ononis Minimaregelingen Walcheren GEMEENTE werkt met u Walcheren iÜIËlS&Hflil AANVRAGEN OMGEVINGSVERGUNNING (tussen haakjes staat de datum van ontvangst) Koudekerke - Verlengde Dishoekseweg 2A, het ver bouwen van een woning, het bou wen van een berging, het slopen van een garage en het handelen in strijd met het bestemmingsplan (29-12); Oostkapelle - Noordweg 56, het verbouwen van een schuur tot 6 appartementen, het bouwen van een schuur en het slo pen van een loods (29-12); De aanvragen kunnen uit meerdere ac tiviteiten bestaan. Een bezwaarschrift kan pas worden ingediend nadat het college op de aanvraag heeft beslist. VERLENGING BESLISTERMIJN OMGEVINGSVERGUNNING (tussen haakjes staat de verlengings termijn) Domburg - Jhr. de Casembrootplein 6, het uit breiden van een woning en het ver wijderen van de dakbedekking (6 weken); VOORNEMEN INTREKKEN VERLEENDE OMGEVINGS VERGUNNINGEN '(reguliere voorbereidingsprocedure - tussen haakjes staat de datum van ver zending) Ambtshalve Westkapelle - Koningin Julianastraat 6, het kappen van een boom (5-1); Voordat wij een beslissing nemen lig gen het ontwerp besluit, de omge vingsvergunning en de daarbij behorende stukken 2 weken na de tus sen haakjes staande datum ter inzage. Tijdens deze termijn kunnen belang hebbenden een mondelinge of schrif telijke zienswijze indienen bij het college. Voor het indienen van een mondelinge zienswijze kunt u contact opnemen met de heer M. van Bever wijk, tel. (0118) 555 420. Wij maken u erop attent dat u pas bewaar kan in dienen tegen het definitieve besluit. INTREKKEN VERLEENDE VERGUNNINGEN (tussen haakjes staat de datum van verzending) Op verzoek van vergunninghouder Veere - Markt en Kaai, het houden van een historische markt wekelijks op dins dag in de jaren 2011 t/m 2015 (4-1); - Markt, het houden van een historische markt tijdens het evenement 'Van Loon Hardzeildagen' in de jaren 2011 t/m 2015(4-1); Belanghebbenden kunnen tot 6 weken na de tussen haakjes staande datum bezwaar maken bij het college. (Zie: bezwaar, beroep en voorlopige voor ziening). Het besluit, de ingetrokken vergunning en de bijbehorende stuk ken liggen tijdens deze periode ter in zage. UITVOERINGSBESLUIT AFVALSTOFFENVERORDENING GEMEENTE VEERE Burgemeester en wethouders van de Veere hebben in de vergadering van 3 januari 2012 het Uitvoeringsbesluit Afvalstoffenverordening van de ge meente Veerë vastgesteld. Hierin wor den onder andere de afvalinzamel- diensten en -inzameldata voor 2012 vastgesteld. Alle huishoudens in de gemeente ontvangen de afvalkalender 2012 waarop deze data zijn vermeld. Het Uitvoeringsbesluit ligt ter inzage bij de centrale publieksbalie van het gemeentehuis in Domburg. COMMISSIE RUIMTELIJKE ONTWIKKELING Maandag 16 januari 2012, aanvang 19.30 uur in het gemeentehuis aan de Traverse 1 te Domburg. Agenda: - Spreekrecht burgers. Vooraf melden aan commissiegriffier Ron Waverijn, 0118 555 410ofgriffie@veere.nl - Vaststellen besluitenlijst commissie vergadering van 28 november en 14 december 2011 en de lijst van toezeggingen - Informatie-uitwisseling ad hoe tussen portefeuillehouder en commissiele den (vragen ten minste 24 uur voor de vergadering per mail sturen aan de commissiegriffier via email: griffie@veere.nl) - Informatie-uitwisseling structureel tussen portefeuillehouder en commissieleden over afgesproken onderwerpen: -N57 - Projecten - Ingekomen stukken - Voorstel over het bestemmingsplan Buitengebied - Voorstel over het