V 1 10 De Faam 1 A e hadden een fantastisch jaar”, vertelt Wiljan Vloet, directeur van de B Westerschelde Ferry. “De eerste maanden hadden we nog last van de maatregelen, maar daarna hadden we een mooie zomer. We hadden meer fietsers dan ooit aan boord en ook in de nazomer zagen we meer passagiers. Op het gebied van entertainment en catering hebben we mooie stappen gezet.” De Westerschelde Ferry experimenteerde afgelopen zomer met verschillende soorten activiteiten. “We zien dat activiteiten aan boord een succes zijn. Als passagiers van boord gaan, willen ze het liefste snel hun reis vervolgen. We hebben de wachtende passagiers vermaakt en ook de kinderen heerlijk beziggehouden. Net als vorig jaar hadden we gidsen van het Visserijmuseum aan boord, een succesformule.” In mei introduceerden ze de nieuwe karakters: kapitein Ferry, stuurman Plume en matroos Babbelaar. En de catering aan boord? “Er worden veel kopjes koffie getapt. We zijn blij dat we dit voor de passagiers kunnen realiseren.” Ook de samenwerking met de Zonnetrein verloopt goed. “We hebben veel combitickets verkocht. Volgend jaar bieden we niet alleen de pendel naar het centrum van Vlissingen aan, maar kunnen passagiers ook kiezen om een rondrit te maken. Mensen vinden het fijn om ontzorgd te worden.” Wiljan hoopt in 2023 meer arrangementen aan te bieden. “Daarnaast houden we sinds oktober elke maand een themamaand. Dat zetten we in 2023 voort met leuke acties.” L 1

Krantenbank Zeeland

de Faam | 2022 | | pagina 10