Een mooie limousine... j Clubdag van Alfa JidM^ Romeoclub Zeeland Paree Elektro kiest sjtidw voor VW Caddy v^&AUTO woensdag 4 mei 2011 - pagina 29 Verkoopadviseur Bas de Vroomen van Auto Poppe in Goes had het er maar druk mee: hij mocht negen nieuwe Caddy's leveren aan het gerenommeerde elektrotechnisch bedrijf Paree in 's-Heerenhoek. Rob Strating "De nieuwe Caddy's vervangen de oude Volks wagen bedrijfswagens. Al onze werknemers zijn laaiend enthousiast. Ze kunnen het verschil goed merken." Aan het woord is operationeel directeur Peter Bek van Paree uit 's-Heerenhoek. „We heb ben ten eerste goede ervaringen met het merk, maar we hebben dit keer ook bewust gekozen voor de nieuwe Caddy met de Blue Motion Techno logie," om zijn enthousiaste betoog te vervolgen met: „De nieuwe generatie commonraildiesels van Volkswagen is een stuk stiller dan de vorige versies. De motoren verbruiken een stuk minder en ze hebben een significant lagere C02-uitstoot. Zo leveren we als Paree Elektrotechniek op onze manier ook onze bijdrage aan een beter leefmi lieu." Vakmensen Paree B.V. adviseert, assembleert, programmeert, installeert en onderhoudt installaties voor de Elek- tro-Industrie, Telecom Utiliteit. Paree B.V. be heerst alle belangrijke specialismen van industri ële automatisering tot en met het brede spectrum van gebouw- en werkplaatsautomatisering. Elk project wordt gedragen door vakmensen, elk met hun eigen specialistische achtergrond. Onderhoudsdienst De projectleider fungeert als leider van het pro jectteam waarin alle benodigde deskundigen zijn opgenomen. Tevens is de projectleider verant woordelijk voor de coördinatie en de bewaking van de voortgang van het project. Daarnaast treedt hij op als contactpersoon naar de klant, zodat deze één vast aanspreekpunt heeft. Als het project is afgerond, kan Paree B.V. een 7 x 24 uur service - en onderhoudsdienst aanleveren. Al meer dan vijftien jaar is het mooie bedrijf ge vestigd in de monumentale boerderij uit 1905 in het centrum van 's-Heerenhoek. 1965 van de heer Visser uit Landsmeer. De car rosserie is ontworpen door Giovanni Michelotti die begin jaren '60 bij Vignale werkte. Een beauty van een sportwagen, waarvan er slechts 446 van zijn gemaakt. Onder zijn enorme motorkap schuilt een 3,5 liter zescilinder met 245 pk en directe in spuiting. De heer Visser viel dan ook terecht in de prijzen! .Er was ook een kinderjury en die koos de blauwe Ferrari F355 als mooiste auto. Bij de categorie Supercars werd de Ferrari 328 GTS de winnaar. De prijs voor de mooiste youngtimer was voor een bloedmooie Alfa Romeo 156 SW. Tijdens de showsessie stond zijn motorkap open en daar konden we de indrukwekkende V6 24 klepper bewonderen, één van de laatste staaltjes van ultieme motorenbouw. De motorprijs was voor een Ducati Supersport 900. AutoMondo had ook zijn best gedaan: de witte Giullietta demo was door Trimline voorzien van' de bekende Martini striping waarmee vroeger de Alfa's en de Lancia's race-en rallysuccessen behaalden. Al met al een buitengewoon geslaagde dag die voor herhaling vatbaar is! Autoliefhebbers kwamen zondag 17 april geweldig aan hun trekken tijdens de Zeeland meeting van Viva Zeelanda, de Zeeuwse Alfa Romeoclub. Rob Strating Mariëlla Suurmond, directieassistente van de Automotionsgroep waartoe AutoMondo behoort, had in samenwerking met Viva Zeelanda de dag georganiseerd: "Alles klopte die dag: schitterend weer, oogverblindende bolides en heel veel pu bliek!" meldde Mariëlla me niet zonder