IS I IS IS x Aandacht, service, gemak én gezelligheid is de boodschap 10% korting op meubelstoffen!' 10korting op uw totale rekening All inclusive Oud&Nieuw €79,-p.p. 7\ dtEP cG Piart voor uw stad Op dit moment leven er 5,6 miljoen 50-plus- sers in Nederland. In 2020 zal dit aantal op gelopen zijn tot bijna zeven miljoen, ruim 40% van de totale Nederlandse bevolking. Deze grote verandering in bevolkingssa menstelling zie je terug in het winkelend publiek. Over ruim tien jaar zijn vier van de tien mensen die een winkel binnenstappen ouder dan 50 jaar. De meeste winkeliers re aliseren zich dat dit veelal een koopkrach tige doelgroep is. Daarom doen ze er veel aan om deze klanten tevreden te stellen en aan zich te binden. De klant heeft tegenwoordig volop keuze en hoewel prijs altijd een belangrijke rol zal blijven spelen, lijkt service het soms met een neuslengte te winnen van een aantrek kelijk prijskaartje. Steeds meer bedrijven koppelen daarom uitgebreide servicepak ketten aan hun dienstverlening. De detailhandel is wat service betreft de best scorende sector, maar ook daar kan het nog altijd beter. Dat dit mogelijk is kun je zien in de winkelcentra van kleine steden of in de na-oorlogse wijken van grote steden. Behalve de supermarkt vind je er de am bachtelijke bakker, slager en groenteboer. De supermarkten sturen hun personeel weliswaar naar speciale cursussen klant gerichtheid, maar de 'kleinere' winkeliers kennen hun pappenheimers vaak al langer dan vandaag. Zo weet de groenteboer dat mevrouw De Vries weduwe is geworden en daardoor slecht eet. Daarom vraagt hij haar waar ze vandaag dan wel trek in heeft en geeft haar een pbrtie op maat. Voor de slager, bakker, vis- en kaasboer geldt hetzelfde en ook kleding- en schoen winkels doen betere zaken als ze oprechte belangstelling tonen voor, de klant. Meestal gaat het om een kleine moeite die aan twee kanten plezier verschaft. Jong winkelpersoneel realiseert zich vaak niet dat het veel leuker werkt als je attent met je klanten omgaat. In de praktijk is ge bleken dat een medewerker een tevredener gevoel over het eigen functioneren heeft als hij een klant tevreden de deur uit ziet gaan. Iedere klant heeft andere wensen en het is aan de winkelmedewerker om mee te den ken en op vragen in te spelen. Deze aanpak werkt stimulerend, zowel naar de klant als naar de medewerker. Omdat winkelen veel als een uitje gezien wordt, tref je in de buurt van winkelcentra meestal wel enkele hore cagelegenheden aan. Veel ouderen maken daar graag gebruik van. Daarom hebben sommige winkels ook een zitje binnen of een terrasje voor de deur. r Omdat winkelen veel als een uitje gezien wordt, tref je in de buurt van winkelcentra meestal wel enkele horecagelegenheden aan. Veel ouderen maken daar graag gebruik van. Winkelen doen veel mensen voor hun plezier. Boodschappen doen kan echt een uitje zijn, zelfs al gaat het maar om een vergeten boodschapje voor het eten. Vooral ouderen hechten grote waarde aan aandacht, service, gemak én gezelligheid. Belangstelling Tevredener De klant heeft tegenwoordig volop keuze en hoewel prijs altijd een belangrijke rol zal blijven spelen, lijkt service het soms met een neuslengte te winnen van een aantrekkelijk prijskaartje. Meubelstoffeerderij Bischops Handelsweg 19,4387 PC Vlissingen www.bischops.nl Geldig t/m 20 januari 2016, tegen inlevering van deze coupon. De Belgische Loodsensociëteit Boulevard de Ruijter4 Vlissingen-0118-413 608 info@bsoos.nl - www.bsoos.nl Het is ook mogelijk om na het avondvullend programma te overnachten in ons hotel. Begin het jaar goed aan de boulevard in Vlissingen. ZenC's lrt Floor lste verdieping Markt 21,4331 LJ Middelburg 0118 613201, info@zencmiddelburg.nl Maak kennis met ZenC's lst Floor. Bij inlevering van deze coupon 10% korting op uw totale rekening. N.b. Uitsluitend op reservering!

Krantenbank Zeeland

de Faam | 2015 | | pagina 29