Hogere snelheid maakt tractor veiliger Langer thuis blijven wonen dankzij een OtoliFt trapliFt Verkeer WOENSDAG 13 JANUARI 2021 De Faam De maximumsnelheid is verhoogd IN ZEELAND IS VEEL LANDBOUW VERKEER OP DE OPENBARE WEG Geef via NL46INGB0000000550 of kijk op zoa.nl Advertentie Wilt u thuis blijven wonen in uw eigen huis, maar wordt traplopen steeds moeilijker? Voor veel senioren vormt de trap een grote uitdaging. Maar liefst één op de tien 65-plussers en een kwart van de 75-plussers heeft veel moeite met traplopen. Een trap- lift is dan de oplossing om veilig naar hoven en beneden te gaan. Met een traplift maakt u uw woning snel en gemakkelijk levensloopbesten- dig. Uw traplift wordt helemaal op maat gemaakt voor uw situatie. De vorm van uw trap en uw persoonlijke wensen spelen hierin een belangrijke rol. Gelukkig passen de trapliften van Koninklijke Otolift nagenoeg altijd, of u nu een rechte rrap, een trap met meer dere bochten of een wenteltrap heeft. Kiest u voor de revolutionaire Otolift Modul-Air, dan kan de traplift zelfs aan de binnenzijde van uw trap geplaatst worden. Uw trapleuning kan dan blij ven zitten, waardoor uw trap veilig bc- loopbaar blijft. En dankzij de dunne rail van slechts zes centimeter breedte (de dunste enkele rail ter wereld) en de mooie vormgeving valt de traplift bijna niet op in uw interieur. Snelle levering Een ander voordeel van de Otolift Mo dul-Air is de snelle levertijd. De traplift wordt opgebouwd uit sterke, uitwissel bare modules die op voorraad gemaakt worden in de fabriek. Hierdoor kan uw traplift al binnen 48 geleverd worden. Zodra u de beslissing heeft genomen om een traplift aan te schaffen, wilt u daar natuurlijk geen weken op wachten. Veilig Bij het ontwerpen van de Otolift Mo dul-Air is er ook veel rekening gehou den met uw veiligheid. Ligt er een ob stakel op de trap, dan komt de traplift automatisch en zachtjes tot stilstand. De traplift is daarnaast ook uitgevoerd met de Reverse Drive Technology. De stoel kan zich hierdoor niet alleen zij waarts, maar ook achterwaarts naar bo ven en beneden verplaatsen. De Otolift Modul-Air past daarom al op trappen van slechts zestig centimeter breed. En bovenaan uw trap draait de zitting au tomatisch weg van het trappengat, zo dat u altijd veilig op- en afstapt. Betrokken Familiebedrijf Koninklijke Otolift is een betrokken fa miliebedrijf dat al sinds 1891 bestaat. Dat merkt u duidelijk aan de kwaliteit en de gepatenteerde technieken. Wilt u meer weten over de Otolift Modul-Air? Vraag dan een gratis brochure aan of maak een geheel vrijblijvende afspraak om de mogelijkheden te bespreken. Kijk op www.otolift.nl of bel gratis naar 0800 444 771 0. Sinds 1 januari is de maximumsnelheid voor tractoren ver hoogd van 25 kilometer per uur naar 40 kilometer per uur. Ook geldt vanaf dat moment een registratie- en kenteken plicht voor alle landbouwvoertuigen op de openbare weg. VUSSINGEN - Met deze wets wijziging zal het snelheids- verschil tussen verschillende voertuigen op de weg klei ner worden. Het is belangrijk dat weggebruikers rekening houden met sneller rijdend landbouwverkeer. Naast de snelheidsverhoging zal het verplicht worden om alle land bouwvoertuigen te registeren en te voorzien van een ken tekenplaat. Samen met de mogelijkheid tot handhaving dragen deze zaken bij aan de verkeersveiligheid op de weg. Passeerstroken In de praktijk rijdt al veel land bouwverkeer over rondwegen en 80 kilometerwegen, die in Zeeland vaak al ingericht zijn met een parallelstructuur en passeerstroken voor een veili ge doorstroming van het ver keer. Bovendien is er in onze provincie al het Kwaliteitsnet Landbouwverkeer, dat zich richt op het veilig en vlot ver plaatsen van landbouwverkeer en tegelijkertijd op het verbe teren van de doorstroming van het overige verkeer. Verantwoordelijkheid Zeeuws gedeputeerde, tevens voorzitter van het ROVZ, Har ry van der Maas geeft aan: "In Zeeland hebben we veelte ma ken met landbouwverkeer op de weg. De afgelopen paar jaar hebben we als wegbeheerders flink geïnvesteerd in een veili- gere infrastructuur. Met deze wetswijziging blijven wegbe heerders zelf verantwoordelijk voor het openstellen van we gen voor het landbouwver keer. Voorwaarde blijft dat de wegen goed en veilig ingericht zijn om landbouwvoertuigen op te vangen". Keuzen Marien Weststrate van wa terschap Scheldestromen: "De verhoging van het snel heidslimiet voor landbouw verkeer maakt andere keuzen in de verkeersveiligheid mo gelijk. Landbouwverkeer door de bebouwde kom of rond de bebouwde kom? Er liggen aanmerkelijke kansen voor meer veiligheid van agrarische ondernemers, fietsers en wan delaars. Laten we deze kansen pakken en bijvoorbeeld weg- vakken die nu nog gesloten zijn voor landbouwverkeer openen. Begrip ZLTO en Cumela geven aan dat "In de provincie Zeeland wer ken we al 10 jaar met een kwa liteitsnet landbouwverkeer. Het vaststellen ervan ging met de kaart op tafel en met input van zowel wegbeheerders als weggebruikers. Deze werk wijze heeft geleid tot begrip voor eikaars soms uiteenlo pende opvattingen en heeft een dynamische knelpunten- lijst opgeleverd. Dankzij deze aanpak kunnen de gevolgen van de wetswijziging op een redelijk eenvoudige manier worden doorgevoerd. Steeds meer wegbeheerders van bui ten de provincie Zeeland lijken nu ook op deze wijze te willen gaan werken. En dat is goed nieuws." Gedeputeerde Harry van der Maas geeft aan: "In Zeeland hebben we veel te maken met landbouwverkeer op de weg.

Krantenbank Zeeland

de Faam | 2021 | | pagina 4