I
i
s
Het Rijwiel
in het Leger.
In
In 190
TENTOONSTELLING GOES
Frankrijk verslagen
Engeland verpletterd,
Holland bovenal
m
I g
B
g
Ill
is!
r is u.u
Rijwielfabriek ,MVIERKLEUR",
te loden tp RIHSDA8 13 en W1EKS0A0 14 ODTOÖEÜ,
Rijwielfabriek ,,l)E VIERKLEUR" 's-Gravenhage.
e/D
O
s
o
Op de RiiJWIELTfiNTOONSTELLING te GOES, in liet Café Boudeüng,
worden uitsluitend modellen 1909 geexposeérd. Wat men
bij de Provirc'aie Rijwielhandelaren gewoonlijk eersc in Februari ziet is
thans reeds door ons TENTOONGESTELD.
.£5»
Naamloozë1 Vennootschap
's-GRAVENHAGE.
NAAMLOOZE VENNOOTSCHAP
g
a tt
0
s§
'bï| (Tji i I
filial 0
A
i-H
SI
o B 5 5
J- m o o -
s o
:B»"*3 :BÏ -d
c a a-»
i'5| el J
T3 .o 2 a
a^.2 T3
35 S
s-. k n cj
N 'O -jH
M -*f 5 ee
2_ _a r*
n J5 *o c-
a fl o cu
"o S o -2
a g'k-„
W - :b>
55
H
O
M
O
,-T-fl
M §4 a -
2 rv fa
o .2 -a
O? o u
JX CC ^5
-te n
3 W
q T! Q
I a 5 tt
o J«
K
bH
E A
30
cc-o 2 J2
t"
ear to o
3-TB S2
t: a
n- tx^*-
i? ft P
2
s
:pp as ^3
T &S
-* te -2
o TS
M i i
3 i7 a
o Ms
fl 5
"S .2
b9
6J T3
O g
C
o
go
.1''* 1 3
^5 -W q
«-> 1-1 :e»
p a J3
St q-s
M«
'O
9S-Ö
W c
M «8
M
55
s
CQ
55
H
!5
wp> n a
^-e
'S =- 3
C "N C 5
111II-
"5
n.^ a
q .O
5fl
.2 <1
s a 5 n
- -3-5
J T3 -I
4 w-rrt 3 I
5 a O
O J3 J
O •*- -te fr 3
..So
1
A
ess
s
a c
:cp r»-® h
g O §c
©'SS'gsf
a i o t
«- EC p ft)
tD :?T3 '"'-O j£
S o
"S -2 S
-.g, 2 2 S
f'3 a D
ra i 53
■J Q T3
3 5®®
jj :p: t>
M
P
w
cd
Q
H
^5
ta
S
o
H
Q
Co
:g"
■S
^3
IsSagggÈ
.a "r a
5 w N id a g
g £-o H
v v :ps
N TT-® -e
H
ft? e o
:cp js -T4
cs -2 j-
.33
.is
word ons de taveratotio opgedragen van do rg wielen ten
behoeve van do kdlonialo Reserve te NIJMEGEN. Met
hot. oog op het fgeaccidenteerde terrein om die stad
worden ons zeer zwaro eischc-n gestold, en terecht
kregen wij opnieuw van Z. E. don Minister van Koloniën
de opdracht tot levering, en de rg wielen moesten weGr
precies als de vorige zgn. Wél een bewijs, dat men
over do eerste tevreden was geweest. In hetzelfde jaar
word ons oveneotis de leverantie voor de Koloniale Eerserve
te HARDERWIJK opgedragen, en de rjjwielon moesten
alweGr precies al» de vorige zijn. Een tweede bewjs
alzoo van de deugdelijkheid.
en wol op 12 Febrtfftri, droeg het Ministerie van Koloniën
ons opnieuw do levering der benoodigdo rijwielen op,
thans voor do Koloniale Reserve te ZUTPHEN. En
wodorom moeston der rjjwiolon precies als devo ïge
zijn.
ub
„En wie voor zijn Vaderland lauweren g^art,
„Die blijft aan ons hart boven duizenden waard".
Onder bovenstaand motto wijdde „DE KAMPIOEN" een
uitvoerig artikel aan de Rijwielfabriek „De Vierkleur" te
's-Gra venhage, naar aanleiding van het feit, dat door
deze fabriek
werd op de internationale tentooDsteiling te Parijs in 1904,
waar aan de Vierkleur-rijwielen de verg. zilveren medaille
(hoogste ouderscheiding) werd toegekend. En twee jaar later
(1906) werd door „DE VIERKLEUR"
want in het hartje van Engeland, in het Oristal Palace te
Londen, werd aan de Rijwielfabriek „DE VIERKLEUR" de
Grand Prix met het daaraan verbonden Gouden Eerekruis
toegekend. Het is dus thans weêr, ais in de dagen van
Michiel de Ruyter
Ieder, die iets voelt voor onze Nationale Nijverheid, zal
zeker trotsch zijn op dit resultaat, door een Nederlandsche
fabriek in het buitenland behaald.
- 03
ra
.1
1rrr -*-1
'ps -®
:p a
Wig
1
n
w c
3 a
.3 S S"
3 u W
a w q
03 c9
MtHCO SC
t=> gr.
ÜS
=£1
Q 'u
Ctf O
www
W US t
hd ra
W
nid5 <ij
h 50 '5
C.
n xj
efl
n 8
3
03 tl co
O p p.
a
's
3 3 J-i
O O fi
a
a
ji
M W
°ca
a"
a
rj r
ss s w
2 3
3
CL cr"
3 -O *-«
,5 ca os op
3
te 03
4>
fl
r5
a. g g gJ
I
"aJ-S
-È-a§3V
S .Bta g
ca t3
fl
©I
.o-S
:PP4S
S 'S
es
:P3
r*8
3
3
p
w
t>
CQ
e
a.S
cc
M
9
f o 5 1
«S'r
H
-p' fe 1
©.J? fl
-Sï;iD eo
m
_-,© 0 -te
tfli'" fl
03
o A- a T3
TJ n G
rfl
n=P
'h w 3
3'l.
ffl g -g a
r* Z o cc
Jt ra M
A A A A
A "O
s s-
ja
e"\
Ö5
ro ÖC m
ro
q^5p S
w r—
be!
co
tigS
ffl 2 :®5'
GO
- L, C
s §^,-
13 03
3 "'fl5
3
'43
OT -
Sfa s c
J± ca r-.
"13 o ^o>
Op»'®
rt »- a
—S ÖC ©-*-■_ oT
l. r1 ^3 1
-
A A A' A A A
w
Q
5?
«S
-T4
J
ex
cap
"QQ
CL3»
ed
fl-H
I
5P
cap
op
fflSCEKw