VEERE Oi 16 WOENSDAG 30 AUGUSTUS 2017 Zondag 24 september Kennisgeving Wijzigingsbesluit kavelbesluit V windenergie- gebied Borssele, Ministerie van Economische Zaken - Van vrijdag 1 september 2017 tot en met vrijdag 13 oktober 2017 liggen de besluiten ter inzage voor Wijzigingsbesluit kavelbesluit V windenergiegebied Borssele. Belanghebbenden die een zienswijze hebben ingediend op het ontwerpwijzigings- besluit kunnen beroep instellen. Wat gaat er gebeuren? Op grond van de Wet windenergie op zee kan de minister van Economische Zaken en in over eenstemming met de minister van Infrastructuur en Milieu voor elk windpark een kavel besluit nemen. In een kavelbesluit wordt bepaald waar en onder welke voorwaarden een windpark gebouwd en geëxploiteerd mag worden. De onderhavige kavel ligt meer dan 22 kilo meter uit de Zeeuwse kust tegen de grens met België en de daar gerealiseerde en geplande windparken. Het definitieve kavelbesluit tot vaststelling van kavel V windenergiegebied Borssele (Staatscourant van 8 april 2016, nr. 14551) lag van 8 april 2016 tot en met 20 mei 2016 ter inzage. Het besluit is sinds 21 mei 2016 onherroepelijk. In de voorbereiding op de subsidie tender bleek echter dat in de voorschriften de maximale totale rotoroppervlakte verkeerd was opgenomen. In dit wijzigingsbesluit is de juiste maximale totale rotoroppervlakte opgenomen. Ook wenst de minister van Economische Zaken om beleidsmatige redenen het minimaal te plaatsen vermogen te verlagen en af te zien van het maximumvermogen per windturbine. Het ontwerpwijzigingsbesluit heeft van 16 juni 2017 tot en met 27 juli 2017 ter inzage gelegen. Naar aanleiding van de terinzagelegging zijn geen zienswijzen naar voren gebracht. Onlangs is het wijzigingsbesluit vastgesteld. Het wijzigingsbesluit wordt op donderdag 31 augustus 2017 door de minister van Economische Zaken bekendgemaakt door publicatie in de Staatscourant. Belanghebbenden die een ziens wijze hebben ingediend op het ontwerpwijzigingsbesluit kunnen nu beroep instellen tegen het wijzigingsbesluit. Waar kunt u de stukken inzien? U kunt van vrijdag 1 september 2017 tot en met vrijdag 13 oktober 2017 het wijzigingsbesluit inzien op www.bureau-energieprojecten.nl. Op papier kunt u deze stukken tijdens reguliere openingstijden inzien op de volgende locatie: - Rijkswaterstaat Zee en Delta, locatie Middelburg, Poelendaelesingel 18,4335 JA Middelburg, T (0118) 62 20 00. Bij dit Rijkspand kunt u op vertoon van uw legitimatiebewijs de stukken inzien. Hoe kunt u beroep instellen? Belanghebbenden die een zienswijze hebben ingediend op het ontwerpwijzigingsbesluit kunnen beroep instellen bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019,2500 EA Den Haag. De termijn voor het indienen van een beroepschrift bedraagt zes weken en vangt aan met ingang van de dag né die waarop het besluit ter inzage is gelegd. Dit betekent dat het indienen van een beroepschrift mogelijk is van zaterdag 2 september 2017 tot en mét vrijdag 13 oktober 2017. Een belanghebbende aan wie redelijkerwijs niet kan worden verweten dat hij geen zienswijze naar voren heeft gebracht op het ontwerp van het desbetreffende besluit kan ook beroep instellen. U wordt vriendelijk verzocht om, indien u beroep instelt, een kopie van uw beroepschrift te zenden aan het Ministerie van Economische Zaken ter attentie van de directie WJZ (D passage 2), Postbus 20401,2500 EK Den Haag. Let op! Het origineel van uw beroepschrift dient u te zenden aan de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State. Het beroepschrift moet ondertekend zijn en ten minste bevatten: - de naam en het adres van de indiener; - de dagtekening; - een omschrijving van het besluit; - de redenen waarom men het niet eens is met het besluit. Voor het instellen van beroep is griffierecht verschuldigd. Over de hoogte daarvan, de manier waarop en binnen welke termijn u dit moet betalen, krijgt u, na indiening van het beroep, bericht van de griffie van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State. Waar vindt u meer informatie? Alle stukken zijn ook beschikbaar via www.bureau-energieprojecten.nl, T (070) 379 89 79. Beter Wonen Het bestuur roept, i.v.m. het vertrek van één van onze medewerkers, sollicitanten op voor de vacature van Hoofdmedewerker financiële administratie (fulltime 36 uur per week) DE TE BENOEMEN HOOFDMEDEWERKER FINANCIËLE ADMINISTRATIE ZAL O.A. INGEZET WORDEN BIJ C.Q. BELAST WORDEN MET: Leiding geven aan de afdeling Financiële administratie (1,7 fte); Maken van: jaarrekeningen, begrotingen, meerjarenbegrotingen, kasstroomoverzichten, bedrijfswaarde berekeningen, diverse verantwoordingsinformaties waaronder Dvi en