Klaar voor de leiderspositie! ostoen Bouwen met een hart voo OOK VOOR WINTERBANDEN Knie lilmlWkf ir Bostoen BI Postbus 118 4880 AC Terneuien. 0118-482464. vm.bostom.nl\ OVERBEHARING IS VERLEDEN TIJD! |De Faam Test: Peugeot 308 1.6 FDiF door De Volder en Vos SIGNALEMENT Ultra Grip 7 uuuuuj.riedQm.nl 56 77 50 Bostoen bouwt u woning geheel op maat en geheel traditioneel, laat u vrijblijvend informeren! Binnen met 3d tekening! m- i Woensdag 9 januari 2008 - Pagina 35 Het is nog niet zolang geleden dat de Peugeot 307 de ge doodverfde nummer 1 in de autoverkopen van het ere- schavot wist te drukken. Of de opvolger, de 308, hetzelfde voor elkaar krijgt, zal de toekomst leren. Uitgaande van het vertrouwde concept en het bestaande on derstel is de 308 een logisch ver volg op de 307. Op dit moment zijn alleen de drie- en vijfdeurs hatchback verkrijgbaar, alle an dere varianten volgen in de loop van het jaar. Het feit dat de auto zoveel op zijn voorganger lijkt, wordt verklaard door het enor me succes van de 307. Uiteraard vertoont de 308 wat trekjes van de eveneens recente 207. De au to is niet alleen groter, maar komt ook zo over maar blijft van alle kanten bezien een echte Peugeot. Waar de 307 een uitge balanceerd model was met een fraaie lijn, is de 308 best even wennen omdat ie gewoon wat grover van bouw is. De binnenruimte is toegeno men, niet door de wielbasis, want die is gelijk gebleven. De auto is vooral een stukje breder. Het bagagevolume bedraagt 430 liter (maximaal 1.398 liter). Ver der is er duidelijk voor gekozen om het interieur met fraaiere materialen af te werken en ge lukkig kan de koper kiezen uit meer kleuren dan alleen zwart/grijs of beige. Peugeot ontwikkelt steeds meer benzinemotoren samen met BMW, maar op het gebied van diesels heeft men voldoende kunde in eigen huis. De bekende 1.6 HDi ligt met roetfilter in het vooronder van onze 308. Het is de twee vermogensvariant goed voor 110 pk en vooral van belang een koppel van 240 Nm dat door middel van een overboost kort stondig (bij accelereren) kan toe nemen tot 260 Nm. De fors be meten 308 presteert prima: een top van 191 km/u en acceleratie van 0 tot 100 in 10,1 seconden. Bovendien blijkt de motor ook plezierig zuinig met een gemid delde van 1 op 17 in de dagelijk se praktijk. Het comfort dat de 308 biedt is helemaal in orde, in ieder geval bij de Première uit voering die is gebaseerd op de XS. De spoorbreedte is gegroeid ten opzichte van de 307 en dat is weer goed voor de stabiliteit. Al bij al is de 308 een plezierige al- leskunner. De XS Première met 1.6 HDiF-motor kost 27.600 euro (vijfdeurs). De serie begint bij 18.950 euro voor de driedeurs 1.4 16VXR. Zes airbags zijn natuurlijk standaard in iedere 308, maar bij de twee hoogste uitrustingsvarianten komt daar ook een knieairbag bij. De afwerking is behoorlijk chique met hier en daar ch romen details. De brede stoelen bieden meer plaats. De zitpositie is uitstekend en zelfs een beetje verge lijkbaar met een ruimtewa gen waardoor we over het zicht rondom niet kunnen klagen. De 308 heeft grote spiegels. Bovendien zijn al le bedieningsorganen zeer logisch geplaatst en is de middenconsole rustiger dan bij de 307. LXBXH: 4.276 x 1.815 x 1.500 mm Wielbasis: 2.610 mm Kentekengewicht: 1.297 kg Trekgewicht geremd: 1.520 kg Motor: viercilinder dieselmotor Cilinderinhoud: 1.560 cm3 Max. vermogen: 80 kW/110 pk bij 4.000 tpm. Max. koppel: 240 (260) Nm bij 1.750 tpm. Van 0 naar 100 km/u: 10,1 sec. Topsnelheid: 191 km/u Gem. verbruik: 1 op 21,2 km (fabrieksopgave) Prijs geteste versie: 27.600 euro (Première) Plus: Zeer comfortabel rijdende middenklasser met volop binnenruimte voor passagiers en bagage, fraai materiaal gebruik, voldoende kleurrijk Min: Hier en daar iets te grof van vormgeving, knieairbag helaas niet op alle varianten standaard Sportuitlaten G O OD/pY£A R landbouwbanden GtianrngproducSen bel voor scherpe prijzen: Pré- APK reparaties -*• 0113 herkent u mij nog? Schouwersweg 66 - Heinkenszand fllÉDAM 8flND€N advertorial I a I I'j ii I I' IÜÜJ hi Middelburg - In het voormalige gemeentehuis van St. Laurens, Noordweg 495, wordt in januari een geheel nieuw gezondheidscen trum geopend. In dit centrum komt ook een praktijk voor laserontharing genaamd "Charline". Charline is reeds 20 jaar gevestigd in Rhoon en de eigenaressen Charlotte Wierenga (oor spronkelijk uit Middelburg afkomstig) en Ineke Meijer hebben zich 7 jaar geleden gespecialiseerd in het definitief verwijderen van overbeharing. - Voor vele mensen zijn haren op de boven lip, kin, rug, benen of bikinilijn een ware nachtmerrie. Charline is al heel wat jaren een bekend specia list op het gebied van laserontharing en werkt met de revolutionaire Lightsheer Diode Laser. "Deze laser is door het FDA in Amerika zeer uit gebreid onderzocht, en is als beste laser getest voor permanente ontharing." Hoeveel behandelingen Voor permanente haarreductie zijn gemiddeld 5 behandelingen nodig. Deze geschieden om de 5 weken, dit i.v.m. de verschillende haargroeifa- sen. Na iedere behandeling vallen na 2 weken de haartjes uit, daarna begint de volgende groei- fase die weer behandeld wordt. Na de behande lingen is de voedingsbodem van de haar vernie tigd en komt de haar niet meer terug. Veilig "De laser richt zich alleen op het pigment van de haar waardoor de huid goed beschermd blijft, hierdoor is ontharen met de diode-laser volko men veilig", benadrukt Charlotte, "Het is wel belangrijk om zonlicht te vermijden tijdens de laserkuur". Mannen Ook overbeharing bij mannen is verleden tijd. Veel mannen vinden hun weg naar Charline, niet alleen voor rugbeharing, maar ook overbeharing op de borst, nek, enz. wordt veel behandeld Klanten raken na het zien van de resultaten altijd razend enthousiast. Vaak zien we de klant dan ook terugkomen om andere gebieden ook te behandelen. Kosten Overbeharing in het gezicht wordt vergoed door ■diverse ziektekostenverzekeringen. Een indica tie van de kosten per behandelingen: bikinilijn v.a. 125,00, oksels v.a. 100,00, bovenlip of kin 75,00. Voor meer informatie of voor het maken van een afspraak of van een gratis en vrijblijvend advies: 06-18978981 Zie ook de website: www.charline.nl s J mm$k° r V, J j|4 J«| nrfi af ■plPI - I/W

Krantenbank Zeeland

de Faam | 2008 | | pagina 35