Nieuwe Volkswagen ambulance voor Total raffinaderij Van der Jagt - Willemse kleurt helemaal Oranje vWjiUTO Heel veel auto voor een heel lage prijs Total Raffinaderij Nederland heeft het wagenpark uitgebreid met een nieuwe ambulance. Bij de aflevering van de volledig op maat gemaakte Volkswagen Crafter bij Auto Poppe in Vliss- ingen was de niet alledaagse wens dat deze auto net zo wei nig kilometers mag gaan maken als zijn voorganger. (of het portier) in huis te val len: de Dacia Duster is een bij zonder scherp geprijsde auto. Vanaf 13.990 euro is het nu mogelijk om in een SUV te rij den. En wat voor één... Woensdaglö juni 2010 - Pagina 35 De Total raffinaderij in Vlissingen Oost scoort goed in de veiligheids statistieken, dat is een aantoonbaar feit. Maar in een bedrijf waar zo'n zeshonderd mensen grotendeels in volcontinudienst werken kan het niet anders dan dat er toch wel eens wat gebeurt. En daarop is Total perfect voorbereid. Zeker met de nieuwe ambulance die hen onlangs door verkoopadviseur Paul de Rijke van Auto Poppe Bedrijfswagens overge dragen werd. Veiligheid Henk Hoegee, onder andere verant woordelijk voor de EHBO-verlening op de Total raffinaderij: „Onze vorige ambulance was toe aan vervanging. En dan niet vanwege de kilometers tand: in de 23 jaar dat we hem ge bruikten heeft hij net duizend kilo meter per jaar gereden. Dat waren hoofdzakelijk kilometers in proefrit ten en tijdens oefeningen. We hopen natuurlijk van harte dat dit zijn op volger ook vergund zal zijn." Om ver der te gaan met: „Voor de momen ten dat de ambulance wel ingezet wordt, is deze natuurlijk op- en top geëquipeerd. Hij voldoet volledig aan de eisen welke ook aan de publieke ambulances gesteld worden. Waar nodig zou hij dan ook probleemloos inzetbaar zijn bij grootschalige cala miteiten buiten ons bedrijf." BfBQ-unit De Total raffinaderij in Vlissingen Oost heeft grofweg één EHBO-er per tien werknemers. Twee dagen per week is er een arts op de plant aan wezig. Jan van der Kolf, de beheer der van de medische dienst van To tal: „Deze nieuwe bus is voor ons helemaal op maat gemaakt. Hij is voor ons inzetbaar als mobiele EH- BO-unit." Hierop laat hij zien dat ach ter een van de zijdeuren een ruime opslagplaats is, die helemaal gevuld gaat worden met materiaal voor de EHBO-ers. In hoog tempo kunnen veel mensen hier bij hun hulpmate rialen komen, zonder dat ze elkaar voor de voeten lopen. „Als er hulp nodig is, kunnen we perfect uit de voeten." Paul de Rijke van Auto Pop pe schetst de prima samenwerking met carrosseriebouwer Akkermans uit Oud Gastel: „Alle wensen van To tal Raffinaderijen Nederland zijn be sproken en volgens wens uitge voerd. Op die wijze is deze VW Craf ter een custom made ambulance ge worden. De ambulance-striping aan de buitenkant is in de fabriek ver vaardigd, de rest is maatwerk van Akkermans en Auto Poppe." Rolls Royce Waarom weer een Volkswagen? „Als je het aan de technici overlaat, wordt het altijd een Rolls Royce," antwoord projectinkoper Elly Rauws van Total. Om daarna verder te gaan met: „Maar toen ik hen het meer realisti sche voorstel voor deze Volkswagen voorlegde, waren ze ook absoluut te vreden. De afgelopen 23 jaar hebben ze tenslotte zelf als geen ander aan den lijve de kwaliteit van dit merk en zijn dealer Auto Poppe bedrijfswa gens kunnen ondervinden. Die kwali teit kan het befaamde Britse merk hier toch echt niet leveren!" Op de foto worden de nieuwe en de oude ambulance geflankeerd door, van links naar rechts, Henk Hoegee, Paul de Rijke, Elly Rauws en Jan van der Kolf. Als het aan de wasmeesters van Van der Jagt - Willemse ligt, kleurt auto rijdend Walcheren van boven tot on der helemaal oranje. En dat niet al leen, ook de bestuurders zelf komen dezer voetbaldagen passend gekleed de wasstraat aan de Vlissingse Mer- curiusweg uit. Heel voetbalminnend Nederland is in de ban van de prestaties van 'onze jongens'. Dat kan niemand ontgaan, want overal waar de aanhankelijkheid aan het