Baarends Autoschadeteam Goes: „Jammer dat ons werk onzichtbaar is" Geslaagde receptie Zeeland op Niveau Grande Festa bij Auto Mondo IN BEDRIJF aarenas*goes www.zeeuwsautojournaal.nl In dit artikel volg ik een klant die door de winterse omstan digheid van de laatste weken schade heeft gereden en via de merkendealer bij Baarends Au toschadeteam Goes zijn auto heeft laten repareren. Het was weer een drukte van belang in de grote showrooms van Zwartepoorte, Auto Ventu ra en Auto Accell, vrijdagavond 8 januari. Vorig weekend was het groot feest (Grande Festa) bij Auto Mondo, want de verhuizing naar de Amundsenweg was een feit. Woensdag 20 januari 2010 - Pagina 11 "Het was in een mum van tijd ge beurd!" Aan het woord is de eige naar van een nieuwe Mercedes E Klasse. "Hij gleed gewoon rechtuit en ik raakte een geparkeerde auto. De eigenaresse hoorde de klap en stond vrijwel meteen buiten. Dankzij het schademapje dat standaard in het dashboardkastje van iedere Mer cedes ligt, heb ik het schadeformu lier samen met mevrouw ingevuld en tevens een situatietekening ge maakt. Dat de schade aan mijn auto aanzienlijk was, kon ik zo wel zien: de linkerzijde was flink geraakt. Ge lukkig kon ik zonder hulp naar mijn dealer rijden, in dit geval Automo bielbedrijf Van Oeveren-Vervaet in Goes. Aan de balie werd ik keurig geholpen door receptionist Menno Jansens. Nadat hij de schade had bekeken, reed hij met me mee naar Baarends Autoschadeteam aan de Scottweg in Goes. Een buitengewoon vriendelijke dame op de receptie van het moder ne pand zorgde ervoor dat de laatste schrik uit mijn benen verdween, want ik voelde me meteen op mijn gemak bij deze intake. Terwijl ik on der het genot van een kopje koffie alle gegevens met haar uitwisselde, werd in de tussentijd mijn Mercedes eerst grondig gewassen en vervol gens de expertiseruimte binnengere den. Vervolgens werden er verschil lende foto's van de schade geno men. Inmiddels kreeg ik de mededeling dat er een leenauto voor me klaar stond en wie schetste mijn verba zing toen ik zag dat het ook een Mercedes betrof! Na ruim een week werd ik door Menno Jansens gebeld dat de auto klaar was. Toen ik in werkplaats.arri- veerde, stond daar weer een nieuwe E 350 CGI! Ik werd keurig op de hoogte gebracht wat er allemaal ver vangen en hersteld was. Bovendien kreeg ik het Mercedes-Benz merkga- rantiecertificaat, waarin staat dat ik garantie krijg voor een periode van vier jaar die betrekking heeft op de schade. Ik ben uitermate tevreden over zowel de service van Van Oeve ren-Vervaet als die van Baarends Autoschadeteam!" Alle merken, alle verzekeringen Dat die klant tevreden was over het resultaat, spreekt uit het voorgaan de, maar hoe gaat zo'n schadeher- stel nu in zijn werk? Daartoe heb ik een gesprek met bedrijfsleider Peter Sinke van Baarends Autoschade team. "We zijn een gerenommeerd schadebedrijf dat lang voor de oor log is opgericht. Inmiddels hebben we 12 vestigingen in Zuid-West Ne derland die zijn aangesloten bij het Autoschadeteam. We zijn experts in alle reparatietechnieken, van com pleet tot deelherstel, uitdeuken zon der spuiten, bumperherstel, spot en deelreparaties. We zijn gecertifi ceerd en erkend schadereparateur voor Audi, Mercedes, Opel, Peugeot, Renault, Volvo en Volkswagen. De fabrieken van deze merken stellen hoge eisen aan het schadeherstel en na de reparatie wordt er dan ook een merkgarantie afgegeven. Voordat de auto weer teruggaat naar de klant, wordt hij compleet uitgelezen, zodat we zeker weten dat alle functies met betrekking tot bijvoorbeeld de pas sieve veiligheid 100% in orde zijn. We doen zaken voor alle verzeke ringsmaatschappijen, maar we vra gen de klant eerst of hij de keus maakt voor zijn verzekering of dat de schade voor eigen rekening is. We maken voor hem of haar een calcu latie, zodat de keus helder is. Kiest de klant voor de verzekeringsmaat schappij, informeren we hem