Veel ruimte voor een goede prijs HOUD JE HUIS Voor u getest De Faam WOENSDAG 9 OKTOBER 2019 Voor u getest: Skoda Scala ALKU* houdt water en wind buiten(spel) Tocht, storm of heftige hoosbui: dit weer wil je liever buiten dan binnen. Isolatie is daarom essentieel in de herfst. Gelukkig zorgen kunststof kozijnen van ALKU voor een wind- en waterdicht huis. Storm in een glas water dus! ALKU Ontdekkingscentnim Middelburg Klarinetweg 5 www.alku.11l Openingetijden: dlt/m vr 9.00 -17.30 uur I za 9.30 -16.00 uur - Weggedrag kan (nog) beter. Geen vlakke laadvloer na omklappen bank. Het succes van de Skoda Ra pid viel tegen. Nieuwe ron de, nieuwe kansen: zijn op volger heet Scala en die is om te beginnen al verrassend groot. De Skoda Rapid was een be taalbare hatchback met veel ruimte. Toch werd hij veel minder goed verkocht dan het Tsjechische merk had gehoopt. Blijkbaar stelt ook de Sko da-rijder tegenwoordig hoge eisen en deed de Rapid iets te goedkoop aan. Het interieur van zijn opvol ger, de Scala, bevat nog steeds enkele kunststoffen die wat goedkoper aandoen dan bij concunenten. Tegelijkertijd zien we originele sportstoelen waarin de hoofdsteunen zijn geïntegreerd en is het dash board sierlijk vormgegeven met een rood biesje en car- bon-look. Bovendien is het in fotainment up-to-date. Verrassend groot De aantrekkelijk geprijsde Scala (vanaf €21.890) deelt zijn tech nische basis met de VW Polo, maar is maar liefst 10 centime ter langer dan een Golf. Daar door is de zitruimte achterin verrassend groot Jammer al leen dat een flinke tunnel in de vloer én de ver naar achter uit- Er zijn weinig auto's in deze prijsklasse die zo veel ruimte vertonen als de Skoda Scala. Het weggedrag is niet zijn sterkste kant, maar hij stelt eigenlijk op geen enkel punt teleur. stekende tunnelconsole tussen de voorstoelen de middelste zitplaats hindert De bagage ruimte (467 liter) overtreft de verwachtingen. Maar als je de bank omklapt ontstaat helaas geen vlakke laadvloer. De carrosserievorm is een mengeling van hatchback en stationwagon. De geteste ver sie heeft een tussen de ach- terikhten doorlopende, extra grote achterruit en die staat hem goed. De 1,5 liter vierci- linder motor (testverbruik 1 op 15,2) blijkt prettig soepel en maakt de Scala snel. Persoonlijk Het sportonderstel van de ge teste auto is een fractie ver laagd en kent een keuzemenu voor persoonlijke aanpassing van de besturing, de gasres- pons en het demperkarakter. De Skoda Scala is verrassend groot en compleet. FOTO BART HOOGVELD Dit sportonderstel kan de Sca la goed gebruiken, want in de basis heeft hij een behoorlijk zachte vering die invloed heeft op de wegligging. Al stuurt de Scala zeker niet slecht en is zijn weggedrag voor een auto van dit kaliber in orde. Skoda Scala 1.5 TSI (150 pk/ito kW) DSG-7, vanaf €30.290 Dagelijks al het auto nieuws op PZC.n^auto ♦Zitruimte op de achterbank. Grote bagageruimte. Prima motor en automaat.

Krantenbank Zeeland

de Faam | 2019 | | pagina 17