ÜMMj Wij blijven up to date B Test: Jeep Patriot 2.0 CRD Limited door De Volder en Vos Leer SIGNALEMENT VERHUIZINGEN Verhuizingen in binnen- en buitenland Piano- en vleugeltransport Antiekvervoer Meubelopslag Overzeeverpakkingen Wij zijn gevestigd te: www.caljouw-rademaker.nl READY WHEN YOU ARE Daarom is moderne electronica zoals ABSr Airco en Tiptronic voor ons geen enkel probleem. h Ia. m Je bent beter af bij het onafhankelijke autobedrijf UW LEVERANCIER VAN BETROUWBARE MOBILITEIT JÉ Tuiv/"^N'lAliiIDe Faam Woensdag 21 november 2007 -'Pagina'49' Precies zoals het hoort In de Verenigde Staten voert Jeep de leus "There is only one" en ook al klinkt daaruit wellicht een wat ongepaste zelfgenoegzaamheid, als een merknaam ook soortnaam is geworden, mag je je zodanig opstellen. Maar er is allang niet één Jeep meer, zo zien we aan de nieuwe Patriot. Binnen Chrysler Group is er een compleet nieuwe generatie ont staan van relatief compacte au to's die qua formaat kunnen concurreren met de Europese middenklasse. Op dezelfde ba sis staan dan ook de Dodge Ca liber, Jeep Compass en de nieu we Patriot. In Amerika worden beide Jeeps met zowel twee- als vierwielaandrijving geleverd, in Europa moét een Jeep aandrij ving op alle wielen hebben! Wat vormgeving betreft pakt Jeep zeer geslaagd terug naar de kleine Cherokee uit eind jaren tachtig, een bijzonder populaire auto. De vormen zijn hoekig en stoer, maar door het formaat heeft de auto ook iets liefs. De Umited staat keurig op 18 inch lichtmetaal, heeft dakrails, don kere ruiten vanaf de B-stijl en mistlampen in de voorbumper. De achterklep opent keurig tot op de laadvloer en qua volume kan de Patriot keurig mee met een middenklasse wagon of een MPV. Breed inzetbaar, wordt dat genoemd! Motorisch biedt Jeep de keuze uit de samen met Mitsubishi en Hyundai ontwikkelde World Engine benzinemotor met een inhoud van 2.4 liter of de bij Volkswagen ingekochte 2 liter diesel met pömpverstuiver. De laatste is altijd wat meer hoor baar dan het overgrote deel met common rail inspuiting. En dat is ook in de Jeep het geval, al lijkt dat bij een 4x4 wat minder sto rend te zijn. In ieder geval is de ruim 1.500 kg wegende Patriot er behoorlijk vlot mee: in 9,8 se conden staat de 100 km /u al op de teller en de auto haalt 196 km/u. De handgeschakelde zesbak schakelt plezierig met de relatief hoog geplaatste pook.. Dorstig is de Patriot beslist niet met een gemiddeld praktijkver- bmik van 1 op 12,8. Ook zorgt de diesel voor een iets andere gewichtsverdeling in vergelijk met de benzinemotor, zodat het hele rijgedrag plezieriger is. De Patriot is vooral een SUV die het Japanse en Koreaanse over wicht in dit segment de baas kan, vierwielaandrijving is stan daard, maai' een echte terrein auto is het natuurlijk niet. De prijzen lopen uiteen van 29.230 euro voor de 2.4 Sport tot 35.690 euro voor de Limited diesel. Het interieur van de Patriot is exact hetzelfde van in richting als de Compass. Dat betekent een hoekig dashboard opgetrokken uit harde kunststoffen. Maar dit past op een of andere manier beter bij het karak ter van de Patriot, zeker als niet voor grijs, beige/grei- ge als kleurencombinatie wordt gekozen. De stoelen van de Limited zijn met leer bekleed. De achterbank biedt ruimte aan twee vol wassenen of drie kinderen. Een handmatig bediende airco is standaard, voor zij airbags moet worden bijbe taald (front- en gordijnair bags standaard). L X B X H: 4.405 x 1.810 x 1.740 mm Wielbasis: 2.635 mm Kentekengewicht: 1.515. kg Trekgewicht geremd: 1.500 kg Motor: viercilinder dieselmotor Cilinderinhoud: 1.968 cm3 Max. vermogen: 103 kW/140 pk bij 4.000 tpm. Max. koppel: 310 Nm bij 1.750-2.500 tpm. Van 0 naar 100 km/u: 9,8 sec. Topsnelheid: 196 km/u Gem. verbruik: 1 op 15,4 km (fabrieksopgave) Prijs geteste versie: 35.690 euro (CRD Limited) Plus: Een echte Jeep qua uitstraling met stoere, vierkante vormen, voldoende binnenruimte, krachtige diesel met goede prestaties. Min: Veel harde kunststoffen in interieur, bagage glijdt door de laadruimte Kuipersweg 23/25 De Roterij 17 Verrijn Stuartweg 26 Ambachtsstraat 20 4338 PH Middelburg 4328 BB Burgh-Haamstede 4462 GE Goes 4538 AW Terneuzen 0118 -626 649 -sr 0111 -650 165 0113-227 062 s 0115-617 840 IRf^NCAP HMHHOTk DE NIEUWE FREELANDER 2 VANAF €41.900 OF €849 P.M. EXCL. BTW* LAND ROVER EXPERIENCE CENTRE AUTO VENTURA B.V. Amundsenweg 33 Goes - tel. 0113-245285 - www.auto-ventura.nl GO BEYOND «Prijs incl ÊTW/BPM en jexcl kosten rjjklaar maken Leaseprijs via Land Rover Business Partner, operational leose. 4B maanden. BO 0 verbruik 7,5 -11,21/100 km, rasp. 13.3 -8.9 km/I. COB uitstoot resp 19* - 265 g/km. Pri)s- en speeificatiewuzigmgen voorbehouden km/|r Mm/max BOUr.G Fiat Punto 1.2i 16V Sporting, 6-bak 2001 Ford Focus,1.6-16V 74kw Wagon Cool Edition 2002 Ford Mondeo 1.8 16V Wagon 2002 Mazda 3,1.6i-16V Sport Executive 2004 Mazda 323 F 1.5i GLX 1997 Mazda Premacy 2.0 Dl TD Exclusive 2002 Nissan Micro 1.0 S 1995 Opel Astra 1.6i 8V Njoy, 47.000km 2003 Opel Corsa 1.4i 16V Sport 1998 Peugeot 206 1.4 HDI SW Pop-art 2004 Renault Laguna, 1.6-16V Expression, 38.000km 2002 Renault Laguna 1.9 DTI RXE 2000 Renault Megane 1.6 16V Break 2000 Renault Scenic 1.6 16V SS Expression Sport 2002 Seat Leon 1.6 16V Sport 2003 Toyota Corolla Verso 1.8 16V WTi Linea Sol 2004 Toyota Starlet 1.3 16V RXT blue 1998 VW Passat 1.6, 75 kW basis 2002 Autobedrijf VAN DAMME Noordeindstraat 30 [jGKjj] Wissenkerke Tel. 0113 37 14 77 BflWB www.vandammeautos.nl ■b.

Krantenbank Zeeland

de Faam | 2007 | | pagina 49