l I Kleintje is stuk groter geworden Maak nu bij ons een AIIRoad proefi Vitara is terug, de AIIRoader van nu. Zuiniger en geavanceerder dan ooit. Maak snel een proefrit. SUZUKI bovendien nog 254 liter over voor bagage en dat is in het segment een overtreffende waarde. Na het neerklappen van de bank groeit dit tot 1.053 liter! De ontwerpers hebben bo vendien werk gemaakt van de inrichting van het inte rieur. Ondanks dat in basis alles zwart of donkergrijs is, zit er een blauwe kleur schakering in de bekleding van zowel het meubilair als de deurpanelen. Daarnaast VANAF NIVEAU TWEE HEEFT DE CELERIO DRIE GORDELS OP DE ACHTERBANK De Sm len ver twe tek ligt nei de dw levi baa ver Het linj heii pos een uitï De De nieuwe, vijfdeurs Ce lerio is met een lengte van 3,60 meter behoorlijk ge groeid. Ook in hoogte nam het model ten opzichte van de Alto toe en tevens profi teren inzittenden van een langere wielbasis. De vorm geving is typisch Aziatisch en valt niet enorm op. De auto kenmerkt zich net als de SX4 door enorm beme ten koplampen. Maar dat is dan ook de enige opmerking die over de Celerio kan wor den gemaakt. Wie instapt, zal merken dat er binnenin voldoende ruimte is voor vier volwassenen. Ook op de achterbank kan men prima zitten. Dan blijft er zorgen ook enkele metaal- kleurige accenten voor een rijkere detaillering. Suzuki lepelt in het voor onder van de Celerio een 1 liter driecilinder. Dat lijkt een vertrouwde krachtbron, maar dit exemplaar is he lemaal nieuw. De Celerio presteert heel behoorlijk en dat komt mede omdat de auto, alweer ten opzichte van de Alto, maar liefst 40 kg lichter is geworden. De 100 km/u wordt binnen 14,0 seconden bereikt en de auto topt op 155 km/u. Het prak- tijkverbruik varieert van bo ven de 1 op 18 tot 1 op 20. De Celerio staat met 14 inch volgens de huidige normen wat iel op de wielen. Dat doet de uitstraling geen goed. Maar Suzuki heeft een aardig bodypakket (zie foto) waarmee de auto stoer der uit de verf komt. Suzuki zet de nieuwe Celerio neer voor een bedrag net onder de tien mille. De Comfort- uitvoering lijkt echter vanaf 10.999 euro een verstandi gere keus. Motor: 1,0 liter benzine/aardgas 50 kW/84 pk bij 6.000 tr/min, koppel 90 Nm bij 3.500 tr/min, prestaties: top snelheid 155 km/u, acceleratie 0-100 in 14,0 sec. Lxbxh 3,600 x 1,600 x 1,530 meter, bagageruimte 254 - 1053 liter, gewicht 790 kg. Verbruik: 3,6 kg/100 km, CÖ2-uitstoot 84 g/km. De Alto is niet meer, lang leve de Suzuki Celerio. Het feit dat het Japanse merk aan de basis van het Europese programma een uiterst vertrouwde naam na tientallen jaren aan de wilgen hangt, heeft te maken met het feit dat het nieuwe kleintje een stuk groter is geworden. Jai vie op ba Ne rui jaa he Mi de Foi ter bir cor bij Srr slir De Suzuki Celerio blijkt een behoorlijk groot kleintje. O De video van deze test is te vinden op www.youtube. com/automediaNL Foto: Tony Vos/Automedia Specificaties Brandstofverbruik conform de Euro6-norm (CE) 136/2014W: 3,7-6,7 1/100 km; 14,9-27 km/1 en C02-uitstoot: 106-131 gram. Genoemde prijs is incl. BTW/BPM, excl. kosten rijklaarmaken. Kijk voor kosten en voorwaarden op suzuki.nl Auto Toonder Biezelingsestraat 50 4421 BT Kapelle Tel. (0113) 343 631 www.autotoonder.nl Van der Jagt - Willemse B.V. Mercuriusweg 29 4382 NC Vlissingen Tel. (0118) 419 051 www.vanderjagtwillemse.nl

Krantenbank Zeeland

de Faam | 2015 | | pagina 20