FaalTI@il - reacties van lezers Interesse? Kijk op www.huislijn.nl Veilig, comfortabel vakbekwaam! 0118 - 469550 dé Weekkrant ALTIJD ACTUEEL: DEWEEKKRANT.NL deweekkrant.nl Op elk gewenst moment, 24 uur per dag en 7 dagen per week, brengt de RES u snel, comfortabel én zeer voordelig van en naar luchthavens in binnen- en buitenland. TAXI VAN: SCHIPHOL Rotterdam of Brussel 1 t/m 4 pers. 129,50 Euro 89,00 Euro 5 t/m 8 pers. 149,00 Euro 119,00 Euro IB i i [aan kdöplvan^eh IB KAXf pa ntalonl conne«ion Uw woning gratis hier? Vraag het uw makelaar! \huislijn 7ïï De Faam Woensdag 8 oktober 2008 - Pagina 18 MIDDELBURG - Op het artikel in De Faam over Vier miljoen voor openbaar vervoer Zeeland kwamen lange brieven en e- mails op de redactie binnen. Een eerste selectie staat hieron der. Maar reageren kan nog steeds via: red.faam@whm.we- gener.nl of stuur een brief naar Postbus 5, 4460 AA Goes. Of via de website. Pi je eigen wereld op Belbus (1) Naar ik heb begrepen dient de Provincie de concept dienstre geling van Connexxion ter inza ge te geven zodat betrokken ge meenten daarop kunnen re ageren. Uit informatie bij een ambtenaar in Vlissingen opge daan is gebleken dat dat vorig jaar achterwege is gebleven. Uit informatie die chauffeurs mij zeer recent gaven bleek dat er een ontwerpdienstregeling ligt die onder meer inhoudt dat door de week sprake is van diensteinde van circa 20.15 uur. Het is dan ook niet meer moge lijk om tussen Middelburg en Vlissingen te reizen, ergo je kan wel naar het bezoekuur van het ziekenhuis maar komt niet meer thuis! Aandacht verdient ook de doorgevoerde, te krappe rijtijdplanning, het scheelt een bus en een chauffeur maar heeft als gevolg dat in Middel burg de bus vertrekt terwijl de trein binnenrijdt. Frans Klaver, Vlissingen Belbus (2) Ik ben 75 jaar en woon in Oude- lande, niet in het bezit van een vervoerspas en dus afhankelijk van de belbus. Ik heb in de loop der jaren urenlang doorge bracht bij bushaltes omdat men het had vergeten door te geven. Het openbaar vervoer in Zeeland is een grote aanflui ting, eigenlijk schandalig om zo met mensen om te gaan. Josephine, Oudelande Belbus (3) Ik en vele mensen met mij zijn het enorm beu om met de Regi otaxi te moeten reizen. Ik kan wel zoveel klachten opnoemen. Het vervoer is niet te doen. Ik zit in Emergis en heb dus helaas veel met de Regiotaxi te maken. Mij is het al ontelbare malen overkomen dat ik heel lang op een taxi moest wachten. Op 17 september had ik om 15.30 uur een taxi besteld. Ik ging om 3.00 uur naar het restaurant en liet de portier naar de afdeling bel len dat ik in het restaurant zat. Vervolgens ziet hij de taxi naar de afdeling rijden, waarna de chauffeur wegrijdt. De portier belde daarop boos naar de cen trale van Connexxion. Daar zei den ze dat de taxi vijftien minu ten had staan wachten, hetgeen gelogen is! De taxi kon niet om keren, want mijn rit was verval len. Ik moest weer een uur wachten. De volgende taxi kwam om 16.45 uur en moest eerst nog naar het centrum van Goes om iemand op te halen en naar Heinkenszand te brengen. Ik kwam uiteindelijk om 17.30 uur aan in Middelburg. Ik kan wel een krant vullen met alles wat met de taxi's bij Emergis fout gaat! Pas nog hebben we twee uur staan wachten bij Al- bert Heijn met drie mensen van tachtig jaar. We hebben drie keer gebeld en daar werd ge zegd dat ze al geweest waren. Dat kon niet, want wij stonden voor de ingang. Toen we nog een keer belden werd de hoom er op gegooid. Het is een schan de zoals Connexxion met kwetsbare mensen omgaat. Edith van der Mey, Kloetinge. Belbus (4) Er zijn chauffeurs genoeg, maar het loon is zo laag dat niemand er wil werken. Het loon van een taxichauffeur met drie jaar er varing en een volledig taxidi ploma is bruto 9,12 euro per uur. De onregelmatigheidstoe slag (22.00-6.00 uur) is 1,05 eu ro bruto per uur. Onregelmatig heidstoeslag op zaterdag, zon dag en feestdagen is 0,00 euro. Dit hongerloontje is de reden dat Connexxion en andere taxi bedrijven zoveel moeite heb ben om chauffeurs te vinden. Een taxichauffeur Belbus (5) Een klacht indienen heeft ook helemaal geen nut. Je krijgt een brief thuis