is de hoofd ingenieur van den Provincialen Water staat uitgeooodljgd.een voorlooplg plan met raming van kosten op te maken van de werken, welke aan de steigeis te Kortgene en Wolfertsdflk dienen plaats te hebben. De hoofd ingenieur stelde na ge houden overleg met de veerschippers, voor, te maken halftybruggen aan de beide steigers en ter weerezflden van het veer een steigertje voor zeer hooge waterstander. Volsens de veerschippers zal daar mede bereikt worden, dat by alle waterstanden zal kannen worden over gezet en dat de boot te allen tflde een veil ge ligplaats zal hebben. De kosten van die midden- ofbalf- tflbrnggen zfln geraamd voor Kortgene op f 3400, voo" Wolphaartsdyk op f 3320. De kosten van het maken van de steigertje, voor zeer hoogen water stand worden begroot voor Kortgene op i 1220, voor Wolphaartsdflk op 1 1340. By deze sommen zon nog gevoegd moeten worden een bedrag van f 300 voor dagelflksch toezicht bfl de uit voering In het geheel zullen dus do be- noodigde werken bfl bedienlDg van het veer met een motorboot een uit gaaf van ongeveer f 9580 vordereD. Bfl een bespreking, welke de Com misBie van Toezicht had met de belde veerschippers, bleken deze gaarne genegen, den veerdienst met oen motorboot, zooaD 1b aangegeven voor eigen r kening te explolteeren en ver klaarden zy zich hereid, leder een pacht van f 450 per jaar te betalen. Voorts werd door de Commissie met de veerschippers gezamenlijk een ra ming gemaakt van de ontvangsten en uitgaven van het bedrflf, w&arbfl zfl tot de slotsom zfln gekomen, dat dit na aftrek der noodige sommen voor afschrijving, onderhoud, exploitatie, belooning veerschippers en personeel enz., een winst van f 2855 zou ople veren. Daarvan zou in de eerste plaats aan de pachtera worden uitgekeerd 4 pCt. van bet kapitaal ad f 14 000; van het restant zou hun 30 en de Provincie 70 pCt. toekomen. Do ontvangBten en uitgaven der Provincie voor het veer kunnen dan worden becijferd in ontvangsten op 12506.50 en in uitgaven op f2837.50. De Provincie zou naar doze raming aan het veer ten koste leggen f331. In het verslag der door de Staten benoemde Commissie van onderzoek naar de mogelijkheid eener betere verbinding tusschen Zuid- en Noord- Beveland werd het denkbeeld geop perd den dienst te doen uitvoeren door een pontveer. In dit geval zou den evenwel zeer bolangrflke werken voor havens mosten plaats hebben, .de kollen globaal zijn g- raamdvoor Kortgene op f62.000, voor Wolphaartsdyk op f 67.000. Daarbfl komen nog de niet geringe kosten van onderhond, zoodat van de Provincie asnzienlflke offers zon den worden gevraagd Hiervoor von den Ged 8taten geen termen aanwe zig, te minder, waar de veerschippers verklaarden, dat de bedoelde motor boot san alle elschen zal voldoen, God. Staten m<-endeD, dat het niet alleen in het belang van den dienst, maar ook in het floaccieel voordeel der Provincie zou zfln, den veerdienst tUBsehen Kortgene en Wolphaartsdflk door de beide veerscbipp-rs, zooals met hen is besproken, voor eigen rekenirg te doen uitoefenen, waarom zfl voorstelden ln dien geest te be sluiten. In een der sldrelingen maakte een lid bezwaar tegen de onvoordeelfge besomming der ontvangsten en uit gaven voor de provinoie. Hfl meende, dat er door de provincie niet op toe gelegd behoefde te worden. Door een lid van Ged. Staten werd hierop geantwoord, dat de overgelegde berekening slechts een begrooting was, welke bfl de uitvoering vermoedelflk zal blijken eer mee, daD tegen te vallen. Een ander lid in dezelfde afdeeling meende, dat het van belang is, dat hBt contract met do veerschippers niet voor te langen te mfln worde aange gaan opdat, wanneer mocht