Een mooie
limousine...
j Clubdag van Alfa
JidM^ Romeoclub Zeeland
Paree Elektro kiest
sjtidw voor VW Caddy
v^&AUTO
woensdag 4 mei 2011 - pagina 29
Verkoopadviseur Bas de Vroomen van Auto
Poppe in Goes had het er maar druk mee:
hij mocht negen nieuwe Caddy's leveren aan
het gerenommeerde elektrotechnisch bedrijf
Paree in 's-Heerenhoek.
Rob Strating
"De nieuwe Caddy's vervangen de oude Volks
wagen bedrijfswagens. Al onze werknemers zijn
laaiend enthousiast. Ze kunnen het verschil goed
merken." Aan het woord is operationeel directeur
Peter Bek van Paree uit 's-Heerenhoek. „We heb
ben ten eerste goede ervaringen met het merk,
maar we hebben dit keer ook bewust gekozen voor
de nieuwe Caddy met de Blue Motion Techno
logie," om zijn enthousiaste betoog te vervolgen
met: „De nieuwe generatie commonraildiesels
van Volkswagen is een stuk stiller dan de vorige
versies. De motoren verbruiken een stuk minder
en ze hebben een significant lagere C02-uitstoot.
Zo leveren we als Paree Elektrotechniek op onze
manier ook onze bijdrage aan een beter leefmi
lieu."
Vakmensen
Paree B.V. adviseert, assembleert, programmeert,
installeert en onderhoudt installaties voor de Elek-
tro-Industrie, Telecom Utiliteit. Paree B.V. be
heerst alle belangrijke specialismen van industri
ële automatisering tot en met het brede spectrum
van gebouw- en werkplaatsautomatisering. Elk
project wordt gedragen door vakmensen, elk met
hun eigen specialistische achtergrond.
Onderhoudsdienst
De projectleider fungeert als leider van het pro
jectteam waarin alle benodigde deskundigen zijn
opgenomen. Tevens is de projectleider verant
woordelijk voor de coördinatie en de bewaking
van de voortgang van het project. Daarnaast
treedt hij op als contactpersoon naar de klant,
zodat deze één vast aanspreekpunt heeft. Als het
project is afgerond, kan Paree B.V. een 7 x 24 uur
service - en onderhoudsdienst aanleveren.
Al meer dan vijftien jaar is het mooie bedrijf ge
vestigd in de monumentale boerderij uit 1905 in
het centrum van 's-Heerenhoek.
1965 van de heer Visser uit Landsmeer. De car
rosserie is ontworpen door Giovanni Michelotti
die begin jaren '60 bij Vignale werkte. Een beauty
van een sportwagen, waarvan er slechts 446 van
zijn gemaakt. Onder zijn enorme motorkap schuilt
een 3,5 liter zescilinder met 245 pk en directe in
spuiting. De heer Visser viel dan ook terecht in
de prijzen! .Er was ook een kinderjury en die koos
de blauwe Ferrari F355 als mooiste auto. Bij de
categorie Supercars werd de Ferrari 328 GTS de
winnaar. De prijs voor de mooiste youngtimer
was voor een bloedmooie Alfa Romeo 156 SW.
Tijdens de showsessie stond zijn motorkap open
en daar konden we de indrukwekkende V6 24
klepper bewonderen, één van de laatste staaltjes
van ultieme motorenbouw. De motorprijs was
voor een Ducati Supersport 900.
AutoMondo had ook zijn best gedaan: de witte
Giullietta demo was door Trimline voorzien van'
de bekende Martini striping waarmee vroeger
de Alfa's en de Lancia's race-en rallysuccessen
behaalden.
Al met al een buitengewoon geslaagde dag die
voor herhaling vatbaar is!
Autoliefhebbers kwamen zondag 17 april
geweldig aan hun trekken tijdens de Zeeland
meeting van Viva Zeelanda, de Zeeuwse Alfa
Romeoclub.
Rob Strating
Mariëlla Suurmond, directieassistente van de
Automotionsgroep waartoe AutoMondo behoort,
had in samenwerking met Viva Zeelanda de dag
georganiseerd: "Alles klopte die dag: schitterend
weer, oogverblindende bolides en heel veel pu
bliek!" meldde Mariëlla me niet zonder enige
trots.
