HSTINGL NIEUW. www.zeeuwsautojournaal.nl Woensdag 26 augustus 2009 - Pagina 3 Binnen twintig seconden is de Coupé een Cabriolet dankzij het ingenieuze spel van de elektro motoren. Peugeot vond het systeem al in 1936 uit. De nieu we CC verrast in velerlei op zichten. SOS CC ERVAAR HET ULTIEME CABRIOLETGEVOEL EN KOM LANGS VOOR EEN PROEFRIT! zno no EU MA CHÉRIE" Peugeot gaat mee in de vaart der volkeren en noemt zijn cabriolet al lang niet meer décrouvrable of-déca- potable. De nieuwe 308 CC aan schouwde het levenslicht in Genève in maart dit jaar. Hij vormde samen met zijn grote broer, de 3008, het sprankelend middelpunt op de mooie stand. Tijdens de introductie kronkelden er verscheidene mooie dames over zijn bevallige motorkap, waardoor ik de auto niet goed kon bekijken. De receptionistes Mariëlla en Nelleke van PTA Goes zijn niet minder mooi, maar zitten gewoon in de CC en het plaatje is compleet. Hij groeide ten opzichte van zijn voorganger in de lengte 4 cm en in de breedte 6 cm en daarmee wordt het een forse auto, temeer daar hij 12 cm langer is dan zijn gesloten broer. Als zijn kap opgevouwen is, NCAP sterren, overal airbags en een rolbeugel die in milliseconden de passagiers beschermt bij een koprol. Doordat hij zo lang is, komt zijn ge strekte vorm goed tot zijn recht. De voorruit ligt heel vlak, maar beïn vloedt het cabriogevoel nauwelijks. Hij is heerlijk open en ik geniet op die mooie zomerdag met volle teu gen. Als Mariëlla hem terug naar de showroom rijdt, raak ik onder de in druk van de prachtige LED achter- DOOR ROB STRATING lichten en de sportieve diffusor on der de bumper. Solide en chique Ik laat me door het lichtgrijze leer van de schitterende kuipstoelen ver wennen, het stuur is lekker dik en de bak schakelt als in Franse knoflook- boter. Kap open, ramen naar bene den en de wind door mijn haren. Ik geniet als een kind met een nieuw speeltje. Wil je niet zoveel wind, dan ij het een kwestie van ruiten om hoog en een windscherm monteren. Slechts de haren op mijn kruin be wegen nog. De spoorwegovergang bij Kloetinge ligt het slechtst van Ne derland, dus dat is een mooie test case: geslaagd, de 308 CC is 10 pro cent stijver dan zijn voorganger en t tordeert absoluut niet. De 1.6 turbo benzinemotor levert een stoeterij van 150 paarden, ruim voldoende! Adieu ma chérie! blijft er van de 405 liter kofferruimte nog 225 liter over en dat is zeker re spectabel. Peugeot heeft er alles aan gedaan om de passieve veiligheid te vergro ten en het resultaat mag er zijn: 5 AIRWAVE Niets is zo veranderlijk als het Nederlandse weer. Maar met de nieuwe Peugeot 308 CC blijft u onder alle omstandigheden genieten van het gevoel van vrijheid dat een cabriolet u biedt. Mede dankzij het unieke airwave systeem, dat vanuit de hoofdsteunen heerlijke warme lucht in uw nek blaast. Zodat u in elk seizoen, zo vaak mogelijk, open kunt rijden. Oveh open rijden gesproken; met een druk op de knop tovert u de 308 CC in slechts 20 seconden om van een coupe naar cabriolet. Nieuw GENIETEN VAN ELK SEIZOEN. PEUGEOT PTA GOES Pearyweg I I Tel.: (01 13) 22 06 20. PTA ROOSENDAAL Vlierwerf 6 Tel.: (0165) 52 66 66. PTA VLISSINGEN Pres. Rooseveltlaan 768 Tel.: (OI 18) 42 04 20. PTA ZEVENBERGEN Oranjelaan 20-22 Tel.: (0168) 35 33 60 PTA MIDDELHARNIS Kastanjelaan 41-43 Tel.: (0187) 48 30 94. www.pta.peugeot.nl Gem verbr. (afh. van type motor) I/I00km 6.9-8.I; km/I: 14.5-12.3; C02: 159-192 gr/km. De Peugeot 308 CC is er vanaf 31.900,-. In genoemde consumentenadviesprijs is de bonus-malusregeling op basis van het energielabel verwerkt. Wijzigingen voorbehouden. Energielabel *Sr 9

Krantenbank Zeeland

de Faam | 2009 | | pagina 20