voorbereidingsbe- sluit jachthavengebied Oostwatering te Veere - Voorstel over de 2e wijziging Afval stoffenverordening 2009 - Voorstel over de Welstandsnota - Voorstel over het Dorpsplan Vrouwenpolder - Voorstel Procedureverordening tegemoetkoming in schade gemeente Veere 2012 COMMISSIE MAATSCHAPPELIJKE ONTWIKKELING Dinsdag 17 januari 2012, aanvang 19.30 uur in het gemeentehuis aan de Traverse 1 te Domburg. Agenda: - Spreekrecht voor de burgers. Vooraf melden aan cofnmissiegriffier Ron Waverijn, 0118 555 410 of griffie@veere.nl - Vaststellen van het verslag van de commissievergadering van 28 no vember 2011 en lijst toezeggingen - Informatie-uitwisseling ad hoe tussen portefeuillehouder en commissieleden (vragen ten minste 24 uur voor de ver gadering per mail sturen aan de com missiegriffier, griffie@veere.nl) - Informatie-uitwisseling structureel tussen portefeuillehouder en com missieleden over afgesproken onder werpen: - Brede school en inzicht in de nieuw- bouwplannen van scholen - Voortgang invoering van de WMO in Veere - Projecten - Uniformeren tarieven multifunctio nele accommodaties - Voortgang Vraagpunt Veere - Millennium Gemeente Veere - Ingekomen stukken (er zijn geen ingekomen stukken) - Voorstel verordening winkeltijden gemeente Veere 2012 - Voorstel subsidie peuterspeelzaal- werk 2012 - Voorstel geactualiseerd beleidsplan Orionis Walcheren 2011-2014 - Voorstel gewijzigde Gemeenschappe lijke Regeling GGD Zeeland - Voorstel provinciale visie "Kiezen of verliezen" over de Zeeuwse zieken huiszorg COMMISSIE FINANCIEEL BELEID EN ALGEMEEN BESTUUR Woensdag 18 januari 2012, aanvang 19.30 uur in het gemeentehuis aan de Traverse 1 te Domburg. Agenda: - Spreekrecht voor de burgers. Vooraf melden aan commissiegriffier Ron Waverijn, 0118 555 410 of griffie@veere.nl - Informatie-uitwisseling ad hoe tussen portefeuillehouder en commissiele den (vragen ten minste 24 uur voor de vergadering per mail sturen aan de commissiegriffier, griffie@veere.nl) - Informatie-uitwisseling structureel tus sen portefeuillehouder en commissie leden over afgesproken onderwerpen: - Veiligheidsregio - Landsbanki - Ziekenhuis - Vaststellen besluitenlijst vergadering 29 november 2011 en de lijst van toezeggingen. - Voorstel over de herinrichting van de Wilgenhoekweg en Oostkapelseweg te Serooskerke - Voorstel over.de 1e wijziging van de APV - Voorstel over digitaal werken raad en commissies. TER INZAGE Stukken die ter inzage liggen, kunt u inzien bij de centrale publieksbalie van het gemeentehuis, Traverse 1 te Dom burg. Openingstijden van de balie zijn van maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 16.00 uur. Op donderdag tot 19.00 uur (met uitzondering van Burgerlijke Stand zaken). Kijk ook eens op www.veere.nl. BEZWAAR/BEROEP/ VOORLOPIGE VOORZIENING Tegen een aanvraag kan geen be zwaarschrift worden ingediend. Tegen een groot aantal besluiten kan alleen door belanghebbenden een bezwaar schrift worden ingediend. Dat moet schriftelijk gebeuren, ondertekend zijn, binnen de genoemde termijn (vaak 6 weken na de verzenddatum aan de aanvrager) en moet tenminste het vol gende bevatten: naam en adres indie ner; dagtekening; een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht; de gronden van bezwaar. U moet uw bezwaren richten aan het be stuursorgaan dat de beslissing heeft genomen: het college, de burgemees ter of de gemeenteraad, Postbus 1000, 4357 ZV in Domburg. De gemeente moet de zaak opnieuw bekijken en neemt