Baden in rijkdom. Fan wil gitaarles van de meester SS PLUS Spelen op vijf snaren in een G-stemming Weeüendvoordeei Geldig van donderdag 5 t/m zaterdag 7 oktober 2006 Campina Vlaflip of dubbel- vlaflip Al Capone's Pizza Heineken Pils Tierra Buena PLUS Corbijn - Vrouwenpolder www.piussupermafkt.nl Wat een verschil. RrJV^HHIffSïïflPe Faam lohan is high van «""«pakkers Johan Meulmeester is niet alleen een grote fan van Keith Richards, hij is ook een wandelende en cyclopedie als het om de Stones gaat. foto: felice buonadonna door elly de feijter VUSSINGEN - "Ik surf elke dag op internet, op zoek naar materiaal over de Sto nes en heb over de hele we reld contact met mensen die iets hebben met deze le gendarische band." Johan Meulmeester uit Vlissingen mag rustig tot één van de grootste Stones-fans en - kenners van Nederland worden gerekend. Het is meer dan een hobby en Keith Richards bepaalt met zijn vijfsnarige gitaren, die altijd in G gestemd staan, voor een groot deel het geluid van de Stones, vertelt Stones-fan Johan Meul meester. Die G-stemming komt van de oude bluesmuziek en geeft de gitaar een vol en mooi geluid. Samen met zijn befaam de loopjes in hits zoals Honky Tonk Women en Brown Sugar is dat een handelsmerk van de Stones geworden. Het liefst speelt de gitarist op oude gitaren met nog een echte massief eiken kast. Ook de ver sterkers van Richards zijn altijd oude kasten waai' volgens de kenners toch het beste geluid uitkomt Johan heeft daar heel wat voor over. In één van zijn gitaren heeft hij met grote letters de naam van zijn grote idool Keith Richards, gitarist van de Stones, laten zetten. In zijn huis in Vlis singen pronkt de gitaar tussen alle archeologische vondsten, Johan's tweede passie. Fascinatie Hij vertelt: "De fascinatie voor de Stones begon in de jaren ze ventig. Ik vind het gitaarspel van Keith Richards fantastisch en verzamel sindsdien alles wat er van de Stones uitkomt. Ik heb minstens 650 cd's en honderd dvd's. Vroeger moest je bijna op je knieën om een bootleg te pakken te krijgen, nu bellen ze me overal vandaan om te vra gen of ik dat ene optreden of die ene cd heb." Tien jaar geleden kreeg de Vliss- inger zijn eerste gitaarles bij Leo van de Ketterij, met maai" één doel: "Door steeds maar weer te luisteren en alles te bekijken heb ik me het gitaarspel van Keith eigen gemaakt. Ik oefende eindeloos de Stones-loopjes. Nu volg ik lessen bij René Koole, gitarist van Surrender". Diverse smakerf Pak 1 liter ELDERS 1.79 Quattro stagioni, buono sano, vegetariana of salmone delight Per stuk 530-555 gram ELDERS 6.99 nu voor exclusief badtextiel. Badlaken of 2 handdoeken voor 15 zegels en slechts €1.99 Toen één van Johan's gitaren, "net zo één als Keith", toe was aan een onderhoudsbeurt be dacht Henny van Ochten, im porteur van gitaaronderdelen én Stonesfan iets leuks. Het zou aardig zijn om de herken baarheid van de Keith Ri chards gitaar te benadrukken door de naam erop te zetten, vond hij. "Het resultaat ziet er fantastisch uit." Via de mail wordt nu contact gezocht met.Keith Richards zelf. Want de Vlissinger heeft meer wilde ideeën. Hij biedt de gitaar aan tegen een uurtje les van de master himself. Jo han: "Keith is de man van de gitaarloopjes en denk nou maar niet dat die makkelijk zijn. Stonesmuziek zit goed in elkaar en de loopjes zijn pas na veel oefenen te spelen. Ik wil hem wel eens van dichtbij aan het werk zien en iets van hem leren." Omdat Keith zijn e-mail zelf beantwoordt, achten de beide Vlissingse fans de kans op een les nog redelijk groot in. "Vol gend jaar komen de Stones immers weer naar Neder land." Krat 24 flesjes a 30 cl ELDERS 9.45 Alcohol verkopen wij alleen aan personen van 16 jaar en ouder. Merlot, cabernet sauvignon, chardonnay, rosé of malbec 2 flessen a 75 cl. naar keuze ELDERS 9.56 Nu 4.78 40/06 Aanbiedingen zijn niet bestemd voor wederverkopers en/of grootverbruikers. Prijswijzigingen en/of zetfouten voorbehouden. Fort den Haakweg 12 T: 0118-593517 F: 0118-596002 Openingstijden: maandag - donderdag vrijdag zaterdag 8.30-18.00 8.30- 19.00 8.00-17.00

Krantenbank Zeeland

de Faam | 2006 | | pagina 13