Klaar voor de leiderspositie!
ostoen
Bouwen met een hart voo
OOK VOOR WINTERBANDEN
Knie
lilmlWkf
ir
Bostoen BI Postbus 118 4880 AC Terneuien. 0118-482464. vm.bostom.nl\
OVERBEHARING IS VERLEDEN TIJD!
|De Faam
Test: Peugeot 308 1.6 FDiF door De Volder en Vos
SIGNALEMENT
Ultra Grip 7
uuuuuj.riedQm.nl
56 77 50
Bostoen bouwt u woning geheel op maat
en geheel traditioneel,
laat u vrijblijvend informeren!
Binnen
met 3d tekening!
m-
i
Woensdag 9 januari 2008 - Pagina 35
Het is nog niet zolang geleden dat de Peugeot 307 de ge
doodverfde nummer 1 in de autoverkopen van het ere-
schavot wist te drukken. Of de opvolger, de 308, hetzelfde
voor elkaar krijgt, zal de toekomst leren.
Uitgaande van het vertrouwde
concept en het bestaande on
derstel is de 308 een logisch ver
volg op de 307. Op dit moment
zijn alleen de drie- en vijfdeurs
hatchback verkrijgbaar, alle an
dere varianten volgen in de loop
van het jaar. Het feit dat de auto
zoveel op zijn voorganger lijkt,
wordt verklaard door het enor
me succes van de 307. Uiteraard
vertoont de 308 wat trekjes van
de eveneens recente 207. De au
to is niet alleen groter, maar
komt ook zo over maar blijft van
alle kanten bezien een echte
Peugeot. Waar de 307 een uitge
balanceerd model was met een
fraaie lijn, is de 308 best even
wennen omdat ie gewoon wat
grover van bouw is.
De binnenruimte is toegeno
men, niet door de wielbasis,
want die is gelijk gebleven. De
auto is vooral een stukje breder.
Het bagagevolume bedraagt 430
liter (maximaal 1.398 liter). Ver
der is er duidelijk voor gekozen
om het interieur met fraaiere
materialen af te werken en ge
lukkig kan de koper kiezen uit
meer kleuren dan alleen
zwart/grijs of beige.
Peugeot ontwikkelt steeds meer
benzinemotoren samen met
BMW, maar op het gebied van
diesels heeft men voldoende
kunde in eigen huis. De bekende
1.6 HDi ligt met roetfilter in het
vooronder van onze 308. Het is
de twee vermogensvariant goed
voor 110 pk en vooral van belang
een koppel van 240 Nm dat door
middel van een overboost kort
stondig (bij accelereren) kan toe
nemen tot 260 Nm. De fors be
meten 308 presteert prima: een
top van 191 km/u en acceleratie
van 0 tot 100 in 10,1 seconden.
Bovendien blijkt de motor ook
plezierig zuinig met een gemid
delde van 1 op 17 in de dagelijk
se praktijk. Het comfort dat de
308 biedt is helemaal in orde, in
ieder geval bij de Première uit
voering die is gebaseerd op de
XS. De spoorbreedte is gegroeid
ten opzichte van de 307 en dat is
weer goed voor de stabiliteit. Al
bij al is de 308 een plezierige al-
leskunner. De XS Première met
1.6 HDiF-motor kost 27.600 euro
(vijfdeurs). De serie begint bij
18.950 euro voor de driedeurs 1.4
16VXR.
Zes airbags zijn natuurlijk
standaard in iedere 308,
maar bij de twee hoogste
uitrustingsvarianten komt
daar ook een knieairbag bij.
De afwerking is behoorlijk
chique met hier en daar ch
romen details. De brede
stoelen bieden meer plaats.
De zitpositie is uitstekend
en zelfs een beetje verge
lijkbaar met een ruimtewa
gen waardoor we over het
zicht rondom niet kunnen
klagen. De 308 heeft grote
spiegels. Bovendien zijn al
le bedieningsorganen zeer
logisch geplaatst en is de
middenconsole rustiger dan
bij de 307.
