Goede sfeer bij aflevering elf BEDRIJF VW's aan de Animatie Compagnie Nieuw gezicht achter balie Toyota De Jonge vWjvüTO Verrassend nieuw design www.zeeuwsautojournaal.nl Het team van Toyota De Jonge in Vlissingen is versterkt met een nieuwe kracht. Klanten aan de Vlissingse Industrieweg 23 worden sinds begin februari welkom geheten door IMicolette Wouters, de nieuwe hostess van het bedrijf. Met het nieuwe vakantieseizoen voor de boeg heeft de Animatie Compagnie maar liefst elf nieu we Volkswagens afgenomen bij Scheldelease. Woensdag 17 februari 2010 - Pagina 7 Vanuit haar vaste stek achter de re ceptiebalie schetst Nicolette de situ atie zoals die nu is in het bedrijf: „Tot mijn komst werd de receptie van Toyota De Jonge hoofdzakelijk bemand door Piet Bouwense.de re ceptionist. Doordat we steeds meer showroom bezoekers en werkplaats doorgangen in ons bedrijf krijgen, was het noodzakelijk om een extra kracht achter de balie te hebben. Nu ik hier ben kan Piet zich volledig concentreren op zijn verantwoorde lijkheden als receptionist, terwijl ik alle aandacht heb voor de vragen van klanten in de zaak." De 19-jarige Nicolette Wouters komt nu drie dagen per week vanuit haar woonplaats naar Vlissingen. Een paar van haar vrienden werken in de Zeeuwse automotive-sector. „Sinds een klein half jaar werkte ik hier al op zaterdag." Sinds 1 februari ben ik hier nu ook op woensdag en vrijdag. Ik zorg er voor dat klanten bij binnenkomst aangesproken worden, eventueel een bakje koffie krijgen, en bij de juiste persoon in ons bedrijf terecht ko men. vanuit de optiek van de Animatie Campagnie. Bram Minnes: „Alle lo caties waar onze teams werken wor den meerdere keren per jaar be zocht. Met de beheerders stellen we het animatieplan op, waarna onze teams zorgen voor de professionele uitvoering daarvan. Al onze animato ren hebben een volwaardige oplei ding in de recreatiesector achter de rug en we laten niets aan het toeval over. Goede sfeer laat zich door onze teams perfect organiseren." Bedrijfseconomie De animatieteams zijn in het vakan tieseizoen vast gevestigd op de loca tie waar ze werken. De vaste mede werkers daarentegen werken mobiel. Gedurende het seizoen worden alle animatieteams regelmatig bezocht voor evaluatie en eventueel bijstel ling van activiteiten. „En daarmee zijn onze mensen echte kilometer vreters," verklaart Bram Minnes de hele ris nieuwe auto's voor de deur. „Alle auto's in ons bedrijf zijn Volks wagens en komen bij de Volkswa gendealer Auto Poppe vandaan. Al deze nieuwe auto's komen nu bij Scheldelease vandaan, de leasetak van Auto Poppe. Dit is een bewuste keuze. Sowieso zijn we al jaren meer dan tevreden over het merk Volks wagen en over onze samenwerking met de mensen van Auto Poppe. Maar ook bedrijfsmatig is het leasen van deze auto's de best mogelijke keuze. Het volledige financiële en servicetechnische plaatje zoals Jan van As, Manager Fleetsales van Auto Poppe en als zodanig ook actief bij Schelde Autolease, ons aanbood, biedt ons de grootste zekerheid voor het minste geld." Met een hele rij knalgele-auto's voor de deur bij Auto Poppe was dat let terlijk een opzienbarende gebeurte nis. Deze tientallen meters lange rij werd gevormd door achtereenvol gens twee Polo's, de auto van het jaar, zeven Foxen, twee Caddy's en een Transporter. De Animatie Compagnie is een grote speler op de markt van vermaak op campings en bungalowparken. Het in Middelburg gevestigde familiebe drijf opereert uiteraard in Nederland, België en Luxemburg, maar is ook in Frankrijk en Duitsland actief. Goede sfeer De Animatie Compagnie is in handen van de familie Minnes. Tien jaar ge leden stond vader Sip Minnes aan de wieg van het bedrijf. Als vertegen woordiger van de volgende generatie in de familie schetst Bram Minnes het doen en laten van de Animatie Compagnie. „Onze slogan is 'Goede sfeer laat zich organiseren'. Onze website heet dan ook www.goede- sfeer.nl Vanuit ons Middelburgse bedrijf organiseren wij op professio nele wijze een goede sfeer op cam pings en bungalowparken. Momen teel