blflkeu, dat er voordeelig werd gewerkt, het tarief van overzetten zal kunnen wor den verlaagd. Nog weer een ander lid kon zich met het voorstel van Ged. Staten ver eenigen, doch stolde voor, dat er een proef worde genomen van drie jaren en dat, Indien na die proef de over- ieDkomst beëindigd wordt, demotjr- boot zal worden overgenomen door de provincie voorden prijs, die zfl gekost heeft, met aftrekking der bepaalde jsarlyksche aflossingen. Dit voorstel in stemming gebracht werd met 113 stemmen aangenomen. In een andere afdeeling werd ge vraagd of Ged. Staten niet voordeeli- ger condities hadden kunnen bedingen tegenover de veerschippers. Hierop werd door een lid van Ged. Staten gerepliceerd, dat deze mogelflk wel wat voordeeliger voorwaarden hadden kunnen bedingen, doch dat me- dit niet wenschelflk achtte, om des te beter eischen aan het materieel te kunnen stelleD, en ook om den veerschippers een behoorlflk bestaan te verzekeren. In alle aideelingen vereenigden zich voorts alle leden met het voorstel van Ged. Staten, die In dit verslag geen aanleiding von.'en, om wflziging te brengen in hun voorstel. De heer Kakebeeke stelde voor, een voorloopig overeenkomst te sluiten voor den tfld van drie jaren, met bepaliDg, dat indien na de proei geen naders overeenkomst wordt gesloten de boot door de provincie zal worden overger omen. De heer Duvekot diende een sub amendement ln, dat de proefneming geen geldelflke offers van de provincie zal eischen. De heeren Dekke- en van Oevcren verklaarden zich ook voor een proef neming. De heer van Jtompu (lid van Ged. Stalen) aehtie een proefneming niet noodzakelijk, daar verwacht mag wor- deD, dat de veerschippers voort zullen gaan, hun plicht op dezelfde wflze als tot nu toe te vervullen op lolwaardige wflze. Het sub-amendement Duvekot raad de hfl af, waarop dit sub amendement door den voorsteller werd ingetrokken. De heer kakebeeke verduidelijkte de bedoeling van zfln amendement. Een proef Is gewettigd omdat de dienst, nu zfl machinaal gedreven wordt, van karakter veranderd is. Nadat de heer Dieleman zleh tegen het amendement had verklaard en de heeren Dekker, Duvekot, Kakebeeke en van Bompu hadden gerepliceerd, werd het amendemen Kakebeeke aan genomen met 2218 stemmen. Subsidie wagendienst Wissenkerke—Kortgeenscheveer. J. J. Jeronimus te Wissenkerke vroeg voor zflu wagendienst van Wisse kerke over Geersdflk naar het Kort- geensche veer een subsidie uit de Provinciale fondsen. Naar de meening van den hoofd ingenieur van den provincialen water- Btaat voorziet de dienst, welke ver band houdt met de uren van vertrek en aankomst van de aan den steiger te Kortgene aanleggende boo'en van den stoombootdieost tusschen Middel burg en Kotterdam en omgekeerd, vooral voor het niet wielrfldende publiek eo handelsreizigers, in een zekere behoefte. Ook door den gemeen teraad van Wlssekerke wordt die behoefte erkend, daar he' tot dusver uit de gemeentekas toegekende sub- Bidie van f 100 per jaar tot 1200 werd verhoogd. Ged. Staten stelden voor f 200 sub- Bidle te verleenen. In alle aideelingen vereenigden zich de leden met het voorstel. Dit werd aangenomen. Prov. rekening. Ged Staten stelden voor de Prov. rekening over 1911 goed te kenren, in ontvangst op f927.095 431/2, in uit gaat op f853.000.60, alzoo met een batig saldo van f74 094.83 V» en de begrooting over 1914 op 1757.279.43 in ontvang en uitgaaf met een post voor onvoorzien van f 9740 68. Dit weid goedgekeurd. Heffingen. Ged. S'aten stelden voor tot dekking van de uitgaven der provincie voor het dienstjaar 1914 te beffen 39 opcenten op de hoofdsom der grondbelasting voor de ongebouwde eigendommen, 31 