VEERE
Oi
16 WOENSDAG 30 AUGUSTUS 2017
Zondag 24 september
Kennisgeving Wijzigingsbesluit kavelbesluit V windenergie-
gebied Borssele, Ministerie van Economische Zaken -
Van vrijdag 1 september 2017 tot en met vrijdag 13 oktober 2017 liggen de besluiten
ter inzage voor Wijzigingsbesluit kavelbesluit V windenergiegebied Borssele.
Belanghebbenden die een zienswijze hebben ingediend op het ontwerpwijzigings-
besluit kunnen beroep instellen.
Wat gaat er gebeuren?
Op grond van de Wet windenergie op zee kan de minister van Economische Zaken en in over
eenstemming met de minister van Infrastructuur en Milieu voor elk windpark een kavel
besluit nemen. In een kavelbesluit wordt bepaald waar en onder welke voorwaarden een
windpark gebouwd en geëxploiteerd mag worden. De onderhavige kavel ligt meer dan 22 kilo
meter uit de Zeeuwse kust tegen de grens met België en de daar gerealiseerde en geplande
windparken. Het definitieve kavelbesluit tot vaststelling van kavel V windenergiegebied
Borssele (Staatscourant van 8 april 2016, nr. 14551) lag van 8 april 2016 tot en met 20 mei 2016
ter inzage. Het besluit is sinds 21 mei 2016 onherroepelijk. In de voorbereiding op de subsidie
tender bleek echter dat in de voorschriften de maximale totale rotoroppervlakte verkeerd was
opgenomen. In dit wijzigingsbesluit is de juiste maximale totale rotoroppervlakte opgenomen.
Ook wenst de minister van Economische Zaken om beleidsmatige redenen het minimaal
te plaatsen vermogen te verlagen en af te zien van het maximumvermogen per windturbine.
Het ontwerpwijzigingsbesluit heeft van 16 juni 2017 tot en met 27 juli 2017 ter inzage gelegen.
Naar aanleiding van de terinzagelegging zijn geen zienswijzen naar voren gebracht.
Onlangs is het wijzigingsbesluit vastgesteld.
Het wijzigingsbesluit wordt op donderdag 31 augustus 2017 door de minister van Economische
Zaken bekendgemaakt door publicatie in de Staatscourant. Belanghebbenden die een ziens
wijze hebben ingediend op het ontwerpwijzigingsbesluit kunnen nu beroep instellen tegen
het wijzigingsbesluit.
Waar kunt u de stukken inzien?
U kunt van vrijdag 1 september 2017 tot en met vrijdag 13 oktober 2017 het wijzigingsbesluit
inzien op www.bureau-energieprojecten.nl. Op papier kunt u deze stukken tijdens reguliere
openingstijden inzien op de volgende locatie:
- Rijkswaterstaat Zee en Delta, locatie Middelburg, Poelendaelesingel 18,4335 JA Middelburg,
T (0118) 62 20 00.
Bij dit Rijkspand kunt u op vertoon van uw legitimatiebewijs de stukken inzien.
Hoe kunt u beroep instellen?
Belanghebbenden die een zienswijze hebben ingediend op het ontwerpwijzigingsbesluit
kunnen beroep instellen bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State,
Postbus 20019,2500 EA Den Haag. De termijn voor het indienen van een beroepschrift
bedraagt zes weken en vangt aan met ingang van de dag né die waarop het besluit ter inzage is
gelegd. Dit betekent dat het indienen van een beroepschrift mogelijk is van zaterdag 2 september
2017 tot en mét vrijdag 13 oktober 2017. Een belanghebbende aan wie redelijkerwijs niet kan
worden verweten dat hij geen zienswijze naar voren heeft gebracht op het ontwerp van het
desbetreffende besluit kan ook beroep instellen.
U wordt vriendelijk verzocht om, indien u beroep instelt, een kopie van uw beroepschrift
te zenden aan het Ministerie van Economische Zaken ter attentie van de directie WJZ
(D passage 2), Postbus 20401,2500 EK Den Haag. Let op! Het origineel van uw beroepschrift
dient u te zenden aan de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State.
Het beroepschrift moet ondertekend zijn en ten minste bevatten:
- de naam en het adres van de indiener;
- de dagtekening;
- een omschrijving van het besluit;
- de redenen waarom men het niet eens is met het besluit.
Voor het instellen van beroep is griffierecht verschuldigd. Over de hoogte daarvan, de manier
waarop en binnen welke termijn u dit moet betalen, krijgt u, na indiening van het beroep,
bericht van de griffie van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State.
Waar vindt u meer informatie?
Alle stukken zijn ook beschikbaar via www.bureau-energieprojecten.nl, T (070) 379 89 79.
Beter Wonen
Het bestuur roept, i.v.m. het vertrek van één van onze
medewerkers, sollicitanten op voor de vacature van
Hoofdmedewerker financiële administratie
(fulltime 36 uur per week)
DE TE BENOEMEN HOOFDMEDEWERKER FINANCIËLE ADMINISTRATIE ZAL O.A.
INGEZET WORDEN BIJ C.Q. BELAST WORDEN MET:
Leiding geven aan de afdeling Financiële administratie (1,7 fte);
Maken van: jaarrekeningen, begrotingen, meerjarenbegrotingen, kasstroomoverzichten,
bedrijfswaarde berekeningen, diverse verantwoordingsinformaties waaronder Dvi en
Dpi, kwartaalrapportages, etc.;
Beheer en verwerking van de Loonadministratie;
Doen van de aangiften Omzetbelasting en Verhuurdersheffing;
Bewaking en controle van budgetten;
Vervangen van collega's bij ziekte en/of verlof.