of haar uiteraard of de reparatie ten koste gaat van de no-claim of niet." De Atego oplegger Peter wordt even weggeroepen en ik geniet in de tussentijd van de snel heid waarmee de chauffeur van de Mercedes Atego oplegger van Baar ends Autoschadeteam twee grote bestelwagens aan het laden is. Ik herinner me van vorig jaar zomer dat de nieuwe oplegger geschikt is voor 8600 kilogram, dat zijn drie personenwagens of twee bestelwa gens. Met deze mooie combinatie worden de gerepareerde auto's op gehaald en ook weer thuis bezorgd, ook indien de klant bijvoorbeeld geen tijd heeft. Onderscheidend Inmiddels is Peter weer terug op zijn commandopost met uitzicht op de Door Rob Strating werkplaats: "We melden dus de schade bij de verzekeringmaatschap pij en gaan de auto vervolgens in plannen. We bestellen alle onderde len altijd bij de merkendealer en die worden een dag voor de aanvang van de reparatie bij ons afgeleverd. Zoals je van de klant hoorde, maakt de Mercedes leenauto deel uit van het uit 45 auto's bestaande wagen park met een ongekende verscheide nheid, van cabriolets tot en met be stelwagens. De demontage van elke schadeauto gaat conform de eisen van de fabriek. De auto wordt bij ons door dezelfde monteur gedemon teerd en weer gemonteerd en moet verschillende tussentijdse controles doorstaan en worden er foto's ge maakt van het reparatieproces. Voor de aflevering wordt hij gepoetst en gestofzuigd en nog een keer uitgele zen, zodat we er zeker van zijn, dat bijvoorbeeld alle elektronica weer functioneert. Tot slot krijgt elke klant een maand na dato een brief van ons waarin we informeren of er eventueel klachten zijn over de repa ratie, de nota en de verzekering. Bo vendien wordt de auto nog een keer gratis gewassen. Onze wasstraat wordt medio maart compleet ver nieuwd en bezit dan een polish-fi nishing. We zijn dan ook erg ingeno men met ons slogan: 'Jammer dat ons werk onzichtbaar is...' "Op al deze manieren proberen we ons positief te onderscheiden van onze conculega's!" "Wat was het weer gezellig!" "Heel veel mensen gezien!" "Schitterend en goed doel!" "Leuke muziek!" "In mei de haringparty, in januari de nieuwjaarsreceptie bij Zwartepoor te..!" Een greep uit de reacties van gasten op de 6e nieuwjaarsreceptie van Zee land op Niveau. "Dit jaar hebben we 20 euro per persoon gerekend en dat voor de Land Rover Defender voor de Stichting Sawasdee." Aan het woord is llona Hos, de P.R. vrouw van Autobedrijf Zwartepoorte. "We hebben hem die avond aan Hector Loontjens, de initiatiefnemer van de stichting overhandigd. Makelaar Dian Clarijs won met haar kaartje een reis voor 2 personen naar Cambodja!" Foto: www.limitfotografie.nl "Alle Italiaanse merken zijn weer ver enigd en we hebben weer de ruim te!" Aan het woord is vestigingsdi recteur Danmar Dees van Auto Mon do in Goes. "In de afgelopen weken hebben we hard gewerkt en zijn we verhuisd naar de Amundsenweg. We hebben, nadat we het pand van Auto Dagevos hebben verlaten, inge woond bij Volvo. Het was een tijdelij ke oplossing, maar we zijn nu ont zettend blij met het nieuwe gebouw. Twee grote showrooms voor Fiat, Lancia, Alfa Romeo en natuurlijk Saab. Vorige week vrijdag en zater dag hadden we ter gelegenheid van de officiële opening groot feest. Het was dan ook erg druk en we hebben heel wat auto's verkocht. Iedere ko per van een Fiat, Lancia of Alfa Ro meo kreeg van ons een Nespresso koffiezetmachine." Een dame als verkoopadviseur Roelien de Korne loopt al weer een half jaar rond in de showroom bij Auto Mondo en ze is de enige vrou welijke verkoopadviseur van de Mer- kendealers Midden-Zeeland. dere vier dagen is ze actief om één van de mooie Italiaanse merken aan de man of vrouw te brengen. Roelien volgt twee dagen in de week Ik fotografeerde haar voor u in de een commerciële opleiding en de an- nieuwe Fiat 500 Cabrio! riiveai

Krantenbank Zeeland

de Faam | 2010 | | pagina 35