'De klant een spiegel voorhouden' 1 Oh, zit dat zo! Oh, zit dat zo! WOENSDAG 18 DECEMBER 2019 Media-adviseur Nick Vos over effectieve on- en offline mediacampagnes De Faam Dekbede DE RIJNPOST IS AL MEER DAN VIJFTIG JAAR DIEP GEWORTELD IN DE SAMENLEVING 'IN ONZE MEDIA BIEDEN WE NIEUWS VERZORGD DOOR VAKKUNDIGE JOURNALISTEN' 'WIJ WILLEN DE REGIO INFORMEREN EN MEENEMEN NAAR WAT ER GEBEURT' 'BIJ DPG MEDIA HELPEN ZE OM ONS VERHAAL TE VERTELLEN' Wekelijks volt hij op de mat, de huis aan huiskrant. De gratis krant is al jaren een trouwe bezoeker op vele adressen. Tegenwoordig is er naast de papieren krant ook een digitole versie. En ook die wordt steeds meer gewaardeerd. Maar wat komt er allemaal bij kijken voor dat u de krant kunt openslaan? Wie doet nu wat en wat vinden lezers en adverteerders er van? We geven u graag een kijkje in onze keuken. Vandaag gaan we met de media adviseur op pad. Want hoe zit dat nu met print en on-line adverteren? Nick (links) in gesprek met Peter Verrij, eigenaar van Morgana Veenendaal Nick Vos verkoopt geen advertenties; hij geeft een deskundig en compleet media-advies aan zijn klanten, variërend van het MKB tot het onderwijs. In de Gelderse Vallei is accountmanager Nick Vos van DPG Media een be kend gezicht bij menig ondernemer en bestuurder. "Het is mooi om samen naar iets toe te werken." Tekst en foto's: Marco Diepeveen GELDERSE VALLEI - "De kwaliteit- snieuwsmerken vormen het meest geloofwaardige middel om je bood schap over te brengen", zegt Nick Vos. "Handig is dat DPG Media alles on der één dak biedt: landelijke nieuws- nierken als het AD, de Volkskrant en Trouw die online ook lokaal zijn in te zetten of juist de inzet van de lokale huis-aan-huiskrant zoals De Rijnpost. Die is al meer dan vijftig jaar diepge worteld in de samenleving. Die com binaties maken is onze kracht." Een allesomvattende mediacampag ne opzetten? Of een enkele adverten tie plaatsen? Dat kan via één centraal loket: Nick Vos. Afgestudeerd in zowel marketing als communicatie, negen jaar actief als accountmanager en door en door bekend met de lokale en regionale markt. Communicatiedoel "Het is mooi om samen met de klant naar iets toe te werken. Door effec tieve en uitgekiende media-inzet en door mee te denken vanuit onze ex pertise bereiken we het doel. Con tent en media staan dicht bij elkaar. Maar wie is jouw doelgroep en wat wil deze? Hoe verpakje je boodschap, om de interesse van deze doelgroep te wekken? Als je de media daarop af stemt, wordt het beste resultaat be reikt. Dus niet lukraak schieten met hagel, maar heel gericht reclame ma ken met de juiste boodschap richting de gewenste doelgroep." Een gesprek met Nick begint met het vaststellen van het communicatiedoel: wil je naamsbekendheid of acties commu niceren of juist informeren en ver binden door het verhaal te vertellen? "Deze antwoorden vinden we samen met de klant door vragen te stellen: waar sta je nu, waar wil je naartoe, hoe wil je dat bereiken? Dus de klant een spiegel voorhouden. Vroeger be stond de keuze uit een paar kranten. Nu werken we cross mediaal: een mix van online en print-mediakana- len. We bekijken hoe de boodschap in de uiting tot stand moet komen. Er is een verschil tussen een actiegerichte aanbieding presenteren van een su permarkt of kledingzaak en waarde opbouwen door het verhaal te vertel len van een product of organisatie." "In onze media bieden we kwaliteits- nieuws, verzorgd door vakkundige journalisten. Ons publiek én onze ad verteerders waarderen dat. Hoe mooi is het daarom dat jouw verhaal via die merken verteld kan worden!" Xtra Social Waarom adverteren? "Daar bestaan tig redenen voor. Van je imago een boost geven tot een verhuizing of open dag presenteren. Omzet gene reren vormt vaak het voornaamste doel. Van de kleine zzp'ertot grootza- kelijk, voor iedereen is een oplossing. De wereld verandert razendsnel. Dat geldt ook voor doelgroepen en hun interesses. Plaats dus op het juiste moment de juiste boodschap in het juiste medium." Nieuwe tijden, nieuwe media. Zon der dat het printmedia echt vervangt, rukken online media (en ook onli ne adverteren) steeds meer op. Een nieuwe dienst van DPG Media is Xtra Social: posts van social media van adverteerders worden doorgeplaatst als advertenties binnen de digitale nieuwsmerken van DPG Media. Nick is hier volop mee bezig. Het Christelijk Lyceum Veenendaal (CLV) is een voorbeeld van een actieve klant, die vol inzet op online en offline media-uitingen bij DPG Media. "Wij willen de regio informeren en mee nemen naar wat er gebeurt. Dat doen we door middel van online storytel ling met beeld en video op platfor men, zoals de Gelderlander en het AD. Zelfs via een column, die ik periodiek mag schrijven voor huis-aan-huis krant De Rijnpost", zegt rector Willem de Vos. "De samenwerking met DPG Media intensiveerde nu we bezig zijn met onze nieuwbouwoperatie. Doordat onlinekanalen veel mogelijkheden bieden, kunnen we de lezers hele maal meenemen in de beleving van hoe de nieuwbouw wordt gevormd (informatie van het CLV over de nieuwbouw op diverse mediasites, MD). Deze branded content verhalen worden uitermate goed bekeken en gedeeld." "Communicatie is de verbindende schakel intern en extern. Als scho lengemeenschap zetten we de luiken open. We worden helemaal betaald met publiek geld en vervullen een maatschappelijke rol. Bijvoorbeeld met sport en stages. Wees daarom open en transparant. Het CLV laat zien dat onderwijs voor iedereen mogelijk is. En ook met de nieuwbouw heeft de omgeving het recht geïnformeerd te worden." Inleven Slaapspecialist Morgana Veenendaal kent de mediakracht van De Pers groep. Eigenaar Peter Verrij: "De sa menwerking bevalt heel prettig. Ik kan met Nick altijd goed sparren en hij kan zich goed inleven in mijn bran che. Een echte relatiebeheerder! DPG Media heeft meerdere divisies. Nick brengt me het totaalpakket, waarbij hij het centrale aanspreekpunt blijft met korte lijntjes. Gedoseerd worden de mogelijkheden besproken, zodat alles mij niet overweldigt." In 2015 bracht Morgana Veenendaal het complete marketingbudget on der bij DPG Media. "Vorig jaar zetten we een verschuiving in gang naar online media (branded content). Die vullen onze printmedia-cam pagne prima aan. Bijvoorbeeld met bedrijfsfilmpjes." Het blijkt dat het merendeel van de klanten uit Ede/Veenendaal komt en dat aantal stijgt. "Mede dankzij onze stevige marktbewerking met DPG Media. Morgana groeit harder dan onze concullega's. Bij DPG Media helpen ze om ons verhaal te vertellen. En dat werkt!" »/>n Nick in gesprek met Willem de Vos, rector van het CLV.

Krantenbank Zeeland

de Faam | 2019 | | pagina 29