Klein maar volwassen Nieuwe VW Polo II» Renault Mégane Estate: ruimte en dynamiek IN BEDRIJF vWJXUTO www.zeeuwsautojournaal.nl Van de creditcrisis is vandaag, 16 juli 2009 bij Auto Poppe in Vlissingen niets te merken! VW-SUPERSLOOPPREMIE: Renault en TomTom Strak en vernieuwend. De vloeiende en krachtige lijnen van de Renault Mégane Estate stralen een energie uit die het sportieve karakter al verra den. Deze auto laat zien dat de sign, sportiviteit en comfort prima samen gaan. Woensdag 29 juli 2009 - Pagina 7 Nieuwe Skoda Skoda breidt het gamma uit met een SUV, de Yeti. Inmiddels heeft de me dia kennisgemaakt met de nieuwko mer, die vanaf oktober in ons land leverbaar is. Ruimte, flexibiliteit, veilig en zuinig zijn enkele karaktereigenschappen van de Yeti. De bodemvrijheid be draagt achttien centimeter en in combinatie met de vierde generatie Haldex-koppeling zorgt dat voor uit stekende rijkwaliteiten op de weg en in het terrein. De Yeti's met vierwiel- aandrijving zijn te voorzien van een offroad-knop. Daarmee kan het on derstel worden ingesteld op ruiger terrein. Een voorziening die onder die knop schuil gaat, is Downhill-as sistant. Het zorgt onder andere voor een door de techniek gedirigeerde afdaling. Ook ASR wordt er mee aangepast om meer slip toe te staan van de wielen. De Yeti is behalve met vierwiel- ook leverbaar met tweewiel aandrijving. De 1.2 liter ba sismotor (105 pk) is er alleen met voorwielaandrijving en leverbaar met de zeventraps DSG-automaat. De 1.8 TSI (160 pk) heeft standaard vier- wielaandrijving. Skoda levert de Yeti met een keuze uit drie versies van de 2.0 commonrail TDI-dieselmotor: 110 pk, 140 pk en 170 pk. De twee laatstgenoemde zijn er al leen met aandrijving op vier wielen. De Yeti is met een lengte van 4,22 meter een behoorlijk forse auto. De Jeep-achtige Skoda oogt vriendelijk en is 1,79 meter breed en 1,69 me ter hoog. Het model staat op het on derstel van de Octavia en wordt ge bouwd in de fabriek in Kvasiny waar ook de Superb zijn vorm krijgt. Het interieur biedt veel ruimte en dat komt mede door de Varioflex-achter- bank. Die kennen we van de Room- ster en bestaat uit drie stoelen, die in de lengterichting verschuifbaar zijn. Het maakt de beenruimte aan trekkelijker of de bagageruimte wordt vergroot. De inhoud van de kofferbak kan daardoor variëren van 322 tot 1.760 liter. Veiligheid is een belangrijk item geweest bij de ont wikkeling van de nieuwe Skoda. Af hankelijk van de uitvoering is de Yeti leverbaar met een knieairbag voor de bestuurder en zijairbags achterin. Het aantal airbags kan daarmee groeien naar negen. Het model kan voorzien worden van een panora misch zonnedak en een parkeeras- sistent. Met dat laatste is parkeren een eitje. Een kwestie van positie in nemen voor een parkeervak van mi nimaal vijf meter en de Yeti gaat ge hoorzaam het parkeervak in en de bestuurder hoeft alleen de snelheid te reguleren. Prijzen heeft Skoda nog niet bekend gemaakt maar de impor teur hoopt dat de prijs onder de twintig mille blijft. Yeti Het is een stralende zomerdag, met super strandweer en toch hebben vestigingsmanager Jan Jaap Hiet- kamp en zijn 4 man sterke verkoop team hun handen vol aan de grote belangstelling voor de nieuwe VW Polo. Vandaag is de introductie van de geheel vernieuwde, kleinste telg van de Volkswagenfamilie. Klein, maar volwassen, met afmetingen, die overeenkomen met de Golf III, lekker ruim dus. Ik kon er met mijn lengte van 1.86 royaal in zitten. Uitgerust met de modernste tech niek: nog