Licht de grootste vijand van het inbrekersgilde Walcheren Aan de slag in de woning met Impulse Styling Lavooy Mode 110 jaar Prijzen Veersche Poort Uit het Zakenhart van... Preventie loont vooral omdat het helpt emotionele schade te voorkomen Kerst en oudjaar zijn favoriet bij inbrekers Woongoed Middelburg opent modelwoningen Nieuw Middelburg Altijd actueel: de-faam.nl woensdag 22 december 2010 De Faam pagina 22 Henk Goudappel van Lavooy mode. FOTO LEON JANSSENS De helft van de diefstallen met braak wordt gepleegd in de vijf donkere maanden FOTO P.R. Lavooy Mode heeft al sinds 1900 een bekende naam, niet alleen in Zeeland maar ook ver buiten deze regio. In de sfeervol le kledingzaak is de betere man nenkleding van Nederlandse- en internationale topmerken verte genwoordigd. Lavooy Mode heeft smaakvolle goed op elkaar af te stemmen kleding in diver se kleuren, dessins en modellen middels een uitgebreid aanbod in overhemden, kostuums en combinaties. Mooie dassen van Italiaanse zijde en sokken van Burlington maken de outfit van de man kompleet. Kleding collecties van Atelier Torino, Bugatti, Baileys, Fellows, Lyle and Scott, Campione, Olympe, Meyer en Ledub zijn aanwezig. Voor een mooi kostuum is La vooy Mode nog altijd een van de betere adressen. Daarnaast is er een ruim assortiment in spor tieve casual kleding met jeans, corduroy en katoenen broeken, colberts, truien en jacks. Voor de dames is er in het voorjaar een prachtige collectie spor tieve jeans, gebreide truien, vesten en combinaties van Blue Willy uit Denemarken. Eigenaar Henk Goudappel: "Kwaliteit en topmerken, dat is te zien. Wij werken hier in een ongedwongen sfeer, re laxed en gezellig." Het 110- jarig jubileum wordt tijdens de uitverkoop gevierd met een kortingsactie van 22 pro cent op alle niet afgeprijsde kleding uit de hele collectie. "Je kunt wat goochelen met het getal 110 en zo kom je op 22 terecht", licht Henk toe, "Het spreekt aan en we krij gen goede reacties. Vooral op onze standaard collectie is dat leuk meegenomen." Lavooy Mode is gevestigd op de hoek van Plein 1940 en de Korte Geere, parkeergelegenheid is dichtbij en ook kleding pas sen aan huis is mogelijk. www.lavooymode.nl Een analyse van inbraakmel dingen die bij verzekeraars binnenkwamen tussen 2000 en 2009 toont aan dat de donkere wintermaanden het populairst zijn bij inbrekers. Door de redactie Walcheren Maar liefst de helft van de dief stallen met braak wordt gepleegd in de vijf donkere maanden ok tober, november, december, ja nuari en februari. Met de langste nacht nét achter de rug vestigen de verzekeraars daarom decaan- dacht op inbraakpreventie, want verzekeren is niet de enige op- •lossing. Met een aantal simpele maatregelen kan inbraak in-veel gevallen voorkomen worden. Afgelopen nacht, de nacht van 21 op 22 december, was in theo rie de kans op inbraak groot om dat het dan lekker lang donker is. De beide kerstdagen en Nieuw jaarsdag vertonen een piek in het aantal inbraakmeldingen. Op deze dagen wordt 25 pro cent vaker ingebroken dan op andere dagen in december en januari. De gemiddelde schade per inbraak bedraagt 2900 euro, om maar niet té spreken over de angst die een inbraak met zich meebrengt. Maatregelen Gelukkig zijn met een aantal simpele maatregelen de kans op inbraak te beperken. Een "schriklicht" bijvoorbeeld, werkt vooral in de donkere winter maanden goed om ongewenste bezoekers af te schrikken. De lamp met bewegingssensor werkt beter dan permanente verlichting, omdat permanente verlichting de inbreker juist kan helpen om goed te zien wat hij doet. Ook worden bewoners en buurtbewoners eerder geatten deerd op onregelmatigheden, als het licht opeens aanspringt. Het trekt de aandacht van om standers. Op slot Simpelweg ramen dicht en deu ren op slot als je weg bent en dievenklauwen installeren, ma ken het dieven ook moeilijk, het meeste wordt ingebroken door een raam of deur te forceren. Daarnaast zijn tijdschakelaars op verlichting, hang- en sluit werk met het SKG keurmerk, en ook inbraakwerende strips bescheiden -maar zeer effec tieve investeringen om de kans op inbraak aanzienlijk terug te dringen. Preventie loont. Niet alleen om dat dit de schadelast reduceert, maar vooral omdat het helpt niet-materiële schade te voor komen en beperken. Iets wat verzekeringsproducten of 'de mannetjes van Interpolis' niet kunnen. bron www.interpolis.nl Colin Rigter in het midden van alle prijswinnaars Middelburg Woongoed Middelburg werkt aan de verbetering van de kwaliteit van onge veer 300 huurwoningen in de wijk Nieuw Middelburg. Om alle betrokkenen een goede indruk te geven van wat er allemaal te gebeuren staat, zijn ér in de buurt twee modelwoningen ingericht en is een website gelanceerd. Afgelopen