Ontmoet olympische heiden bij de Nntionnte Sport Week VINTERSPORT Werken in een sportwinkel is topsport cbw-mitex av rant Ren NU naar de winkel en scoor 2011 Nummer 3 uitgaoe i.s.nx. A&Diescormnissie MKB Sportdelailh^aruieL Ambassadeur Harts Klok "Als ambassadeur van de Nationale Sport Week wil. ik iedereen aan het sporten krijgen, welke sport dan ook, want dat is het beste medicijn tegen stress. Daarnaast wil ik laten zien hoe belangrijk sporten is voor de gezondheid en dat een goed figuur kracht uitstraalt en zelfvertrouwen geeft." op één artikel naar keuze!* INTERSP0RT brengt je graag in beweging! Zeker tijdens de Nationale Sport Week 2011. Het is zomaar mogelijk dat je tijdens de Nationale Sport Week in contact komt met succesvolle oud-olympiërs als Mark Huizinga of Kirsten van der Kolk. Als lid van het Topsportteam 2028 zetten zij zich in om de boodschap van het Olympisch Plan 2028 in heel Nederland uit te dragen. Het Olympisch Plan 2028 is "een veelomvattend, breed gedragen plan dat tot doel heeft Nederland in de volle breedte naar olym pisch niveau te brengen. Met de Olympische en Paralympische Spelen van 2028 als inspirerende stip aan de horizon, werkt het Olympisch Plan 2028 de ko mende jaren aan het verbeteren van Nederland. Op sportgebied, maar. bijvoorbeeld ook op het gebied van welzijn en ruimtelijke ordening. Een van de belangrijke ambi ties van het Olympisch Plan is om in 2016 driekwart van de Nederlanders regelmatig te laten bewegen. Nederland moet een land worden met fitte werkne mers, vitale ouderen en minder mensen (en vooral kinderen) met overgewicht. En dat past natuur lijk uitstekend bij de Nationale Sport Week! Tussen 16 en 23 april kunnen deel nemers aan de Nationale Sport Week op verschillende plaatsen in het land olympische kampioenen tegenkomen. Olympisch judo kampioen Mark Huizinga verzorgt op zaterdag 16 april in Schiedam de opening van de Nationale Sport Wèek 2011. Voormalig roei- ster Kirsten van der Kolk, win nares van olympisch goud in Beijing, is op 19 april actief op de Nieuwmarkt in Amsterdam. Onder de titel 'Roei je eigen WK', laat zij zien hoe gezond en leuk het is om te roeien. OLYMPISCH VUUR Actievoorwaarden: Korting uitsluitend geldig bij inlevering van deze (lyer, op één artikel. Geldig t/m 23 april 2011. Niet geldig i.c.m. andere acties, aanbiedingen, alprijzingen en/o( (klantenkaartlkortingen. Check www.intersport.nl voor alle deelnemende INTERSPORT-winkels. foto: Nationale Sport Platform/Mathilde Dusol Bijna dagelijks komen er nieuwe sportartikelen op de markt. Soms alleen maar een kledingstuk in een nieuwe kleur maar vaak ook een vernieuwend product waarin heel nieuwe materialen zijn verwerkt. En daar moet de medewerker van een sportzaak het fijne van weten. Om daar voor te zorgen krijgen de medewerkers regel matig bijscholing en worden nieuwe functionaliteiten van diverse sportmerken vaak in de winkel gedemonstreerd. Dat is het grote verschil met winkels die 'wat sportspullen erbij doen/ Manager Dave Quadvlieg van brancheorganisatie CBW-MITEX, verge lijkt wérken in een "sportzaak met topsport. "Je. moet er voor zorgen dat de klant met het juiste product de deur uit gaat, benadrukt hij. "Dat kan de beste runningschoen zijn die bij hem past, maar ook het tennisracket waar hij het beste mee presteert. Alleen op die manier kan de sportzaak een goede naam krijgen én houden. Iemand die gaat sporten krijgt vaak advies bij een vereniging of van medesporters. En dat advies wordt gegeven op basis van goede of slechte ervaringen. Kennis en service, daar gaat het om." En dat geldt nu meer dan ooit. Quadvlieg: "Vroeger kon iemand zijn ervaringen nog wel eens tijdens een verjaardag aan tien man kwijt. Tegenwoordig doen veel mensen dat in reviews op internet voor een veel groter publiek." Vakmensen

Krantenbank Zeeland

de Faam | 2011 | | pagina 30