O WOENSDAG 12 FEBRUARI 2020 Wereld op wielen
Ruimte te over in hoekige Combo
N»
ALLES IS NIEUW, BEHALVE DE PRIJS
MAZDA CX-3
NU 3.000
EXTRA KORTING
De Faam
Voor u getest: Opt
Combo Tour
DRIVE TOGETHER maZDa
De Opel Combo Tour is een
vreemde eend in de bijt. Dat
hij van een bestelwagen is
afgeleid brengt voor- én na
delen met zich mee.
Sexy is hij niet: doelmatigheid,
dat is waar het bij de Com
bo Tour om draait. Zijn hoge,
hoekige carrosserie brengt veel
voordelen met zich mee. Je zit
lekker hoog, met veel steun
voor de bovenbenen.
Bovendien stapje hierdoor ge
makkelijk in. De hoofdruim
te is krankzinnig groot maar
de beenruimte is ook royaal.
En het enorme glasoppen/lak
rondom leidt tot optimaal
zicht rondom. Dat vinden pas
sagiers ook fijn. De bijzonder
rechthoekige (dus handige)
bagageruimte is met 597 liter
gigantisch.
Schuifdeur
Zo nu en dan doet de Com
bo denken aan een MPV. Die
hadden vroeger vaak óók van
die handige schuifdeuren: je
stapt daardoor makkelijker in
op een smalle parkeerplaatsen
de toegang tot de achterbank
is riant. Kom daar bij een SUV
maar eens om.
Met zijn reusachtige achter
klep verraadt deze Opel in de
basis een bestelwagen te zijn.
Die klep biedt een waanzin-
De Opel Combo Tour is
een verrassende auto.
Met heel veel ruimte,
gemak én ongemak.
Aanpassing van het
onderstel zou hem nog
meer tot een echte
personenwagen kunnen
maken.
nig grote toegang tot de ba
gageruimte, maar hij is zwaar
en je hebt een flinke plek aan
de achterkant van de auto no
dig om hem open te kunnen
zwaaien.
Bergvak
Handig zijn de vele bergvak-
ken, soms op onverwachte
plaatsen, inclusief een opval
lend groot bergvak over de
volle lengte van de cabine aan
het plafond, met daaronder
een enorme lichtbalk voor de
sfeerverlichting.
De 1,2 liter turbo-benzinemo
tor (testverbruik 1 op 13,2) pres
teert naar behoren. De Combo
stuurt prettig en de vering
blijkt comfortabel.
Maar het onderstel heeft nogal
eens moeite de carrosserie rus
tig te houden. De Combo wie-
Sexy is hij niet doelmatigheid, dat is waar het bij de Combo Tour om
draait. FOTO BART HOOGVELD
belt dan en dat is natuurlijk niet
handig voor de wegligging.
Bovendien is deze auto niet
een van de stilste: vooral de rij-
wind laat zich gelden. Maar dat
is niet verwonderlijk bij zo'n
hoge, hoekige carrosserie.
Opel Combo Tour 12 Turbo (110
pk/81 kW), vanaf €29407
Elke dag het laatste
autonieuws op: pzc.nl/auto
+Veel zitruimte.
Gigantische bagage
ruimte. Comfortabele
vering. Handige
schuifdeuren.
-Onhandig grote
achterklep. Neiging tot
wiebelen. Nogal
rumoerig.
Geregistreerd in 2019
Dus geen hoger bpm-tarief in 2020
De voorraad is beperkt
TRAMPER GOES
Pearyweg 2 4462 GT Goes 0113 - 230768
www.trampergoes.nl
Oi-vöncld vcti-jik V.a/daCX J 20IS: 1.4 tnt 7.0 I tri pr» IOOkm 22,7 lot I4.»kmpc!:ci CO? uililoo» 114 lot 160 g.-'km. Devermelde
\EDC waarden v<x» het gciombinccrriebfandttofve'b'uiVcnde C02-uft«ootBjnTe>j£bcpaald nar de waarden omecnltom«igdtoudel\{DC-
'.estmethoüiek. Prijzen rui. SP«M. BI VN' er koster rijklaar nuken e.vci. metal lie .1 mta .ik en opliet. Atlie geldig op een Mazda CX-J uil voorraad
met registratie i 2019. Zolangdcvoornaad strek:. .Attic riet vjn ('.repassing up private case u( n tumb ratie me', andere at tie*. Afgebeeld model
on afwijken van cc d; mvmkelij.r sper ifiaiie*. Prijswijzigingen voorbehouden, /ie voor kosten en voorwaarden: www.ma/da.nl.