Getest... Audi A4 2.0 TDI S-tronic Voel de voorsprong Bel; infc dies POPPE AudiA4Umousioe 21% bijtelling doorRc Evena pen zi diesel en suf Ook h deel tankt kunne motori vergel ger. Ik die in, Campi De o liep er beetje achter natuur De mc voorzi' rail n gaatjes injecto selbrai motor een rei moet v\ In de bij gro ren er extra f maakt, schade bij niei Waaroi Ik noe: selsoor merke Door ling rij zelfs to Dies* gende is mini beter, door st binatie de mo dus lan De ui stoffen selsoor beter v< De zorgt er zoals h celerati sneller Het maar h aanmei Pas op daar w boden per is d Niettar zijn da In alle koop is Een bek de Gilde bericht Het bed weer aa Zelden was vooruitgang zo zichtbaar, hoorbaar en voelbaar als bij de nieuwe Audi A4. Talrijke innovaties geven deze Audi A4 nog meer kracht en maken hem efficiënter en veiliger. Ontdek zijn comfortabele interieur met de Audi virtual cockpit, een hightech instrumentenpanéel dat in hoge resolutie alle belangrijke informatie toont. Of het eveneens optionele Bang Olufsen Sound System met levensechte 3D sound. Dé nieuwe Audi A4 Limousine staat nu bij ons in de showroom en is in meerdere uitvoeringen en pakketten verkrijgbaar vanaf 35.770,- of lease vanaf 649,-*. Pearyweg 13-15, 4462 GT Goes Telefoon: 0113 - 54 25 00 www.autopoppe.nl Gemiddeld brandstofverbruik: 3,7 - 6,3 1/100 km, C02-emissie 95 -144 g/km. Genoemde adviesprijs is inclusief btw en bpm, exclusief verwijderingsbijdrage en kosten rijklaar maken. Alle beschikbare motoren van de nieuwe Audi A4 voldoen aan de EU6 emissienorm. In de diverse zakelijke seg menten bezet Audi een uit stekende positie. Wie een Audi kiest, toont zijn of haar succes. Het merk evolueert doorgaans haar modellen en houdt qua vormgeving strak vast aan bepaalde elemen ten. Dat is ook weer het ge val bij de nieuwe Audi A4. De auto is meteen leverbaar als sedan (Limousine) en stationwagon (Avant). Alleen wie goed op de hoog te is ziet de verschillen met het vorige model, terwijl de nieuwe A4 van een compleet gewijzigde, lichtgewicht ba sis uitgaat. Aan twee tot drie elementen is gemakkelijk af te leiden dat het hier de nieuwste oplage betreft. De SNELHEIDSMETER EN TOERENTELLER VERDWIJNEN NAAR DE ONDERHOEKEN auto heeft een diepe groef onderaan de portieren. Ver der is de Single Frame grille nog strakker gelijnd en heeft een fijne, chromen bies. Daarnaast lopen de achter lichten schuin naar elkaar toe en ook de reflectoren onderin de achterbumper werden in deze vorm nog niet eerder toegepast. Ver der behoudt de sedan zijn vertrouwde en hoogwaardig afgewerkte vormen. De auto is fractioneel groter en daarvan profiteren passa giers en bagage. Het interieur blijkt compleet nieuw van inrichting te zijn. Elementen van het vorige modellen zijn niet te vinden, de auto heeft juist veel details van veel nieuwere Audi-modellen. Zo staat het navigatiescherm los boven de middenconsole en is de overkapping van het instrumentarium veel com pacter. Tegen meerprijs le vert Audi een zeer bijzonder instrumentarium. Daarbij maken de analoge klokken plaats voor een volledig di gitale weergave. De berijder kan zelf voor twee indelin gen kiezen. Bij de ene zijn de snelheidsmeter en toeren- teller pontificaal aanwezig, terwijl deze met een simpe le druk op de knop kleiner worden en in de onderhoe ken verdwijnen. Daardoor ontstaat er veel meer ruimte voor andere functies, zoals telefoon, boordcomputer, en navigatiekaart. De 2 liter diesel is een beken de krachtbron die perma nent wordt opgewaardeerd. In de basisversie levert deze al een vermogen van 150 pk, maar weet vooral te overtui gen met een koppel van maar liefst 320 Nm al bij 1.500 tr/ min. Doordat de auto qua ge wicht nog wat is afgeslankt, sprint de nieuwe A4 2.0 TDI in 8,7 seconden naar de 100 Vooral aan de groef in de portieren herkent men de nieuwe Audi A4. km/u. We praten dan over de versie met de zeventraps S-tronic automaat, waar het vorige model nog een traplo ze Lineartronic had. Het ge middelde praktijkverbruik ligt op 1 op 17. Het rijden met de nieuwe A4 is een bijzonder comforta bele bezigheid. Ondanks dé wat sportief lage zitpositie blijkt de afstemming van het onderstel uitermate ver geeflijk. Audi start de nieuwe A4 vanaf 35.770 euro voor de 1.4 TFSI. Dieselen kan vanaf 40.260 euro en 42.880 euro inclusief S-tronic. Voor de Avant geldt gemiddeld een meerprijs van zo'n 3.000 euro. Foto: Tony Vos/Automedia Specificaties Motor: 2,0 liter diesel 110 kW/150 pk bij 3.250 tr/min, koppel 320 Nm bij 1.500 tr/min, prestaties: topsnelheid 210 km/u, acceleratie 0-100 in 8,7 sec. Lxbxh 4,726 x 1,842 x 1,427 meter, bagageruimte 480 liter, gewicht 1.445 kg. Verbruik: 3,81/100 km, C02-uitstoot 99 g/km. Audi Voorsprong door techniek *48 maanden/20.000 km/jr, excl. btw en brandstof.

Krantenbank Zeeland

de Faam | 2016 | | pagina 22