Deelnemers kijken uit naar Roparun autotrust Garantie voor particulieren qnnitinmMM 'Er gaat wat door je heen' Hoe verkoopt u uw auto sneller en voor een betere prijs? Met Autotrust garantie natuurlijk! 6 maanden garantie, net als bij de dealér. Uw koper de zekerheid, u geen gezeur achteraf! Reageer nu en wij doen u een interessante aanbieding! Bel 0900-323 23 23 (lokaal tarief) of kijk op www.autotrust.nl garantie voor particuliere occasions SIGNALEMENT Test:Ford Focus Coupé-Cabriolet 2.0 Titanium door Willem de Volder en Tony Vos Donker masker m TT^v/MH'ilfeiiilDe Faam Woensdag 23 mei 2007 - Pagina 42 Het is veel oefenen voor de Roparun. foto:MARIEKE mandemaker was na de finish altijd een hele happening bij le Bourget. Van wege de organisatie in Frankrijk is besloten om vanaf2003 Parijs- Rotterdam te lopen. "De gezelli ge sfeer voerde de boventoon", weet Van Rossum. "Buiten de prestatie is de sfeer belangrijk. Het is een ontlading in sport en plezier met in je achterhoofd de gedachte aan die zieke men sen." Het Cegelec Runningteam bestaat uit twee teams van vier lopers, twee fietsers, kaartlezers en chauffeurs in de busjes en begeleiding. Om 7.00 uur is het vertrek door Saint Denis naar het noorden. De twee teams wisselen elkaar om de veertig kilometer af. Het afge loste team kan dan rusten in de bus waar een massagetafel in staat. Vier fysiotherapeuten houden de lopers fit In de bus zit een keuken en zijn een aantal bedden. Dit jaar gaat voor het eerst een bus met supporters mee. Cegelec heeft goede lopers, twee jaar ge leden behaalden zij de tweede plaats na Flakkee, dat overigens ook nu weer favoriet is voor de snelste tijd. "Het is een schitterend evenement. Ik heb veel bewondering voor de lopers dat zij die 527 kilometer afleggen en het op deze manier met zoveel plezier doen. Ze lopen zo goed en hard dat je er als fietser moeite mee hebt", vertelt Jon van Rossum. "Ik denk nog wel met heimwee terug aan die finish in Parijs maar het goede doel blijft, geld ophalen. En als je nu in Rotterdam langs de mensen van de Daniël de Hoedt kli niek komt, dat is emotioneel. Dan gaat er wél wat door je heen. unigarant DOOR LEON JANSSENS MIDDELBURG - In Parijs bij vliegveld Le Bourget gaan komend weekend 207 Ne derlandse teams van start voor de jaarlijkse Roparun, de langste non-stop estafet teloop ter wereld. De start is in de vroege uren van Eerste Pinksterdag en de finish laat in de maandagmiddag op de Coolsingel in Rotterdam. Ruim 500 kilometer van Parijs naar Rotterdam. Een van de teams is het Cegelec Running team uit Walcheren dat voor de zesde keer meedoet. Jon van Rossum, maandag wordt hij 61, is bestuurslid, fietser en organi sator van sponsor-evenemen ten met de rommelmarkt als voornaamste project. "Wij doen om de twee jaar mee, dan krij gen wij het organisatorisch goed rond. Voor de Roparun krijgen wij van onze sponsor een AMZ- bus ter beschikking en van Citax twee begeleidingsbusjes. In ons team hebben wij te maken met prominente lopers. Wij halen een gemiddelde snelheid van 17 kilometer per uur." Het team organiseert alles zelf, zoals materiaal, eten, kleding, vervoer. "Ook de sponsoring, want als je goed gesponsord bent betekent dat veel voor het goede doel, het leven van termi nale kankerpatiënten verlich ten." Roparun, Rotterdam Parijs Running, is ooit ontstaan uit een