LXBXH: 4.276 x 1.815 x 1.500 mm
Wielbasis: 2.610 mm
Kentekengewicht: 1.297 kg
Trekgewicht geremd: 1.520 kg
Motor: viercilinder dieselmotor
Cilinderinhoud: 1.560 cm3
Max. vermogen: 80 kW/110 pk bij 4.000 tpm.
Max. koppel: 240 (260) Nm bij 1.750 tpm.
Van 0 naar 100 km/u: 10,1 sec.
Topsnelheid: 191 km/u
Gem. verbruik: 1 op 21,2 km (fabrieksopgave)
Prijs geteste versie: 27.600 euro (Première)
Plus:
Zeer comfortabel rijdende middenklasser met volop
binnenruimte voor passagiers en bagage, fraai materiaal
gebruik, voldoende kleurrijk
Min:
Hier en daar iets te grof van vormgeving, knieairbag helaas niet op
alle varianten standaard
Sportuitlaten G O OD/pY£A R
landbouwbanden
GtianrngproducSen bel voor scherpe prijzen:
Pré- APK reparaties
-*• 0113
herkent u mij nog?
Schouwersweg 66 - Heinkenszand
fllÉDAM 8flND€N
advertorial
I a I I'j ii I I'
IÜÜJ
hi
Middelburg - In het voormalige gemeentehuis
van St. Laurens, Noordweg 495, wordt in
januari een geheel nieuw gezondheidscen
trum geopend. In dit centrum komt ook een
praktijk voor laserontharing genaamd
"Charline".
Charline is reeds 20 jaar gevestigd in Rhoon
en de eigenaressen Charlotte Wierenga (oor
spronkelijk uit Middelburg afkomstig) en
Ineke Meijer hebben zich 7 jaar geleden
gespecialiseerd in het definitief verwijderen
van overbeharing.
- Voor vele mensen zijn haren op de boven
lip, kin, rug, benen of bikinilijn een ware
nachtmerrie.
Charline is al heel wat jaren een bekend specia
list op het gebied van laserontharing en werkt
met de revolutionaire Lightsheer Diode Laser.
"Deze laser is door het FDA in Amerika zeer uit
gebreid onderzocht, en is als beste laser getest
voor permanente ontharing."
Hoeveel behandelingen
Voor permanente haarreductie zijn gemiddeld 5
behandelingen nodig. Deze geschieden om de 5
weken, dit i.v.m. de verschillende haargroeifa-
sen. Na iedere behandeling vallen na 2 weken
de haartjes uit, daarna begint de volgende groei-
fase die weer behandeld wordt. Na de behande
lingen is de voedingsbodem van de haar vernie
tigd en komt de haar niet meer terug.
Veilig
"De laser richt zich alleen op het pigment van de
haar waardoor de huid goed beschermd blijft,
hierdoor is ontharen met de diode-laser volko
men veilig", benadrukt Charlotte, "Het is wel
belangrijk om zonlicht te vermijden tijdens de
laserkuur".
Mannen
Ook overbeharing bij mannen is verleden tijd.
Veel mannen vinden hun weg naar Charline, niet
alleen voor rugbeharing, maar ook overbeharing
op de borst, nek, enz. wordt veel behandeld
Klanten raken na het zien van de resultaten altijd
razend enthousiast. Vaak zien we de klant dan
ook terugkomen om andere gebieden ook te
behandelen.
Kosten
Overbeharing in het gezicht wordt vergoed door
■diverse ziektekostenverzekeringen. Een indica
tie van de kosten per behandelingen:
bikinilijn v.a. 125,00, oksels v.a. 100,00,
bovenlip of kin 75,00.
Voor meer informatie of voor het maken van een
afspraak of van een gratis en vrijblijvend advies:
06-18978981
Zie ook de website: www.charline.nl
s
J
mm$k° r V, J
j|4 J«|
nrfi af ■plPI
-
I/W