BOVAG-occasions.nl occasion met garantie? Caljouw Rademaker Stapelen achter de bank Duidelijk een klasse rijker dé Weekkrant MEER DAN 75.000 OCCASIONS MET BOVAG-GARANTIE. BOVAG. ZEKER VAN JE ZAAK. www.caljouw-rademaker.nl Verhuizingen in binnen- en buitenland Piano- en vleugeitransport Antiekvervoer Meubelopslag Overzeeverpakkingen Wij zijn gevestigd te: De Faam Woensdag 28 maart 2007 - Pagina 51 SIGNALEMENT HERKENDE VERHUIZERS Kuipersweg 23/25 4338 PH Middelburg 0118 - 626 649 De Roterij 17 4328 BB Burgh-Haamstede -zr 0111 - 650 165 Verrijn Stuartweg 26 4462 GE Goes 0113 - 227 062 Ambachtsstraat 20 4538 AW Terneuzen "S 0115 - 617 840 Het dashboard heeft duide lijk trekjes van de Disct* very, door materiaalgebruik maar ook door vormgeving. Voorin is het prima gestold en de verstelbaarheid van de stoelen laat weinig te wensen over. De HSE heeft standaard leer. Bagage kan er ook het nodige mee. Wie achter de bank tot aan het dak stapelt komt aan 550 liter en na het neerklappen van de rugleuning groeit dit tot 1670 liter, zodat do Freelander qua mogelijkhe den te vergelijken is met een flinke stationwagon. Een klasse rijker er heel behoorlijk in zitten, al moeten achterpassagiers niet langer zijn dan 1,80 meter. Op de middenconsole zit een knop voor het zogenaamde Ter rain Response System. Met de ze draaiknop hoeft alleen maar voor de juiste weg- en weerom standigheden gekozen te wor den en de auto past zijn aandrij ving en tractiehulpmiddelen daar helemaal op aan. Toch zal de Freelander vooral op de weg worden gebruikt en ook op dat gebied is het model er flink op vooruit gegaan. De bewegin gen van de carrosserie in De vernieuwing binnen het Land Rover programma is complete met de komst van de tweede generatie Free lander. De auto brengt een mooie designmix van ele menten van het voorgaande model en van de huidige Range Rover Sport. De die selversie lijkt voor Europa het meest geschikt. De Freelander is wat groter ge worden, zonder dat het meteen een reus van een auto is. Met een lengte van 4,50 meter is de ze Engelsman nog steeds prima in normale parkeerplaatsen te manoeuvreren. Het front is, zo als het hoort, lekker hoog met een stevige omlijsting van de grille en een geribbelde plaat onder de bumper ter bescher ming van de techniek. Land Ro ver levert de Freelander voor taan alleen als vijfdeurs. De au to beschikt over een goede toe gankelijkheid door de vier deu ren en de grote achterklep. De toegenomen lengte en wielbasis hebben een gunstige invloed op de interieurruimte. Vier tot eventueel vijf personen kunnen L X B X H: 4.500 x 2.005 x 1.820 mm Wielbasis: 2.660 mm Kentekengewicht: 1.790 kg Laadvermogen: 715 kg Trekgewicht geremd: 2.000 kg Motor: viercilinder, 16 kleps dieselmotor Cilinderinhoud: 2.179 cm3 Max. vermogen: 112 kW/152 pk bij 4.000 tpm. Max. koppel: 400 Nm bij 2.000 tpm. Van 0 naar 100 km/u: 11,7 sec. Topsnelheid: 181 km/h Gem. verbruik: 1 op 13,3 km (fabrieksopgave) Prijs geteste versie: 55.600 euro (HSE roetfilter) Plus: Uitstraling heeft aan kracht gewonnen, eigenschappen als terreinganger verbeterd, fraaie interieurinrichting, voldoende ruim. bochten worden keurig beperkt en de wieluitslagen zijn meer dan voldoende om flinke on effenheden bijna ongemerkt te laten passeren. De 2,2 liter common rail diesel komt voort uit de samenwer king van eigenaar Ford en PSA (Peugeot/Citroën). Met een en kele turbo wordt een vermogen geleverd van 152 pk, die via een handgeschakelde zesbak wor den overgebracht op de vier aangedreven wielen. Met een gewicht van 1.790 kg heeft de auto deze motor wel no dig om een beetje vlot vooruit te komen. In 11,7 seconden sprint de Land Rover naar de 100 tan/u en haalt een top van 181 km/u. De motor doet keurig gedempt zijn werkt en mede dankzij de zesbak wordt het toerental op de snelweg laag gehouden. Het ge middelde verbruik zit royaal bo ven de 1 op 10. De prijs: vanaf 41.500 euro en onze HSE met roetfilter komt op 55.600 euro. Min: In een aangeklede uitvoering loopt de aanschafprijs meteen flink op.

Krantenbank Zeeland

de Faam | 2007 | | pagina 51