een besluit op het bezwaar. Als u het daar nog niet mee eens bent, kunt u hiertegen binnen zes weken in beroep gaan. U doet dat in de meeste gevallen bij de sector bestuursrecht van de rechtbank. Als er sprake is van spoed kan naast het indienen van een bezwaarschrift ook een voorlopige voorziening gevraagd worden bij de Voorzieningenrechter. Voor informatie (0118) 555 444. Domburg, 11 januari 2012 Burgemeester en wethouders van Veere De Soctóal Culturele Bijdrage De Sociaal Culturele Bijdrage is een bijdrage in de kosten van deelname aan het maatschappelijk, verkeer, soci aal-culturele en sportieve activiteiten. Bijdrageregeling Chronisch Zieken en gehandicapten De Bijdrageregeling Chronisch Zieken en gehandicapten is een bijdrage voor personen met een chronische ziekte of handicap, die daardoor verborgen kosten kunnen hebben. Beide regelingen worden uitgevoerd door Orionis Walcheren. Doelgroep Tot de doelgroep behoren alle inwoners van Walcheren met een inkomen dat op 1 januari 2012 gelijk is aén, of minder is dan 110% van de van toepassing zijnde bijstandsnorm inclusief vakantietoeslag. Algemene voorwaarden Om voor de bijdragen in aanmerking te komen moet u aan de volgende voorwaarden voldoen: uw netto (huishoud/gezins)inkomen exclusief vakantietoeslag per maand bedraagt per 1-1-2012 niet meer dan 110% van de voor u van toepassing zijnde bijstandsnorm inclusief vakantietoeslag. Onderstaand een indicatie van de bedragen. U kunt hieraan geen rechten ontlenen. Staat uw situatie er niet bij? Neem dan contact op met Orionis Walcheren via telefoonnummer 0118-432700. - 1029,00 voor alleenstaanden van 21 tot 65 jaar; - 1129,00 voor alleenstaanden van 65 jaar en ouder - 1323,00 voor alleenstaande ouders van 21 tot 65 jaar - 1421,00 voor alleenstaande ouders 65 jaar en ouder - 1470,00 voor gezin waarvan allen tussen de 21 en 65 jaar oud zijn - 1553,00 voor gezin waarvan één of meer 65 jaar of ouder is Voor personen van 18 tot en met 20 jaar, alleenstaanden van 21 en 22 jaar en personen die in een inrichting verblijven gelden andere normbedragen. Zie hiervoor www.orioniswalcheren.nl uw (huishoud/gezins)vermogen (bezittingen min de schulden van alle tot uw huishouden behorende personen)) is lager dan 5.685,00 als u alleenstaande bent of lager dan 11.370,00 als u een al leenstaande ouder bent of een gezin vormt. Bij een eigen woning geldt een maximale vrijlating van 48.000,00. Let op: met ingang van 1-1-2012 is de toets op het inkomen/vermogen van de partner vervangen door een toets op het huishoudinkomen. Het huishoudinkomen/vermogen bestaat uit het inkomen en vermogen van alle gezinsleden (zowel minder- en meerderjarige, stief- of aangetrouwde kinderen) die in dezelfde woning hun hoofdverblijf hebben. Zij worden als eenheid gezien om de hoogte van de bijstand of het recht op een minimaregeling te bepalen. Overige voorwaarden voor de bijdrageregeling Chronisch Zieken en gehandicapten U moet behoren tot de doelgroep van de regeling. U behoort tot de doelgroep als u: a. geïndiceerd bent voor voorzieningen op grond van de Wet maatschappelijke ondersteuning en/of de Algemene Wet Bijzondere Ziektekosten voor wonen, werk en vervoer b. een arbeidsongeschiktheidsuitkering ontvangt naar een arbeidsongeschiktheidspercentage van 80 tot 100% c. beschikt over een medische rapportage waaruit blijkt dat er sprake is van een arbeidsongeschiktheid van tenminste 80% d. in het bezit bent van een gehandicapten-parkeerkaart