NIEUWE COLLECTIE GEARRIVEERD Licht&Leuk www.lichtenleuk.nl r? Direct De Looff Dé lampenwinkel van Zeeland wij maken een GRATIS LICHTPLAN - eigen stijl - modem - sfeervol MONTAGE SERVICE MOGELIJK P Mïfjfë Beste ombudsman 44 Gemeenten zijn verantwoordelijk voor de ondersteuning van mensen die voorzieningen nodig hebben om thuis te blijven wonen Tel: 0118 - 62 88 34 ONZE WEBSHOP: Kanaalstraat 45 I 4388 BK Oost-Souburg I Tel: 0118-436579 i Lampen moeilijk? Wij brengen verlichting! Daarbij heeft u de volgende voordelen: Direct zekerheid! Géén dubbele woonlasten! Géén bijkomende kosten! Beste bod op uw huis! Snelle betaling en vlotte afwikkeling! Oplevering van uw woning bepaalt u zelf! Betrouwbaar, snel, discreet en alles via de notaris! Ook 's avonds en op zaterdag bereikbaar! www.delooffmakelaardij.nl Oostkerkplem 16,4331 TL Middelburg COLUMN DE NATIONALE OMBUDSMAN HELPT OP WEG Door mijn slechte gezondheid heb ik in mijn huis een tillift en drempelverlagers nodig. De gemeente heeft mijn aanvraag voor deze voorzieningen goedgekeurd. Zij hebben een bedrijf aangewezen dat de aanpassingen in mijn huis gaat plaatsen. Nou hebben zij al twee keer een afspraak afgezegd en ze zijn ook een keer niet op komen dagen. Ik ben nu drie maanden verder en heb nog steeds geen tillift en drempelverlagers. Het is nog steeds niet duidelijk wanneer ik ze dan wel krijg. Ik weet niet wat ik nu moet doen. Kunt u mij helpen? Vriendelijke groet, Leo Beste Leo, Het is natuurlijk niet de bedoeling datje zo lang moet wachten op de aanpassingen in je huis. Het is ook vervelend voor je dat er zoveel onduidelijkheid is wanneer dit dan wel gaat gebeuren. Normaal gesproken moeten de gemeente en het bedrijf dat de aanpassingen doetje hiervan op de hoogte houden. Mijn collega heeft meteen gebeld met je gemeente. Zij gaan er achteraan en zorgen ervoor dat er deze week nog een nieuwe afspraak wordt gemaakt voor de plaatsing van de tillift en drempelverlagers. Met vriendelijke groet, Reinier van Zutphen De Nationale ombudsman Zit u in een vergelijkbare situatie? Wanneer u zelf in een soortgelijke situatie zit, is het belangrijk om niet alleen te bellen met het bedrijf dat de werkzaamheden uitvoert, maar ook met uw gemeente. In de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) is vastgelegd dat gemeenten verantwoordelijk zijn voor de ondersteuning van mensen die dit soort voorzieningen nodig hebben om thuis te blijven wonen. De gemeente kan dan actie ondernemen voor u. Zij hebben dus de eindverantwoordelijk heid dat de voorzieningen ook echt bij u geplaatst worden. Daarnaast is het voor een gemeente belangrijk dat zij weten dat een bedrijf dat door de gemeente wordt betaald zijn afspraken niet nakomt. Heeft u een probleem met de overheid? De Nationale ombudsman staat voor u klaar. U kunt ons bellen via telefoonnummer 0800 - 33 55 555 (maandag 1/m vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur) of contact opnemen via www.nationaleombudsman.nl. de Nationale I ombudsman I

Krantenbank Zeeland

de Faam | 2017 | | pagina 16