ÜMMj
3
7
5
8
2
6
8
7
5
4
7
8
4
9
5
1
3
4
8
9
6
3
2
5
9
6
4
1
7
1
2
4
autotrust
Garantie voor particulieren
Speels
dé Weekkrant
De Faam
Test: Jeep Wrangler Unlimited 2.8 CRD High Sport
door De Volder en Vos
SIGNALEMENT
Hoe verkoopt u uw auto sneller en voor een betere
Met Autotrust garantie natuurlijk!
6 maanden garantie, net als bij de dealer.
Uw koper de zekerheid, u geen gezeur achteraf!
Reageer nu en wij doen u een interessante aanbied
Bel 0900-323 23 23 (lokaal tarief)
of kijk op www.autotrust.nl
garantie voor particuliere occasions
prijs?
ing!
www.autotrust.nl
Woensdag 12 september 2007 - Pagina 49
Stoere huisvader
Zolang de naam Jeep be
staat is er al een Spartaanse
terreinganger. Sinds half ja
ren tachtig spreken we dan
van de Wrangler, die recent
in zijn nieuwste gedaante is
aangetreden.
Of liever twee verschijningsvor
men, want naast de korte twee-
deurs is er nu ook een verlengde
vierdeurs. Bovendien kan de
Wrangier nu ook als diesel wor
den geleverd. Iedereen weet hoe
een Jeep eruit ziet en naar dat
voorbeeld is ook weer de nieuwe
Wrangier geschapen. Geen aan-
passing van het bestaande mo
del, maar een compleet nieuwe
auto inclusief aandrijflijn. De
wielen staan keurig op de hoeken
van de carrosserie en daarom
heeft de lange Unlimited uitvoe
ring een forse wielbasis van 2,95
meter. Daarmee wordt flink wat
extra ruimte geschapen. Stan
daard wordt de Wrangier gele
verd met een softtop die na wat
handmatige operaties kan wor
den losgemaakt en weg geklapt.
Een hardtop is eveneens verkrijg
baar. Daarbij kunnen twee pane
len boven de voorpassagiers
worden losgemaakt. Maar wie
kiest om open te rijden, kan de
L X B X H: 4.676 x 2.104 x 1.814 mm
Wielbasis: 2.947 mm
Kentekengewicht: 1.930 kg
Laadvermogen: 373 kg
Trekgewicht geremd: 3.500 kg
Motor: viercilinder dieselmotor
Cilinderinhoud: 2.777 cm3
Max. vermogen: 130 kW/178 pk bij 3.800 tpm.
Max. koppel: 410 Nm bij 2.000 - 2.600 tpm.
Van 0 naar 100 km/u: g o.
Topsnelheid: g.o.
Gem. verbruik: 1 op 10 km (fabrieksopgave)
Prijs geteste versie: 44.500 euro (High Sport)
Plus:
Ondanks volledig nieuwe carrosserie blijvend origineel, lange wiel
basis biedt veel extra ruimte en fors meer comfort
Min:
De Wrangler is en blijft een Spartaanse auto, niet echt goedkoop ze
ker niet met accessoires
hardtop niet opgeklapt meene
men. De hoekige carrosserie
hoort bijna spreekwoordelijk bij
de Wrangier. De spatborden zijn
in een zachte, zwarte kunststof
uitgevoerd en kunnen zo tegen
een stootje. Tegelijk heeft men in
de Wrangier aan luxueuze voor
zieningen gedacht, zo zitten er
bijvoorbeeld luidsprekers in de
rolbeugel, waar ook de verlich
ting te vinden is.Voorin ons test
exemplaar huist de bekende 2.8
liter diesel die met 178 pk meer
dan voldoende vermogen in huis
heeft voor vlotte prestaties, maar
daarvoor wel de nodige brand
stof vraagt (1 op 8,5). Bij lage toe
rentallen neemt de Wrangier
even de tijd, om zich daarna zeer
krachtig te bewijzen. Vooral door
het koppel van niet minder dan
410 Nm is de Wrangier ook een
beul in het terrein. De aandrij-
Auto
ving is volledig traditioneel met
een inschakelbare tussenbak, zo
dat het wel erg gek moet worden
wil de Wrangier niet vooruit kun
nen. Maar ook op de verharde
weg biedt de nieuweling met lan
ge wielbasis een comfortniveau
dat boven verwachting is. De Un
limited diesel start bij 41.000 eu
ro.
Waf: goed te merken ie voor
meneert die de bestaande
Wrangler kennen, dat. Is hot
afgenomen geluidsniveau.
Gok op de snelweg is er pri
ma eert gesprek te voeren
en kan de radio nog worden
gehoord. Het dashboard ia
vlak van vormgeving en ge
maakt var» een makkelijk
schoon te houden harde
kunststof. De vonngeving is
hier en daar opmerkelijk
speels. De stoelen zijn niet
overdreven breed of diep,
mm zitten ais gegoten. De
uitrusting is /.elf op sommige
details te
luxueus voor
een stoere
terreinwa
W' gort
Ondersteund door:
unigarant