Walcheren Helft winkeliers twijfelt over huurverlenging Jovanka Personal Training aan huis Proef het pure Italië Uitbreiding BPG de Jonge Uit het Zakenhart van 47 procent van de hurende winkeliers weet niet of zij contract gaan verlengen "Winkeliers moeten de handen ineen slaan..." Uit eten bij De Vissershaven steunt de Scheldekraan in Vlissingen m •iff» Altijd actueel: de-faam.nl woensdag 28 maart 2012 De Faam pagina 39 Silvan Claassens in de gloednieuwe Da Silvano aan de Kor te Geere in Middelburg: "Proef hier het pure Italië." FOTO:LEON JANSSENS Middelburg Met twee goedlopende winkels in Vlissingen besloten eigena ren Silvan Claassens en Jason Attard om uit te breiden: "In de Walstraat hebben wij veel klanten uit Middelburg en dan is het logisch om hier te openen. Wij kregen al veel leuke reacties terwijl we de winkel aan het in richten waren", zegt Silvan. De nieuwe zaak in Middelburg in Italiaanse delicatesses, traiteur maaltijden en panini houdt zon dag 1 april van 13.00 tot 17.00 uur een open dag met een hapje en een drankje. "In ons assor timent tref je veel biologische producten aan. Ook van klein schalige Italiaanse boertjes, zodat je het pure Italië proeft. Biologisch brood heeft véél meer smaak. Alles wat organic is, dat is de toekomst. Niet al les in onze winkel is biologisch maar wel zo veel mogelijk." Olijfolie, ook uit de tap, truffels, marmelade, compotes, verse pasta, alles Italiaans van A tot Z. Een andere absolute topper is panini, wat brood betekent. "Panini wordt ge maakt van puur Italiaanse producten. Voor de lunch is het een echte topper", aldus Silvan. "Ook te bestellen via foodtaxi.nl die voor ons door heel Walcheren bezorgen. Catering kan hier bespro ken worden en wordt vanuit Vlissingen geleverd. Daar is de bakkerij, we hebben daar meer ruimte, en het is be ter dat bakken op één punt geconcentreerd is." Ope ningstijden zijn: maandag 12.00-19.00; dinsdag t/m vrijdag 10.00-19.00,; zater dag 10.00-17.00. Da Silvano, Korte Geere 1, Middelburg, telefoon 0118- 851056 wwiü.dasiluano.nl Theo de Jonge (links) en Marcel Kooi van BPG de Jonge in 's-Heer Arendskerke. Zij vinden het erg belangrijk dat de klant tevreden is. FOTO: LEON JANSSENS s-Heer Arendskerke BPG de Jonge, hout- en bouw materiaal en sierbestrating, is uitgebreid met keukens en sani tair. Zaterdag 31 maart is er van 9.00-15.00 uur een open dag voor sierbestrating, keukens, sanitair en badkamers met ac ties voor keukenapparatuur en sanitair. Ook zijn er twee tuin ontwerpers aanwezig. Eigenaar Theo de Jonge: "Begin 2011 is besloten om hier met keukens en sanitair te beginnen. Het pand dateert van 2008 en deze ruimte was nog beschikbaar, 700 m2 showroom, de helft sa nitair en een helft keukens mét vloer- en wandtegels." Voor de nieuwe afdeling heeft BPG twee mensen aangetrokken: Marcel Kooi met twintig jaar ervaring in de keukenbranche, en Kees Voet 25 jaar actief met keuken montage. "Kennis van zaken is in deze branche heel belangrijk. Wij onderscheiden ons met deze twee mannen die het hele traject, van aankoop tot aflevering, het aanspreek punt zijn. Klanten hebben een X-bedrag voor hun aan koop over en dan moeten wij zorgen dat het in orde is", zegt Theo. BPG werkt met topmerken als Rotpunkt, Van Cell en Pönnighaus. In Zeeland is BPG, naar eigen zeggen, de enige officiële Sphynx sanitairdealer. BPG vraagt géén aanbetaling en klanten ontvangen pas een factuur wanneer de keuken compleet staat. De Jonge: "Onze service is zeer goed. Wij willen dat de klant tevre den is." BPG, Nijverheidsstraat 35, 's-Heer Arendskerke, tel: 0113-563700. 2? Maar liefst 47 procent van de hurende winkeliers twijfelt erover of zij het huurcontract, na de huidige contractpe riode, door laat lopen. Dit blijkt uit een onderzoek van USP Marketing Consul tancy onder 500 winkels door heel Nederland. Redactie Walcheren 64 procent van de winkeliers geeft toe dat de maandelijkse vaste lasten een rol spelen bij de eventuele beslissing om te verhuizen. Winkeliers zien het terugdringen van de leegstand, de verbetering van de bereik baarheid, meer diversiteit in het aanbod en een verhoging van de aantrekkelijkheid van het win kelgebied als belangrijkste aan dachtspunten. De groeiende leegstand en het dalende aantal passanten werkt elkaar namelijk in de hand. Met betrekking tot de bereikbaarheid zijn volgens de winkeliers aspecten als (be taalbare) parkeergelegenheid en~goede bewegwijzering ver- beterpunten. Ook de online vindbaarheid speelt een steeds grotere rol. De aankopen in een fysieke winkel zijn terrein aan het verliezen ten opzichte van het aantal bestedingen op internet. Circa twee derde van de aankopen werd vorig jaar in de fysieke winkel gedaan, een daling van zeven procent in één In de gemeente Middelburg