maandag werd de modelwoning aan de Le liestraat 39 feestelijk in ge bruik genomen. Een ballonnetje dat danst in de wind, aan een draadje, aan een draadje. Een met een kaartje er aan zodat er een wedstrijd van gemaakt kan worden als ze op stijgen naar hoger sferen. In het kader van een promotie-actie van winkelcentrum Veersche Poort in Middelburg organiseer de Colin Rigter van New York Pizza samen met Maarten de Bruin een ballonnenwedstrijd. Ballonnen hoorden bij het feestje van het winkelcentrum omdat de laatste winkelunit verhuurd is. Donderdag 23 november gingen de ballonnen de lucht in, gerekend was op tweeduizend, maar door het slechte weer wer den dat er achthonderd. Veel ballonnen dreven met de wind naar zee, maar die in de hogere luchtlagen terecht kwamen had den een gunstige thermiek en zetten koers naar Duitsland. De ballon van Maartje Valke nier uit Arnemuiden haalde Massbach-Schweinfurt Unter- franken op 650 kilometer van Middelburg. Zij ontving een alleraardigst kaartje van de vinders, Barbara und Ger hard, die haar 'eine schone Adventzeit' toewensten. De hoofdprijs was een waarde- cheque van 200 euro, be schikbaar gesteld door New York Pizza. Steven Klijn won de tweede prijs en werd de winnaar van een gourmet stel, een prijs beschikbaar gesteld door Marskramer, en een gourmetschotel van de slager. Zijn ballon reikte tot 293 kilometer. De derde prijs met 289 kilometer was voor Bradley van der Horst die een grote gevulde bood schappenmand van Albert Heijn en een gourmetscho tel ontving. Zo werden de vijftien prijswinnaars door de slijterij, de bakker en AH voorzien van allerlei lekkers, wijnset, boodschappen en taarten. In de oude (te verkopen) woning aan de slag gaan lijkt onnodig energie verspillen, maar het is in deze moeilijke tijd nodig om de verkoop te stimuleren en de juiste potentiële kopers aan te trekken. Daarmee is verkoopsty- ling van groot belang voor een betere verkoop van de woning. Minder sterke punten van een woning worden waar mogelijk weggenomen, terwijl de sterke punten juist naar voren worden gebracht. Impulse Styling, inte rieur- en verkoopstyling, kan dit voor verkopers verzorgen. Eige naar en verkoopstyliste Annika Stevens: "Ik richt me echt op de verkoop styling. Mijn achter grond is makelaardij, ik ben zelf makelaar en die ervaring komt nu goed van pas. Een bepaalde visie op de styling is belangrijk In 2009 startte Woongoed sa men met de bewoners met het in kaart brengen van de plus- en minpunten van de woningen. Verbeterproject Deze punten hebben mede de basis gevormd voor het opstellen van een voor Middelburg onge kend omvangrijk verbeter project voor de woningen. Dit project bestaat uit maatregelen om de oriderhoudsstaat van de wonin gen te verbeteren en ze energie zuiniger te maken. Woongoed biedt de bewoners allerlei keuzes voor de presentatie van de wo ning om een snellere verkoop te bevorderen. Vorig jaar heb ik al voorbereidingen voor Impulse Styling getroffen en ben ik aan in de aanpak van hun woningen. De woningen worden opgeknapt maar ook is er oog voor aanpak van de woonomgeving, die daar een gevolg van is. Vanaf de start van het woning verbeteringproject is intensief en constructief samengewerkt met bewoners, de gemeente Middelburg en Stichting Wel zijn Middelburg. Zo heeft een klankbordgroep van zo'n twin tig wijkbewoners vanaf de start meegedacht over de uit te voe ren maatregelen. Ook de wijze waarop de wijkbewoners wor gesloten bij de branchevereni ging. Verkoopstyling komt snel op in Nederland, het is een plus op de huizenmarkt. Er is veel aanbod in-gelijksoortige wonin den geïnformeerd over het project, de planning en de ontwikkelingen is bijzonder. Naast overleg met de klank bordgroep worden de bewo ners van Nieuw Middelburg op de hoogte gehouden via nieuwsbrieven en bewoners avonden. Een website biedt allerlei mogelijkheden om te infor meren en maakt interactie tussen bewoqers mogelijk. www.vemieuwdmid- delburg.nl gen en met styling werk je on derscheidend. Ik verzorg styling in bewoonde en onbewoonde huizen, ik geef tips en zet zo no dig de puntjes op de i. Alles in goed overleg met de verkoper." Met een stylingsadvies-rapport in de hand kan men zelf aan de slag. Het is ook mogelijk om de verkoopstyling over te laten aan de specialist van Impulse Styling voor een optimaal resultaat. "Er kan vrijblijvend een afspraak gemaakt worden voor een in take gesprek. Impulse Styling is laagdrempelig, wat nodig is wordt gedaan. Wat is noodzake lijk, wenselijk en wat is het bud get." Verkoopstyling, een kleine investering met een groot rende ment. Alleen op afspraak. www.impulsestyling.nl Annika Stevens van Impulse Styling. FOTO LEON JANSSENS

Krantenbank Zeeland

de Faam | 2010 | | pagina 22