opcenten op de hoofdsom der grondbelasting voor de gebouwde eigendommen en 25 op centen o; de hoofdsom der personeele belasting. Prov. Staten gingen bier mede accoord. Reclame. |Taar een badplaats met kinderen te gaan moet niet alleen voor hen, maar ook voor de moeder een uit spanning wezen. Toch moeten de kin deren er niet onder lflden en vooral de kleintjes hebben dezelfde zorgvul dige verpleging en voeding ais thuis van noode. Een voedsel, dat de voor- deelen heeft van gemakkelijke berei ding en lange houdbaarheid, waarbfl zich nog voedzaamheid en gemakke lijke verteerbaarheid aansluiten, is „KUFEKE", dat in zulke gevallen bflzonder is aan le beveleD. it echtzaken. Artundissemenls-Hechlbank te Middelburg. In de zitting van Dinsdag zfln ver oordeeld wegens het beletten van de handeling van een ambtenaarM. V. Pz 25 j boerenknecht, P. V., 56 jlandbouwer, beiden te Kapelle, leder tot f 10 boete of 10 dagen hecht (eiscb ieder 1 m. (?®v mishandelingII. D., 33 je, werkman te Vli8singenf gedetineerd te Goea, tot f 10 boete of 10 d. hecht, (eiseh f 20 boete of 20 dagen hecht. IS UW LEVER ZIEK Maak hem dan in orde het is gemakkelijk te doen. Zonder pfln, zonder stoornisalleen door het eilzaam effekt merkt ge dat ge genezen zflt door Stadsnieuws De overwinning gevierd. Maandagavond, tijdens het nagaan van de stemmencflfers, verzamelden zlcb, onder leldiDg van den heer A. C. Boluflt, op de bovenzaal van eafé .Boudellng* talrijke leden van de Liberale Kiesvereeniglng, het Comité van Actie en de Vrijzinnige Propa- ganda-Vereeniging. Op een groot bord werd daar de stand der verschillende candidaten onafgebroken bijgehouden en toen het ten slotte zeker was, dat alle vier aftredende liberale raadsleden waren herkozen, bewees een donde- rerd gejuich, met welke instemming deze nieuwe liberale overwinning In het vrijzinnige kamp begroet werd. De herkozenen, Inmiddels gewaar schuwd, lieten niet lang op zich waoh- ten en zetten eenige oogenblikken later zich alle vier aan de feesttafel, waar zfl met spontane nitingen van blfldschap begroet werden. Aehtereenvolgens voerden de voor zitter, de herkozenen, de hoofdredac teur der Qotsche Courant, de bestuurs leden der Vrflz Kiesvereeniglng en andere belangstellenden het woord. Allen, die aan deze verkiezing hadden medegewerkt en de redactie der Qoesche Courant, werd hulde gebracht voor wat zfl voor de goede zaak hadden verricht. In de loop van den avond kwam de burgemeester de gekozenen gelnk wenscben en sprak een woord van dank voor de ovatie, hem bfl z|jn binnenkomen gebracht en de woorden van waardeering, door den voorzitter tot hem gericht. Staande werd het Wilhelmus ge zongen en nog tot laat Id den avond drongen liederen van sttfld en over winning nit de bovenzaal van het café over het stille marktplein naar bniten. k tesvbreeniging .vooruitgang*. Nog steeds doet de Liberale Kies vereeniglng haar naam eer aan. Maan dagavond hebben zieh weer 30 nienwe leden opgegeven. Ingelanden Vergadering. In de Dinsdag alhier gehonden ge combineerde vergadering van stem bevoegde ingelanden van de polders Noord-, West-, Zuid- en Nieuwe West- Kraalert werd met algemeene stem men besloten, een bijdrage te verlee nen voor grondaankoop ten behoeve van den aanleg aan den spoorweg bfl de halte Noord-Kraalert. De bfldrage werd toegezegd gedu rende twee achtereenvolgende jaren door de twae eerstgenoemde polders A vflftig eent en door de twee laatst genoemde polders A vflf en twintig cent per hectare. Hbngbtenkeurinq. Heden werd alhier de centrale keu ring gehonden van de 15 paarden (5 hengsten en 10 merrlén), dlo zullen

Krantenbank Zeeland

Goessche Courant | 1913 | | pagina 2