V 1
10 De Faam
1
A e hadden een fantastisch jaar”, vertelt Wiljan Vloet, directeur van de
B Westerschelde Ferry. “De eerste maanden hadden we nog last van de
maatregelen, maar daarna hadden we een mooie zomer. We hadden
meer fietsers dan ooit aan boord en ook in de nazomer zagen we meer passagiers.
Op het gebied van entertainment en catering hebben we mooie stappen gezet.” De
Westerschelde Ferry experimenteerde afgelopen zomer met verschillende soorten
activiteiten. “We zien dat activiteiten aan boord een succes zijn. Als passagiers van boord
gaan, willen ze het liefste snel hun reis vervolgen. We hebben de wachtende passagiers
vermaakt en ook de kinderen heerlijk beziggehouden. Net als vorig jaar hadden we
gidsen van het Visserijmuseum aan boord, een succesformule.” In mei introduceerden
ze de nieuwe karakters: kapitein Ferry, stuurman Plume en matroos Babbelaar. En de
catering aan boord? “Er worden veel kopjes koffie getapt. We zijn blij dat we dit voor de
passagiers kunnen realiseren.” Ook de samenwerking met de Zonnetrein verloopt goed.
“We hebben veel combitickets verkocht. Volgend jaar bieden we niet alleen de pendel
naar het centrum van Vlissingen aan, maar kunnen passagiers ook kiezen om een rondrit
te maken. Mensen vinden het fijn om ontzorgd te worden.” Wiljan hoopt in 2023 meer
arrangementen aan te bieden. “Daarnaast houden we sinds oktober elke maand een
themamaand. Dat zetten we in 2023 voort met leuke acties.”
L 1