e. op een andere wijze kunt aantonen dat er sprake is van een chronische ziekte of handicap Overige voorwaarden Sociaal Culturele Bijdrage Als u in de leeftijdscategorie 18 tot 65 jaar valt, geldt de voorwaarde dat u moet kunnen aangeven voor welke kos ten u de bijdrage aanvraagt. Achteraf kan worden gecontroleerd of de bijdrage terecht is verstrekt. Hoogte van de bijdrage Chronisch Zieken en gehandicapten voor alle personen 250,00 per persoon per jaar Hoogte van de Sociaal Culturele bijdrage voor ten laste komende kinderen* tot het voortgezet onderwijs: 140,00 per jaar voor ten laste komende kinderen* vanaf het voortgezet onderwijs tot 18 jaar: 200,00 per jaar voor personen vanaf 18 jaar: 115,00 per jaar een ten laste komend kind is een minderjarig kind waarvoor u kinderbijslag ontvangt. Aanvragen Niet iedereen hoeft de minimaregeling zelf aan te vragen. Orionis Walcheren maakt zoveel mogelijk gebruik van de gegevens die al bekend zijn. Zo krijgt iedereen die op 1 januari 2012 een WWB- of AOW-uitkering met een Aanvullende Inkomensvoorziening Ouderen voor levensonderhoud ontvangt vóór 31 maart 2012 bericht over het mogelijke recht op een minimaregeling. Dat kan zijn door een rechtstreekse betaling op bank- of girorekening of door het ontvangen van een aanvraagformulier voor de regeling waarop mogelijk recht bestaat. Als uw uitkering is ingegaan na 1 januari 2012 én als u op 1 januari 2012 een inkomen had tot maximaal 110% van het sociaal minimum, dan moet u wel zelf een aanvraag indienen. Dat kan op de volgende manieren: Via de website www.orioniswalcheren.nl. downloaden formulieren. Beschikt u niet over een computer met Internet? U kunt dan een aanvraagformulier opvragen via telefoonnummer 432700, op werkdagen bereikbaar van 09.00 tot 12.00 uur. Aanvragen moeten vóór 31-12-2012 worden ingediend. Aanvraagformulieren kunt u ook ophalen bij uw gemeente: Gemeente Middelburg, Kanaalweg 3, Middelburg Openingstijden: iedere werkdag van 08.30 - 16.30 uur en donderdag van 08.30 - 20.00 uur. Gemeente Veere, Traverse 1, Domburg Openingstijden: iedere werkdag van 09.00 - 16.00 uur en donderdag van 09.00 -19.00 uur. Gemeente Vlissingen, Paul Krugerstraat 1Vlissingen Openingstijden: iedere werkdag van 08.30 12.00 uur vrije inloop en van 12.00 - 17.00 uur op afspraak. Donderdag van 08.30 - 12.00 uur vrije inloop, van 12.00 - 16.00 uur op afspraak en van 16.00 - 19.00 uur vrije in loop. Hulp nodig bij het invullen? Op Walcheren zijn er maatschappelijke organisaties die u kunnen helpen bij het invullen van de aanvraagformulieren. U kunt o.a. terecht bij: Maatschappelijk Werk Walcheren Kantoor MWW Vlissingen Bibliotheek Vlissingen Pablo Picassoplein 126, Vlissingen 't Spui 6, Vlissingen Maandag, dinsdag en donderdag Vrijdag 10.00 - 12.00 uur 08.30 - 12.00 uur Kantoor MWW Middelburg St.Sebastiaanstraat 12, Middelburg Maandag, dinsdag en donderdag 08.30 - 12.00 uur Formulierenbrigade Middelburg Grand Café Buitenrust Kantoor MWW Dinsdag 09.00 - 11.00 uur Woensdag 09.30 - 12.00 uur Buitenruststraat 221 Donderdag 13.00 - 17.00 uur Middelburg Vrijdag op afspraak tel. 751400 St.Sebastiaanstr. 12, Middelburg Sociale Cliëntenraad Walcheren Maandag en donderdag van 10.00 - 12.00 uur Palingstraat 9, 4381 AE Vlissingen Sociaal Maatschappelijk Spreekuur Leger des Heils Adventkerk maandag van 14.00 -16.30 uur Na telefonische afspraak 474350 Kerklaan 17, West-Souburg ''SM ffifM

Krantenbank Zeeland

de Faam | 2012 | | pagina 12