l
I
Kleintje is stuk groter geworden
Maak nu bij ons
een AIIRoad proefi
Vitara is terug, de AIIRoader van nu. Zuiniger en
geavanceerder dan ooit. Maak snel een proefrit.
SUZUKI
bovendien nog 254 liter over
voor bagage en dat is in het
segment een overtreffende
waarde. Na het neerklappen
van de bank groeit dit tot
1.053 liter!
De ontwerpers hebben bo
vendien werk gemaakt van
de inrichting van het inte
rieur. Ondanks dat in basis
alles zwart of donkergrijs
is, zit er een blauwe kleur
schakering in de bekleding
van zowel het meubilair als
de deurpanelen. Daarnaast
VANAF NIVEAU TWEE
HEEFT DE CELERIO
DRIE GORDELS OP DE
ACHTERBANK
De
Sm
len
ver
twe
tek
ligt
nei
de
dw
levi
baa
ver
Het
linj
heii
pos
een
uitï
De
De nieuwe, vijfdeurs Ce
lerio is met een lengte van
3,60 meter behoorlijk ge
groeid. Ook in hoogte nam
het model ten opzichte van
de Alto toe en tevens profi
teren inzittenden van een
langere wielbasis. De vorm
geving is typisch Aziatisch
en valt niet enorm op. De
auto kenmerkt zich net als
de SX4 door enorm beme
ten koplampen. Maar dat is
dan ook de enige opmerking
die over de Celerio kan wor
den gemaakt. Wie instapt,
zal merken dat er binnenin
voldoende ruimte is voor
vier volwassenen. Ook op
de achterbank kan men
prima zitten. Dan blijft er
zorgen ook enkele metaal-
kleurige accenten voor een
rijkere detaillering.
Suzuki lepelt in het voor
onder van de Celerio een 1
liter driecilinder. Dat lijkt
een vertrouwde krachtbron,
maar dit exemplaar is he
lemaal nieuw. De Celerio
presteert heel behoorlijk en
dat komt mede omdat de
auto, alweer ten opzichte
van de Alto, maar liefst 40
kg lichter is geworden. De
100 km/u wordt binnen 14,0
seconden bereikt en de auto
topt op 155 km/u. Het prak-
tijkverbruik varieert van bo
ven de 1 op 18 tot 1 op 20.
De Celerio staat met 14 inch
volgens de huidige normen
wat iel op de wielen. Dat
doet de uitstraling geen
goed. Maar Suzuki heeft
een aardig bodypakket (zie
foto) waarmee de auto stoer
der uit de verf komt. Suzuki
zet de nieuwe Celerio neer
voor een bedrag net onder
de tien mille. De Comfort-
uitvoering lijkt echter vanaf
10.999 euro een verstandi
gere keus.
Motor: 1,0 liter benzine/aardgas 50 kW/84 pk bij 6.000
tr/min, koppel 90 Nm bij 3.500 tr/min, prestaties: top
snelheid 155 km/u, acceleratie 0-100 in 14,0 sec.
Lxbxh 3,600 x 1,600 x 1,530 meter, bagageruimte 254
- 1053 liter, gewicht 790 kg.
Verbruik: 3,6 kg/100 km, CÖ2-uitstoot 84 g/km.
De Alto is niet meer, lang
leve de Suzuki Celerio.
Het feit dat het Japanse
merk aan de basis van
het Europese programma
een uiterst
vertrouwde
naam na
tientallen
jaren aan
de wilgen
hangt,
heeft te
maken met het feit dat
het nieuwe kleintje een
stuk groter is geworden.
Jai
vie
op
ba
Ne
rui
jaa
he
Mi
de
Foi
ter
bir
cor
bij
Srr
slir
De Suzuki Celerio blijkt een behoorlijk groot kleintje.
O De video van deze test is te
vinden op www.youtube.
com/automediaNL
Foto: Tony Vos/Automedia
Specificaties
Brandstofverbruik conform de Euro6-norm (CE) 136/2014W: 3,7-6,7 1/100 km; 14,9-27 km/1 en C02-uitstoot: 106-131 gram.
Genoemde prijs is incl. BTW/BPM, excl. kosten rijklaarmaken. Kijk voor kosten en voorwaarden op suzuki.nl
Auto Toonder
Biezelingsestraat 50
4421 BT Kapelle
Tel. (0113) 343 631
www.autotoonder.nl
Van der Jagt - Willemse B.V.
Mercuriusweg 29
4382 NC Vlissingen
Tel. (0118) 419 051
www.vanderjagtwillemse.nl