Nieuwe Volkswagen ambulance
voor Total raffinaderij
Van der Jagt - Willemse
kleurt helemaal Oranje
vWjiUTO
Heel veel auto voor
een heel lage prijs
Total Raffinaderij Nederland
heeft het wagenpark uitgebreid
met een nieuwe ambulance. Bij
de aflevering van de volledig op
maat gemaakte Volkswagen
Crafter bij Auto Poppe in Vliss-
ingen was de niet alledaagse
wens dat deze auto net zo wei
nig kilometers mag gaan maken
als zijn voorganger.
(of het portier) in huis te val
len: de Dacia Duster is een bij
zonder scherp geprijsde auto.
Vanaf 13.990 euro is het nu
mogelijk om in een SUV te rij
den. En wat voor één...
Woensdaglö juni 2010 - Pagina 35
De Total raffinaderij in Vlissingen
Oost scoort goed in de veiligheids
statistieken, dat is een aantoonbaar
feit. Maar in een bedrijf waar zo'n
zeshonderd mensen grotendeels in
volcontinudienst werken kan het niet
anders dan dat er toch wel eens wat
gebeurt. En daarop is Total perfect
voorbereid. Zeker met de nieuwe
ambulance die hen onlangs door
verkoopadviseur Paul de Rijke van
Auto Poppe Bedrijfswagens overge
dragen werd.
Veiligheid
Henk Hoegee, onder andere verant
woordelijk voor de EHBO-verlening
op de Total raffinaderij: „Onze vorige
ambulance was toe aan vervanging.
En dan niet vanwege de kilometers
tand: in de 23 jaar dat we hem ge
bruikten heeft hij net duizend kilo
meter per jaar gereden. Dat waren
hoofdzakelijk kilometers in proefrit
ten en tijdens oefeningen. We hopen
natuurlijk van harte dat dit zijn op
volger ook vergund zal zijn." Om ver
der te gaan met: „Voor de momen
ten dat de ambulance wel ingezet
wordt, is deze natuurlijk op- en top
geëquipeerd. Hij voldoet volledig aan
de eisen welke ook aan de publieke
ambulances gesteld worden. Waar
nodig zou hij dan ook probleemloos
inzetbaar zijn bij grootschalige cala
miteiten buiten ons bedrijf."
BfBQ-unit
De Total raffinaderij in Vlissingen
Oost heeft grofweg één EHBO-er per
tien werknemers. Twee dagen per
week is er een arts op de plant aan
wezig. Jan van der Kolf, de beheer
der van de medische dienst van To
tal: „Deze nieuwe bus is voor ons
helemaal op maat gemaakt. Hij is
voor ons inzetbaar als mobiele EH-
BO-unit." Hierop laat hij zien dat ach
ter een van de zijdeuren een ruime
opslagplaats is, die helemaal gevuld
gaat worden met materiaal voor de
EHBO-ers. In hoog tempo kunnen
veel mensen hier bij hun hulpmate
rialen komen, zonder dat ze elkaar
voor de voeten lopen. „Als er hulp
nodig is, kunnen we perfect uit de
voeten." Paul de Rijke van Auto Pop
pe schetst de prima samenwerking
met carrosseriebouwer Akkermans
uit Oud Gastel: „Alle wensen van To
tal Raffinaderijen Nederland zijn be
sproken en volgens wens uitge
voerd. Op die wijze is deze VW Craf
ter een custom made ambulance ge
worden. De ambulance-striping aan
de buitenkant is in de fabriek ver
vaardigd, de rest is maatwerk van
Akkermans en Auto Poppe."
Rolls Royce
Waarom weer een Volkswagen? „Als
je het aan de technici overlaat, wordt
het altijd een Rolls Royce," antwoord
projectinkoper Elly Rauws van Total.
Om daarna verder te gaan met:
„Maar toen ik hen het meer realisti
sche voorstel voor deze Volkswagen
voorlegde, waren ze ook absoluut te
vreden. De afgelopen 23 jaar hebben
ze tenslotte zelf als geen ander aan
den lijve de kwaliteit van dit merk en
zijn dealer Auto Poppe bedrijfswa
gens kunnen ondervinden. Die kwali
teit kan het befaamde Britse merk
hier toch echt niet leveren!"
Op de foto worden de nieuwe en de
oude ambulance geflankeerd door,
van links naar rechts, Henk Hoegee,
Paul de Rijke, Elly Rauws en Jan van
der Kolf.
Als het aan de wasmeesters van Van
der Jagt - Willemse ligt, kleurt auto
rijdend Walcheren van boven tot on
der helemaal oranje. En dat niet al
leen, ook de bestuurders zelf komen
dezer voetbaldagen passend gekleed
de wasstraat aan de Vlissingse Mer-
curiusweg uit.