nationale Oranjeteam ge toond kan worden is de wereld oran je gekleurd. De wasstraat van Van der Jagt - Willemse biedt dezer da gen een makkelijke manier om daar nog een schepje bovenop te doen. Winnaars Erik Willemse opent het feest: „so wieso zijn onze klanten altijd al bij de winnende partij. Onze wasstraat is de meest moderne en volledige in de heel regio. En met onze klantenpas sen zijn onze vaste klanten voor deze superkwaliteit nog altijd spotgoed koop uit." Oranje „En daar bovenop," gaat Ron van der Jagt verder „hebben we deze weken nog onze extra oranje-aanbiedingen, ledereen die gedurende het WK voet bal zijn klantenpas opwaardeert óf nieuwe klant wordt doet mee aan on ze Oranje-actie. Dat houdt in ze so wieso een fles oranje ruitensproeier- vloeistof cadeau krijgen. Daarnaast delen ze mee in onze uitgebreide voorraad oranjeparafernalia: toeters, petten, vlaggetjes: alles wat een Oranjefan in deze hoogtijdagen nodig heeft!" Door Marina Meijers Om maar meteen met de deur Met de introductie van Duster in Ne derland boort Dacia weer een nieuw segment aan. De verwachtingen zijn hooggespannen, want de introductie in Frankrijk leverde in minder dan drie dagen tijd meer dan 6000 be stellingen op. Niet gering dus. Tijd om deze stoere wagen eens te tes ten. Hoewel de Logan en de Sandero van dit Roemeense merk niet echt spannend of opvallend zijn wat het design betreft, kan dit van de Duster niet gezegd wor den. Deze middel grote SUV heeft een krachtige en stijlvolle uitstra ling. Het design laat zien dat het hier gaat om een robuuste en veili ge avonturier. De auto voelt zich thuis in de stad met zijn elegante karaktertrekken zoals de chromen grille en de dubbele koplampen. Tegelijkertijd is de Dus- ter niet zo groot dat het onhandig wordt in de stad of dat parkeren on mogelijk wordt. Ondanks dat alle Dacia-modellen uit zonderlijk goedkoop zijn, komen ze prima naar voren in diverse tests. Dacia heeft niet bezuinigd op de techniek. Dacia is een volle dochter van het Renault-concern en er wordt gewerkt met bestaande technieken, zodat er geen sprake is van begin- nersfouten. Integendeel, de kwaliteit is dik in orde. Hoge ontwikkelings kosten zijn dankzij deze werkwijze niet nodig en dat is dus op het prijs kaartje duidelijk te zien. De Duster heeft een ruim en comfor tabel interieur. Er passen vijf volwas senen in die 475 liter bagageruimte tot hun beschikking hebben om al hun koffers en sporttassen te ver voeren. Als de achterbank is neerge klapt, is er zelfs 1.636 liter aan ba gageruimte beschikbaar. Naast de keurige essentiële basisuit rusting, geen poespas dus, kan ie dereen naar hartelust zijn Dacia zo luxe maken als hij zelf wil. Er zijn verschillende pakketten en opties, afhankelijk van het type, om de auto verder aan te kleden zoals airco, ra dio met CD-speler en MP3-aanslui- ting en bijvoorbeeld een leder pakket (stuur, bekleding, versnellingspook). De Duster is leverbaar met vierwiel- aandrijving, maar dit is een optie. Deze Dacia is vooral bedoeld voor de stadsjungle en daar is vierwiel- aandrijving simpelweg overbodig. Standaard beschikt de Duster over de ABS en noodstopbekrachtiging, frontairbags voor bestuurder en pas sagiers en zijairbags (vanaf het type Ambiance). De Dacia Duster heeft een beschei den kilometerprijs vanwege de zuini ge en milieuvriendelijke motoren die hun betrouwbaarheid al bewezen hebben. De dCi-motoren hebben een grotere actieradius en een beperkte C02-uitstoot (minder dan 140g/km voor de 4x2 versies). De Duster is verkrijgbaar in drie uit voeringen, de Duster, de Ambiance en de Lauréate. De basisuitvoering, de Duster 1.6, is verkrijgbaar vanaf 13.990 euro. De Lauréate 1.6, die wij mochten lenen voor de test, is er vanaf 16.390 euro. De dieselmodel len beginnen bij 18.990 euro. Voor meer informatie over deze nieuwste Dacia of voor een eventuele proefrit kunt u terecht bij Auto Centrum Goes. Tot de volgende keer, Marina

Krantenbank Zeeland

de Faam | 2010 | | pagina 39