enige trots. Al vanaf een uur of negen kon men de sonore uit- laatgeluiden van de diverse Ferrari's, Maserati's, Alfa's, Fiats en Lancia's horen aankomen. Ook het snerpende krijsen van de MV Agusta's, de legendarische Italiaanse racemotoren waarmee Giacomo Agostini ooit furore maakte, bezorgde menigeen koude rillingen. Eén van de mooiste automobielen die het grote parkeerterrein van AutoMondo kwam oprijden, was toch wel de Maserati 3500 GT Sebring uit Marina Meijers Goes/Vlissingen Een inspirerende auto, die met zijn elegante proporties en sportieve lijnen aangenaam op het netvlies valt. De techneuten en designers hebben er met plezier aan gewerkt en dat is te zien. Het kenmerkende design geeft visueel weer wat de essentie is van de unieke aluminium-hybride basisconstructie licht zijn. Lijnen Dankzij de aluminium-hybride bouw methode heeft de Audi A6 Limousine op diverse plekken aan gewicht verlo ren. Om te beginnen in het onderstel: aluminiumdelen in de wielophanging zorgen voor een aanmerkelijke ge wichtsreductie. Ook in de carrosserie is veel aluminium verwerkt, onder andere in de dragende structuur. Portieren, motorkap, achterklep en spatborden zijn eveneens van de sterke, maar lichte metaalsoort gemaakt. En dat vertaalt zich weer in het ener- Efficiencyprogramma Ter vermindering van het brandstofver bruik maakt een efficiencyprogramma deel uit van het bestuurdersinformatie systeem. Verder zijn er nog het start- stopsysteem, dat in stilstand de motor tijdelijk uitschakelt en het innovatieve thermomanagement dat de opwarmfa- se van de motor bekort. Allemaal zaken die het milieu ten goede komen. Geometrie Tijdens de ontwikkeling van de Audi A6 Limousine is scherp op alle details gelet. Neem bijvoorbeeld de nieuwe, geometrische lijnen van de beroemde Audi singleframe grille. Deze verster ken de indruk dat de auto letterlijk voor uit wil. De horizontale spijlen zijn in hoogglans uitgevoerd. Het interieur is bijzonder ruim en de techniek is toege spitst op de bestuurder. Dat merk je aan het comfort en de aan de rij veiligheid. Het exclusieve karakter van dit model blijkt ook achterin, waar veel ruimte voorhanden is. Welbehagen De optionele ambientverlichting met subtiele, op elkaar afgestemde licht- instellingen draagt bij aan het gevoel van welbehagen. Voor kleine en grote spullen is er veel ruimte. Dankzij allerlei opbergvakken en andere opbergmoge- lijkheden blijft het netjes en vind je alle spulletjes snel terug. De allergrootste ruimte bevindt zich onder de achter klep, die als optie ook elektrisch opent en sluit. De bagageruimte is maar liefst 530 liter groot. Genoeg ruimte dus voor een vakantie of weekendje weg. De Audi A6 Limousine is er in verschil lende uitvoeringen. De 2.8 FSI is er vanaf 51.340 euro. De 2.8 FSI quattro is er vanaf 56.640 euro. De dieselmo dellen beginnen bij 46.900 euro voor de 2.0 TDI. Het type dat wij mochten testen, de 3.0 TDI, is er vanaf 57.280 euro. Beide die selmodellen hebben het energielabel A. Meer informatie over deze nieuwe Audi bij krijgt u bij Auto Poppe in Goes en in Vlissingen. www.autopoppe.nl Een middagje toeren in de nieuwe Audi A6 Limousine, er zijn minder aangename opdrachten te beden ken! Hier willen we wel graag mee rondrijden. De Audi A6 is in één woord prachtig. Wat een meer dan complete auto! En dan ook nog eens zo stijlvol afgewerkt. gielabel A voor het type waar wij in rij den: de 3.0 TDI 6 cilinder. Een mooie prestatie dus.

Krantenbank Zeeland

de Faam | 2011 | | pagina 29