Getest... Audi A4 2.0 TDI S-tronic
Voel de
voorsprong
Bel;
infc
dies
POPPE
AudiA4Umousioe
21% bijtelling
doorRc
Evena
pen zi
diesel
en suf
Ook h
deel
tankt
kunne
motori
vergel
ger. Ik
die in,
Campi
De o
liep er
beetje
achter
natuur
De mc
voorzi'
rail n
gaatjes
injecto
selbrai
motor
een rei
moet v\
In de
bij gro
ren er
extra f
maakt,
schade
bij niei
Waaroi
Ik noe:
selsoor
merke
Door
ling rij
zelfs to
Dies*
gende
is mini
beter,
door st
binatie
de mo
dus lan
De ui
stoffen
selsoor
beter v<
De
zorgt er
zoals h
celerati
sneller
Het
maar h
aanmei
Pas op
daar w
boden
per is d
Niettar
zijn da
In alle
koop is
Een bek
de Gilde
bericht
Het bed
weer aa
Zelden was vooruitgang zo zichtbaar, hoorbaar en voelbaar als
bij de nieuwe Audi A4. Talrijke innovaties geven deze Audi A4 nog
meer kracht en maken hem efficiënter en veiliger. Ontdek zijn
comfortabele interieur met de Audi virtual cockpit,
een hightech instrumentenpanéel dat in hoge resolutie alle
belangrijke informatie toont. Of het eveneens optionele
Bang Olufsen Sound System met levensechte 3D sound.
Dé nieuwe Audi A4 Limousine staat nu bij ons in de showroom
en is in meerdere uitvoeringen en pakketten verkrijgbaar
vanaf 35.770,- of lease vanaf 649,-*.
Pearyweg 13-15, 4462 GT Goes
Telefoon: 0113 - 54 25 00
www.autopoppe.nl
Gemiddeld brandstofverbruik: 3,7 - 6,3 1/100 km, C02-emissie 95 -144 g/km. Genoemde adviesprijs is inclusief btw en
bpm, exclusief verwijderingsbijdrage en kosten rijklaar maken. Alle beschikbare motoren van de nieuwe Audi A4 voldoen
aan de EU6 emissienorm.
In de diverse zakelijke seg
menten bezet Audi een uit
stekende positie. Wie een
Audi kiest, toont zijn of haar
succes. Het merk evolueert
doorgaans haar modellen en
houdt qua vormgeving strak
vast aan bepaalde elemen
ten. Dat is ook weer het ge
val bij de nieuwe Audi A4.
De auto is meteen leverbaar
als sedan (Limousine) en
stationwagon (Avant).
Alleen wie goed op de hoog
te is ziet de verschillen met
het vorige model, terwijl de
nieuwe A4 van een compleet
gewijzigde, lichtgewicht ba
sis uitgaat. Aan twee tot drie
elementen is gemakkelijk
af te leiden dat het hier de
nieuwste oplage betreft. De
SNELHEIDSMETER
EN TOERENTELLER
VERDWIJNEN NAAR
DE ONDERHOEKEN
auto heeft een diepe groef
onderaan de portieren. Ver
der is de Single Frame grille
nog strakker gelijnd en heeft
een fijne, chromen bies.
Daarnaast lopen de achter
lichten schuin naar elkaar
toe en ook de reflectoren
onderin de achterbumper
werden in deze vorm nog
niet eerder toegepast. Ver
der behoudt de sedan zijn
vertrouwde en hoogwaardig
afgewerkte vormen.
De auto is fractioneel groter
en daarvan profiteren passa
giers en bagage. Het interieur
blijkt compleet nieuw van
inrichting te zijn. Elementen
van het vorige modellen zijn
niet te vinden, de auto heeft
juist veel details van veel
nieuwere Audi-modellen.
Zo staat het navigatiescherm
los boven de middenconsole
en is de overkapping van het
instrumentarium veel com
pacter. Tegen meerprijs le
vert Audi een zeer bijzonder
instrumentarium. Daarbij
maken de analoge klokken
plaats voor een volledig di
gitale weergave. De berijder
kan zelf voor twee indelin
gen kiezen. Bij de ene zijn de
snelheidsmeter en toeren-
teller pontificaal aanwezig,
terwijl deze met een simpe
le druk op de knop kleiner
worden en in de onderhoe
ken verdwijnen. Daardoor
ontstaat er veel meer ruimte
voor andere functies, zoals
telefoon, boordcomputer, en
navigatiekaart.
De 2 liter diesel is een beken
de krachtbron die perma
nent wordt opgewaardeerd.
In de basisversie levert deze
al een vermogen van 150 pk,
maar weet vooral te overtui
gen met een koppel van maar
liefst 320 Nm al bij 1.500 tr/
min. Doordat de auto qua ge
wicht nog wat is afgeslankt,
sprint de nieuwe A4 2.0 TDI
in 8,7 seconden naar de 100
Vooral aan de groef in de portieren herkent men de nieuwe Audi A4.
km/u. We praten dan over
de versie met de zeventraps
S-tronic automaat, waar het
vorige model nog een traplo
ze Lineartronic had. Het ge
middelde praktijkverbruik
ligt op 1 op 17.
Het rijden met de nieuwe A4
is een bijzonder comforta
bele bezigheid. Ondanks dé
wat sportief lage zitpositie
blijkt de afstemming van
het onderstel uitermate ver
geeflijk.
Audi start de nieuwe A4
vanaf 35.770 euro voor de
1.4 TFSI. Dieselen kan vanaf
40.260 euro en 42.880 euro
inclusief S-tronic. Voor de
Avant geldt gemiddeld een
meerprijs van zo'n 3.000
euro.
Foto: Tony Vos/Automedia
Specificaties
Motor: 2,0 liter diesel 110 kW/150 pk bij 3.250 tr/min,
koppel 320 Nm bij 1.500 tr/min, prestaties: topsnelheid
210 km/u, acceleratie 0-100 in 8,7 sec.
Lxbxh 4,726 x 1,842 x 1,427 meter, bagageruimte 480
liter, gewicht 1.445 kg.
Verbruik: 3,81/100 km, C02-uitstoot 99 g/km.
Audi
Voorsprong door techniek
*48 maanden/20.000 km/jr, excl. btw en brandstof.