beter, nog schoner, nog zuiniger en met een nog betere weg- ligging. De superschone motoren zorgen voor een lage bijtelling voor de zakelijke markt. De belangstellenden laten het niet al leen bij rondkijken; er worden ook zaken gedaan. Prijsinformatie: De Polo 1.2 Easyline, het 3 cyl. instap model, kost vanaf: 13.290 euro. De behoorlijk compleet uitgeruste Polo ConfoiHine met 1.4 16 kleps motor met 85 PK kost vanaf: 15.950,- Van eenvoudige tot complete uitrus ting zijn er 4 mogelijkheden: Easy line, Trendline, Confortline en High- line. Volgend jaar wordt de Poloreeks weer uitgebreid met: de Polo Blu- emotion, deze wordt BPM vrij; de Polo GTI, voor de sportieve rijders en de CrossPolo, voor de individu alistische klanten. Als u nu een Polo koopt, ontvangt u van Volkswagen, inclusief de 1000,- slooppremie van de overheid, 2500 euro_Volkswagenslooppremie. de auto in moeilijke omstandigheden is verbeterd door het elektronisch stabiliteitsprogramma (ESP) en de onderstuurcontrole (CSV), met name op glad wegdek, 's Nachts zorgen de bi-Xenonkoplampen voor meer (diepte)zicht en een bredere licht bundel. De Mégane Estate kan uitgerust worden met een nieuw navigatiesys teem dat is ontwikkeld door Renault en TomTom en maakt ingebouwde navigatie toegankelijk. Dit nieuwe navigatiesysteem is gemakkelijk te gebruiken en te updaten en waar schuwt voor gevaarlijke situaties en snelheidsbeperkingen. Het systeem is keurig in het dashboard geïnte greerd, daarom zijn snoeren en zuig nap verleden tijd. De Renault Mégane Estate is ver krijgbaar in vier verschillende uitvoe ringen: Authentique, Expression, Dy- namique en Privilege. De prijzen be ginnen bij 18.900 euro voor de Au thentique 1.6. Meer informatie over de Renault Mé gane Estate bij Autocentrum Wal cheren in Vlissingen of Autocentrum Goes. met zijn ruime interieur en de vele opbergmogelijkheden duidelijk ge richt op het welzijn van zijn passa giers. Bovendien kun je in deze auto ook de nodige bagage meenemen. We zouden er zo mee op vakantie willen. De bagageruimte van de Mé gane heeft een inhoud van 524 dm3 achter de achterbank. Met de achter bank neergeklapt is de maximale ba gageruimte 1600 dm3. De indeelba- re bagageruimte is erg handig. De spullen worden goed op hun plaats gehouden en alles is perfect te orga niseren. Ideaal dus voor een verre reis. Op gebied van veiligheid streeft Re nault al jarenlang perfectie na. In de ze nieuwe Mégane gaat Renault weer een stap verder. Controle over Bij Autocentrum Walcheren in Vliss ingen staat deze prachtige auto voor ons klaar. De Mégane Estate bevat alle laatste technische innovaties van Renault die het gebruiksgemak ver hogen zoals de Renault Card waar mee de auto kan worden geopend en gestart. Zodra we nog maar even op weg zijn, is ons duidelijk dat het hier een hele comfortabele auto be treft. Hij schakelt soepel en trekt snel op. De stevige wegligging en het reactieve en veilige rijgedrag dankt de Renault Megane Estate aan een perfect uitgebalanceerd chassis en bijzon der nauwkeurige besturing. In com binatie met een krachtige benzine motor zorgt dit voor een sensatio nele rijervaring. De Mégane bewijst het: rijden in een Estate is geweldig! Deze wagen is ontworpen om zowel de bestuurder als alle passagiers op timaal comfort te bieden. Voorin zit je heerlijk, doordat de stoelen op verschillende manieren afgesteld kunnen worden. Achterin zitten de passagiers erg comfortabel met veel beenruimte. De Mégane Estate is

Krantenbank Zeeland

de Faam | 2009 | | pagina 19