sus» TRÉ2W11
Vermeulen.
De Subaru TREZIA is veelzijdig én economisch ondermeer door opmerkelijk veel binnenruimte, een hoge zitpositie,
laag brandstofverbruik en lage emissiewaarden. De TREZIA voldoet in alles aan uw terechte wensen van deze tijd.
Laat u verrassen door een proefrit in een buitengewone auto met een heel gewone prijs bovendien: deTREZIA is er
bij Auto Vermeulen ai vanaf 15.325,-*
20% bijtelling
De TREZIA is nü leverbaar met een aantrekkelijk EASY WAY-pakket bestaande uit:
Pioneer navigatiesysteem incl. Touch screen-bediening voor audio en handenvrij bellen achteruitrijcamera
middenarmsteun vóór Meerprijs slechts 1.595.- ofwel ruim 350,- voordeel i!
Laagste
motorrijtuigen
belasting
in zijn klasse!
"Gat in de markt"
woensdag 10 augustus 2011 - pagina 23
De samenwerking tussen Toy
ota en Subaru heeft geleid tot
een minivan die beide merken
uitbrengen. Ik testte de Subaru
Trezia die eveneens als Toyota
Verso S in de showroom staat.
De Subaru heeft in dit geval geen
boxermotor in het vooronder.
Rob Strating
Goes
De Subaru Trezia moet het opnemen
tegen bijvoorbeeld de Opel Meriva, de
Citroën C3 Picasso en de Renault Mo
dus. Nog niet eerder had het Japanse
merk een auto in deze klasse. Hij ziet
er wel grappig uit, al is hij wel wat vier
kant. De neus en de achterlichten ma
ken trouwens de verschillen uit tussen
de Toyota en de Subaru. Hij is bijna 4
m lang; 1.70 m breed en 1.60 m hoog.
Subaru claimt dat hij met zijn gewicht
van 1070 kg de lichtste in zijn klasse is.
Ik heb de concurrenten bekeken en die
zijn inderdaad allemaal zwaarder.
Hoge zit
Niet alleen de ouderen onder ons zul
len de hoge zit weten te waarderen. Hij
stapt ongelooflijk gemakkelijk in. De
zitpositie achter het stuur is een beetje
apart, ik heb het gevoel dat ik op het
stuur neerkijk. De voorstoelen zijn
goed gevormd en bieden overal goede
steun. Het dashboardlandschap is van
een harde kunststofsoort gemaakt en
Een foto bij de pas gerestaureerde zeeheld in Vlissingen lijkt me wel een goed idee
FOTO ROB STRATING
met name de portierbekleding is nogal
krasgevoelig. Ergonomisch scoort de
Trezia prima, alle bedieningshendels
en knoppen zijn logisch aangebracht.
De versnellingspook staat lekker hoog
opgesteld, precies goed. Opbergruim
tes en bekerhouders zijn er genoeg
voorhanden en daarmee laat de Tre
zia zien dat hij ook als gezinsauto ge
concipieerd is. Achterin zal niemand
klagen over de been- en hoofdruimte,
dat zit wel goed. De tildrempel van de
kofferruimte is heerlijk laag gehouden,
waardoor in -en' uitladen geen ruglet
sel kan veroorzaken. 429 liter koffer
ruimte is standaard, te vergroten tot
1388 liter door de stoelen/leuningen
om te klappen. Er ontstaat dan een
mooie vlakke laadvloer. De Luxury en
de Executive-uitvoeringen beschikken
over een verstelbare laadvloer. Aan de
ene kant kan men dus extra onzicht
bare laadruimte creëeren, de tweede
stand biedt de mogelijkheid extra lange
voorwerpen te laden, zoals bloemen en
planten. De andere versies bezitten on
der de laadvloer een uitneembare bak
met een vakverdeling met verschillende
formaten.
Onderweg
De testauto was voorzien van de 1.33
liter benzinemotor met 99 pk. Zijn
maximum koppel van 125 Nm haalt
hij bij 4000 toeren, een reguliere zes
tienklepper. Toch gaat hij zuinig met
de benzine om, Want waarden rondom
de 1 op 20 zijn heel goed mogelijk. Dat
dankt hij deels aan zijn variabele klep-
timing, maar ook aan zijn standaard
zesversnellingsbak die overigens niet
alleen vanwege de goede stand van de
pook soepel schakelt. Veel concurren
ten passen bij dit soort motoren slechts
een vijfbak toe, maar dankzij de zesde
in de Trezia maakt hij bij 120 km/h nog
geen 3000 toeren!
Tel daarbij een mooie C02 emissie
van 127 g/km op en daarmee is hij best
milieuvriendelijk. Jammer is wel dat de
start/stop automaat uitsluitend voorbe
houden is aan de 1.4 D. Hij is trouwens
lekker stil en laat zich hoogstens rond
om het maximale toerental wat beter
horen. De vering en demping zijn goed
op elkaar afgestemd: in bochtenwerk
reageert hij stevig, maar op de lange
afstand, zelfs bij een slecht wegdek, is
hij verrassend comfortabel.
Alle Trezia's
Naast de geteste 1.3 16V is er ook een
1.4 D leverbaar. Een moderne com-
monraildiesel met een vermogen van
90 pk en een koppel van 205 Nm tus
sen de 1800 en de 2800 toeren. Voor
deze uitvoering is ook een soort auto
maat beschikbaar. Dit is een handge-
schakelde zesbak zonder koppeling,
6MMT, wat staat voor Multi-mode
transmissie. Je moet wel schakelen,
maar het linkerbeen hoeft niet in actie
te komen.
Vanaf 15.975 euro staat de goedkoop
ste Trezia in de boeken en ik denk, dat
als hij eenmaal ontdekt is, het een grote
runner kan gaan worden. Let op mijn
woorden..!
Dezer dagen telt Zeeland maar liefst
twee Subarudealers. Ik haalde de Sub
aru Trezia op bij Subarudealer Auto
Vermeulen aan de Pearyweg in Goes;
de collegae van Subarudealer Jan Hop
Goes aan de Amundsenweg kunnen
u eveneens alles vertellen over deze
auto.
Géin. verbruik resp. CÖ2-uftstocï afh. van type uitvoering:
-i.3~5.61/100km. 23.3- 1.8.2km* 113- t27qrkm.
Consumentenadviesprijs v.a. 15.975.- Nu tijdelijk 850,- direct prijsvoordeel,
prijs is incl. BTW.8PM, excK venAljderingspijdrage en rijklaar maken Uw totale
voordeel kan oplopen tot wei 1.000.- i c.m riet EASY WAY-pakket.
Pearyweg 6 4462 GT GOES
0113 - 56 18 12 autovermeulen.nl
SUBARU TREZ -