JAARGANG 1 MAART 2009 I NUMMER 5 WWW.BOVAG.NL DEBUUT SUN LIVING KAMPEERAUTO'S andert en dus ook hun ma nier van op vakantie gaan. Wil men een weekendje weg, dan wordt een bungalow ge huurd. Heeft men zin in luxe, dan komt het All-ln hotel om de hoek kijken. En voor een avontuurlijke, ondernemende vakantie is het huren van een kampeerauto ideaal. Als kampeerbranche moeten we inspringen op deze trend. Met het merk Sun Living kan de Vlaanderen Groep dat. Een zeer groot plus-punt voor ons als importeur is dat deze kampeerauto's ge bouwd worden in de Adria fa briek. Dat verzekert ons en de consument van een goe de prijs-kwaliteit verhouding", aldus Vlaanderen. Op dit moment brengt Sun Li ving Benelux vier modellen op de markt, twee alkoof mo dellen en twee semi-integraal modellen. Beiden met zit- en slaapplaatsen voor vier tot zes personen. Er is keuze uit diverse motorvermogens, maximaal toelaatbare ge wichten (max. is 3500 kg. dus B-rijbewijs is voldoende!) en natuurlijk kan men kiezen uit bekleding en diverse opties. Op dit moment is men bezig met het aanstellen van een aantal dealerbedrijven. Deze worden met zorg geselec teerd. Voor wie de Sun Living modellen toch al wil bekijken, Vlaanderen Groep houdt van 20 tot en met 23 maart spe ciale dagen waaraan alle merken van de Vlaanderen Groep deelnemen: Adria ca ravans en kampeerauto's, Kabe caravans en Sunseeker stacaravans, www.spektakel- dagen.nl Met de overname van Sun Roller Spanje door Adria Mobil d.o.o. uit Slovenië kan een nieuw importeurschap voor de Vlaanderen Groep uit Dordrecht niet uitblijven. Met ingang van heden is Vlaanderen Groep importeur voor de Bene lux van Sun Living, de kampeerauto-tak van Sun Roller. Vlaanderen heeft al jaren er varing op het gebied van ca ravans en kampeerauto's en ziet in dit nieuwe merk dan ook mooie kansen. Algemeen directeur Ad Vlaanderen: "Sun Living kampeerauto's worden gebouwd voor begin nende "camperaars", voor jonge gezinnen die het rond reizen en pionieren zien als een belevenis. Om deze doelgroep goed te kunnen bedienen worden Sun Living kampeerauto's tegen zeer scherpe prijzen in de markt gezet. Natuurlijk betekent dat minder luxe snufjes, maar die heeft deze doelgroep ook niet nodig." Met een vanaf prijs van nog geen 46.000 euro zijn deze kampeerauto's bovendien aantrekkelijk voor de ver huurmarkt. "De verhuurmarkt heeft de toekomst. Mensen veranderen, hun gedrag ver y BMW CONCEPT 5 SERIE GRAN TURISMO: GROTE LUXE "De nieuwste concept car van BMW, de 5 Serie Gran Turismo, is geen stijloefe ning van de ontwerpers, maar een doelbewuste ont wikkeling voor de groep ko pers in de hogere midden klasse die het allerbeste wil. Om dat te bereiken, verenig den de ontwerpers de elegan tie en luxe van een premium sedan met de veelzijdigheid van een SAV en de allure van een sportieve GT." BMW is duidelijk over de ambitie met haar nieuwste telg en noemt het een visie op de mobiliteit in de toekomst, waarbij eigen schappen van verschillende voertuigtypen worden samen gebracht in een enkel model. Het resultaat is een innovatie ve mix van elegant design, va riabele ruimte, royaal comfort en BMW's typische dynamiek. BMW noemt de 5-variant Progressive Activity Sedan. Passend bij de GT-traditie heeft de vierzitter vier portie ren met frameloze ruiten. Het interieur van deze auto biedt geraffineerde luxe en opval lend veel ruimte. De lijnen van het ontwerp zijn sierlijk gebo gen en lopen over de volle breedte en lengte van het inte rieur om de grote binnenruimte te accenturen. De zitpositie in de auto is hoger dan die in een sedan, wat zorgt voor over zicht en daarmee een gevoel van controle. Het grote pano ramadak maakt de auto zeer licht van binnen, waardoor de ruimte, de materialen en de excellente afwerkingkwaliteit nog meer nadruk krijgen. Zitplaatsen De stoelen op de vier zitplaat sen zijn individueel verstel baar. Achterin biedt de Con cept 5 Serie Gran Turismo de beenruimte van BMW 7 Serie niveau en is de hoofdruimte vergelijkbaar met die van een BMW X5. Het interieur van de auto is variabel en biedt daar door veel functionaliteit. Door de achterste stoelen bijvoor beeld tien centimeter naar vo ren te schuiven, groeit de ba gageruimte van 430 naar 570 liter, terwijl tegelijkertijd de beenruimte nog riant blijft. De rugleuningen van de achter- stoelen kunnen worden inge klapt, waarna een laadvolume van 1.650 liter beschikbaar is. Even groot als van een BMW 5 Serie Touring. Achterklep De fastback-achterklep (Skoda Superb kwam er reeds mee) is ook functioneel. Voor het mak kelijk in- en uitladen van kleine zaken, kan het deel van de klep onder de achterruit geo pend worden, precies zoals bij een sedan. De bagageruimte is afgeschermd van de passa giersruimte, zodat de inzitten den geen hinder hebben van lawaai en weersinvloeden. De achterklep kan uiteraard ook in zijn geheel omhoog, inclusief de ruit, zodat grote spullen kunnen worden in- of uitgela den. Karakteristiek De basis van het exterieurde- sign van de BMW Concept 5 Serie Gran Turismo wordt ge vormd door bekende BMW ka rakteristieken: een lange mo torkap, een grote wielbasis, een naar achter geplaatste passagiersruimte en een ele gante ronding van een coupéachtige, schuin aflopen de daklijn. Daarbij benadrukken diverse designelementen de BMW-dy- namiek. Dat geldt voor de gro te grille met dubbele nieren. Deze grille is laag geplaatst en staat rechtop. De koplampen liggen schuin achterover en lo pen ver door in de zijkant. De dubbele koplampen hebben de bekende coronaringen, dit maal opgebouwd uit leds. De flank van de concept car heeft een duidelijke taillelijn; een scherp profiel dat langs de portiergrepen loopt. Samen met de coupélijn van het dak zorgt dat voor een sportief pro fiel dat de lengte van de auto benadrukt. Kwaliteit zit ook in details, zoals de aluminium lijsten rond de zijruiten.

Krantenbank Zeeland

de Faam | 2009 | | pagina 27