weddenschap van vier mannen met aankomst nog in Parijs. Dat Alles in één Auto Het dashboard van de Coupé-Cabriolet is 1 op 1 overgenomen uit de geslo ten varianten van de Focus. De complete Titanium heeft onder meer automati sche airco met gescheiden temperatuurregeling met een gekoeld dashboard kastje, beschikt over diver se aluminium accenten, elektrische hoogsteverstel- ling op de bestuurdersstoel en een Sony radio/MP3- speler met aux-aansluiting in het dashboardkastje. De stoelen bieden een goed ondersteunde zit, zijn groot genoeg en volop verstel baar. Aan de buitenkant is voorzien in 17 inch lichtme taal en koplampen met een donker masker. Bijna alle succesvolle middenklassers in Europa zijn ver krijgbaar als coupé-cabriolet met een keurig hard dak. Ford heeft voor het ontwerp en bouw van de Focus Coupé- Cabriolet Pininfarina in de hand genomen en daarom me nen we ook enkele Italiaanse trekjes aan de auto te zien. Dat blijkt onder meer aan die ietwat hoekige achterkant met chromen verbindingsbalk tus sen de achterlichten en de bij zondere kleurencombinatie van een rode lak met geel/beige lederen bekleding. Vooral dat is even wennen, rood zou wat dat betreft beter bij zwart leer pas sen en uiteraard behoort dat ook tot de mogelijkheden. Ford heeft gekozen voor een kap in twee delen, waarvoor doorgaans een behoorlijk lange kofferbak nodig is. Meestal ver stoort dat de harmonie in het ontwerp, maar de Ford toont vooral gesloten bijzonder fraai en zo zal ie ook het meest wor den gebruikt. In nog geen halve minuut wordt de auto geopend en kan er open worden geno ten. En genieten is het! Het glas is aan de zijkant behoorlijk ver doorgetrokken, zodat voorpas sagiers ook zonder windstop re delijk uit de wind zitten. Achter in is het een ander verhaal, bo vendien is de beenruimte zeer beperkt. Alleen bij inschikkelij ke voorpassagiers kunnen eventueel twee volwassenen achterin zitten. Vooral gesloten kan er veel bagage mee, maar liefst 534 liter verdwijnt er in de kofferbak. Maar ook gesloten is er altijd nog een flinke 248 liter over. Ford levert de Focus Coupé-Ca briolet met twee benzinemoto ren en één diesel. De 2 liter Duratec 16V is een bekende met een vermogen van 145 pk en koppel van 185 Nm. Gekoppeld aan een handgeschakelde vijf- bak past de motor prima bij het karakter van de Focus. Het ge wicht is met 1.558 liter aan de forse kant, maar de krachtbron heeft daar geen problemen mee. In 10,3 seconden gaat de auto vlot naar de 100 km/u en topt op 208 km/u. Het gemid delde praktijkverbruik komt uit op 1 op 11,3 en dat is netjes. Het onderstel verdient een hoog cij fer en zorgt voor een behoorlijk torsievrij geheel. De auto kost 34.000 euro als Ti tanium 2.0 16V en start bij 28.500 euro als Trend 1.6 16V. L X B X H: 4.509 x 1.834 x 1.448 mm Wielbasis: 2.640 mm Kentekengewicht: 1.558 kg Laadvermogen: 403 kg Trekgewicht geremd: 1.350 kg Motor: viercilinder, 16 kleps benzinemotor Cilinderinhoud: 1.999 cm3 Max. vermogen: 107 kW/145 pk bij 6.000 tpm. Max. koppel: 185 Nm bij 4.500 tpm. Van 0 naar 100 km/u: 10,3 sec. Topsnelheid: 208 km/h Gem. verbruik: 1 op 13,3 km (fabrieksopgave) Prijs geteste versie: 34.000 euro (Titanium) Plus: Fraaie lijn als coupé, uitstekend onderstel, veel ruimte voor Min: Kleurstelling, beenruimte op de achterbank

Krantenbank Zeeland

de Faam | 2007 | | pagina 42