Gesprek met een arts? zorg Een goede voorbereiding is cruciool 2019 Echt maatwerk bij SVRZ Werken in de zorg doen wij samen! De Faam woensdag 17 april 2019 samenopavontuurbijsvrz.nl SVfZ We hebben het allemaal weieens. Na een doktersbezoek toch nog vol vragen zitten. Of het gevoel hebben datje niet helemaal goed bent geholpen. Vijf tips om het gesprek met de arts of specialist wél goed te laten verlopen. O Zorg dat je goed kunt vertellen wat de klacht is. Schrijf het desnoods op. Waar heb je precies last van? Sinds wanneer? Wanneer is het erger/minder erg? Wat ven/vacht je van de arts? 0Neem iemand mee. Het kan handig zijn als de begeleider op kan schrijven wat de arts vertelt, zeker bij een belangrijk gesprek. Zo kun jij je volledig op het gesprek richten. O Wees eerlijk! Overdrijf niet, maar maak de klachten ook niet minder erg. Slik je je medicijnen niet? Vertel dat dan ook, het is belangrijk dat een arts dat weet. Allergieën zijn ook belangrijk om te melden. O Eigen woorden Vertel aan het eind van het bezoek nog eens kort in eigen woorden wat is besproken en besloten. Zo weetje meteen of alles goed is overgekomen. 0 Achteraf echt niet tevreden? Als patiënt heb je recht op een second opini on. De zorgverlener mag naar een collega ver wijzen, maar zelf iemand kiezen kan ook. Check nog wel even de voorwaarden van je zorgverzekering! Een klein jaar geleden zag Angelique den Boer een vacature van SVRZ. Werken in een kleine woongroep en echt maatwerk bieden, dat was wat ze wilde! INMIDDELS IS ANGELIQUE helemaal ingeburgerd in SVRZ De Vurssche in Axel en ze kon het niet beter naar haar zin hebben. "Ik had het bij mijn vorige werkgever ook goed hoor, maar die grote afdeling stond me zo tegen. De cliënten moesten allemaal hetzelfde stramien volgen IN DE VURSSCHE gaan we echt uit van de vraag van de bewoners en passen ons daar zo veel mogelijk op aan. Zo hoort het volgens mij ook te zijn. Waarom zou iemand die al jaren lang om 23.00 uur naar bed gaat, ineens om 21.00 uur naar bed moeten? Natuurlijk, voor ons, als zorgverleners, is het eenvoudiger om alle cliënten vroeg op bed te leggen. Maar we zijn er toch niet voor om het onszelf makkelijk te maken? We zijn er voor onze cliënten." SVRZ HEEFT nu een wervingscampagne 'Samen op avontuur'. Die leus is eigenlijk precies hoe ik mijn werk zie. Dagelijks zoeken we manieren om onze cliënten tege moet te komen, om dat extra stukje maatwerk te kunnen bieden. Ik zou mijn ouders hier met een gerust hart achterlaten. Dat zegt genoeg, toch? SVRZ T: 088 8871010 "Ik zou mijn ouders hier met een gerust hart achterlaten. Dat zegt genoegtoch?" IK VIND HET OOK HEERLIJK dat ik binnen SVRZ zoveel mogelijkheden krijg om me verder te ontwikkelen. Ik ben nu bezig met een opleiding tot Eerste Verantwoordelijk Verzorgende. Daarvoor ga ik eens in de twee weken een dag naar school en dan nog het huiswerk. Het is best pittig, maar ik vind het geweldig." E: samenopavontuur@svrz.nl I: www.samenopavontuurbijsvrz.nl Bij SVRZ weten we dat iedereen verschillend is. En daarom gaan we altijd samen op zoek naar het juiste pad, voor jou en de cliënten. Waar dit pad heen leidt en watje onderweg tegenkomt is elke dag anders. Ga jij met ons mee op avontuur? zorgt in zeeland

Krantenbank Zeeland

de Faam | 2019 | | pagina 33