Auto Accell meetingpoint voor Minirijders Auto Vermeulen helpt Stichting Humacuba Grote occasionshow merkendealers «OCCtStOH mams-mest 116 1718 2.! 500,- ZEELANDHALLENi PTA breidt zijn activiteiten in West-Brabant uit m mm IWl® f KJ Door Rob Strating mm* www.zeeuwsautojournaal.nl BEPRiJF Op zaterdagmiddag 14 maart jl. deed de Mini Seven Club Neder land tijdens haar Zeelandrit Au to Accell aan, de dealer voor de huidige Mini. Auto Vermeulen is ooit begon nen als Ladadealer. Via die in gang kon het autobedrijf uit Goes de stichting Humacuba ge weldig blij maken. Van 16 tot en met 18 april a.s. organiseren de gezamenlijke merkendealer Midden-Zeeland een grote occasionshow in de Zeelandhallen in Goes. WOL Wtms&nmm! mmwm FiMcmwormr mmo Peugeotdealer PTA had al vesti gingen in Goes, Vlissingen en Middelharnis, maar daar zijn onlangs Roosendaal en Zeven bergen aan toegevoegd. 8 APRIL 2008 -PAGINA 13 Het was een drukte van belang daar op het grote terrein van Auto Zwar- tepoorte. De Mini bestaat namelijk 50 jaar en dat wil zeggen dat de Mini Seven Club Nederland heel wat acti viteiten op het programma heeft staan dit jaar. Helaas was de laatste Zeelandrit van de actieve club al weer tien jaar geleden georganiseerd en daar moest verandering in komen vonden de beide leden Michiel van Gelder uit Krabbendijke en Ferdy Koole uit Kamperland. Het bijzonde re wil echter dat de beide heren met dezelfde plannen rondliepen, maar het van elkaar niet wisten. De MSCN bracht hen bij elkaar en de plannen werden verder samen gesmeed. Als start- en finishlocatie werd de Emilissebrouwerij in Kamperland ge kozen. Bij Auto Accell werd een ver plichte tussenstop ingelast. Alle deelnemers werden daar op een kop koffie met een bolus getrakteerd en mochten vervolgens een leuke Mini- tas mee naar huis nemen. BMC Onder de vlag van de British Motor Corporation ontwierp designer Alec Issigonis eind jaren '50 een sensatie op autogebied: de Austin Seven en de Morris Mini-Minor. Ze aan schouwden het levenslicht op de London Motorshow in 1959 en sloe gen als een bom in ten midden van de Amerikaanse slagschepen met het vele chroom en uitdagende vleu gels. Zo klein van buiten en zo groot van binnen was een auto nog nooit ge weest. Als eerste auto ter wereld had hij een dwarsgeplaatste motor voor in en hij kleefde werkelijk aan de weg. Al vlug kwamen er varianten op het sensationele ontwerp, zoals de combi die bij Austin Countryman en bij Morris Traveller heette. John Cooper, een bekende tuner uit die tijd maakte hem bloedsnel en onder de naam Cooper en Cooper S won nen de wagentjes grote toerwagen- wedstrijden, maar vooral ook veel rally's waaronder een aantal keren de Monte Carlo. Tot grote ergernis van Alec Issigonis werden er ook verlengde en luxe versies gebouwd onder meer door Riley met de Elf en Wolseley met de Hornet. Geconserveerd Op het parkeerterrein van Zwarte- poorte waren vele varianten te zien: van mooie geconserveerde uitvoe ringen tot gebruikerswagens die on der de modder aankwamen. Zo werd ik bijgepraat door Jacco Mol uit Kapelle met zijn prachtige blauw-witte Austin Cooper uit 1968. Hij wist me alle details te verteilen over de Mkl en de MKII. Een opvallende Travelier bleek uit Portugal afkomstig, want hij be schikte niet over dubbele deuren, maar over een achterklep uit één ge heel. Tot slot kwam ik Valesca Lefeber te gen die haar Mini Cooper 1000 A voor haar 18e verjaardag had gekre gen. Ze bleek het Minivirus van haar vader te hebben geërfd. Een geslaagde