Sloopregeling maakt inruilen oudere auto's aantrekkelijk ElSr Kennismakingsavond bij Auto Poppe geslaagd Zeeuwse PT Cruiserclub brengt bezoek aan Goes BEDRIJF www.zeeuwsautojournaal.nl Bi] Auto Poppe in Goes stond de donderdagavond 28 mei in het teken van kennismaken met nieuwe en bestaande klanten. Het werd een ongekend suc ces! De Zeeuwse Chrysler PT Crui serclub begon haar Jaarlijkse uitstapje vorige week zaterdag bi] Jan Hop in Goes, de baker mat van de bijzondere auto. Woensdag 3 juni 2009 - Pagina 13 De nationale sloopregeling is nét voor het Pinksterweekend van start gegaan. De ministerraad heeft op 20 mei ingestemd met het plan en ik zal u even bijpraten over die nieuwe wetgeving. De sloopregeling is vori ge week vrijdag 29 mei officieel van start gegaan en u kunt er vanaf dit weekend uw voordeel mee gaan doen. Wat is het? De sloopregeling moet het financieel aantrekkelijker maken om oudere personen of bestelauto's versneld aan te bieden voor sloop en met een premie om te ruilen voor jongere en dus schonere auto's. Moderne auto's zijn minder belastend voor het mi lieu door de lagere uitstoot van schadelijke stoffen. Bijkomend voor deel is dat moderne auto's veiliger zijn dan hun voorgangers. Doelgroep De regeling is gericht op particulie ren zowel als op bedrijven die hun oude personen of bestelauto bij een autobedrijf willen omruilen tegen een jonger model. Voorwaarden Auto's (met een toegestane maxi mum massa (GWV 3500 kg) die in aanmerking komen voor de sloopre geling zijn: Categorie 1personen/bestelauto's met een benzinemotor en van bouw jaar tot en met 1989, een slooppre- mie van 750 euro; Categorie 2: personen/bestelauto's met een benzinemotor en van bouw jaar 1990 tot en met 1995, een slooppremie van 1000 euro; Categorie 3: bestelauto's met een dieselmotor, een bruto voertuigge wicht van minder dan 1800 kg en van bouwjaar tot en met 1999, een slooppremie van 1000 euro; Categorie 4: bestelauto's met een dieselmotor, een bruto voertuigge wicht van meer dan 1800 kg en van bouwjaar tot en met 1999, een slooppremie van 1750 euro; Categorie 5: personenauto's met een dieselmotor en van bouwjaar tot en met 1999, een slooppremie van 1000 euro. Mits omgeruild tegen een nieuwere: Personen/bestelauto met benzine motor vanaf bouwjaar 2001 Personen/bestelauto met dieselmo tor met een gesloten roetfilter (af fa briek). Én mits voldaan aan de volgende voorwaarden: De oude auto is vóór 1 maart 2008 op naam van de laatste eigenaar ge zet en sindsdien is de tenaamstelling niet gewijzigd; De oude auto en ook de jongere au-, to hebben een Nederlands kenteken; De APK van de oude auto is nog mi nimaal 3 maanden geldig op het mo ment van tekenen van de koopover eenkomst; De oude auto heeft geen 'WOK-sta- tus' (wachten op keuren); De oude auto heeft sinds 1 maart 2008 geen deel uitgemaakt van de bedrijfsvoorraad van een autobedrijf. Waarom nu al die maatregelen? Men heeft daadwerkelijk aangetoond dat CO, C02, VOS, NOx en PM10 tussen 1990 en 2008 met vele pro centen zijn teruggebracht door de inspanningen van vooral de autofa brikanten. Geen enkele branche heeft zich zó sterk gemaakt voor het mi lieu als juist de autobranche en wie krijgt elke keer van overheidswege weer de schuld? Juist...! Door Rob Strating "Auto Poppe heeft het dealerschap voortgezet van Autobedrijf van Strien, in dezelfde gebouwen, maar met de filosofie van het bedrijf waar ik al 22 jaar directeur van mag zijn!" Dit zijn woorden uit de mond van Gilles Poppe, de man die de zaak in Walcheren al van zijn vader over nam. "Wij zijn van huis uit een familiebe drijf en onze filosofie is gebaseerd op het omgaan met mensen. We hebben besloten om vanaf 1 mei het dealerschap voor Audi en Volkswa gen ook op de Bevelanden op ons te nemen en daardoor zijn we nu als enige in Nederland regionaal/provin ciaal dealer!" Positieve benaderingswijze Er brandt weer licht en het bruist van de activiteiten in de beide grote pan den aan de Pearyweg in Goes. Het is gezellig druk in de showrooms van Volkswagen en Audi. Oude en nieu we klanten, vrienden, bekenden, be stuurders, vertegenwoordigers van de importeur en vele anderen felici teren Gillis Poppe en zijn vrouw. "Alle neuzen staan bij dit bedrijf de zelfde kant uit", gaat Gillis enthou siast verder. "Bij onze vestigingen in Vlissingen, Goes en Terneuzen wer ken zo'n negentig mensen die alle maal de positieve benaderingswijze hanteren die ons bedrijf zo ken merkt." Telefoniste/receptioniste Dianne Scherp, werkplaatschef Adrie Scheele, service adviseur Martin van der Weele en administrateur Bram Lokers zijn bekende gezichten, maar ook verkoopadviseurs Bas de Vroomen (bedrijfswagens), Edwin van Oosten en Jeroen den Hollander (Volkswagen) zijn door de wol ge verfd. Bij Audi treffen we nieuwe ge zichten aan: Stephen Visser en Ro nald de Klerk. We wensen Auto Poppe veel succes op hun Bevelandse locatie! Toen Chrysler in 2000 de PT Cruiser lanceerde, was het misschien wel de meest spraakmakende auto van het jaar. Hij had onmiddellijk veel vrien den, maar er waren ook heel wat mensen die hem heel lelijk vonden. Bijzonder is hij in ieder geval en dankzij zijn nostalgische uiterlijk én de ontelbare accessoires, leent hij zich uitermate om gepimpt te wor den. Ik heb in ieder geval mijn ogen uitgekeken toen het gezelschap op het parkeerterrein bij Jan Hop bijeen stond. De foto toont de wel heel bij zondere PT die op uitnodiging van voorzitter Theo van de Velde van de Zeeuwse PT Cruiserclub naar Goes was gekomen. De club streek later, na een kop koffie en een heerlijke bolus, neer bij het Zwaakse Weel, waar de hele dag fietsers en wande laars de bijzondere retro-auto's kon den bewonderen. Als ik op de site van de landelijke club kijk, zie ik staan: "Have you hugged your PT Cruiser today?" Nou dat doen de ei genaren allemaal en elke dag, zeker weten!

Krantenbank Zeeland

de Faam | 2009 | | pagina 31