RUNDERBIEFSTUK teKILO 2,99 SCHOUDERKARBONADE wu> 2.49 SCHNITSELS ALLE SOORTEN '/zKILO 229 Werkvloer is nog altijd broeinest voor relaties mnSsAQ \lers MAGERE RUNDERLAPPEN 1KIL0 3." STAP NU OVER EN SURF 2 MAANDEN GRATIS! ZeelandNet rr=iy/331!Tgm De FaamALTIJD ACTUEEL: DEWEEKKRANT.NLwoensdag28apm2010-Pagina60 'Burger betaalt dubbel voor afval' BREDA I MADE I GOES I WAALWIJK I SCHIJNDEL I ROOSENDAAL I OOSTERHOUT FAST4WARD INTERNETVAN ZEELANDNET tot 80 Mb/s Ervaar het zelf op www.zeelandnet.nl/fast4ward of bel 0113 - 377 770 voor meer informatie. Abonnementen vanaf €14,95 (2Mb/s) Besparen volgens het boekje IEER INFO: MAROS.HL De Raad Nederlandse Detailhandel (RND) wil dat gemeenten de Verpakkingenbelas ting teruggeven aan de burgers. Jaarlijks ha len gemeenten 115 miljoen euro op uit het Afvalfonds. Dit wordt betaald uit de Verpak kingenbelasting die in de prijzen van alle producten is doorberekend. De RND vindt het onacceptabel dat burgers deze extra in komsten niet terugzien in een lagere afval stoffenheffing. "Het leeuwendeel van de in komsten uit het Afvalfonds is een extra in komst voor de gemeenten. In de meeste ge meenten betaalt de burger daardoor dub bel voor de inzameling van afval." www.maros.nl Reclames geldig t/m zaterdag I GROOTHANDELSKORTING 1.50 bij afname van 3kg per vers vleessoort excl. reclames I Prijs- en tekstfouten voorbehouden Er is door het Nibud in samenwerking met de Consumentenbond een 'bespaarboek' ontwik keld. Daarin staan tips over hoe men kan bespa ren, ook op de autokos ten. Bijvoorbeeld hoe dat kan met het Nieuwe Rij den. Nibud: telefoon 0800 - 2212121 (gratis) of via www.nibud.nl/win- kel De auto is zonder twijfel een zeer veel besproken object. Of het nu gaat om het gebruik, het verbruik, zijn schoonheid, de belas ting, de kilometerheffing, zijn bijdrage aan de milieu vervuiling; noem maar op, vrijwel iedereen heeft er wel een mening over. Voor sommigen is de auto slechts een vervoermiddel, een hulpmiddel om van A naai- B te gaan, voor ande ren is het een waar status symbool. Vast staat dat de manier waarop je je auto ziet, ook bepaalt wat hij je kost. Er zit een gapend gaat tussen de kosten van een glanzend nieuwe limousi ne in de hogere klasse en een klein tweedehandsje. De eerste kost zomaar tweeduizend euro per maand tegen een paar honderd euro voor dat klei ne karretje dat ooit van 'een oud vrouwtje' was. Een auto is een kostbare liefhebberij, foto ed dewaerheut "Een paar honderd euro? Dat kost mijn autootje me echt niet", zullen sommi gen zeggen, maar dan kij ken ze waarschijnlijk alleen naar de maandelijkse kos ten en vergeten de afschrij ving. "Afschrijven is voor bedrijven, daar doe ik niet aan!" Dat is dus een mis vatting, want elke auto wordt maandelijks minder waard en het is juist die waardevermindering die de kosten het meest beïn vloedt. Dus roepen de ANWB, de Consumentenbond, het Nibud en de overheid in koor: als je de kosten van het dagelijks leven wil te rugdringen, begin dan met de auto. Kies bij de aan schaf voor een zuinige auto - het energielabel helpt bij die keuze - let op de af- schrijvings- en onder houdskosten, doe aan het 'nieuwe rijden' en pak va ker de fiets. In Het Slimme bespaar- boek van het Nibud en de Consumentenbond staan daarvoor handige informa tie en tips. Anno 2010 blijkt de werk vloer nog altijd een broei nest voor relaties te zijn. Ruim tweederde van de singles begint wel eens een verhouding met een colle ga. Gevoelens van verliefd heid beperken zich daarbij niet alleen tot de beschik bare vrijgezellen, want twee op de vijf keer valt het oog op een collega die ge trouwd is of een relatie heeft. Én ze worden ook steeds vrijer, want het aan tal collega's dat seks heeft onder werktijd is binnen vier jaar is gestegen van 6 naar 11 procent. Dat alles blijkt uit onderzoek van Online Magazine Singles- site.nl. De eerste kriebels van verliefdheid ontstaan meestal tijdens het regu liere werk. Bijna de helft zegt verliefd te zijn gewor den door veelvuldig met elkaar samen te werken. Beduidend minder relaties ontstaan er tijdens het overwerken, bedrijfsbor- rels bedrijfsuitjes en tij dens een bezoek aan een congres. Een groot deel van de ontstane relaties op de werkvloer is overigens geen lang leven bescho ren; een op de drie duurt nog geen half jaar. Toch zou ruim eenderde van al le ondervraagden graag opnieuw een relatie met een collega aangaan. Een kwart vindt zelfs dat zo'n verhouding een positief ef fect heeft op de werkpres taties. Op de vraag of werk gevers relaties tussen col lega's mogen verbieden met het oog op eventuele negatieve gevolgen voor de werksfeer antwoordde 24 procent met een vol mondig ja.

Krantenbank Zeeland

de Faam | 2010 | | pagina 60