Bekendmaking Schermen is niet duur Onze Club Uitrusten dé Weekkrant De Faam bij l'Assaillant in Vlissingen Rijkswaterstaat door De Volder en Vos SIGNALEMENT Woensdag 24 oktober 2007 - Pagina 40 Wet verontreiniging oppervlaktewateren Ontwerpbesluit inzake een aanvraag ingevolge de Wet verontreini ging oppervlaktewateren van Martens Havenontvangstinstallatie Vlissingen B.V. te Nieuwdorp De staatssecretaris van Verkeer en Waterstaat maakt ter voldoening aan de Algemene wet bestuursrecht het volgende bekend. Op 14 juni 2007 is van Martens Haven ontvangstinstallatie Vlissingen B.V. te Nieuwdorp een aanvraag ingevolge de Wet verontreiniging oppervlakte wateren (Wvo) ontvangen voor het wijzigen van de bij beschikking d.d. 12 juli 2005 met nummer WVO 4972 verleende vergunning, zodanig dat de lozingseis voor CZV wordt verruimd. Het voornemen bestaat om, onder het stellen van voorschriften, hiervoor vergunning te verlenen. Terinzagelegging De aanvraag, alsmede het ontwerp en andere van belang zijnde stukken liggen vanaf 25 oktober 2007 tot en met de termijn waarbinnen tegen het besluit op de aanvraag beroep kan worden ingesteld ter inzage op de volgende adressen en tijdstippen: 1. Rijkswaterstaat Zeeland, Poelendaele- singel 18 te Middelburg op voorafgaande afspraak (telefoon 0118 - 62 23 87) op werkdagen van 9.00 uur tot 12.00 uur en van 13.00 uur tot 16.00 uur. 2. Gemeentehuis van Borsele, Stenevate 10 te Heinkenszand van maandag Ministerie van Verkeer en Waterstaat tot en met vrijdag van 8.30 uur tot 12.30 uur. 3. In de cëntrale hal van het stadhuis van de gemeente Vlissingen gelegen aan de Paul Krugerstraat 1 te Vlissingen, op werkdagen tijdens kantooruren. Na voorafgaande afspraak (telefoon 0118-48 73 39/48 73 00 of whe@vlissingen.nl) kunnen de stukken ook op donderdagavond van 17.00 uur tot 20.00 uur ingezien worden. Zienswijzen Eenieder kan tot en met 5 december 2007, zowel schriftelijk als mondeling, zienswijzen inbrengen bij de hoofd ingenieur-directeur van de Rijkswaterstaat Zeeland, Postbus 5014, 4330 KA Middelburg. Degene die schriftelijke zienswijzen inbrengt kan gelijktijdig en bij aparte brief verzoeken zijn/haar persoonlijke gegevens niet bekend te maken. Middelburg, 24 oktober 2007. De staatssecretaris van Verkeer en Waterstaat, namens deze, het hoofd van de afdeling Vergunningverlening en Handhaving, ir. E.J. Blaakman "Schermen is een interessante combinatie van techniek, snelheid en maximaal gebruik maken van je capaciteiten. Bovendien is het een slimme sport, bijna een stukje toneelspel op de loper", definieert penningmeester Hans Krabbendam de schermsport. foto: inzaak verkeste. door peter vrancken VLISSINGEN - Het is wellicht een van de kleinste, zo niet de allerkleinste sportvereniging van Zeeland: schermvereni- ging l'Assaillant in Vlissingen. Op de ledenlijst prijken zegge en schrijven veertien namen, waaronder twee jeugdleden en vijf dames. Onmiddellijk rijst dan de vraag, of deze kleine sportvereniging zich nog wel kan bedruipen. Wie anders dan penningmeester Hans Krabbendam kan er het ant woord op geven? "Bij tien le den draaien we quitte. Zodra er leden vertrekken, gaan we op zoek naar nieuwe leden. Nog niet zo lang geleden tel den we acht leden en groeiden we naar twaalf. Dat is toch vijf tig procent", lacht Krabben dam. Dan gaan we op zoek naar de oorzaak van het gerin ge aantal leden. "Schermen heeft de naam een exclusieve sport te zijn. Bovendien zie je schermen zelden op televisie, dus dat scheelt ook populari teit. En dan zijn de regels nog erg ingewikkeld. En tenslotte is het een razendsnelle sport, waarbij je erg goed moet oplet ten wat er precies gebeurt". In het verleden telde l'Assaillant veel mariniers binnen de ver eniging. Nu komt ledenaanwas vooral voor rekening van de studenten van de Roosevelt Academy. "Maar na drie jaar zijn zij ook vertrokken. Plus