BOVAG-occasions.nl
occasion met garantie?
Caljouw Rademaker
Stapelen
achter de
bank
Duidelijk een klasse rijker
dé Weekkrant
MEER DAN 75.000 OCCASIONS MET BOVAG-GARANTIE.
BOVAG. ZEKER VAN JE ZAAK.
www.caljouw-rademaker.nl
Verhuizingen in binnen- en buitenland Piano- en vleugeitransport
Antiekvervoer Meubelopslag Overzeeverpakkingen
Wij zijn gevestigd te:
De Faam Woensdag 28 maart 2007 - Pagina 51
SIGNALEMENT
HERKENDE
VERHUIZERS
Kuipersweg 23/25 4338 PH Middelburg 0118 - 626 649
De Roterij 17 4328 BB Burgh-Haamstede -zr 0111 - 650 165
Verrijn Stuartweg 26 4462 GE Goes 0113 - 227 062
Ambachtsstraat 20 4538 AW Terneuzen "S 0115 - 617 840
Het dashboard heeft duide
lijk trekjes van de Disct*
very, door materiaalgebruik
maar ook door vormgeving.
Voorin is het prima gestold
en de verstelbaarheid van
de stoelen laat weinig te
wensen over. De HSE heeft
standaard leer. Bagage kan
er ook het nodige mee. Wie
achter de bank tot aan het
dak stapelt komt aan 550
liter en na het neerklappen
van de rugleuning groeit dit
tot 1670 liter, zodat do
Freelander qua mogelijkhe
den te vergelijken is met
een flinke stationwagon.
Een klasse rijker
er heel behoorlijk in zitten, al
moeten achterpassagiers niet
langer zijn dan 1,80 meter.
Op de middenconsole zit een
knop voor het zogenaamde Ter
rain Response System. Met de
ze draaiknop hoeft alleen maar
voor de juiste weg- en weerom
standigheden gekozen te wor
den en de auto past zijn aandrij
ving en tractiehulpmiddelen
daar helemaal op aan. Toch zal
de Freelander vooral op de weg
worden gebruikt en ook op dat
gebied is het model er flink op
vooruit gegaan. De bewegin
gen van de carrosserie in
De vernieuwing binnen het
Land Rover programma is
complete met de komst van
de tweede generatie Free
lander. De auto brengt een
mooie designmix van ele
menten van het voorgaande
model en van de huidige
Range Rover Sport. De die
selversie lijkt voor Europa
het meest geschikt.
De Freelander is wat groter ge
worden, zonder dat het meteen
een reus van een auto is. Met
een lengte van 4,50 meter is de
ze Engelsman nog steeds prima
in normale parkeerplaatsen te
manoeuvreren. Het front is, zo
als het hoort, lekker hoog met
een stevige omlijsting van de
grille en een geribbelde plaat
onder de bumper ter bescher
ming van de techniek. Land Ro
ver levert de Freelander voor
taan alleen als vijfdeurs. De au
to beschikt over een goede toe
gankelijkheid door de vier deu
ren en de grote achterklep. De
toegenomen lengte en wielbasis
hebben een gunstige invloed op
de interieurruimte. Vier tot
eventueel vijf personen kunnen
L X B X H: 4.500 x 2.005 x 1.820 mm
Wielbasis: 2.660 mm
Kentekengewicht: 1.790 kg
Laadvermogen: 715 kg
Trekgewicht geremd: 2.000 kg
Motor: viercilinder, 16 kleps dieselmotor
Cilinderinhoud: 2.179 cm3
Max. vermogen: 112 kW/152 pk bij 4.000 tpm.
Max. koppel: 400 Nm bij 2.000 tpm.
Van 0 naar 100 km/u: 11,7 sec.
Topsnelheid: 181 km/h
Gem. verbruik: 1 op 13,3 km (fabrieksopgave)
Prijs geteste versie: 55.600 euro (HSE roetfilter)
Plus:
Uitstraling heeft aan kracht gewonnen, eigenschappen als
terreinganger verbeterd, fraaie interieurinrichting, voldoende
ruim.
bochten worden keurig beperkt
en de wieluitslagen zijn meer
dan voldoende om flinke on
effenheden bijna ongemerkt te
laten passeren.
De 2,2 liter common rail diesel
komt voort uit de samenwer
king van eigenaar Ford en PSA
(Peugeot/Citroën). Met een en
kele turbo wordt een vermogen
geleverd van 152 pk, die via een
handgeschakelde zesbak wor
den overgebracht op de vier
aangedreven wielen.
Met een gewicht van 1.790 kg
heeft de auto deze motor wel no
dig om een beetje vlot vooruit te
komen. In 11,7 seconden sprint
de Land Rover naar de 100 tan/u
en haalt een top van 181 km/u.
De motor doet keurig gedempt
zijn werkt en mede dankzij de
zesbak wordt het toerental op de
snelweg laag gehouden. Het ge
middelde verbruik zit royaal bo
ven de 1 op 10. De prijs: vanaf
41.500 euro en onze HSE met
roetfilter komt op 55.600 euro.
Min:
In een aangeklede uitvoering loopt de aanschafprijs meteen flink
op.