sus» TRÉ2W11 Vermeulen. De Subaru TREZIA is veelzijdig én economisch ondermeer door opmerkelijk veel binnenruimte, een hoge zitpositie, laag brandstofverbruik en lage emissiewaarden. De TREZIA voldoet in alles aan uw terechte wensen van deze tijd. Laat u verrassen door een proefrit in een buitengewone auto met een heel gewone prijs bovendien: deTREZIA is er bij Auto Vermeulen ai vanaf 15.325,-* 20% bijtelling De TREZIA is nü leverbaar met een aantrekkelijk EASY WAY-pakket bestaande uit: Pioneer navigatiesysteem incl. Touch screen-bediening voor audio en handenvrij bellen achteruitrijcamera middenarmsteun vóór Meerprijs slechts 1.595.- ofwel ruim 350,- voordeel i! Laagste motorrijtuigen belasting in zijn klasse! "Gat in de markt" woensdag 10 augustus 2011 - pagina 23 De samenwerking tussen Toy ota en Subaru heeft geleid tot een minivan die beide merken uitbrengen. Ik testte de Subaru Trezia die eveneens als Toyota Verso S in de showroom staat. De Subaru heeft in dit geval geen boxermotor in het vooronder. Rob Strating Goes De Subaru Trezia moet het opnemen tegen bijvoorbeeld de Opel Meriva, de Citroën C3 Picasso en de Renault Mo dus. Nog niet eerder had het Japanse merk een auto in deze klasse. Hij ziet er wel grappig uit, al is hij wel wat vier kant. De neus en de achterlichten ma ken trouwens de verschillen uit tussen de Toyota en de Subaru. Hij is bijna 4 m lang; 1.70 m breed en 1.60 m hoog. Subaru claimt dat hij met zijn gewicht van 1070 kg de lichtste in zijn klasse is. Ik heb de concurrenten bekeken en die zijn inderdaad allemaal zwaarder. Hoge zit Niet alleen de ouderen onder ons zul len de hoge zit weten te waarderen. Hij stapt ongelooflijk gemakkelijk in. De zitpositie achter het stuur is een beetje apart, ik heb het gevoel dat ik op het stuur neerkijk. De voorstoelen zijn goed gevormd en bieden overal goede steun. Het dashboardlandschap is van een harde kunststofsoort gemaakt en Een foto bij de pas gerestaureerde zeeheld in Vlissingen lijkt me wel een goed idee FOTO ROB STRATING met name de portierbekleding is nogal krasgevoelig. Ergonomisch scoort de Trezia prima, alle bedieningshendels en knoppen zijn logisch aangebracht. De versnellingspook staat lekker hoog opgesteld, precies goed. Opbergruim tes en bekerhouders zijn er genoeg voorhanden en daarmee laat de Tre zia zien dat hij ook als gezinsauto ge concipieerd is. Achterin zal niemand klagen over de been- en hoofdruimte, dat zit wel goed. De tildrempel van de kofferruimte is heerlijk laag gehouden, waardoor in -en' uitladen geen ruglet sel kan veroorzaken. 429 liter koffer ruimte is standaard, te vergroten tot 1388 liter door de stoelen/leuningen om te klappen. Er ontstaat dan een mooie vlakke laadvloer. De Luxury en de Executive-uitvoeringen beschikken over een verstelbare laadvloer. Aan de ene kant kan men dus extra onzicht bare laadruimte creëeren, de tweede stand biedt de mogelijkheid extra lange voorwerpen te laden, zoals bloemen en planten. De andere versies bezitten on der de laadvloer een uitneembare bak met een vakverdeling met verschillende formaten. Onderweg De testauto was voorzien van de 1.33 liter benzinemotor met 99 pk. Zijn maximum koppel van 125 Nm haalt hij bij 4000 toeren, een reguliere zes tienklepper. Toch gaat hij zuinig met de benzine om, Want waarden rondom de 1 op 20 zijn heel goed mogelijk. Dat dankt hij deels aan zijn variabele klep- timing, maar ook aan zijn standaard zesversnellingsbak die overigens niet alleen vanwege de goede stand van de pook soepel schakelt. Veel concurren ten passen bij dit soort motoren slechts een vijfbak toe, maar dankzij de zesde in de Trezia maakt hij bij 120 km/h nog geen 3000 toeren! Tel daarbij een mooie C02 emissie van 127 g/km op en daarmee is hij best milieuvriendelijk. Jammer is wel dat de start/stop automaat uitsluitend voorbe houden is aan de 1.4 D. Hij is trouwens lekker stil en laat zich hoogstens rond om het maximale toerental wat beter horen. De vering en demping zijn goed op elkaar afgestemd: in bochtenwerk reageert hij stevig, maar op de lange afstand, zelfs bij een slecht wegdek, is hij verrassend comfortabel. Alle Trezia's Naast de geteste 1.3 16V is er ook een 1.4 D leverbaar. Een moderne com- monraildiesel met een vermogen van 90 pk en een koppel van 205 Nm tus sen de 1800 en de 2800 toeren. Voor deze uitvoering is ook een soort auto maat beschikbaar. Dit is een handge- schakelde zesbak zonder koppeling, 6MMT, wat staat voor Multi-mode transmissie. Je moet wel schakelen, maar het linkerbeen hoeft niet in actie te komen. Vanaf 15.975 euro staat de goedkoop ste Trezia in de boeken en ik denk, dat als hij eenmaal ontdekt is, het een grote runner kan gaan worden. Let op mijn woorden..! Dezer dagen telt Zeeland maar liefst twee Subarudealers. Ik haalde de Sub aru Trezia op bij Subarudealer Auto Vermeulen aan de Pearyweg in Goes; de collegae van Subarudealer Jan Hop Goes aan de Amundsenweg kunnen u eveneens alles vertellen over deze auto. Géin. verbruik resp. CÖ2-uftstocï afh. van type uitvoering: -i.3~5.61/100km. 23.3- 1.8.2km* 113- t27qrkm. Consumentenadviesprijs v.a. 15.975.- Nu tijdelijk 850,- direct prijsvoordeel, prijs is incl. BTW.8PM, excK venAljderingspijdrage en rijklaar maken Uw totale voordeel kan oplopen tot wei 1.000.- i c.m riet EASY WAY-pakket. Pearyweg 6 4462 GT GOES 0113 - 56 18 12 autovermeulen.nl SUBARU TREZ -

Krantenbank Zeeland

de Faam | 2011 | | pagina 23