Dpi, kwartaalrapportages, etc.; Beheer en verwerking van de Loonadministratie; Doen van de aangiften Omzetbelasting en Verhuurdersheffing; Bewaking en controle van budgetten; Vervangen van collega's bij ziekte en/of verlof. Gewerkt wordt in een klein team, waarbij flexibele inzet en onderlinge vervangbaarheid van groot belang is. WIJ VRAGEN IEMAND MET: een opleiding op minimaal HBO niveau; bekendheid met automatisering; zeer ruime kennis van Office (Word, Excel); goede schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid; bereidheid vakgerichte cursussen te volgen; ervaring in dergelijke functie is gewenst, bekendheid met programma's van Aareon (Tobias) is een pré. WIJ BIEDEN: aanstelling op basis van éénjarigcontract; bij gebleken geschikheid volgt een vaste aanstelling; CAO voor woningcorporaties is van toepassing. Sollicitaties dienen binnen te zijn uiterlijk 15 september 2017 Nadere inlichtingen worden verstrekt door de Manager, de heer A. Pijl tel. (0187)49 15 39 of 06 837 95 315 GEMEENTE EMEENTE VEERE BEKENDMAKINGEN Bekendmakingen van de gemeente Veere worden zoveel mogelijk digitaal gepubliceerd. Voor enkele besluiten is dit (nog) niét mogelijk. officielebekendmakingen.nl U kunt de digitale bekendmakingen bekijken via www.officielebekendmakingen.nl. Ook kunt u een abonnement nemen op een attenderingsservice. Als u uw gegevens invoert en aangeeft welke informatie u wilt ontvangen, krijgt u via een e-mail automatisch bericht als er nieuwe bekendmakingen verschijnen. Voor hulp of informatie kunt u tijdens openingstijden terecht bij de Centrale Publieksbalie in het gemeentehuis, Traverse 1 in Domburg, telefoonnummer (0118) 555 444. Bekendmakingen Bekendmakingen van de gemeente Veere worden zoveel mogelijk digitaal gepubliceerd. Voor enkele besluiten is dit (nog) niet mogelijk. Officielebekendmakingen.nl U kunt de digitale bekendmakin gen bekijken via www.officielebe- kendmakingen.nl. Ook kunt u een abonnement nemen op een attenderingsser vice. Als u uw gegevens invoert en aangeeft welke informatie u wilt ontvangen, krijgt u via een e-mail automatisch bericht als er nieuwe bekendmakingen verschijnen. Voor hulp of informatie kunt u tijdens openingstijden terecht bij de Centrale Publieksbalie in het gemeentehuis, Traverse 1 in Domburg, telefoonnummer (0118) 555 444. OMGEVINGSVERGUNNING UITBREIDING HOTEL DUINOORD Op grond van artikel 2.12, lid 1 sub a onder 3 van de Wet algemene bepalingen (Wabo) en afdeling 3:4 van de Algemene wet bestuursrecht (Awb) hebben wij op 22 augustus 2017 een omge vingsvergunning verleend voor de activiteiten bouwen, slopen, brandveilig gebruik en handelen in strijd met regels ruimtelijke ordening voor het afwijken van hét bestemmingsplan 'Kom Vrouwenpolder' (vastgesteld door de gemeenteraad op 19 april 2012) voor het uitbreiden van het bestaande hotel 'Duinoord' op de gronden Breezand 65,4354 NL te Vrouwenpolder, kadas traal bekend gemeente Veere, kaart Vrouwenpolder, sectie N, nummers 816,2121 en 3411 (gedeeltelijk). De omgevingsver gunning, de aanvraag omge vingsvergunning, de ruimtelijke onderbouwing e.n de overige bijbehorende stukken liggen vanaf 31 augustus 2017 ter inzage op het gemeentehuis. De digitale omgevingsvergunning is vanaf dan ook in te zien via www.ruim- telijkeplannen.nl onder plannum mer NL.IMR0.0717.000097RO DuinoVRP-VGOVVan 1 september tot en met 12 oktober 2017 kun nen belanghebbenden die tijdig een zienswijze hebben ingediend op de ontwerp omgevingsvergun ning een beroepschrift indienen bij de Rechtbank Zeeland/West- Brabant, Team Bestuursrecht Postbus 90006,4800 DH Breda. De omgevingsvergunning treedt in werking op 13 oktober 2017, ten zij bij de Rechtbank een verzoek om een voorlopige voorziening wordt ingediend. In dat geval treedt de omgevingsvergunning in werking nadat op dat verzoek is beslist. Mocht u over deze omgevingsvergunning nog vragen hebben, dan kunt u contact opnemen met Geert Francke, te lefoonnummer (0118) 555 229 of e-mailadres g.francke@veere.nl of Collin Maranus, telefoonnummer (0118)555 354 of e mailadres c.maranus@veere.nl. Ter inzage Stukken die ter inzage liggen kunt u inzien op het gemeentehuis, Traverse 1 in Domburg. De openingstijden van de balie zijn: maandag t/m woensdag 9.00 tot 17.00 uur donderdag 9.00 tot 20.00 uur (telefoon tot 17.00 uur) vrijdag 9.00 tot 12.00 uur Wilt u één of meerdere dossiers inzien op het gemeentehuis? Wij leggen ze graag voor u klaar. Neemt u vooraf even contact met ons op via (0118) 555 444, dat kan vanaf 8.30 uur 's morgens. U kunt ons ook mailen: gemeente® veere.nl. Domburg, 30 augustus 2017 Burgemeester en wethouders van Veere dril

Krantenbank Zeeland

de Faam | 2017 | | pagina 16