Verblind door de schoonheid o u Wereld op wielen ONTDEK SUZUKI BIJ VAN DER JAGT-WILLEMSE B.V. SUZUKI De Faam WOENSDAG 18 DECEMBER 2019 Voor u getest: Peugeot 508 SW ^ESSIB&SSll Ontdek Suzuki private lease met de dynamische Suzuki Swift of de superzuinige Suzuki Ignis. Kom langs voor een proefrit en ervaar het zelf! Mercuriusweg 29 - 4382 NC Vlissingen Tel 0118-419051 www.vanderjagtwillemse.nl De Peugeot 508 hatchback is met zijn sierlijke design een blikvanger, maar binnen ruimte is niet zijn sterkste punt. Brengt de stationwa gon daar verandering in? De jongste Peugeot 508 is met zijn originele en spannende vormgeving een van de op vallendste nieuwkomers van de afgelopen jaren. Hij is niet alleen als hatchback leverbaar maar ook als stationwagon, de SW. In het interieur valt de i-Cock- pit op die alle huidige Peugeots kenmerkt: je kijkt over het laag geplaatste sportstuur naar de meters van het instrumenta rium. Je ziet hoe dit merk zijn best doet om met een zorgvul dige selectie van materialen en afwerking de nodige kwaliteit neer te zetten. Minder handig Mooi, maar minder handig is het dat sommige knoppen in mat aluminium stijl zijn afge werkt. Daardoor kun je de let ters en symbolen daarop soms moeilijk aflezen. Ook onhan dig: de knoppen van de crui se-control op een stengel aan de stuur- kolom, die achter het stuur schuilgaat. Achterin valt deze Peugeot als gezinsauto door de mand. 0 Van een stationwagon verwacht je vooral bedienings-gemak en ruimte. Wat dat betreft valt deze Peugeot tegen. Maar hij onderscheidt zich in positieve zin met karaktervol design, comfort en goede rijeigenschappen. Weliswaar biedt de SW meer hoofdruimte dan de hatch back, maar de beenruimte is nog altijd krapper dan bij de meeste concurrenten. Om hoofdruimte te winnen is de bankzitting laag geplaatst, waardoor de bovenbenen wei nig worden ondersteund. De bagageruimte biedt 530 li ter inhoud in plaats van 487 liter in de hatchback: prima, maar er zijn stationwagons van dit formaat die meer bie den. De oorzaak? Deze SW is bijna 6 cm lager en 2 cm korter dan de vorige. Een deel van de inhoud is opgeofferd aan het design. De sterke én soepele 1,6 li ter viercilinder benzinemotor (testverbruik 1 op 12) verricht goed werk. De achttraps auto- De Peugeot 508 is nog steeds een van de fijnst rijdende auto's in deze klasse. FOTO BART HOOGVELD maat die standaard is in deze versie, past er prima bij. Verder is de 508 nog steeds een van de fijnst rijdende auto's in deze klasse. Prettig veercomfort wordt ge combineerd met adequate schokdemping. Peugeot 508 SW PureTech (180 pk/W kW), vanaf 43040 euro. Dagelijks het laatste autonieuws op: pzc.nl/auto Bijzonder design. Prima weggedrag. Fijne stoelen. Goed veercom fort. Prima aandrijflijn. - Soms onhandig. Beperkt zitcomfort achterin. Concurrentie biedt meer bagageruim te. pr^w&supÊiuwjzen KLUKVIRK Gemiddeld biandatof.orbrulk volgons do Euro-6-norm. EC 2017 1347AG: 3,9 - 5,6 1/100 km: 26,6 -17.9 km/I: C02-ultstoot: 89 126 g, kr I-Mi'MiJ -.."'i-i I c t»»'.e<'8 i iw c *ie picvuc el* c:h:. i -<*1 ot

Krantenbank Zeeland

de Faam | 2019 | | pagina 15