Al vanaf een uur of negen kon men de sonore uit-
laatgeluiden van de diverse Ferrari's, Maserati's,
Alfa's, Fiats en Lancia's horen aankomen. Ook
het snerpende krijsen van de MV Agusta's, de
legendarische Italiaanse racemotoren waarmee
Giacomo Agostini ooit furore maakte, bezorgde
menigeen koude rillingen.
Eén van de mooiste automobielen die het grote
parkeerterrein van AutoMondo kwam oprijden,
was toch wel de Maserati 3500 GT Sebring uit
Marina Meijers
Goes/Vlissingen
Een inspirerende auto, die met zijn
elegante proporties en sportieve lijnen
aangenaam op het netvlies valt. De
techneuten en designers hebben er met
plezier aan gewerkt en dat is te zien.
Het kenmerkende design geeft visueel
weer wat de essentie is van de unieke
aluminium-hybride basisconstructie
licht zijn.
Lijnen
Dankzij de aluminium-hybride bouw
methode heeft de Audi A6 Limousine
op diverse plekken aan gewicht verlo
ren. Om te beginnen in het onderstel:
aluminiumdelen in de wielophanging
zorgen voor een aanmerkelijke ge
wichtsreductie. Ook in de carrosserie is
veel aluminium verwerkt, onder andere
in de dragende structuur. Portieren,
motorkap, achterklep en spatborden
zijn eveneens van de sterke, maar lichte
metaalsoort gemaakt.
En dat vertaalt zich weer in het ener-
Efficiencyprogramma
Ter vermindering van het brandstofver
bruik maakt een efficiencyprogramma
deel uit van het bestuurdersinformatie
systeem. Verder zijn er nog het start-
stopsysteem, dat in stilstand de motor
tijdelijk uitschakelt en het innovatieve
thermomanagement dat de opwarmfa-
se van de motor bekort. Allemaal zaken
die het milieu ten goede komen.
Geometrie
Tijdens de ontwikkeling van de Audi
A6 Limousine is scherp op alle details
gelet. Neem bijvoorbeeld de nieuwe,
geometrische lijnen van de beroemde
Audi singleframe grille. Deze verster
ken de indruk dat de auto letterlijk voor
uit wil. De horizontale spijlen zijn in
hoogglans uitgevoerd. Het interieur is
bijzonder ruim en de techniek is toege
spitst op de bestuurder. Dat merk je aan
het comfort en de aan de rij veiligheid.
Het exclusieve karakter van dit model
blijkt ook achterin, waar veel ruimte
voorhanden is.
Welbehagen
De optionele ambientverlichting met
subtiele, op elkaar afgestemde licht-
instellingen draagt bij aan het gevoel
van welbehagen. Voor kleine en grote
spullen is er veel ruimte. Dankzij allerlei
opbergvakken en andere opbergmoge-
lijkheden blijft het netjes en vind je alle
spulletjes snel terug. De allergrootste
ruimte bevindt zich onder de achter
klep, die als optie ook elektrisch opent
en sluit. De bagageruimte is maar liefst
530 liter groot. Genoeg ruimte dus voor
een vakantie of weekendje weg.
De Audi A6 Limousine is er in verschil
lende uitvoeringen. De 2.8 FSI is er
vanaf 51.340 euro. De 2.8 FSI quattro
is er vanaf 56.640 euro. De dieselmo
dellen beginnen bij 46.900 euro voor de
2.0 TDI.
Het type dat wij mochten testen, de 3.0
TDI, is er vanaf 57.280 euro. Beide die
selmodellen hebben het energielabel A.
Meer informatie over deze nieuwe Audi
bij krijgt u bij Auto Poppe in Goes en in
Vlissingen.
www.autopoppe.nl
Een middagje toeren in de nieuwe
Audi A6 Limousine, er zijn minder
aangename opdrachten te beden
ken! Hier willen we wel graag mee
rondrijden. De Audi A6 is in één
woord prachtig. Wat een meer dan
complete auto! En dan ook nog
eens zo stijlvol afgewerkt.
gielabel A voor het type waar wij in rij
den: de 3.0 TDI 6 cilinder. Een mooie
prestatie dus.