HET IS WEER ZO VER!
TOT WEL 1.250,- EXTRA INRUIL*
WWW. AUTOSTU RM.NL
6,9%*
ONZE OCCASIONSHOW MET ALLEEN MAAR VOORDEEL
OCCASIONS ONDER
DE 7.500,-
BEKIJK AL ONZE SCHERP GEPRIJSDE OCCASIONS OP
OCCASIONS BOVEN
DE 7.500,-
AUTO DVD
SYSTEEM
AUTO STURM GOES
AUTO STURM MIDDELBURG
dé Weekkrant
De Faam
Rond
Test: SsangYong Rexton RX270 XVT
door De Volder en Vos
MINIMALE INRUIL OF BOVEN PRIJS ANWB/BOVAG KOERSLIJST
750,- MINIMALE INRUIL OF
BOVEN PRIJS ANWB/BOVAG
KOERSLIJST
500,- KORTING BIJ GEEN
INRUIL
6,9% FINANCIERINGSRENTE
VOOR MAXIMAAL 7.500,-
MET EEN LOOPTIJD VAN 36
MAANDEN OF EEN EXTRA
KORTING VAN 125,-
GRATIS AUTO DVD SYSTEEM
MET 2 SCHERMEN OF EEN
EXTRA KORTING VAN 250,-
1.250,- MINIMALE INRUIL OF
BOVEN PRIJS ANWB/BOVAG
KOERSLIJST
1.000,- KORTING BIJ GEEN
INRUIL
6,9% FINANCIERINGSRENTE
VOOR MAXIMAAL 45.000,-
MET EEN LOOPTIJD VAN 36
MAANDEN OF EEN EXTRA
KORTING VAN 250,-
GRATIS AUTO DVD SYSTEEM
MET 2 SCHERMEN OF EEN
EXTRA KORTING VAN 250,-
FINANCIERING
OF EXTRA
KORTING!
GRATIS
MET
2 SCHERMEN
Amundsenweg 39, 4462 GP GOES
Tel.: 0113 - 60 20 00
Noordweg 467, 4333 KE MIDDELBURG
Tel.: 0118 - 61 20 42
SIGNALEMENT
Woensdag 5 september 2007 - Pagina 40
Wat er ook flink op vooruit
gegaan is, is de inrichting
van het interieur. De mate
rialen en kleuren zijn ge
woon veel fraaier en als het
gaat om afwerking en isola
tie is iedere vernieuwde
Rexton weer flink beter dan
zijn voorganger.
De XVT is een zeer luxueu
ze uitvoering met stan
daard lederen bekleding,
een LED instrumentarium,
regen- en lichtsensor, zijair
bags en donker getint glas
achter de B-stijl. Apart is de
af-fabriek ingebouwde au-
dio-installatie met een rond
thema.
Flinke stap vooruit
voorbeeldan
1
verkoopprijs incl. rijklaar maken
7 500.00
aanbetaling/ Inruil
6 2.500.00
krcdletsam
5.000 00
looptijd In maanden
36
effectieve rente op jaarbasis
6.9%
kredlot- vergoeding
532.84
rastantbotallng/ restwaarde
e-
prijs bij verkoop op afbetaling
8.03284
Termijnbedrag per maand*
153 69
2
13.500.00
3.500.00
e 10.000.00
36
6.9%
1.QS568
-
14585.68
307.38
Het (aflopend) Krediet wordt verstrekt door Nissan Financial Services, handelsmerk van RCI Financial Services te Amstertfta. EIKe kredietaanvraag wordt getoetst bij het Bureau Krediet Registratie te Tiel. Wijzigingen voorbehouden.
L X B X H: 4.720 x 1.870 x 1.830 mm
Wielbasis: 2.820 mm
Kentekengewicht: 1.970 kg
Laadvermogen: 790 kg
Trekgewicht geremd: 3.200 kg
Motor: vijfcilinder, 10 kleps dieselmotor
Cilinderinhoud: 2.696 cm3
Max. vermogen: 137 kW/186 pk bij 4.000 tpm.
Max. koppel: 402 Nm bij 1.600-3.000 tpm.
Van 0 naar 100 km/u: 11,6 sec.
Topsnelheid: 181 km/h
Gem. verbruik: 1 op 9,2 km (fabrieksopgave)
Prijs geteste versie: 55.495 euro
Plus:
Krachtige diesel met plezierige automaat, goede zitpositie
royale uitrusting, bescheiden meerprijs t.o.v. lager
veau.
Min:
Hier en daar nog wat goedkope kunststoffen, je moet van het ronde
radiothema houden, jaren beginnen langzaam te tellen.
Onder Chinese leiding ontwik
kelt het Koreaanse SsangYong
zich steeds meer tot wereldwij
de speler, met op dit moment
nog vooral vierwielaangedre-
ven SUV's. De Rexton draait al
weer een paar jaar mee, maar
wordt keurig up-to-date gehou
den zowel wat betreft vormge
ving als techniek. Op stap met
de nieuwe XVT-variant.
Kopers van een SUV gaan voor
dit soort modellen vooral van
wege de stoere uitstraling en
hoge zit. En dat betekent dat de
gemiddelde berijder veel luxe
verwacht en bovendien qua
prestaties niets te kort wil ko
men. Daarom heeft SsangYong
de Rexton-serie uitgebreid met
een topmodel. De XVT beschikt
over de bekende 5 cilinder
common rail diesel van Merce-
des-origine, maar heeft door
wat technische ingrepen een
vermogen dat is opgeschroefd
van 165 naar 186 pk. Tegelijk is
het koppel gestegen van 340
naar 402 Nm. De prettig klin
kende 5-pitter is altijd gekop
peld aan een vijftraps auto
maat, eveneens van Mercedes
met de mogelijkheid deze
handmatig te schakelen. De
motor voelt krachtig aan en zet
goede prestaties neer: een top
van 181 km/u en acceleratie
van 0 tot 100 in 11,6 seconden.
Het gemiddelde verbruik ligt
rond de 1 op 9, maar wie veel
kilometers over de snelweg
maakt, kan ook rustig 1 op 11
halen.
Hoewel de bemoeienis van
Mercedes bij SsangYong is ver
dwenen, zijn er nog wel heel
duidelijk trekjes van de Duitse
fabrikant waarneembaar, kijk
bijvoorbeeld maar eens naar de
grille. De XVT staat standaard
op 18 inch lichtmetaal met for
se banden. Bovendien is er bij
deze topper sprake van perma
nente vierwielaandrijving,
maar ontbreekt de mogelijk
heid van een lage gearing, die
de meer eenvoudige modellen
wel hebben. Binnenruimte is er
volop, de stoelen zijn fors van
formaat en worden volledig
elektrisch ingesteld. Het totaal-
gevoel dat deze Rexton XVT
geeft klopt gewoon helemaal.
De uitrusting is compleet, de
stoelen zitten ietwat vlak maar
zijn ook op lange ritten vol
doende comfortabel en het on
derstel met specifiek voor de
XVT onafhankelijke achterwiel
ophanging verwerkt de onder
grond uitstekend. Het is de be
scheiden meerprijs van 3.500
euro ten opzichte van de be
staande RX270s Xdi autorrTaat
beslist waard. De auto kost
55.495 euro.