Zeelandrit mede dankzij de Minidealer Auto Accell! Chris Bal van de stichting Humacu ba, in feite een medisch humanitaire stichting die hulp biedt aan noodlij dende instanties in Cuba: "Naast me dische hulpgoederen helpen we ook om onze mensen mobiel te houden. Het wagenpark in Cuba bestaat voor 60% uit Lada's van allerlei types die meestal 20 a 30 jaar oud zijn. De meeste auto's hebben geen thermo staat meer, rijden rond met kapotte koppakkingen, opgelapte veren, de solate remmen en slechte verlich ting. Zielsgelukkig Dankzij Auto Vermeulen hebben we heel veel onderdelen gekregen, deels uit het magazijn in Goes, maar ook van de voormalige importeur Gremi uit Groningen. We verschepen op dit moment zo'n 8 containers per jaar en we zijn zielsgelukkig met deze nieuwe onderdelen. Ik zou bij deze een oproep willen doen aan alle Ladabezitters in Zee land: hoe oud uw Lada ook is, wij hebben als stichting belangstelling voor uw auto. Wilt u via www.huma- cuba.com laten weten dat u uw Lada aan ons wilt schenken?" De merkendealers Midden-Zeeland heten u van harte welkom op het grootste occasionspektakel van Zuid- West Nederland! Wij hebben er zin in, u ook? Het spektakel is com pleet. Na precies een jaar gaan de merkenda- lers hun mooiste en beste occasions prepa reren en verzamelen in de Zeelandhallen. Ruim 450 premium occa sions staan daar te wachten op u! TJ krijgt tot 2500 euro inruilkor- ting voor uw oude auto en parkeren is gratis, want u krijgt een uitrij- kaart van ons. Openingstijden: donder dag 16 en vrijdag 17 april van 14.00- 21.00 uur, zaterdag 18 april van 10.00 tot 17.00 uur. DE MERKDEALERS VAN MIDDEN-ZEELAND PRESENTEREN: donderdag vrijdag zaterdag APRIL APRIL APRIL INRUIL BONUS Arjan den Toonder is algemeen direc teur van de PTA groep. Onlangs wer den er wat naamswijzigingen doorge voerd. Elke vestiging krijgt achter de letters PTA de naam van de plaats waar die is gevestigd. Arjan den Toonder:" Peugeot zit ons in het bloed. De naam PTA stamt nog uit de tijd dat Peugeot en Talbot zich vestigden aan de Westhavendijk in Goes. Talbot was een gerenommeerd Frans automerk dat in 1896 al eigen automobielen bouwde. In 1960 ver dween de naam Talbot en werd het Simca, rond 1980 nam Peugeot Sim- ca over en werd de naam Talbot weer ingevoerd. In die tijd ontstond de naam PTA (Peugeot Talbot Auto's). Vanaf het begin was de algehele lei ding in handen van mijn vader Johan den Toonder die nog steeds een ac tieve rol speelt in onze organisatie." Bijna verdubbeling Arjan den Toonder geeft aan dat PTA door wil groeien: "Het is weliswaar geen doel op zich, maar wel te ver klaren. In het huidige dealerklimaat is schaalvergroting een absolute must. Door met evenveel mensen meer te kunnen doen, kan je als dealerbedrijf veel efficiënter werken. Toen de beide Peugeotvestigingen in Roosendaal en Zevenbergen wegvielen, werden wij gevraagd en vanzelfsprekend hadden wij zin om ook in West-Brabant de Peugeotrijders te bedienen. Die forse uitbreiding betekent overigens bijna een verdubbeling van onze activitei ten. Naast onze vijf bedrijven be schikken we ook nog over een aantal zaakaanbrengers, subdealers zoge zegd, nl. Nobelpoort in Zierikzee, Nouws in Rucphen en Dudok in Lage Zwaluwe." Met al deze vestigingen is PTA een grotere speler in het Neder landse Peugeotland. Een intern on derzoek wees onlangs uit dat de klantenkring de open en eerlijke ma nier van handelen van de mensen van PTA uitermate wist te waarderen!

Krantenbank Zeeland

de Faam | 2009 | | pagina 47