auto'smotoren Kwart miljoen Feestjes Think City op komst 000 Showroom Van grote patsers tot kleine mini's Martijn Krabbé in Toyota Hyundai: drie jaar gratis onderhoud Dakar op Kijkduin Nieuwe Morgan voor eeuwfeest Honda Jazz is auto van 2009 VW-BlueMotion op benzine Het gaat goed met de Ford Fiesta. Onlangs liep nummer 250.000 van de band in de fabriek in Keulen. Een mijlpaal in negen maanden. 250 www.zeeuwsautojournaal.nl WOENSDAG 20 MEI 2009 Wie in de maanden mei of juni 2009 een nieuwe Hyundai-personenauto of H3Ö0 bedrijfswagen koopt, profiteert van drie jaar gratis onderhoud. "Deze actie maakt de aankoop van een nieuwe Hyundai nu wel heel erg interessant", zegt Mana ging Director Hans Kwaad van Hyundai-importeur Greenib Car. "Het scheelt niet alleen veel geld, maar betekent vooral extra zekerheid. Je weet zeker dat je de eerste drie jaar goed zit bij Hyundai. Elke Hyundai wordt bovendien standaard geleverd met drie jaar productgarantie zonder kilometerbeper king en driejaar gratis mobiliteitsservice." In de commercial voor de nieuwe Toyota Verso laat Vicki Henderson aan presentator Martijn Krabbé zien dat comfort, veiligheid en ruimte voor zeven personen in de nieuwe Verso uitstekend samen gaan met dynamiek en fun to drive. Martijn heeft het maar moeilijk met zijn docente, die met Mar- tijns hele gezin aan boord, haar leerling laat zien dat diens stuurmanskunsten enige verfijning nodig hebben. De Toyota Verso biedt plaats aan maxi maal zeven personen en wordt geleverd met een royale keuze aan motoren en uitrustingsniveaus. Stilte, comfort, rijdynamiek, veiligheid, standaard uitrusting, kwaliteit en een onverwachte imposan te binnenruimte zijn de sterke troeven van de nieu we Toyota Verso: 24.990 euro. De officieren van dienst van de brandweer Haag landen hebben met hun nieuwe dienstauto's een wel heel bijzondere instructiedag beleeft. Dakar coureur Tonnie van Deijne gaf op het strand van Kijkduin tekst en uitleg over het rijden met de nieu we Mitsubishi's Pajero en L200. De elektrische auto Think City heeft van minister Ca- miel Eurlings de zoge naamde Europese type goedkeuring gekregen. Daarmee kan de volledig elektrisch aangedreven au to nu in alle Europese lan den op de markt worden gebracht. De Think City is een emissievrije vierwieler, die drie keer zo efficiënt (geen fijnstof, opmerkelij ke techniek) met energie omgaat dan een conven tionele auto. De Think City vraagt even veel als een mobiele tele foon: 's nachts aan de op lader en de auto is klaar voor zo'n tweehonderd ki lometer. Morgan heeft de Aeromax Su- perSports Concept voorgesteld. Het Britse merk onderstreepte met de nieuwkomer tijdens het Concours Villa d'Este het 100- jarige bestaan. Volgend jaar mogen we productieversie van deze opvallende auto verwelko men. Morgan vertrouwt de Aeromax SuperSports Concept de V8 met 4,8 liter inhoud van BMW-origine toe. Die levert 367 pk. De verwachting is 200 exem plaren te produceren. De nieuwe Honda Jazz is in Griekenland door een jury van autojournalisten uitgeroepen tot 'Auto van het Jaar 2009'. De Jazz legde beslag op de eerste plaats met 114 punten en ver sloeg daarmee zijn meest ge vreesde concurrent, de Skoda Superb, met 66 punten. Met zijn compacte lengte van slechts 3,90 meter en zijn verrassend ruime interieur versloeg de Honda Jazz de concurrentie. In fo op www.hondajazz.nl. De eerste Volkswagen BlueMo- tion-uitvoering met benzine motor is de Passat 1.4 TSI Blu- eMotion (122pk). De auto biedt veel efficiency. Dat komt tot ui ting in pittige prestaties in com binatie met een zeer gunstig brandstofverbruik. Elke Passat 1.4 TSI BlueMotion beschikt over een A-label. Die is er als Li mousine en als Variant. Vrijwel alle versies vallen voor zakelijke rijders in de 20 procent-catego rie van de fiscale bijtelling. Ford in Europa 52.800 Fiesta's, waarmee hij de ti tel van best verkochte auto in Europa in de wacht sleep te, volgens het automotive business consultancy bu reau JATO Dynamics. "Sinds de introductie is de nieuwe Fiesta onder auto mobilisten in heel Europa enorm geliefd", zegt Ingvar Sviggum, vice-president marketing, sales en service van Ford Europa. "Klanten worden tot de Fiesta aange trokken door het design, de rijkwaiiteit en de aantrekke lijke prijsstelling." Geen enkel voorgaand Fiestamodel heeft deze mijl paal in zo'n kort tijdsbestek gerealiseerd. Alleen al in maart verkocht

Krantenbank Zeeland

de Faam | 2009 | | pagina 23