punt is vaak, dat ze elders in den lande onderdak vinden bij een andere schermvereniging. Dus doen we het toch goed in Zeeland", lacht Krabbendam. Een dure sport is het zeker niet. 22 Euro contributie en een complete uitrusting heb je al voor 250 euro, Nieuwe leden kunnen de uitrusting het eer ste jaar van de club leden", be sluit Krabbendam. Meer infor matie; 0118-640448. Het dashboard, waarbij de meeste knoppen overzichte lijk op de middenconsole zijn samengebracht, is identiek aan de S80 en kenmerkt zich door een eenvoud in het design. Dit is typisch Volvo, onder meer ook met de zwe vende middenconsole met extra bergvak erachter. De stoeien zijn weer van de ca tegorie 'geweldig' met een perfect aansluitende zitting en rugleuning en uitsteken de versteibaarheid. Het is gewoon uitrusten in een V70. Ook de ruimte op de achterbank laat weinig te wensen over. Auto geschakelde versnellingsbak, maar een Geartronic automaat. Wie tijdens een rustige rit even snel wil passeren, zal merken dat de bak wat traag is met het terugschakelen en daardoor duurt het passeren net even te lang. Handmatig een tandje te rug is hier de oplossing. Het verbruik ligt rond de 1 op 9. De Volvo V70 2.5T is er vanaf 43.635 euro. L X B X H: 4.823 x 1.861 x 1.547 mm Wielbasis: 2.816 mm Kentekengewicht: 1.573. kg Trekgewicht geremd: 1.800 kg Motor: vijfcilinder benzinemotor Cilinderinhoud: 2.521 cm3 Max. vermogen: 147 kW/200 pk bij 4.800 tpm. Max. koppel: 300 Nm bij 1.500-4.500 tpm. Van 0 naar 100 km/u: 8,1 sec. Topsnelheid: 230 km/u Gem. verbruik: 1 op 10,7 km (fabrieksopgave) Prijs geteste versie: 43.635 euro Plus: Fors bemeten auto met flinke ruimte voor inzittenden en bagage, comfortabel en tegelijk dynamisch afgestemd on derstel, eigen gezicht Min: Automaat heeft merkbaar invloed op het prestatieniveau Aan dynamiek gewonnen Een stationwagon van Volvo was tot nu toe praktisch, ui termate comfortabel, veilig en degelijk. Een nieuwe sta tionwagon van Volvo is dat nog steeds, maar het merk voegt aan haar nieuwe V70 een brok extra rijdynamiek toe en dat is belangrijker dan puur de vormgeving van het nieuwe model. De nieuwe V70 is direct herken baar aan zijn stoere neus, die op de bumper na gelijk is aan de S80, de sterke schouderlijn en de rechte achterkant. Toch is :de auto van voor tot achter 'nieuw en maakt gebruik van dezelfde bodemgroep waar ook de S80 op staat. De enige struc turele uiterlijke wijziging zien we bij de achterlichten die nu gedeeltelijk op de achterklep zijn geplaatst. Dat is dan ook het enige element dat even wennen is, de rest van de volle dig nieuw ontwikkelde carros serie sluit helemaal bij de ver wachting aan. Dat geldt zeker voor het baga gevolume dat achter de bank en onder de rolhoes maar liefst 575 liter bedraagt. De achter bank gaat niet in twee, maar in drie delen plat om een vlakke vloer en een ruimte van 1.600 li ter te verkrijgen. Het smalle middelste deel van de bank dient nu als skiluik. In de interi eurinrichting herkennen we veel elementen van de S80, in feite de sedanuitvoering van de V70. De grote verandering van de V70 zit vooral in het nieuwe onderstel dat bovendien tegen meerprijs met een elektronisch dempersysteem kan worden geleverd. Daarbij kan de koper kiezen uit drie instellingen van comfortabel tot uiterst sportief. Als de auto als gezinsvervoer middel wordt ingezet is de comfortstand het meest prettig, wie als bestuurder alleen wat vlotter wil rijden geeft wellicht voorkeur aan de twee andere standen. De 5 cilinder 2.5 liter turbomotor is op dit moment de instapper, al staat er ook een 2 liter 4 cilinder op stapel. De motor levert met 200 pk volop vermogen én geeft vooral een enorme souplesse door zijn koppel van 300 Nm dat tussen 1.500 en 4.500 tr/min beschik baar is. Ons testexemplaar heeft niet de standaard hand-

Krantenbank Zeeland

de Faam | 2007 | | pagina 40