30-plus avonden Vlissingen Promotie Trofee Heerlijk een weekend of midweek weg in eigen land Wat kan beter? Lekker in het groen KI k&W n Win vrijkaarten ArsenaalDisco 15 oktober Vlissingen Lezers post m@il Michacursus goed doen Tips bij een loopbaanswitch KANDIDAATSTELLING VLISSINGEN PROMOTIE TROFEE 2011 Altijd actueel: de-faam.nl www.de-faam.nl woensdag 28 september 2011 De Faam vagina 7 Ziet u iets in uw omgeving dat beter kan, ergert u zich aan iets en wilt u dit met de Walchenaren delen of er een oplossing voor zoeken? Mail dan de redactie: red.faam@whm.wegener.nl ga snel naar www.de-faam.nl Dat er behoefte is om op stap te gaan bij 30-plus- sers blijkt wel uit het animo voor de 30-plus- avonden in het Middelburg se ZEP en de Arsenaaldis co's. Honderden bezoekers weten steevast de weg naar het Arsenaaltheater in Vlissingen te vinden voor de discoavonden. Voor de gezelligheid, de sfeer en natuurlijk om te dansen. De eerstvol gende ArsenaalDisco is zaterdag 15 oktober. Redactie Vlissingen "Om in die dansbehoefte te voorzien, hebben we de Ar senaaldisco bedacht", vertelt DJ en initiatiefnemer Arlo van Sluis. Natuurlijk zijn er in Zeeland mogelijkheden voor 30-plussers om op stap te gaan, zoals kroegen en ca fés die niet eens speciaal voor 30-plussers bedoeld zijn. De vraag is alleen of je daar als 30-plusser ook zo snel op de dansvloer gaat staan. Van Sluis: "Misschien voelen sommige veertigers zich toch minder op hun gemak bij de muziek of tus sen alle pubers waar de hormo nen vanaf spatten. Bij de Arse naaldisco heb je hier geen last van. De muziek die we draaien is typisch voor de jaren '70 en '80. Als DJ doe ik er alles aan om de bezoekers het gevoel te geven terug te gaan naar hun jonge jaren. Het leuke is dat ik tijdens de Arsenaaldisco muziek kan draaien die ik nergens an ders kan draaien. Met tijdloze krakers van o.a. The Bee Gees, The Trammps, James Brown, Madonna, Prince en Wham gaan de voetjes vanzelf van de vloer!" De entreeprijs is 15,50 euro. Kaarten zijn te koop bij de Free Record Shops en via www. kaartkassa.nl. www.arsenaaldisco.nl Lezers kunnen reageren op artikelen in De Faam. Dat kan via de post: Redactie De Faam, Fruitlaan 4c, 4462 EP Goes of via de e-mail: red. faam@whm.wegener.nl. Uw reactie moet voorzien zijn van uw naam en adres. U kunt ook een reactie plaatsen onder het artikel op onze website: www.de-faam.nl Lift Action (2) Dankzij de inspanningen en het artikel in De Faam, over de lift naar de Action in Vlissingen in de parkeerkel der Fonteyne was deze snel gemaakt. Nu is de lift alweer enkele weken buitendienst. Zo gaat het al sinds de ope ning van het winkelcentrum Fonteyne wekenlang. Soms doet de lift het zes tot zeven weken niet. Om moedeloos van te worden. RIA WILBRINK, VLISSINGEN Middelburg Micha staat bekend als een profeet die te keer gaat tegen on recht. De gemeente Middelburg houdt in de periode van novem ber tot maart een zogenaamde Michacursus 'Goed en recht doen'. In zeven bijeenkomsten gaat een groep van maximaal twaalf personen aan de hand van Micha elkaar inspireren en ontdekken hoe ieder per soonlijk kan bijdragen aan een betere samenleving. De bijeen komsten zijn bij de deelnemers thuis. Opgeven voor 1 oktober via l.a.adriaanse@planet.nl. Middelburg Wie erover denkt om over te stappen naar een andere baan in een geheel nieuwe richting, kan op 6 oktober terecht op de Landelijke Banenmarkt van het UWV in Middelburg. Daar geeft de Zierikzeese Droombaanexpert en -coach Monica van der Pluijm de gra tis workshop '5 gouden tips bij een loopbaanswitch'. Deze workshop is speciaal bedoeld voor middelbaar en hoger op geleide baanveranderaars. De workshop is van 13.30-15.00 uur in het ZEP, Podium 1-35 in Middelburg. (eventueel vervolgen op een vervolgvel) Plaats en datum Handtekening Deze kandidaatstelling ingevuld en ondertekend vóór 15 oktober 2011 opsturen naar: Stichting Vlissingen Promotie T.a.v. jury Vlissingen Promotie Trofee 2011 Oude Markt 3 ('t Spui) 4381 ER Vlissingen Het reglement van de Vlissingen Promotie Trofee kan schriftelijk worden opgevraagd bij bovengenoemde stichting of via e-mail op vlissingenpromotie@spui.nl. van toepassing zijnde situatie omcirkelen a.u.b. Staan de Vlissingse ondernemers al in de rij om de Vlissingen Promotie Trofee in ontvangst te nemen? Of kan de Trofee zelf ook nog wel wat pro motie gebruiken? Na een rondje door Vlissingen wordt al snel duidelijk dat het niet overbodig is om de trofee nog eens onder de aandacht te brengen. Veel ondernemers geven aan niet precies te weten waar de trofee voor staat. Eén van hen is een medewerkster van een restaurant aan de Bou levard. Maar na enige uitleg wordt ze al snel en thousiast. "Het is wel nodig dat Vlissingen wat positieve publiciteit krijgt", vindt ze. "Het cen trum is helemaal verbouwd en dat is mooi ge worden, maar er staan ook een aantal winkels leeg. Zeker voor ondernemers in de binnenstad is het wel goed dat er wat positieve aandacht voor de stad komt." Hoewel ze in Vlissingen woont en werkt heeft ze geen idee wie ze voor de trofee zou willen nomineren. "Erg hè", lacht ze, "Er zullen genoeg mensen zijn die veel voor Vlissingen doen. maar om nu iemand aan te wijzen? Nee, dat vind ik moeilijk." Anthon Langeveld, mede-eigenaar van het Vlis singse Hotel Piccard is wel bekend met de trofee. "Het is absoluut nodig dat Vlissingen positief in de publiciteit gebracht wordt. Ik denk dat heel veel mensen in Nederland niet eens weten waar Vlissingen ligt. Dus hoe meer promotie hoe beter." Langeveld heeft zelfs al een genomineerde in gedachten, "Jan Jacobs", zegt hij resoluut, "Ik weet alleen niet of hij genomineerd mag worden, want hij is directeur van de Stichting." Postcode en woonplaats Telefoon Reden(en) van deze kandidaatstelling: E-mailadres: nomineert als kandidaat voor de Vlissingen Promotie Trofee 2011 de navolgende privépersoon bedrijf organisatie instelling Naam (of bedrijfsnaam) (Eventueel) contactpersoon Straat en huisnummer Foto: Jasper Karman Gegevens indiener: Naam (Éventueel) bedrijf Straat en huisnummer Postcode en woonplaats Telefoon E-mailadres:

Krantenbank Zeeland

de Faam | 2011 | | pagina 7