staan aan de Klarinetweg 13-15 bedrijfsunits te huur via Synchro Bedrijfsmakelaardij B.V. FOTO: P.R. jaar. Zelfs als de aankopen zijn gedaan in de fysieke winkel ori ënteert 70 procent zich vooraf op internet. Waar de consument zich via internet oriënteert, biedt de fysieke winkel een plek van beleving en aankoop. Dit onderstreept het belang van een aantrekkelijk winkelgebied en een prettige winkelervaring, maar ook de vindbaarheid op internet. Om echt verschil te maken zul len winkeleigenaren, huurders en de gemeente de handen in een moeten slaan om de hui dige ontwikkelingen het hoofd te bieden, zo constateert USR Winkeliers geven aan dat het voornamelijk aan de frequentie, de samenwerking en de com municatie schort als het aan komt op promotie. Men noemt hierbij als verbeterpunten goede (online) vindbaarheid en goede (online) communicatie over openingstijden, koopzondagen en evenementen. Voor leegstaande panden kunnen tijdelijke oplossingen gezocht worden om het win kelgebied aantrekkelijk te hou den, aldus USP. Gedacht kan worden aan tijdelijke ruimte voor startende ondernemers, voorraad uitverkoop, horeca of dienstverlening. U7U7iu.uastgoedmarkt.nl Vlissingen "De ludieke menu-actie die restaurant De Vissersha ven in Vlissingen in januari voerde, heeft veel opgeleverd voor het goede doel. Gedu rende de maand januari had den we een actie waarbij de gasten 'ouderwetse gerech ten' uit het 'gulden tijdperk' konden genieten tegen 'gul- denprijzen' van toen. Dit kon uiteraard met euro's betaald worden maar zeker ook met guldenbiljetten en gulden munten", legt gastheer Wil lem Hamer uit. "Aangezien "De Vissershaven" een warme band heeft met de stichting Sawas- dee, die samen met Kiwanisclub Vlissingen een scholenproject in Cambodja heeft geadopteerd en opgezet, is besloten om de mun- tenopbrengst te doneren aan het goede doel." De opbrengst in munten is uit eindelijk uitgekomen op een royale 4036 euro, wat in eu ro's het bedrag van 1831 euro is. "Aangezien de munten niet meer ingewisseld kunnen wor den bij De Nederlandse Bank, hebben we besloten deze in ka vels te veilen. Dit maken we te zijner tijd bekend", belooft Wil lem. De munten variëren van 1/2 centen uit 1938 tot zilveren tientjes. En de nodige koningin nen en bijzondere munten zijn uiteraard vertegenwoordigd. Gezien het overweldigende suc ces wil De Vissershaven deze actie volgend jaar waarschijnlijk herhalen. Het volgende goede doel waar De Vissershaven zich voor gaat inzetten is de wederopbouw van de bekende Scheldekraan, waar Louis van Heulen van de Lionsclub Vlissingen zich voor inzet. "In de maand april kunnen gasten voor de prijs van 32,50 euro een culinair driegangen keuze menu genieten, waarvan 4,50 euro per couvert wordt gedoneerd ten bate van de Scheldekraan. Er zijn nog enkele duizenden euro's no dig voor de restauratie, waar De Vissershaven zich ais maatschappelijk betrokken bedrijf zich mede voor gaat inzetten.", aldus Willem. www.bpgdejonge.nl Nieuw- en Sint Joosland Jovanka Personal Training is een nieuwe onderneming, ge specialiseerd in het adviseren en begeleiden van mensen op weg naar een fitte en gezonde leefstijl. Veel mensen weten dat gezond eten en voldoende li chaamsbeweging goed is maar om dit ook daadwerkelijk te doen blijkt soms erg lastig te zijn. Door hun druk leven be steden mensen steeds minder aandacht aan goede voeding en hebben steeds minder tijd om te sporten. Jovanka Personal Trai ning biedt hiervoor de ideale op lossing want ze geeft met losse materialen een totaal efficiënte en verantwoorde training aan huis. Jovanka Hekman: "Met succes heb ik een opleiding ge volgd voor personal trainer en Jovanka Hekman van Jovanka Personal Training: Zij begeleidt en adviseert mensen op het gebied van voeding, bewegen en coaching. FOTO: LEON JANSSENS adviseer, en begeleid ik mensen op het gebied van voeding, be wegen en coaching. Of het nu gaat om afvallen, conditie ver beteren, prestaties verbeteren, algehele fitheid of bijvoorbeeld die overtollige zwangerschaps kilo's die er maar niet af willen". Jovanka zorgt er samen met de cliënt voor dat de persoonlijke doelen gehaald worden en door duurzame gedragsverandering ook behouden kunnen worden. Persoonlijke begeleiding en ad vies op maat voor een fitte en gezonde leefstijl. Alles thuis en je kunt de tijden flexibel aan passen aan je gezin- of werksi tuatie. Om te weten te komen wat de wens of de doelen van de cliënt zijn (het persoonlijk plan) wordt eerst een gratis en vrijblijvend kennismakingsge sprek gedaan. Wie met Jovanka Personal Training in zee gaat kan profiteren van de speciale introductie actie. Jovanka Per sonal Training, informatie tele foon 06-53152439 jouankapersonaltraining.nl

Krantenbank Zeeland

de Faam | 2012 | | pagina 39