VW Golf: nieuw is niet altijd beter v/u v. autotrack, nl me val Ier KOOP Jf AUTO VIA AUTO TRACK IN MAAK DAGELIJKS KANS Wl M JE AANKOOPBEDRAG TERUG TOT OP €1.000 CASHBACK De Faam WOENSDAG 3 JUNI 2020 Autotest Volkswagen Golf iK/Kii&Ayt e&n TfUUUrtJUU/l DE DAGfljjKSE MEEVAUEft DE ACTIE LOOPT TOT EN MET 31 JULI (§)AutoTrack In vrijwel alles lijkt de nieu we, achtste generatie van de Volkswagen Golf sterk op zijn voorganger. Maar vooral de 1.5 eTSI-motor met slim me, milde hybridetechniek getuigt van innovatie. Door Roland Tameling Voet van het gaspedaal! Er komt een rotonde aan.' Met dit soort meldingen probeert de nieuwe Golf je op te voeden. Aan de hand van gps-gege- vens weet hij precies waar je rijdt en leert hij je beter anti ciperen. Laat het gas los en de Golf zet zijn motor uit, om ver volgens verrassend ver door te rollen zonder een druppel ben zine. Prompt kom je met de juiste snelheid bij de rotonde aan, waarna de viercilinder eT SI-motor precies op tijd weer aanspringt. Remenergie Tijdens het uitrollen blijven de airco en radio werken dank zij een accupakketje onder de bijrijdersstoel. Daarin slaat de VW vrijkomende remenergie op, om die weer te gebruiken zodra dat moet. Neem je de strenge com mando's ter harte, dan laat de 'mildhybridetechniek' je een keurig verbruik scoren. Terwijl de 1.5 eTSI met 150 pk (110 ki lowatt) voorlopig de sterkste De achtste generatie is nog altijd een echte Golf, met alle praktische pluspunten die hem zo populair maken. De prettige en zuinige eTSI-motor is een aanwinst Maar voor de 'digitalisering'van het interieur geldt niet alle vernieuwing is verbete ring. Golf is die je kunt kopen, lever de onze testperiode toch een prima gemiddeld verbruik op van 1 op 16,7. En dan presteert deze motor ook nog eens ont spannen en stil, al schakelt de standaard aanwezige DSG-au- tomaat niet altijd even rustig. Verder heeft deze achtste ge neratie de typische kenmer ken die een Golf zo fijn maken: overzichtelijke buitenmaten, een voldoende ruim interi eur en een aangenaam soepel rijgedrag. Jammer is de onnodige ver nieuwingsdrang in het interieur: in plaats van ge bruiksvriendelijke druk- en draaiknoppen, heeft de Golf nu De nieuwe Volkswagen Golf rijdt zuinig met de 1.5 eTSI-motor. De schuijtoetsen in het interieur zijn geen aanwinst <D Bart Hoogveld ineens onhandige 'schuiftoet- sen' voor de volume- en tem peratuurregeling en onnodig omslachtige menu-indelingen. Jammer, want een goed sys teem hoefje niet te verande ren. Dat zouden de bedenkers van de Volkswagen Golf toch moeten weten. Volkswagen Golf 1.5 eTSI (150 pk/110 kW), vanaf €36.782. O Kijk op de site bij pzc.nl/ auto voor extra testnotities. Fijne motor, prima verbruik Bij de tijd met infotainment en veiligheid Genoeg ruimte - Omslachtige bediening infotainment - Mild Hybrid kan niet elektrisch rijden - Soms te nerveuze DSG-automaat

Krantenbank Zeeland

de Faam | 2020 | | pagina 15