HSTINGL
NIEUW.
www.zeeuwsautojournaal.nl Woensdag 26 augustus 2009 - Pagina 3
Binnen twintig seconden is de
Coupé een Cabriolet dankzij het
ingenieuze spel van de elektro
motoren. Peugeot vond het
systeem al in 1936 uit. De nieu
we CC verrast in velerlei op
zichten.
SOS CC
ERVAAR HET ULTIEME CABRIOLETGEVOEL EN
KOM LANGS VOOR EEN PROEFRIT!
zno no
EU MA CHÉRIE"
Peugeot gaat mee in de vaart der
volkeren en noemt zijn cabriolet al
lang niet meer décrouvrable of-déca-
potable. De nieuwe 308 CC aan
schouwde het levenslicht in Genève
in maart dit jaar. Hij vormde samen
met zijn grote broer, de 3008, het
sprankelend middelpunt op de
mooie stand. Tijdens de introductie
kronkelden er verscheidene mooie
dames over zijn bevallige motorkap,
waardoor ik de auto niet goed kon
bekijken. De receptionistes Mariëlla
en Nelleke van PTA Goes zijn niet
minder mooi, maar zitten gewoon in
de CC en het plaatje is compleet.
Hij groeide ten opzichte van zijn
voorganger in de lengte 4 cm en in
de breedte 6 cm en daarmee wordt
het een forse auto, temeer daar hij
12 cm langer is dan zijn gesloten
broer. Als zijn kap opgevouwen is,
NCAP sterren, overal airbags en een
rolbeugel die in milliseconden de
passagiers beschermt bij een koprol.
Doordat hij zo lang is, komt zijn ge
strekte vorm goed tot zijn recht. De
voorruit ligt heel vlak, maar beïn
vloedt het cabriogevoel nauwelijks.
Hij is heerlijk open en ik geniet op
die mooie zomerdag met volle teu
gen. Als Mariëlla hem terug naar de
showroom rijdt, raak ik onder de in
druk van de prachtige LED achter-
DOOR ROB STRATING
lichten en de sportieve diffusor on
der de bumper.
Solide en chique
Ik laat me door het lichtgrijze leer
van de schitterende kuipstoelen ver
wennen, het stuur is lekker dik en de
bak schakelt als in Franse knoflook-
boter. Kap open, ramen naar bene
den en de wind door mijn haren. Ik
geniet als een kind met een nieuw
speeltje. Wil je niet zoveel wind, dan
ij het een kwestie van ruiten om
hoog en een windscherm monteren.
Slechts de haren op mijn kruin be
wegen nog. De spoorwegovergang
bij Kloetinge ligt het slechtst van Ne
derland, dus dat is een mooie test
case: geslaagd, de 308 CC is 10 pro
cent stijver dan zijn voorganger en t
tordeert absoluut niet. De 1.6 turbo
benzinemotor levert een stoeterij van
150 paarden, ruim voldoende!
Adieu ma chérie!
blijft er van de 405 liter kofferruimte
nog 225 liter over en dat is zeker re
spectabel.
Peugeot heeft er alles aan gedaan
om de passieve veiligheid te vergro
ten en het resultaat mag er zijn: 5
AIRWAVE
Niets is zo veranderlijk als het Nederlandse weer. Maar met de nieuwe Peugeot 308 CC blijft u onder
alle omstandigheden genieten van het gevoel van vrijheid dat een cabriolet u biedt. Mede dankzij het
unieke airwave systeem, dat vanuit de hoofdsteunen heerlijke warme lucht in uw nek blaast. Zodat u
in elk seizoen, zo vaak mogelijk, open kunt rijden. Oveh open rijden gesproken; met een druk op de
knop tovert u de 308 CC in slechts 20 seconden om van een coupe naar cabriolet.
Nieuw
GENIETEN VAN ELK SEIZOEN.
PEUGEOT
PTA GOES Pearyweg I I Tel.: (01 13) 22 06 20. PTA ROOSENDAAL Vlierwerf 6 Tel.: (0165) 52 66 66.
PTA VLISSINGEN Pres. Rooseveltlaan 768 Tel.: (OI 18) 42 04 20. PTA ZEVENBERGEN Oranjelaan 20-22 Tel.: (0168) 35 33 60
PTA MIDDELHARNIS Kastanjelaan 41-43 Tel.: (0187) 48 30 94. www.pta.peugeot.nl
Gem verbr. (afh. van type motor) I/I00km 6.9-8.I; km/I: 14.5-12.3; C02: 159-192 gr/km.
De Peugeot 308 CC is er vanaf 31.900,-. In genoemde consumentenadviesprijs is de bonus-malusregeling op basis van het energielabel verwerkt. Wijzigingen voorbehouden.
Energielabel
*Sr
9