O WOENSDAG 12 FEBRUARI 2020 Wereld op wielen Ruimte te over in hoekige Combo N» ALLES IS NIEUW, BEHALVE DE PRIJS MAZDA CX-3 NU 3.000 EXTRA KORTING De Faam Voor u getest: Opt Combo Tour DRIVE TOGETHER maZDa De Opel Combo Tour is een vreemde eend in de bijt. Dat hij van een bestelwagen is afgeleid brengt voor- én na delen met zich mee. Sexy is hij niet: doelmatigheid, dat is waar het bij de Com bo Tour om draait. Zijn hoge, hoekige carrosserie brengt veel voordelen met zich mee. Je zit lekker hoog, met veel steun voor de bovenbenen. Bovendien stapje hierdoor ge makkelijk in. De hoofdruim te is krankzinnig groot maar de beenruimte is ook royaal. En het enorme glasoppen/lak rondom leidt tot optimaal zicht rondom. Dat vinden pas sagiers ook fijn. De bijzonder rechthoekige (dus handige) bagageruimte is met 597 liter gigantisch. Schuifdeur Zo nu en dan doet de Com bo denken aan een MPV. Die hadden vroeger vaak óók van die handige schuifdeuren: je stapt daardoor makkelijker in op een smalle parkeerplaatsen de toegang tot de achterbank is riant. Kom daar bij een SUV maar eens om. Met zijn reusachtige achter klep verraadt deze Opel in de basis een bestelwagen te zijn. Die klep biedt een waanzin- De Opel Combo Tour is een verrassende auto. Met heel veel ruimte, gemak én ongemak. Aanpassing van het onderstel zou hem nog meer tot een echte personenwagen kunnen maken. nig grote toegang tot de ba gageruimte, maar hij is zwaar en je hebt een flinke plek aan de achterkant van de auto no dig om hem open te kunnen zwaaien. Bergvak Handig zijn de vele bergvak- ken, soms op onverwachte plaatsen, inclusief een opval lend groot bergvak over de volle lengte van de cabine aan het plafond, met daaronder een enorme lichtbalk voor de sfeerverlichting. De 1,2 liter turbo-benzinemo tor (testverbruik 1 op 13,2) pres teert naar behoren. De Combo stuurt prettig en de vering blijkt comfortabel. Maar het onderstel heeft nogal eens moeite de carrosserie rus tig te houden. De Combo wie- Sexy is hij niet doelmatigheid, dat is waar het bij de Combo Tour om draait. FOTO BART HOOGVELD belt dan en dat is natuurlijk niet handig voor de wegligging. Bovendien is deze auto niet een van de stilste: vooral de rij- wind laat zich gelden. Maar dat is niet verwonderlijk bij zo'n hoge, hoekige carrosserie. Opel Combo Tour 12 Turbo (110 pk/81 kW), vanaf €29407 Elke dag het laatste autonieuws op: pzc.nl/auto +Veel zitruimte. Gigantische bagage ruimte. Comfortabele vering. Handige schuifdeuren. -Onhandig grote achterklep. Neiging tot wiebelen. Nogal rumoerig. Geregistreerd in 2019 Dus geen hoger bpm-tarief in 2020 De voorraad is beperkt TRAMPER GOES Pearyweg 2 4462 GT Goes 0113 - 230768 www.trampergoes.nl Oi-vöncld vcti-jik V.a/daCX J 20IS: 1.4 tnt 7.0 I tri pr» IOOkm 22,7 lot I4.»kmpc!:ci CO? uililoo» 114 lot 160 g.-'km. Devermelde \EDC waarden v<x» het gciombinccrriebfandttofve'b'uiVcnde C02-uft«ootBjnTe>j£bcpaald nar de waarden omecnltom«igdtoudel\{DC- '.estmethoüiek. Prijzen rui. SP«M. BI VN' er koster rijklaar nuken e.vci. metal lie .1 mta .ik en opliet. Atlie geldig op een Mazda CX-J uil voorraad met registratie i 2019. Zolangdcvoornaad strek:. .Attic riet vjn ('.repassing up private case u( n tumb ratie me', andere at tie*. Afgebeeld model on afwijken van cc d; mvmkelij.r sper ifiaiie*. Prijswijzigingen voorbehouden, /ie voor kosten en voorwaarden: www.ma/da.nl.

Krantenbank Zeeland

de Faam | 2020 | | pagina 14