zijn we actief op zo'n 160 bedrij ven." Via Sip Minnes heeft de Anima tie Compagnie zijn wortels in Zee land. „Zo'n twintig jaar geleden is mijn vader begonnen als directeur van Recreatiewerk Zeeland. Na tien jaar is dit omgevormd naar de huidi ge Ainmatie Compagnie. Ondertus sen zijn we een kerngezond familie bedrijf met 15 man vast personeel en in het seizoen maar liefst 750 tij delijke werknemers in dienst." Professioneel Waar de toeristenindustrie tot de grootste industrietak wereldwijd ge worden is, is vakantievermaak ook geprofessionaliseerd. In ieder geval (Van rechts naar Links) Met een fraaie fles champagne draagt Jan van As de hele vloot nieuwe Volkswagens over aan Sien, Bram en Sip Minnes. fortabele interieur ontbrak echter één klein dingetje: een make-up- spiegeltje. Maar goed, zo lang het niet erger is... De stoelen.zijn erg zacht met daar onder een stevig ondergrond waar door de inzittenden niet wegzakken maar juist heel comfortabel zitten. Er is voldoende plaats voor vijf volwas senen en hun bagage. Het interieur is variabel in te delen en kan een voudig aangepast worden aan de be hoefte van het moment. De inhoud gewerkt. Bij het ontwerp van het dashboard is men niet bepaald over één nacht ijs gegaan. Hier is volop aandacht voor elegantie en comfort. Het bijzondere stuurwiel is onder deel van de algehele sportieve sfeer in het interieur. Aan de vorm van het dashboard, de keuze van de materia len en de kwaliteit van de afwerking is duidelijk te zien hoeveel aandacht er aan het welzijn van de bestuurder en zijn passagiers is besteed. On danks het dus zeer complete com Door Marina Meijers Hij lijkt bijna een beetje futuris tisch, de nieuwe Citroën C3. En dit kom niet in de laatste plaats door de prachtige Zenith voor ruit. Ik had het zelf nog niet eerder gezien bij een auto en het is werkelijk een prachtig staaltje design. De Zenith voorruit heeft een enorm glasoppervlak en loopt ver door in het dak. Het interieur baadt dan ook in het licht en het geeft de auto de uitstraling van een glazen bol, heel apart! Hierdoor biedt de auto, on danks de compacte vorm, een spec taculair zicht rondom. De Citroën C3 die ik mag ophalen bij Van Beek Au tobedrijf in Vlissingen is gespoten in de speciale kleur Bleu Boticelli, zo weet je zeker dat je opvalt. Ook in een andere kleur is de C3 een auto met lef. Een ele gant en rationeel ontwerp, zonder overdreven rondingen en drukke de tails. De moderne en robuuste grille onderstreept het dynamische karak ter van de auto. De verchroomde lijsten aan de onderkant van de zij ruiten zijn subtiele accenten die de auto een chique uitstraling geven. De C3 is relatief hoog en*kort, een trend die eerder ook bij andere mer ken zijn intrede heeft gedaan. Door die verhouding blijft de auto wend baar en gemakkelijk te parkeren. Ook van binnen is de auto mooi af van de bagageruimte bedraagt in de standaardopstelling al 287 liter. De in ongelijke delen neerklapbare ach terbank biedt veel mogelijkheden om de bagageruimte te vergroten. Recht voor de bestuurder is het in strumentenpaneel met daaromheen de schakelaars en bedieningsorga nen direct binnen handbereik. Het instrumentenpaneel met de drie ron de klokken geeft het interieur een sportieve, hightech uitstraling. Via een USB-Box en een aansluiting op het dashboard is de mp3-speler of USB-stick eenvoudig aan te sluiten. De Citroën C3 is verkrijgbaar in drie varianten. De Essentiel is verkrijg baar vanaf 12.990 euro. De Dynami- que met standaard ondermeer air conditioning en cruise control is er vanaf 15.490 euro en de Exclusive waar wij deze dag mee op pad wa ren en die onder andere een lederen stuurwiel, Zenith voorruit en par- keerhulp heeft, kunt u vanaf 19.690 euro bestellen. Voor de zakelijke rij der is er het Ligne Business model met slechts 20% bijtelling en even eens een zeer complete uitrusting. Voor meer informatie over deze nieuwe Citroën kunt u terecht bij Van Beek Autobedrijf in Vlissingen of bij Autobedrijf Van Fraassen in Goes.

Krantenbank Zeeland

de Faam | 2010 | | pagina 31