met Sorry voor de overlast, we zullen dit in de toe komst proberen te vermijden. En de andere week wacht je weer voor niets. Het doet er dus helemaal niets toe als je klaagt. Mirjam van Driel, Goes Belbus (6) Ik heb de belbus iedere dag no dig voor school. Ik bestel hem altijd 's avonds voor de volgen de dag. Het gebeurt regelmatig dat de belbus niet komt. De te lefonisten zeggen dat de beste ling niet in de computer staat. Ook gebeurt het regelmatig dat ik op een andere tijd in de com puter sta dan ik had besteld. Shyama Walhout, Wolphaarts- dijk Belbus (7) Omdat ik afhankelijk ben van openbaar vervoer, ben ik ge noodzaakt regelmatig gebruik te maken van de belbus. Om dat ik in Goes op de lijnbus stap (lijn25) heb ik ruim schoots van tevoren al de aan sluitende belbus besteld. Maar tot mijn grote ergernis is die bus er vaak helemaal niet of veel te laat. Ik moet soms ge woon een uur wachten! Mij overkomt dat acht van de tien keer en andere passagier na tuurlijk ook. Vanuit Ellewouts- dijk is de bus. al zo laat, dat ik lijn 25 in Baarland naar Goes niet meer kan halen. De chauffeurs kunnen hier niks aan doen ondanks dat ze het pispaaltje zijn. Deze mannen staan achter de klanten. Een pluim voor de belbus chauffeurs! Maar in de centrale zitten alleen maar onervaren en onverschillige mensen. Uit zonderingen zijn er ook na tuurlijk. Maar ze nemen ge woon niet op of je krijgt een grote mond als je je beklag doet. Erg onklantvriendelijk! Het is één grote puinhoop met al die belbussen. Hopelijk komt er snel iets anders...dit is een ellende! J. Paulusse, Ellewoutsdijk Belbus (8) De reden dat ik mijn klacht bij u neerleg is dat ik de belbus onbe trouwbaar vind. Deze komt steeds veel te laat en komt pas na weer een keer bellen terwijl ik op tijd reserveer. Dit is nu al vier keer achter elkaar gebeurd de datums die ik nog weet zijn 16 en 23 September. Ik moet dan 40 a 45 minuten staan wachten en heb veel pijn in mijn rug van het staan. Door dat te laat komen mis ik ook mijn afspraak bij de fysiotherapeut. Ik heb deze klacht ook bij Con nexxion neergelegd en naar de Provincie gestuurd. Dien Schippper Belbus (9) Balen van de belbus en balen van Connexxion en van de over heid! Begin dit jaar reed ik met lijn 24 (stadsdienst) in Goes mee. De chauffeur reed zo wild en asociaal hard dat ik van de stoel viel. Ik raakte ook mijn pas gekochte strippenkaart kwijt. Ik heb Connexxion er een brief over geschreven maar nooit iets van het bedrijf gehoord. Dan neem je je passagiers ofwel gas ten niet serieus! Regelmatig komt lijn 28 door Kapelle niet voorbij. Ik ben van het open baar vervoer afhankelijk door medische redenen. Als ik de vol gende chauffeur om uitleg vraag word ik afgewimpeld. Nu wordt lijn 28 in december mis schien wel helemaal geschrapt. EEN RAMP! Dan raak ik nog meer geïsoleerd. Maandag 22 september was op mijn busroute, lijn 28 van Goes naar Kapelle, een ongeluk ge beurd en de weg afgesloten. De chauffeuse wist niet hoe zij moest rijden en ik heb haar ge holpen over een binnendoor weg. De chauffeuse kon alleen maar zeuren dat als het mis ging ik de schuld kreeg. Geen be dankje of compliment kwam over haar lippen! Dat maakt mij allemaal erg kwaad. Overheden en grote bedrijven als Con nexxion blijven gewoon hun gang gaan als ze maar geld ver dienen. Om mensen geven ze niet. Margret Roodbeen, Kapelle Wilt u meer informatie? U kunt ons dag en nacht bereiken. koop huur nieuwbouw Middelburg Middelburg 102.000 woningen Zierikzee Torentrans 84 165.000 k.k. Gilles de Looff Makelaardij www.huislijn.nl Prinsenhove 62 169.500 k.k. Makelaarskantoor de Nooijer www.huislijn.nl Scheepstimmerdijk 23 179.500 k.k. Bijdevaate Makelaardij o.g. www.huislijn.nl n De pantalons van BRAX zijn een begrip l in zowel pasvorm als life-style. Bliek Mode heeft in samenwerking met BRAX voor deze dag een extra uitgebreide en veelzijdige collectie voor u samengesteld. Op deze dag zal er een BRAX specialist aanwezig zijn om u te adviseren. MODE kl0kstraat 9 goes 0113-271203 nieuwe burg 33 middelburg 0118-618757 dam 19 zierikzee |0111-412816 www.bliekmode.nl

Krantenbank Zeeland

de Faam | 2008 | | pagina 42