Heel voetbalminnend Nederland is in
de ban van de prestaties van 'onze
jongens'. Dat kan niemand ontgaan,
want overal waar de aanhankelijkheid
aan het nationale Oranjeteam ge
toond kan worden is de wereld oran
je gekleurd. De wasstraat van Van
der Jagt - Willemse biedt dezer da
gen een makkelijke manier om daar
nog een schepje bovenop te doen.
Winnaars
Erik Willemse opent het feest: „so
wieso zijn onze klanten altijd al bij de
winnende partij. Onze wasstraat is
de meest moderne en volledige in de
heel regio. En met onze klantenpas
sen zijn onze vaste klanten voor deze
superkwaliteit nog altijd spotgoed
koop uit."
Oranje
„En daar bovenop," gaat Ron van der
Jagt verder „hebben we deze weken
nog onze extra oranje-aanbiedingen,
ledereen die gedurende het WK voet
bal zijn klantenpas opwaardeert óf
nieuwe klant wordt doet mee aan on
ze Oranje-actie. Dat houdt in ze so
wieso een fles oranje ruitensproeier-
vloeistof cadeau krijgen. Daarnaast
delen ze mee in onze uitgebreide
voorraad oranjeparafernalia: toeters,
petten, vlaggetjes: alles wat een
Oranjefan in deze hoogtijdagen nodig
heeft!"
Door Marina Meijers
Om maar meteen met de deur
Met de introductie van Duster in Ne
derland boort Dacia weer een nieuw
segment aan. De verwachtingen zijn
hooggespannen, want de introductie
in Frankrijk leverde in minder dan
drie dagen tijd meer dan 6000 be
stellingen op. Niet gering dus. Tijd
om deze stoere wagen eens te tes
ten. Hoewel de Logan en de Sandero
van dit Roemeense merk niet echt
spannend of opvallend zijn wat het
design betreft, kan dit van de Duster
niet gezegd wor
den. Deze middel
grote SUV heeft
een krachtige en
stijlvolle uitstra
ling. Het design
laat zien dat het
hier gaat om een
robuuste en veili
ge avonturier. De
auto voelt zich thuis in de stad met
zijn elegante karaktertrekken zoals
de chromen grille en de dubbele
koplampen. Tegelijkertijd is de Dus-
ter niet zo groot dat het onhandig
wordt in de stad of dat parkeren on
mogelijk wordt.
Ondanks dat alle Dacia-modellen uit
zonderlijk goedkoop zijn, komen ze
prima naar voren in diverse tests.
Dacia heeft niet bezuinigd op de
techniek. Dacia is een volle dochter
van het Renault-concern en er wordt
gewerkt met bestaande technieken,
zodat er geen sprake is van begin-
nersfouten. Integendeel, de kwaliteit
is dik in orde. Hoge ontwikkelings
kosten zijn dankzij deze werkwijze
niet nodig en dat is dus op het prijs
kaartje duidelijk te zien.
De Duster heeft een ruim en comfor
tabel interieur. Er passen vijf volwas
senen in die 475 liter bagageruimte
tot hun beschikking hebben om al
hun koffers en sporttassen te ver
voeren. Als de achterbank is neerge
klapt, is er zelfs 1.636 liter aan ba
gageruimte beschikbaar.
Naast de keurige essentiële basisuit
rusting, geen poespas dus, kan ie
dereen naar hartelust zijn Dacia zo
luxe maken als hij zelf wil. Er zijn
verschillende pakketten en opties,
afhankelijk van het type, om de auto
verder aan te kleden zoals airco, ra
dio met CD-speler en MP3-aanslui-
ting en bijvoorbeeld een leder pakket
(stuur, bekleding, versnellingspook).
De Duster is leverbaar met vierwiel-
aandrijving, maar dit is een optie.
Deze Dacia is vooral bedoeld voor
de stadsjungle en daar is vierwiel-
aandrijving simpelweg overbodig.
Standaard beschikt de Duster over
de ABS en noodstopbekrachtiging,
frontairbags voor bestuurder en pas
sagiers en zijairbags (vanaf het type
Ambiance).
De Dacia Duster heeft een beschei
den kilometerprijs vanwege de zuini
ge en milieuvriendelijke motoren die
hun betrouwbaarheid al bewezen
hebben. De dCi-motoren hebben een
grotere actieradius en een beperkte
C02-uitstoot (minder dan 140g/km
voor de 4x2 versies).
De Duster is verkrijgbaar in drie uit
voeringen, de Duster, de Ambiance
en de Lauréate. De basisuitvoering,
de Duster 1.6, is verkrijgbaar vanaf
13.990 euro. De Lauréate 1.6, die
wij mochten lenen voor de test, is er
vanaf 16.390 euro. De dieselmodel
len beginnen bij 18.990 euro. Voor
meer informatie over deze nieuwste
Dacia of voor een eventuele proefrit
kunt u terecht bij Auto Centrum
Goes.
Tot de volgende keer,
Marina