Verblind door de schoonheid
o
u
Wereld op wielen
ONTDEK SUZUKI BIJ VAN DER JAGT-WILLEMSE B.V.
SUZUKI
De Faam
WOENSDAG 18 DECEMBER 2019
Voor u getest: Peugeot 508 SW
^ESSIB&SSll
Ontdek Suzuki private lease met de dynamische Suzuki Swift of de superzuinige Suzuki Ignis.
Kom langs voor een proefrit en ervaar het zelf!
Mercuriusweg 29 - 4382 NC Vlissingen Tel 0118-419051 www.vanderjagtwillemse.nl
De Peugeot 508 hatchback is
met zijn sierlijke design een
blikvanger, maar binnen
ruimte is niet zijn sterkste
punt. Brengt de stationwa
gon daar verandering in?
De jongste Peugeot 508 is met
zijn originele en spannende
vormgeving een van de op
vallendste nieuwkomers van
de afgelopen jaren. Hij is niet
alleen als hatchback leverbaar
maar ook als stationwagon, de
SW.
In het interieur valt de i-Cock-
pit op die alle huidige Peugeots
kenmerkt: je kijkt over het laag
geplaatste sportstuur naar de
meters van het instrumenta
rium. Je ziet hoe dit merk zijn
best doet om met een zorgvul
dige selectie van materialen en
afwerking de nodige kwaliteit
neer te zetten.
Minder handig
Mooi, maar minder handig is
het dat sommige knoppen in
mat aluminium stijl zijn afge
werkt. Daardoor kun je de let
ters en symbolen daarop soms
moeilijk aflezen. Ook onhan
dig: de knoppen van de crui
se-control op een stengel aan
de stuur- kolom, die achter het
stuur schuilgaat.
Achterin valt deze Peugeot
als gezinsauto door de mand.
0
Van een stationwagon
verwacht je vooral
bedienings-gemak en
ruimte. Wat dat betreft
valt deze Peugeot tegen.
Maar hij onderscheidt
zich in positieve zin met
karaktervol design,
comfort en goede
rijeigenschappen.
Weliswaar biedt de SW meer
hoofdruimte dan de hatch
back, maar de beenruimte is
nog altijd krapper dan bij de
meeste concurrenten.
Om hoofdruimte te winnen is
de bankzitting laag geplaatst,
waardoor de bovenbenen wei
nig worden ondersteund.
De bagageruimte biedt 530 li
ter inhoud in plaats van 487
liter in de hatchback: prima,
maar er zijn stationwagons
van dit formaat die meer bie
den. De oorzaak? Deze SW is
bijna 6 cm lager en 2 cm korter
dan de vorige. Een deel van de
inhoud is opgeofferd aan het
design.
De sterke én soepele 1,6 li
ter viercilinder benzinemotor
(testverbruik 1 op 12) verricht
goed werk. De achttraps auto-
De Peugeot 508 is nog steeds een van de fijnst rijdende auto's in deze
klasse. FOTO BART HOOGVELD
maat die standaard is in deze
versie, past er prima bij. Verder
is de 508 nog steeds een van
de fijnst rijdende auto's in deze
klasse.
Prettig veercomfort wordt ge
combineerd met adequate
schokdemping.
Peugeot 508 SW PureTech (180
pk/W kW), vanaf 43040 euro.
Dagelijks het laatste
autonieuws op: pzc.nl/auto
Bijzonder design.
Prima weggedrag. Fijne
stoelen. Goed veercom
fort. Prima aandrijflijn.
- Soms onhandig.
Beperkt zitcomfort
achterin. Concurrentie
biedt meer bagageruim
te.
pr^w&supÊiuwjzen
KLUKVIRK Gemiddeld biandatof.orbrulk volgons do Euro-6-norm. EC 2017 1347AG: 3,9 - 5,6 1/100 km: 26,6 -17.9 km/I: C02-ultstoot: 89 126 g, kr
I-Mi'MiJ -.."'i-i I c t»»'.e<'8 i iw c *ie picvuc el* c:h:. i -<*1 ot