MAN KOOPT STEEDS MEER ONDERMODE J* (ftfaandelle SPECIAALZAAK klokstraat 21 - goes www.speciaalzaaksimon.nl ÏAPMOPt VOOK. CUtMATE ff, PT/MA Ruime collectie badmode van A tot H cup! CYELLl Lidea* rf^ PAINtëUCRE SEXY u flT LINGERIE IS|||J I Door Ellen De Vriend Bijna de helft van de Nederlandse mannen, van alle leeftijden, is het unaniem met elkaar eens. Ze zien vrouwen het liefst in uitdagende- en sexy lingerie. Helaas hebben de man nen pech, want de vrouwen zelf zijn heel wat behoudender ingesteld. Onderzoek wees uit dat Nederlandse vrouwen het liefste functioneel sportieve lingerie (43 procent) draagt of casual (27 procent) setjes. Slechts veertien procent van de vrouwen houdt van een sexy- of uitdagende lingeriestijl. Vrouwen tussen de twintig- en dertig jaar geven relatief vaker aan een sexy lingeriesetje te kopen dan tieners en dertigers. Maar ook de vrouwen tussen de veertig en vijftig kiezen regelmatig voor uitdagende lingerie. Grappig is dat het onderzoek (GfK-Consumer-Jury) ook uitwees dat vrouwen die graag sexy lingerie dragen kiezen voor een trendy- of street kledingstijl. Het zijn vrouwen met een verzorgd uiterlijk en een fulltime baan. Ze kijken graag naar RTL4 en SBS6 en luisteren naar Radio 538. Kortom mannen van Nederland weten vanaf vandaag waarop ze moeten letten bij hun zoektocht naar een vrouw met sexy lingerie. Jammer genoeg wees het on derzoek ook uit dat de meeste vrouwen ook bezet zijn. Het is dus zaak meer vrouwen te verleiden tot het kopen van spannende lingerie. Misschien moeten de mannen zelf vaker een setje cadeau doen? Een Brits onderzoek wees uit dat mooie lingerie goed is voor het zelfvertrouwen. Van de vrouwen die dagelijks kiezen voor comfortabel, katoenen ondergoed (29 procent) of boxershorts (10 procent) blijkt maar vier procent zich mooi en zelfverzekerd te voe len. In tegenstelling tot vrouwen die kiezen voor een sexy hipster of kanten string. LISECHARMEL Kerkplein 53 Kapelle «Tel. 0113-343032 www.lhirondelle-lingerie.nl mode op ondermode is bij de vrouwen veel groter dan bij de mannen. Foto: Sloggi Veel vrouwen hebben inmiddels de gemakken en geneugten van mooie lin gerie ontdekt. Maar bij de mannen is ook iets veranderd. Mannen kopen steeds vaker zelf hun ondergoed. Degelijk, klassiek ondergoed wordt nog steeds goed verkocht. Maar er is ook een enorme stijging van de verkoop van de boxer, ten koste van de slip. Zwart is bij mannen nog veruit de favoriete kleur, gevolgd door donkerblauw en grijs. Maar ook laten mannen de kleuren groen en rood niet in het schap liggen. In plaats van het traditionele, witte hemd dragen mannen steeds vaker een wit T-shirt. Maar de invloed van de

Krantenbank Zeeland

de Faam | 2011 | | pagina 37