75 T0P0CCASI0NS MET GÜBIi SS 60VA6 OFFICIEEL LANDWIND DEALER Klein Frankrijk 23, GOES, Telefoon 0113-228751 ui Nieuw on de Europeese markt Nieuw bii Auto van der Vliet in de showroom: LANDWIND CV9 Italiaans ontwerp Veelzijdig: stationwagon/gezinsauto/vrijetijdsauto/zakenauto (Benzine)motoren: 1.6/97 pk of 2.0/141 pk LPG-G4 onderbouw v.a. fabriek (meerprijs 500,-) 3 jaar of 100.000 km fabrieksgarantie v.a. 14.495,- Een combinatie van wereldtechnologie Chinese efficiency woensdag 24 augustus 2011 - pagina 23 "The first Landwind is inderdaad de eerste Chinese auto in Nederland. Na een wat moeizame start oogt deze CV9 een stuk Europeser dan zijn voorganger die vanwege crashtes- ten werd afgeserveerd. Ik testte de Comfort-uitvoering met de 1.6 liter. RobStrating Goes De Chinese top 5 autofabrikant Jiangling Motors Holding deed sinds 1993 ervaring op met Ford en Isuzu. In 2005 .bracht de fabriek haar eerste auto uit onder de naam Landwind, een op de vroegere Opel Frontera lijkende fourwheeldrive. Hij strandde op de Europese veiligheidseisen. Naast de voornamelijk vierwielaangedreven modellen, komt het merk Landwind nu als eerste Chinese, autofabrikant naar Europa. Vooroordelen Tonny van der Vliet heeft het als enige autobedrijf in Zeeland aangedurfd om dealer te worden het merk. Autobedrijf De Jonge deed ruim veertig jaar gele den hetzelfde met het Japanse Toyota en Auto Vermeulen ging ooit in zee met het Koreaanse merk Kia. De voor oordelen deden het toentertijd op ver jaardagen maar al te goed. Het zou al lemaal zo'n vaart niet lopen, beweerde men. Inmiddels is Toyota de nummer 1 van de wereld en Kia is booming. Ik tel op dit moment zo'n 20 Chinese from de tweede zitrij is er genoeg plaats en komen knieën en hoofd absoluut geen ruimte tekort. De twee stoelen op de derde rij zijn eigenlijk alleen voor kin deren bedoeld. Heb je die stoelen niet nodig, klap je ze in de bodem weg. De bediening daarvan is niet altijd even gemakkelijk.De kofferruimte bevat 200 liter, te vergroten tot 1400 liter. De testauto was voorzien van een 1.6 liter benzinemotor die ontwikkeld is bij het Duitse bedrijf FEV (Fahrzeugtechnik Entwicklung Verbrennungsmotoren) in Aken. Hij bezit 97 pk en zijn koppel van 140 Nm ligt bij 3800 toeren. Hij heeft een ouderwets lange slag (75 x 90 Nm) en dat gegeven zorgt voor een flinke souplesse. Daar moet hij het ook van hebben, want rondom zijn koppel toerental wil de motor fors dreunen. De vijfbak schakelt goed, maar ik mis op de autoweg toch een zesde versnel ling. Het comfort staat op een relatief hoog peil, mede door zijn lange wielba sis. Fors bochtenwerk beantwoordt hij met nogal wat carrosseriebewegingen en kijk uit, want hij heeft geen ESP. Op een natte en bochtige weg resulteert dat al vlug in een onderstuurkarakter, dat wil zeggen, hij wil graag rechtuit. Concurrerende prijs De CV9 is ook leverbaar met een 2.0 1 benzinemotor met 141 pk én hij kan met FlexFuel besteld worden: af fa briek met een LPG tank. Vanaf 14.495 euro staat deze Landwind in de boeken en dat is voorwaar een zeer concurre rende prijs! China" autofabrikanten die voorlopig uitslui tend in China te koop zijn. Landwind slaat zijn vleugels uit en heeft inmiddels dealers in de Benelux en Duitsland. In Italië zag ik een Great Wall en op de Salon van Geneve had het Chinese merk Byd een opvallende stand. Hoe lang de doorbraak op zich laat wach ten, weet ik niet, maar dat hij er komt is absoluut zeker! Midi MPV Hij oogt fris en modern, het design stamt van I.D.E. A. uit Turijn en dat is goed te zien. Het slanke neusje met de vloeiende lijn naar achteren is heel Eu ropees, evenals de donkere raamstijlen. Van de achterkant bekeken zie ik enige overeenkomst met de Renault Scénic, maar het ziet er allemaal modern uit. De 4.41 m lange, 1.77 m