HET IS WEER ZO VER! TOT WEL 1.250,- EXTRA INRUIL* WWW. AUTOSTU RM.NL 6,9%* ONZE OCCASIONSHOW MET ALLEEN MAAR VOORDEEL OCCASIONS ONDER DE 7.500,- BEKIJK AL ONZE SCHERP GEPRIJSDE OCCASIONS OP OCCASIONS BOVEN DE 7.500,- AUTO DVD SYSTEEM AUTO STURM GOES AUTO STURM MIDDELBURG dé Weekkrant De Faam Rond Test: SsangYong Rexton RX270 XVT door De Volder en Vos MINIMALE INRUIL OF BOVEN PRIJS ANWB/BOVAG KOERSLIJST 750,- MINIMALE INRUIL OF BOVEN PRIJS ANWB/BOVAG KOERSLIJST 500,- KORTING BIJ GEEN INRUIL 6,9% FINANCIERINGSRENTE VOOR MAXIMAAL 7.500,- MET EEN LOOPTIJD VAN 36 MAANDEN OF EEN EXTRA KORTING VAN 125,- GRATIS AUTO DVD SYSTEEM MET 2 SCHERMEN OF EEN EXTRA KORTING VAN 250,- 1.250,- MINIMALE INRUIL OF BOVEN PRIJS ANWB/BOVAG KOERSLIJST 1.000,- KORTING BIJ GEEN INRUIL 6,9% FINANCIERINGSRENTE VOOR MAXIMAAL 45.000,- MET EEN LOOPTIJD VAN 36 MAANDEN OF EEN EXTRA KORTING VAN 250,- GRATIS AUTO DVD SYSTEEM MET 2 SCHERMEN OF EEN EXTRA KORTING VAN 250,- FINANCIERING OF EXTRA KORTING! GRATIS MET 2 SCHERMEN Amundsenweg 39, 4462 GP GOES Tel.: 0113 - 60 20 00 Noordweg 467, 4333 KE MIDDELBURG Tel.: 0118 - 61 20 42 SIGNALEMENT Woensdag 5 september 2007 - Pagina 40 Wat er ook flink op vooruit gegaan is, is de inrichting van het interieur. De mate rialen en kleuren zijn ge woon veel fraaier en als het gaat om afwerking en isola tie is iedere vernieuwde Rexton weer flink beter dan zijn voorganger. De XVT is een zeer luxueu ze uitvoering met stan daard lederen bekleding, een LED instrumentarium, regen- en lichtsensor, zijair bags en donker getint glas achter de B-stijl. Apart is de af-fabriek ingebouwde au- dio-installatie met een rond thema. Flinke stap vooruit voorbeeldan 1 verkoopprijs incl. rijklaar maken 7 500.00 aanbetaling/ Inruil 6 2.500.00 krcdletsam 5.000 00 looptijd In maanden 36 effectieve rente op jaarbasis 6.9% kredlot- vergoeding 532.84 rastantbotallng/ restwaarde e- prijs bij verkoop op afbetaling 8.03284 Termijnbedrag per maand* 153 69 2 13.500.00 3.500.00 e 10.000.00 36 6.9% 1.QS568 - 14585.68 307.38 Het (aflopend) Krediet wordt verstrekt door Nissan Financial Services, handelsmerk van RCI Financial Services te Amstertfta. EIKe kredietaanvraag wordt getoetst bij het Bureau Krediet Registratie te Tiel. Wijzigingen voorbehouden. L X B X H: 4.720 x 1.870 x 1.830 mm Wielbasis: 2.820 mm Kentekengewicht: 1.970 kg Laadvermogen: 790 kg Trekgewicht geremd: 3.200 kg Motor: vijfcilinder, 10 kleps dieselmotor Cilinderinhoud: 2.696 cm3 Max. vermogen: 137 kW/186 pk bij 4.000 tpm. Max. koppel: 402 Nm bij 1.600-3.000 tpm. Van 0 naar 100 km/u: 11,6 sec. Topsnelheid: 181 km/h Gem. verbruik: 1 op 9,2 km (fabrieksopgave) Prijs geteste versie: 55.495 euro Plus: Krachtige diesel met plezierige automaat, goede zitpositie royale uitrusting, bescheiden meerprijs t.o.v. lager veau. Min: Hier en daar nog wat goedkope kunststoffen, je moet van het ronde radiothema houden, jaren beginnen langzaam te tellen. Onder Chinese leiding ontwik kelt het Koreaanse SsangYong zich steeds meer tot wereldwij de speler, met op dit moment nog vooral vierwielaangedre- ven SUV's. De Rexton draait al weer een paar jaar mee, maar wordt keurig up-to-date gehou den zowel wat betreft vormge ving als techniek. Op stap met de nieuwe XVT-variant. Kopers van een SUV gaan voor dit soort modellen vooral van wege de stoere uitstraling en hoge zit. En dat betekent dat de gemiddelde berijder veel luxe verwacht en bovendien qua prestaties niets te kort wil ko men. Daarom heeft SsangYong de Rexton-serie uitgebreid met een topmodel. De XVT beschikt over de bekende 5 cilinder common rail diesel van Merce- des-origine, maar heeft door wat technische ingrepen een vermogen dat is opgeschroefd van 165 naar 186 pk. Tegelijk is het koppel gestegen van 340 naar 402 Nm. De prettig klin kende 5-pitter is altijd gekop peld aan een vijftraps auto maat, eveneens van Mercedes met de mogelijkheid deze handmatig te schakelen. De motor voelt krachtig aan en zet goede prestaties neer: een top van 181 km/u en acceleratie van 0 tot 100 in 11,6 seconden. Het gemiddelde verbruik ligt rond de 1 op 9, maar wie veel kilometers over de snelweg maakt, kan ook rustig 1 op 11 halen. Hoewel de bemoeienis van Mercedes bij SsangYong is ver dwenen, zijn er nog wel heel duidelijk trekjes van de Duitse fabrikant waarneembaar, kijk bijvoorbeeld maar eens naar de grille. De XVT staat standaard op 18 inch lichtmetaal met for se banden. Bovendien is er bij deze topper sprake van perma nente vierwielaandrijving, maar ontbreekt de mogelijk heid van een lage gearing, die de meer eenvoudige modellen wel hebben. Binnenruimte is er volop, de stoelen zijn fors van formaat en worden volledig elektrisch ingesteld. Het totaal- gevoel dat deze Rexton XVT geeft klopt gewoon helemaal. De uitrusting is compleet, de stoelen zitten ietwat vlak maar zijn ook op lange ritten vol doende comfortabel en het on derstel met specifiek voor de XVT onafhankelijke achterwiel ophanging verwerkt de onder grond uitstekend. Het is de be scheiden meerprijs van 3.500 euro ten opzichte van de be staande RX270s Xdi autorrTaat beslist waard. De auto kost 55.495 euro.

Krantenbank Zeeland

de Faam | 2007 | | pagina 40