Gewerkt wordt in een klein team, waarbij flexibele inzet en onderlinge vervangbaarheid
van groot belang is.
WIJ VRAGEN IEMAND MET:
een opleiding op minimaal HBO niveau;
bekendheid met automatisering;
zeer ruime kennis van Office (Word, Excel);
goede schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid;
bereidheid vakgerichte cursussen te volgen;
ervaring in dergelijke functie is gewenst,
bekendheid met programma's van Aareon
(Tobias) is een pré.
WIJ BIEDEN:
aanstelling op basis van éénjarigcontract;
bij gebleken geschikheid volgt een vaste aanstelling;
CAO voor woningcorporaties is van toepassing.
Sollicitaties dienen binnen te zijn uiterlijk 15 september 2017
Nadere inlichtingen worden verstrekt door de Manager, de heer A. Pijl tel. (0187)49 15 39 of 06 837 95 315
GEMEENTE
EMEENTE VEERE
BEKENDMAKINGEN
Bekendmakingen van de gemeente Veere worden zoveel mogelijk digitaal gepubliceerd.
Voor enkele besluiten is dit (nog) niét mogelijk.
officielebekendmakingen.nl
U kunt de digitale bekendmakingen bekijken via www.officielebekendmakingen.nl.
Ook kunt u een abonnement nemen op een attenderingsservice. Als u uw gegevens
invoert en aangeeft welke informatie u wilt ontvangen, krijgt u via een e-mail
automatisch bericht als er nieuwe bekendmakingen verschijnen.
Voor hulp of informatie kunt u tijdens openingstijden terecht bij de Centrale Publieksbalie
in het gemeentehuis, Traverse 1 in Domburg, telefoonnummer (0118) 555 444.
Bekendmakingen
Bekendmakingen van de
gemeente Veere worden zoveel
mogelijk digitaal gepubliceerd.
Voor enkele besluiten is dit (nog)
niet mogelijk.
Officielebekendmakingen.nl
U kunt de digitale bekendmakin
gen bekijken via www.officielebe-
kendmakingen.nl.
Ook kunt u een abonnement
nemen op een attenderingsser
vice. Als u uw gegevens invoert en
aangeeft welke informatie u wilt
ontvangen, krijgt u via een e-mail
automatisch bericht als er nieuwe
bekendmakingen verschijnen.
Voor hulp of informatie kunt u
tijdens openingstijden terecht
bij de Centrale Publieksbalie in
het gemeentehuis, Traverse 1 in
Domburg, telefoonnummer (0118)
555 444.
OMGEVINGSVERGUNNING
UITBREIDING HOTEL DUINOORD
Op grond van artikel 2.12, lid
1 sub a onder 3 van de Wet
algemene bepalingen (Wabo) en
afdeling 3:4 van de Algemene wet
bestuursrecht (Awb) hebben wij
op 22 augustus 2017 een omge
vingsvergunning verleend voor
de activiteiten bouwen, slopen,
brandveilig gebruik en handelen
in strijd met regels ruimtelijke
ordening voor het afwijken van
hét bestemmingsplan 'Kom
Vrouwenpolder' (vastgesteld door
de gemeenteraad op 19 april
2012) voor het uitbreiden van het
bestaande hotel 'Duinoord' op
de gronden Breezand 65,4354
NL te Vrouwenpolder, kadas
traal bekend gemeente Veere,
kaart Vrouwenpolder, sectie N,
nummers 816,2121 en 3411
(gedeeltelijk). De omgevingsver
gunning, de aanvraag omge
vingsvergunning, de ruimtelijke
onderbouwing e.n de overige
bijbehorende stukken liggen vanaf
31 augustus 2017 ter inzage op
het gemeentehuis. De digitale
omgevingsvergunning is vanaf
dan ook in te zien via www.ruim-
telijkeplannen.nl onder plannum
mer NL.IMR0.0717.000097RO
DuinoVRP-VGOVVan 1 september
tot en met 12 oktober 2017 kun
nen belanghebbenden die tijdig
een zienswijze hebben ingediend
op de ontwerp omgevingsvergun
ning een beroepschrift indienen
bij de Rechtbank Zeeland/West-
Brabant, Team Bestuursrecht
Postbus 90006,4800 DH Breda.
De omgevingsvergunning treedt in
werking op 13 oktober 2017, ten
zij bij de Rechtbank een verzoek
om een voorlopige voorziening
wordt ingediend. In dat geval
treedt de omgevingsvergunning
in werking nadat op dat verzoek
is beslist. Mocht u over deze
omgevingsvergunning nog vragen
hebben, dan kunt u contact
opnemen met Geert Francke, te
lefoonnummer (0118) 555 229 of
e-mailadres g.francke@veere.nl of
Collin Maranus, telefoonnummer
(0118)555 354 of e mailadres
c.maranus@veere.nl.
Ter inzage
Stukken die ter inzage liggen kunt
u inzien op het gemeentehuis,
Traverse 1 in Domburg.
De openingstijden van de balie
zijn:
maandag t/m woensdag
9.00 tot 17.00 uur
donderdag
9.00 tot 20.00 uur
(telefoon tot 17.00 uur)
vrijdag
9.00 tot 12.00 uur
Wilt u één of meerdere dossiers
inzien op het gemeentehuis?
Wij leggen ze graag voor u klaar.
Neemt u vooraf even contact met
ons op via (0118) 555 444, dat
kan vanaf 8.30 uur 's morgens. U
kunt ons ook mailen: gemeente®
veere.nl.
Domburg, 30 augustus 2017
Burgemeester en
wethouders van Veere
dril