brede en 1.64 m hoge CV-9 heeft een flinke wielba sis, namelijk 2.71 m en dat is erg plezie rig voor de ruimte achterin. Hij weegt 1420 kg, ik kon het laadvermogen ech ter niet terugvinden. Voorts noteer ik standaard lichtmetalen wielen, mist lampen en parkeersensoren achter. Nadat ik heel gemakkelijk ben inge stapt - het is tenslotte een MPV- zie ik herkenbare overeenkomsten met Japanners en Koreanen van een aan tal jaren geleden, zoals het stofje van de bekleding en het gebruik van harde kunststofsoorten op het dashboard en de portierbekleding. Eenvoud en doel matigheid zijn de steekwoorden die bij de ergonomie van de Landwind pas sen. Het enige chique in het interieur is het leren stuurwiel dat in de hoogte en een klein beetje axiaal verstelbaar is. Ik zie twee airbags voorin, maar daar blijft het ook bij. Er zijn geen side- of windowbags verkrijgbaar. De afwer king is netjes, maar hier en daar valt er 1 wat te verbeteren. De bestuurders stoel is zesvoudig verstelbaar, heeft armleuningen en een lendensteun. Op Tonny van der Vliet met de nieuwe Landwind VOORDELIGE OCCASIONS Audi 80 4-drs. '88 500,- Hyundai Accent 1.3 3-drs. HB '00 2.900,- Mazda Demio 1.3 hoge zit '99 2.450,- Mitsubishi Space Runner 1.8 GLi MPV'95 1.500,- Nissan Micra 1.0 3-drs. '94 750,- HYUNDAI-OCCASIONS Hyundai Accent 1.5 LS 3-drs. '03 3.900,- Atos 1.1 i Dynamic automaat '07 6.900,- Getz 1,3i GLS 5-drs. Automaat 11/'03 5.950,- Getz 1,4i Active Cool Special '06 6.950,- i 10 110Oi Active Cool airco '08 6.200,- i10 1100i Active - als nieuw 12' -'10 8.500,- i20 1.25i Dynamic airco 5-drs. '10 10.400,- i30 1.6 Dynamic 5-drs. airco '08 10.950,- Santa Fé 2.2 CRRi Aut. style luxe '07 21.500,- BEDRIJFSAUTO'S EX. BTW Nissan X-trail 2.2 CDi Van 4WD Luxe '03 6.950,- Peugeot Partner 170 C 1.9 D bestel '06 4.950,- Peugeot Partner 170 C 1.9 D bestel '06 5.950,- CABRIO'S Alfa Romeo Spider 2.0 hardtop '93 9.500,- BMW Z4 2.5 6-cilinder luxe '04 23.500,- Mazda MX5 1.6i 65.0000 km '03 11.500,- MGF 1.8i Luxe zwart leder int. '00 9.950,- OVERIGE MERKEN Audi TT 1.8 Turbo zwart, als nieuw '04 15.950,- Audi A3 Sportback 2.0 110 kW '06 15.500,- Audi A4 Avant 2.0 96 kW Station '04 13.500,- Audi A4 Avant 2.0 96 kW Station '06 18.950,- BMW 116i Luxe, 5-drs., 71.000 km '04 12.900,- Nationale Auto Pas BMW 316 Ti Compact sportief '02 7.900,- Chevrolet Nubria 1.6 SW station '05 6.950,- Fiat 500 1.2 Lounge Luxe airco '08 10.950,- Fiat Grande Punto 1.2 3-drs. '08 7.950," Ford Ka 1.3 Cool &'Sound '07 6.450," Ford Focus 1.6i Station, airco '06 10.500,- Ford Focus 1.6 Trend 5-drs. nw type '08 12.900,- Honda Civic 1.6 Sport, 3-drs. '04 11.500, Mercedes E 220 CDi 16.000 km nieuw staat nw. type Fabrieksgarantie '09/10 49.950,- Mercedes Benz ML 270 CDi 4x4 Luxe '00 9.750,- Mini 1.4 One Salt nw. type. '07 13.500,- Mitsubishi Colt 1.5 Instyle, 5-drs. '05 6.900,- Nissan Micra 1.2 Visia 3-drs. '06 7.450,- Nissan Almera Tino 2.2 Diesel '02 6.400,- Peugeot 107 XS, 5-drs., airco '08 7.900,- Peugeot 206 1.4 SW Station XS '04 6.500,- Peugeot 207 1.4 VTi X-line '07 8.500,- Peugeot 407 2.0 16V XR Station '05 10.500,- Renault Mégane 1.6, nw. Type, 3-drs. '05 8.900,- Renault Laguna 2.0 16V Turbo 5-drs. '05 15.500,- Seat Ibiza 1.4 16V 3-drs. Special '03 5.500,- Seat Ibiza 1.2 3-drs. zéér zuinig '06 7.250,- Seat Ibiza 1.4 3-drs. Trendstyle '07 8.500,- Seat Ibiza 1.4 Sport-Up 5-drs. '09 12.750,- Seat Ibiza 1.2 Reference 5-drs. '09 11.750,- Suzuki Swift 1.3 3-drs. Special '09 11.500,- Suzuki Swift 1.3 5-drs. Limited '10 12.900,- Toyota Prius 1.5 Hybrid wegenbel.vrij '06 11.950,- VW Polo 1.41 55 kW nw. type '06 8.500,- VWTouran 1.6 FSi 85 kW, hoge zit MPV '06 13.950,- Volvo C30 1.8 luxe uitv. '08 14.950,- Volvo V50 1.8i Station nw. model '05 12.950,-

Krantenbank Zeeland

de Faam | 2011 | | pagina 23