Na de VS en Japan Uitgerust met paniekfunctie 'Setjes' kleden zich samen by Esprit De Faam mil "Woensdag 22 november 2006 - Pagina 44 Thuiskomen en ont dekken dat alies overhoop gehaald, vernield of verdwe nen is..., u moet er natuurlijk niet aan den ken. De Marmitek SafeGu- ard belt bij onraad direct een aantal vooraf ingestel de telefoonnummers weet u zeker dat er direct actie ondernomen wordt, zonder de kosten van een alarmcentrale! Alle sensoren zijn draadloos waardoor u uw woning zonder hak- en breekwerk kunt beveiligen. Via het Ne derlandstalige LCD-display ziet u in één oogopslag wat de sta tus is. Hij is tevens voorzien van een paniekfunctie. Hiermee kunt u met één druk op de knop van de afstandsbediening het (stil) alarm inschakelen. Ook kunt u met een afstandsbedie ning de verlichting in huis bedienen. De adviesprijs voor een 4-delig basisset bedraagt 249 euro. Dit beveiligingssysteem kan naar wens uitgebreid worden met extra draadloze sen soren, zoals bijvoorbeeld een rookmelder of extra sirene. Het lifestyle merk Esprit maakt leuke man/vrouw combi's in verschillende stijlen. Tot welke groep je ook hoort of wil horen, je kunt je er samen met je lief naar kleden. Voor deze herfst en aankomende winter zijn er drie stijlen in de aanbieding: Casual, Collection en EDC by Esprit. Casual staat voor een typische Esprit Lifestyle: sportief, positief en daarmee ty pisch Californisch. Collection is ontworpen voor de jonge, carrière- gerichte mannen en vrouwen die hun persoonlijkheid willen onder strepen door een smaakvolle, mo derne look. EDC tenslotte is jong en uiterst individualistisch.Tel daarbij op de Esprit accessoires en: je ziet er op je best uit en op een manier die precies bij je past! De najaars-/wintercolllectie van on ze zuiderbuur Ellen Verbeek is in meerder opzichten bijzonder. De ontwerpen zijn origineel, de uitstra ling stoer/chique, de toegepaste ma terialen verrassend en de persoonlij ke en situatie afhankelijke toepas singsmogelijkheden zonder meer unieke vondsten. Verbeek heeft zich laten inspireren door het sprookjesbos. De elegante vormen en ruwe materialen zoals plantaardig ge looid leer, houten hakken en beukenhou ten handvatten verwijzen naai- het con trast tussen natuur en vrouwelijkheid. Ge bruikte metalen detials zijn op een spe ciale manier behandeld waardoor ze ro buust lijken maar licht voelen. Omdat de moderne vrouw vaak een druk professioneel en sociaal le ven moet combineren kent de schoenen- en tassenlijn van Verbeek interessante transformatiemogelijkhe den. Naar gelegenheid en eigen gevoel. Zo verandert een detail in de vorm van een blad klassieke laarzen in sexy tweederde model len terwijl andere modellen dankzij een afneembare le ren schacht tot enkellaars jes kunne worden omgeto verd. Ook voor de tassen geldt dat ze in verschillende vormen kunne worden ver anderd. Wat de hakken be treft kent de collectie hout met leer, cilindervormen en sleehakken. De klassieke kleuren zwart, donkerbruin en cognac zijn aangevuld met bosgroen, lichtgrijs en ijsblauw. De combinatie van mat leer en leer waarin licht glitter is verwerkt, roept een bosnimfensfeer- tje op. Kijk voor verkoop adressen in Nederland op www.ellenverbeek.com Na Antwerpen, Parijs en Rotter dam heeft sieradenmerk Monet inmiddels ook een shop in Am sterdam en wel aan de Kalver- straat. Een absolute must voor wie een niet te e zwak heeft voor modieuze sieraden van we reldfaam. Monet presenteerde zich 75 jaar geleden voor het eerst op de markt toen was ge bleken dat er grote behoefte be stond aan rijk uitgewerkte en modieuze sieraden. Inmiddels is Monet een begrip doordat het merk zich onderscheidt in kwa liteit, vakmanschap, betaal baarheid en vooral: stijl! De nieuwe formule Monet Co biedt de Europese consument een rijk aanbod aan sieraden en modeaccessoires zoals tassen, ceintuurs, hoeden, sokken, handschoenen, shawls en klei ne seizoens-items. vriend (in), partner of kind (6,7%) 6. Lezen van een mooi boek of favoriet tijdschrift krant (4,0%) 7. Tijd maken voor jezelf (4,0%) 8. Lichamelijke intimiteit (3,2%) 9. Diner in geliefd restaurant (2,9%) 10. Een avondje stappen (2,2%) Visa heeft, behalve naar de keuze van cadeaus voor de komende feestdagen, on derzoek gedaan naar favo riete genietmomenten van Nederlanders. In de Top 10 staan drie zaken waarvoor een financiële inves tering noodzakelijk is: een weekend weg, diner in een res taurant en een avondje stap pen. Sociale contacten worden het meest frequent genoemd als activiteit waarvan men bevol- kingsbreed het meest kan ge nieten in het leven. Overzicht van de Geniet Top 10 1. Sociale contacten met ge zin, familie en vrienden (35,9%) 2. Weekendje weg (15,4%) 3. Eropuit trekken in de na tuur (7,2%) en Glimlach van een kind (7,2%) 5. Een omhelzing van Het onderzoek is begin oktober door betaalkaartenorganisatie Visa Europa onder 460 respon denten op de Nederlandse markt uitgevoerd. In Europa zijn ruim 315 miljoen debet-, credit-, en commerciële Visa kaarten in omloop. Deze kaar ten zijn, in de twaalf maanden voorafgaande aan juni 2006, ge bruikt voor aankopen en geld opnamen ter waarde van 1,19 biljoen. Voor meer informatie: kijk op www.visa.nl Van alle Nederlanders is 85%van plan met Sin terklaas of Kerstmis een cadeau te kopen. Een boek is - naast individuele wensen - het favoriete cadeau. Vierennegentig procent van ons allemaal doet echt moeite een cadeau te kopen dat in de smaak valt. Het grootste deel van de decembercadeaus blijft dit jaar onder de 100. Creditcardhouders zijn van plan hogere bedragen te besteden aan een cadeau. Dit blijkt uit een onderzoek van Visa Europa op de Nederland se markt. Het onderzoek staat in het teken van genieten. Na de kinderen wordt vooral de partner verwend. Onver wachte cadeautjes worden meer gewaardeerd dan ander soortige cadeaus. Het minst in trek zijn tweedehands en dure cadeaus. Als Nederlanders een cadeau krijgen dat niet in de smaak valt, blijft bijna driekwart vriendelijk glimla chen en laat niets merken aan de gever. 84% Houdt het ca deau. Bijna de helft van de mensen die wel eerlijk vertellen aan de gever dat het ontvangen cadeau niet echt in de smaak valt, vraagt de kassabon zodat ze het kunnen ruilen. De duurdere cadeaus van de december-shoppers (2%) worden met een creditcard betaald. Het zijn overigens va ker mannen dan vrouwen die de creditcard gebruiken in december (66% van de creditcardgebruikers is man).

Krantenbank Zeeland

de Faam | 2006 | | pagina 44