Comfortabele en sierlijke SUV RIJKLAAR VANAF 36.340 Autotest Citroën C5 Aircross QEEEEBM MAZDA CX-5 NU MET GRATIS TREKHAAK T.W.V. 1.255 WOENSDAG 11 MAART 2020 De Faam De Citroën C5 is niet langer een hatchback of stationwa gon. Hij moet bewijzen dat ook een SUV een echte Citro en kan zijn. De Citroën C5 Aircross deelt zijn technische basis met de Opel Grandland X, de Peu- geots 3008 en 5008 en de DS 7 Crossback. Toch heeft hij vol doende karakter om zich te onderscheiden. Oog voor design maakt hem net even anders dan alle an dere SUV's in deze prijsklasse. Zie bijvoorbeeld rechts op het dashboard de 'leren riem' die doet denken aan een klassie ke hutkoffer. Ook is er werk gemaakt van mooie bekle dingsaccenten en de bedie ningshendel van de automaat is sierlijk vormgegeven. Maar de zucht van de ont werpers om ware kunstwerk jes te creëren, leidt soms tot onhandige bediening. Zoals bij de gladde strip onder het hoofdscherm waar een aantal bedieningsknoppen is onder gebracht. Onoverzichtelijk en je krijgt geen feedback als je zo'n knop aanraakt Heel onhandig is ook de sten gel voor bediening van de crui se-control: verscholen achter het stuur. De klimaatregeling heeft helemaal geen knoppen: O De C5 Aircross is vooral met zijn design en comfort origineel genoeg om overeind te blijven in dit overvolle marktseg ment. Zijn achterbank en bagageruimte zijn handig, maar op andere punten laat de gebruiks vriendelijkheid juist te wensen over. daarvoor moetje in het centra le beeldscherm zijn. Dat werkt ook niet handig. De stoelen zitten lekker en de zitmime op de achterbank is voldoende. Bijzonder is de mo gelijkheid de bank in drie delen te splitsen. Die laten zich elk apart verschuiven: heel handig om het interieur naar keuze in te richten. Hetzelfde geldt voor de verstelbare rugleuningen. De bagageruimte is met 580 li ter inhoud een meevaller. De 2,0 liter viercilinder tur bo-dieselmotor van deze C5 Aircross Blue-HD1180 (testver- bruik 1 op 14,3) presteert goed. Hij is gekoppeld aan een prima werkende achttraps automaat Het weggedrag is eerder goed- Fraaie vormgeving kenmerkt de Citroën Cs Aircross, al zijn niet alle snufjes handig. Bart Hoogveld moedig dan uitdagend. Deze auto kies je vooral vanwege het onovertroffen comfort. Met zijn nieuwe, geavanceer de schokdemper-technologie tilt Citroën het veercomfort naar een hoger niveau. Citroën C5 Aircross 2.0 BlueH- Dl 180 (177 pk/130 kW), vanaf €45-540. Kijk op de site bij pzc.nl/ auto voor extra testnotities. +Uitzonderlijk veercomfort Variabele achterbank Flinke bagage mi mte Origineel design -Niet altijd gebru iksvrie nd elij k - Verscholen cruise- controlbediening - Te traag infotainment Toonaangevend in het segment Zeer rijke standaarduitrusting Hoog trekgewicht, 1.800KG tot 2.1 OOKG TRAMPER GOES Pearyweg 2 4462 GT Goes 0113 - 230768 www.trampergoes.nl Mazda CX-5 vanaf C 16 MO. lemiddeid verbrui* Mazda CX-S van 4 9 tol 7.2 liter per 100 km van 20.0 tot 14.1 km per iter COZ-utbtoot van 128 tol 64 ij/km. De verre! je MDC waarden voor het gciumb rreitle aranC*loIvcrbn<ik en de C02-oibtc:/. zijn 'c'j.-be jaald r.aar ite waaiden overeenkomstig de oude NrOC. tcilmelhodiek P'j/cn inrl. Ï'M, BTW cn ko<trn rijklaar maken. c«t I. metal ir/'miia ak er oplio. Actie geldig bij particuliere en zakelijke aanschaf van een Mazda CX-5 2019 met registratie voor 11 maart 2020. Viet geldig in combinatie met zakelijke/private lease cn andere actie*. Afgebeeld model kan afwijken van «c daadwerkelijke specificatie*. Prijswijzigingen socbchoudcn c voor kotten en voorwaarden :www.ma/da.nl.

Krantenbank Zeeland

de Faam | 2020 | | pagina 16