RUNDERBIEFSTUK teKILO
2,99
SCHOUDERKARBONADE wu> 2.49
SCHNITSELS ALLE SOORTEN '/zKILO
229
Werkvloer is nog altijd
broeinest voor relaties
mnSsAQ
\lers
MAGERE RUNDERLAPPEN 1KIL0 3."
STAP NU OVER EN
SURF 2 MAANDEN
GRATIS!
ZeelandNet
rr=iy/331!Tgm De FaamALTIJD ACTUEEL: DEWEEKKRANT.NLwoensdag28apm2010-Pagina60
'Burger betaalt dubbel voor afval'
BREDA I MADE I GOES I WAALWIJK I SCHIJNDEL I ROOSENDAAL I OOSTERHOUT
FAST4WARD
INTERNETVAN
ZEELANDNET
tot 80 Mb/s
Ervaar het zelf op www.zeelandnet.nl/fast4ward
of bel 0113 - 377 770 voor meer informatie.
Abonnementen vanaf €14,95 (2Mb/s)
Besparen
volgens
het boekje
IEER INFO: MAROS.HL
De Raad Nederlandse Detailhandel (RND)
wil dat gemeenten de Verpakkingenbelas
ting teruggeven aan de burgers. Jaarlijks ha
len gemeenten 115 miljoen euro op uit het
Afvalfonds. Dit wordt betaald uit de Verpak
kingenbelasting die in de prijzen van alle
producten is doorberekend. De RND vindt
het onacceptabel dat burgers deze extra in
komsten niet terugzien in een lagere afval
stoffenheffing. "Het leeuwendeel van de in
komsten uit het Afvalfonds is een extra in
komst voor de gemeenten. In de meeste ge
meenten betaalt de burger daardoor dub
bel voor de inzameling van afval."
www.maros.nl
Reclames geldig t/m zaterdag I GROOTHANDELSKORTING 1.50 bij afname van 3kg per vers vleessoort excl. reclames I Prijs- en tekstfouten voorbehouden
Er is door het Nibud in
samenwerking met de
Consumentenbond een
'bespaarboek' ontwik
keld. Daarin staan tips
over hoe men kan bespa
ren, ook op de autokos
ten. Bijvoorbeeld hoe dat
kan met het Nieuwe Rij
den. Nibud: telefoon
0800 - 2212121 (gratis) of
via www.nibud.nl/win-
kel
De auto is zonder twijfel
een zeer veel besproken
object. Of het nu gaat om
het gebruik, het verbruik,
zijn schoonheid, de belas
ting, de kilometerheffing,
zijn bijdrage aan de milieu
vervuiling; noem maar op,
vrijwel iedereen heeft er
wel een mening over.
Voor sommigen is de auto
slechts een vervoermiddel,
een hulpmiddel om van A
naai- B te gaan, voor ande
ren is het een waar status
symbool. Vast staat dat de
manier waarop je je auto
ziet, ook bepaalt wat hij je
kost. Er zit een gapend gaat
tussen de kosten van een
glanzend nieuwe limousi
ne in de hogere klasse en
een klein tweedehandsje.
De eerste kost zomaar
tweeduizend euro per
maand tegen een paar
honderd euro voor dat klei
ne karretje dat ooit van
'een oud vrouwtje' was.
Een auto is een kostbare liefhebberij, foto ed dewaerheut
"Een paar honderd euro?
Dat kost mijn autootje me
echt niet", zullen sommi
gen zeggen, maar dan kij
ken ze waarschijnlijk alleen
naar de maandelijkse kos
ten en vergeten de afschrij
ving. "Afschrijven is voor
bedrijven, daar doe ik niet
aan!" Dat is dus een mis
vatting, want elke auto
wordt maandelijks minder
waard en het is juist die
waardevermindering die
de kosten het meest beïn
vloedt.
Dus roepen de ANWB, de
Consumentenbond, het
Nibud en de overheid in
koor: als je de kosten van
het dagelijks leven wil te
rugdringen, begin dan met
de auto. Kies bij de aan
schaf voor een zuinige auto
- het energielabel helpt bij
die keuze - let op de af-
schrijvings- en onder
houdskosten, doe aan het
'nieuwe rijden' en pak va
ker de fiets.
In Het Slimme bespaar-
boek van het Nibud en de
Consumentenbond staan
daarvoor handige informa
tie en tips.
Anno 2010 blijkt de werk
vloer nog altijd een broei
nest voor relaties te zijn.
Ruim tweederde van de
singles begint wel eens een
verhouding met een colle
ga. Gevoelens van verliefd
heid beperken zich daarbij
niet alleen tot de beschik
bare vrijgezellen, want
twee op de vijf keer valt het
oog op een collega die ge
trouwd is of een relatie
heeft. Én ze worden ook
steeds vrijer, want het aan
tal collega's dat seks heeft
onder werktijd is binnen
vier jaar is gestegen van 6
naar 11 procent. Dat alles
blijkt uit onderzoek van
Online Magazine Singles-
site.nl. De eerste kriebels
van verliefdheid ontstaan
meestal tijdens het regu
liere werk. Bijna de helft
zegt verliefd te zijn gewor
den door veelvuldig met
elkaar samen te werken.
Beduidend minder relaties
ontstaan er tijdens het
overwerken, bedrijfsbor-
rels bedrijfsuitjes en tij
dens een bezoek aan een
congres. Een groot deel
van de ontstane relaties op
de werkvloer is overigens
geen lang leven bescho
ren; een op de drie duurt
nog geen half jaar. Toch
zou ruim eenderde van al
le ondervraagden graag
opnieuw een relatie met
een collega aangaan. Een
kwart vindt zelfs dat zo'n
verhouding een positief ef
fect heeft op de werkpres
taties. Op de vraag of werk
gevers relaties tussen col
lega's mogen verbieden
met het oog op eventuele
negatieve gevolgen voor
de werksfeer antwoordde
24 procent met een vol
mondig ja.