100% Mobiel Citroën C3 kleurrijk op (de) weg Beste meneer Pisuisse Sfeervolle pop-up in de Korte Geere Lions speelt voor Sinterklaas Camera achter spiegel maakt foto's video's Geleefd als een bon vivant en daardoor gestorven toen hij werd doodgeschoten na een twijfelachtige affaire 29 WOENSDAG 30 NOVEMBER 2016 WEST-BRABANT/ZEELAND - De 3e generatie C3 staat op het vertrouwde onderstel dat bin nen Peugeot en Citroën veel vuldig wordt ingezet. De auto blijft qua lengte net onder de 4 m, om afstand te houden tot de C4 Cactus. Qua ontwerp is er duidelijk een familiegelij kenis. Twee jaar terug stond de Cactus voor het nieuwe de sign van Citroën en dat wordt nu met de C3 bevestigd. De auto heeft zijn ronde vormen verloren en oogt nu veel hoe kiger en stoerder. Op de nieu weling zien we onder meer de zogenaamde 'airbumps'. Dat zijn brede stootstrips op de flanken met daarin luchtkus sentjes. Dit wordt op de duur ste versie standaard geleverd, bij de overige twee varianten betreft het een optie. Naast de negen buitenkleuren levert Citroën ook drie verschillende dakkleuren. Bovendien kan de auto nog worden aangekleed met diverse stickers en kleur rijke accenten. En dan hebben we het alleen nog maar over de buitenkant. Het interieur ziet er origineel uit. De auto heeft relatief brede stoelen en biedt vooral genoeg ruimte, ook voor langere personen. Met die (hoofd)ruimte is het op de achterbank wat minder gesteld. Daarentegen heeft de C3 met minimaal 300 liter wel Vrolijke kleuren van binnen én buiten sieren de nieuwe Cj. Vooreen nadere kennismaking ben je welkom bij de Citroën-dealers, want vanaf 10 november staat de C3 in de showroom. FOTO: TONY VOS/AUTOMEDIA een fors bagagevolume. Stan daard krijgt de auto een zwart/ grijs interieur, maar wie voor de Shine-uitvoering gaat, kan kiezen uit verschillende zeer kleurrijke combinaties. Wat te denken van (bijvoorbeeld) de hoofdkleur grijs met beschei den gele details, of zwart met felrood en - als topper - zwart/ grijs met cognackleurig kunst leer. De auto kan worden uit gerust met tal van moderne elektronische voorzieningen. COLUMN KE\ Beste meneer Pisuisse, Hoewel ik uw naam kende, had ik nog nooit uw biografie opgezocht. (Niks persoonlijks, overigens: daar zijn er heel veel van. Kost veel tijd, en soms moet je gewoon boodschappen doen. Ben helaas fiog geen caissière tegenge komen waar ik heb kunnen afrekenen door uit mijn hoofd te vertellen op welke da tum Jacob van Heemskerck is overleden. Een onbegrijpende blik en een priemende vinger naar de rekening, dat is het). Af gelopen week moest ik echter aan u denken. Geleefd als bon vivant, en daardoor ook gestorven - althans, zo zou ik doodge schoten worden door de affaire van je vrouw wel betitelen. Niet voor niets zong u 'Mensch, durf te leven'. En precies daar om, daarom, schrijf ik deze brief. Ik las een artikel overeen man die een bestelbus van-een bakker in Terneuzen had gestolen. Het klinkt bijna als een anekdote uit een kinderboek, maar er werd echt iemands bezit ont vreemd. Stof voor grappen, liedjes, sketches, zoiets. Ter wijl het toch erg ellendig is. Vaak dromen we weg bij mensen met een leven zoals het uwe, zeker als we weer van 9 tot 5, maandag tot vrij dag, droom ontwijkend, vol wassen doen. De bon vivant wordt gero mantiseerd, de bengel geliefd, de vagebond bezongen. Ik wou zo dat ik jou was. Dat vertroebelt voor sommigen wellicht wat'goed is, in plaats van spannend, vermakelijk, of zelfs lucratief. De keerzijde van impulsieve levenslust, mis schien. Een overpeinzing, vandaar de brief. Niets meer. Oh, 25 april 1607, trouwens. Dat van Van Heemskerck. Mochten ze waar u nu bent in de rij bij de kassa meer waarde hechten aan al gemene kennis. Of nutteloze feiten. MIDDELBURG - Vanaf woens dag 30 november tot eind de cember houden de onderne mers van de Korte Geere in Middelburg een sfeervolle winter-pop-up store. De tij delijke winkel is op de hoek van de Geere Passage aan de kant van de Korte Geere. Be zoekers vinden hier sfeer, ge zelligheid, kerst, meubels, kle ding en allerlei andere zaken. Verder is er een snert-schep- perij en een wedstrijd kerst boomkegelen. Voor wie het echt niet meer ziet zitten met het optuigen van de kerst boom is er een heuse haal- m ij n-kerst lichtjes-ui t-de- knoop service. AL VANAF 13.900 EURO VOOR DE LIVE Prijstechnisch blijft de auto op het niveau van zijn voorganger: vanaf 13.900 euro voor de 68 pk Live. De 82 pk Fee) start bij 16.000 euro. Voor de 110 pk Feel is men 17.500 euro kwijt. En voor 1.800 euro extra worden beide motoren ais luxueuze Shine geleverd. Nog meer weten? Kijk dan eens op www.citroen.nl. -De nieuwe C3 van Citroen kan worden uitgerust met tal van moderne elektronische voor zieningen. Primeur is de Con- nectedCAM, een camera achter de spiegel waarmee met een druk op de knop foto's en vi deo's worden gemaakt. Die zijn via een app met de wereld te delen. Ook maakt deze camera automatisch een video als ESP in werking treedt en er (moge lijk) een aanrijding kan volgen. Alhoewel er van deze nieuwe C3 ook diesels beschikbaar zijn, concentreert Citroën het aan bod op de 1,2 liter driecilinder benzine. Die start met 68 pk en kan ook met 82 pk worden ge leverd. Deze laatste versie van de C3 bewijst zich als 'n soepe le machine die voldoende vlot presteert en tegelijk ook nog lekker zuinig is. De topper haalt 110 pk uit dezelfde motor door de toevoeging van een turbo. Naast de vijfbak kan ook voor een zestraps automaat worden gekozen. Comfort en souplesse gaan dan samen. En ook wat betreft geluidsisolatie en comfort heeft Citroën haar zaakjes in de C3 goed voor el kaar. - Vorige week woensdag was het weer zo ver. De Jaarlijkse Lions Club Goede Doelenavond. De Li- onsdub yiissingen bestaat inmiddels 40 jaar en het be langrijkste doel is in die 40 jaar onveranderd gebleven: Geld inzamelen voor Zeeuw se goeden doelen. Lions Club Vlissingen steunt met daadkracht en sponsorgel den ieder jaar weer met name lokale en regionale doelen. Dit zonder de ogen te sluiten voor landelijke en internationale zaken. Op deze manier probeert de or ganisatie hun steun aan de maatschappij bij te dragen. Om aan geld te komen voor de geselecteerde doelen wordt een aantal fundraising projecten geor ganiseerd. Dat zijn over het algemeen grotere en kleine re activiteiten of evenemen ten waarmee- geld ingeza meld wordt om dit vervolgens te besteden aan een goed doel. Bekende evementen zijn de haring party, het lentefeest, bridge drive en de eendjesrace. Dit jaar hebben de volgende goede doelen een mooi be drag ontvangen: Kleding/Voedselbank Wal cheren 5000); Manteling Walcheren 2500) voor ac tiviteiten voor mantelzorgers en vrijwilligers; EO Metter- daad/Starfisch Foundation 2000) voor acute hulp aan vluchtelingen op Lesbos in Griekenland; Present Wal cheren 25Ö0) ter onder steuning van de vrijwilligers'; Zeeuws Orkest 2500); Turnschool Zeeland 3500) voor de realisatie van een blokkenkuil en Panorama Walcheren 2000). Afgelo pen september tijdens Film by the Sea won Tjeerd Mul ler de zo felbegeerde Lions Club Vlissingen Film Award. Hier was naast een prachtige bronzen leeuw ook een geldbedrag van 1000,00 aan verbonden. In totaal is er dus dit jaar weer 20.000 geschonken. C»fM Clult cu.bvu«iro Uw» Uob VWwbi zoon VOOR HET GOEDE DOEL Vorige week woensdag ontvingen de vertegenwoordigers van de verschillende goede doelen de cheque van Lionsclub Vlissingen. Foto: Harald Lavooij

Krantenbank Zeeland

de Faam | 2016 | | pagina 29