ÜMMj 3 7 5 8 2 6 8 7 5 4 7 8 4 9 5 1 3 4 8 9 6 3 2 5 9 6 4 1 7 1 2 4 autotrust Garantie voor particulieren Speels dé Weekkrant De Faam Test: Jeep Wrangler Unlimited 2.8 CRD High Sport door De Volder en Vos SIGNALEMENT Hoe verkoopt u uw auto sneller en voor een betere Met Autotrust garantie natuurlijk! 6 maanden garantie, net als bij de dealer. Uw koper de zekerheid, u geen gezeur achteraf! Reageer nu en wij doen u een interessante aanbied Bel 0900-323 23 23 (lokaal tarief) of kijk op www.autotrust.nl garantie voor particuliere occasions prijs? ing! www.autotrust.nl Woensdag 12 september 2007 - Pagina 49 Stoere huisvader Zolang de naam Jeep be staat is er al een Spartaanse terreinganger. Sinds half ja ren tachtig spreken we dan van de Wrangler, die recent in zijn nieuwste gedaante is aangetreden. Of liever twee verschijningsvor men, want naast de korte twee- deurs is er nu ook een verlengde vierdeurs. Bovendien kan de Wrangier nu ook als diesel wor den geleverd. Iedereen weet hoe een Jeep eruit ziet en naar dat voorbeeld is ook weer de nieuwe Wrangier geschapen. Geen aan- passing van het bestaande mo del, maar een compleet nieuwe auto inclusief aandrijflijn. De wielen staan keurig op de hoeken van de carrosserie en daarom heeft de lange Unlimited uitvoe ring een forse wielbasis van 2,95 meter. Daarmee wordt flink wat extra ruimte geschapen. Stan daard wordt de Wrangier gele verd met een softtop die na wat handmatige operaties kan wor den losgemaakt en weg geklapt. Een hardtop is eveneens verkrijg baar. Daarbij kunnen twee pane len boven de voorpassagiers worden losgemaakt. Maar wie kiest om open te rijden, kan de L X B X H: 4.676 x 2.104 x 1.814 mm Wielbasis: 2.947 mm Kentekengewicht: 1.930 kg Laadvermogen: 373 kg Trekgewicht geremd: 3.500 kg Motor: viercilinder dieselmotor Cilinderinhoud: 2.777 cm3 Max. vermogen: 130 kW/178 pk bij 3.800 tpm. Max. koppel: 410 Nm bij 2.000 - 2.600 tpm. Van 0 naar 100 km/u: g o. Topsnelheid: g.o. Gem. verbruik: 1 op 10 km (fabrieksopgave) Prijs geteste versie: 44.500 euro (High Sport) Plus: Ondanks volledig nieuwe carrosserie blijvend origineel, lange wiel basis biedt veel extra ruimte en fors meer comfort Min: De Wrangler is en blijft een Spartaanse auto, niet echt goedkoop ze ker niet met accessoires hardtop niet opgeklapt meene men. De hoekige carrosserie hoort bijna spreekwoordelijk bij de Wrangier. De spatborden zijn in een zachte, zwarte kunststof uitgevoerd en kunnen zo tegen een stootje. Tegelijk heeft men in de Wrangier aan luxueuze voor zieningen gedacht, zo zitten er bijvoorbeeld luidsprekers in de rolbeugel, waar ook de verlich ting te vinden is.Voorin ons test exemplaar huist de bekende 2.8 liter diesel die met 178 pk meer dan voldoende vermogen in huis heeft voor vlotte prestaties, maar daarvoor wel de nodige brand stof vraagt (1 op 8,5). Bij lage toe rentallen neemt de Wrangier even de tijd, om zich daarna zeer krachtig te bewijzen. Vooral door het koppel van niet minder dan 410 Nm is de Wrangier ook een beul in het terrein. De aandrij- Auto ving is volledig traditioneel met een inschakelbare tussenbak, zo dat het wel erg gek moet worden wil de Wrangier niet vooruit kun nen. Maar ook op de verharde weg biedt de nieuweling met lan ge wielbasis een comfortniveau dat boven verwachting is. De Un limited diesel start bij 41.000 eu ro. Waf: goed te merken ie voor meneert die de bestaande Wrangler kennen, dat. Is hot afgenomen geluidsniveau. Gok op de snelweg is er pri ma eert gesprek te voeren en kan de radio nog worden gehoord. Het dashboard ia vlak van vormgeving en ge maakt var» een makkelijk schoon te houden harde kunststof. De vonngeving is hier en daar opmerkelijk speels. De stoelen zijn niet overdreven breed of diep, mm zitten ais gegoten. De uitrusting is /.elf op sommige details te luxueus voor een stoere terreinwa W' gort Ondersteund door: unigarant

Krantenbank Zeeland

de Faam | 2007 | | pagina 49